Gå til innhold

Miss Island fikk beskjed om at hun var for tjukk


Anbefalte innlegg

Det er vel for det meste homofile menn i disse mote/misse bransjene/arrangemangene, menn som som finner det sexy med anorektiske formløse flatbrystede kvinner, det virker jo nesten som om de skal ligne mest mulig på 17 årige gutter, ikke kvinner.

 

Tror ikke noen her hadde lagt seg på magen og vært vrang om sjansen hadde bydd seg.

 

 

11355256_298843343572906_1739539891_n.jp

 

 

 

Haha, nei hu feite røya der går ikke igjennom nåløyet til han religiøse her må skjønne.

 

Dobbel dose treningssenter og en klype amfetamin til lunch, så er mye gjort for både prester og gay`e Miss World dommere! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva man er tiltrukket av, eller synes er pent, er ikke noe man har bestemt seg for, langt mindre noe som andre har "bestemt". Det er medfødt. Alle mennesker bare vet at tynn er penere enn tykk. Det er genetisk, og kommer av evolusjonen. Det kan definitivt ikke endres.

 

De som har vært tiltrukket av fete mennesker, har tapt i forhistorisk tid, fordi fedme er et tegn på dårlig helse. Eventuelt graviditet, som betyr at man er ufruktbar for øyeblikket. De som har vært tiltrukket av sunne, slanke mennesker, har ført sine gener videre.

Det her har du, som andre har påpekt, null holdepunkter for. Det er derimot typisk å forsvare en eller annen eksisterende praksis ved å spekulere i at det har noe med menneskets "natur" å gjøre.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det med sylslanke modeller tror jeg har veldig lite med sex og legning å gjøre. Jeg tror moteskaperne ønsker en vakker, men ikke sexy, modell, for å få så mye positiv oppmerksomhet rettet mot plagget som mulig. En vandrende kleshenger, så å si. Hvis det er masse pupper og hofter inni der, vil folk se på dem i stedet for klærne.

Lenke til kommentar

 

I dag er store pupper populært

Nei, det stemmer ikke. Jeg har sett flere undersøkelser på forskjellige forum, der folk kan stemme over hvilken puppestørrelse de liker, og det er en spredning på størrelse. En viss overvekt på store pupper er det, men ikke på den måten at man kan være kategorisk.

 

 

Hva man er tiltrukket av, eller synes er pent, er ikke noe man har bestemt seg for, langt mindre noe som andre har "bestemt". Det er medfødt. Alle mennesker bare vet at tynn er penere enn tykk. Det er genetisk, og kommer av evolusjonen. Det kan definitivt ikke endres.

 

De som har vært tiltrukket av fete mennesker, har tapt i forhistorisk tid, fordi fedme er et tegn på dårlig helse. Eventuelt graviditet, som betyr at man er ufruktbar for øyeblikket. De som har vært tiltrukket av sunne, slanke mennesker, har ført sine gener videre.

Det her har du, som andre har påpekt, null holdepunkter for. Det er derimot typisk å forsvare en eller annen eksisterende praksis ved å spekulere i at det har noe med menneskets "natur" å gjøre.

 

At mennesker som har vært tiltrukket av usunne partnere har tapt i evolusjonen, må da være selvsagt.

 

At ikke motebransjen har bestemt hva man er tiltrukket av er åpenbart, i og med at man vet godt hva man er tiltrukket av lenge før man eksponeres for den slags. De av oss som ikke ble så mye eksponert for den slags i hvert slags, mange har jo blitt foret med disney channel fra vuggen av. Men det gjelder ikke alle.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At mennesker som har vært tiltrukket av usunne partnere har tapt i evolusjonen, må da være selvsagt.

Nope. Det er spekulativt. Dessuten, din hypotese om at man selekterer for sunnhet innebærer jo også miljømessig påvirkning, ettersom at sunnhet er relativt til elementer i miljøet. Eksempelvis er det sunt å være chubby hvis det er lav tilgang på mat.

 

At ikke motebransjen har bestemt hva man er tiltrukket av er åpenbart, i og med at man vet godt hva man er tiltrukket av lenge før man eksponeres for den slags. De av oss som ikke ble så mye eksponert for den slags i hvert slags, mange har jo blitt foret med disney channel fra vuggen av. Men det gjelder ikke alle.

Jeg vet ikke hva som er så åpenbart med dette. Vi sosialiseres alle sammen. Selvsagt er det ikke motebransjen alene som må få "skylden" for dette, mer sannsynlig vil det være mange elementer som spiller inn og påvirker hverandre. Endret av Kakofoni
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At mennesker som har vært tiltrukket av usunne partnere har tapt i evolusjonen, må da være selvsagt.

 

At ikke motebransjen har bestemt hva man er tiltrukket av er åpenbart, i og med at man vet godt hva man er tiltrukket av lenge før man eksponeres for den slags. De av oss som ikke ble så mye eksponert for den slags i hvert slags, mange har jo blitt foret med disney channel fra vuggen av. Men det gjelder ikke alle.

Det er nå jeg kan linke deg titalls forskjellige bilder, av ekstremt forskjellige kvinner som alle oppfyller skjønnhetsidealene i sin kultur, men ikke alle andre kulturer sine skjønnhetsidealer.

 

Du må jo være klar over at dette er sant, så kan vi ikke spare oss bildebonanzaen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I dag er store pupper populært

En viss overvekt på store pupper er det, men ikke på den måten at man kan være kategorisk

Det er jo det samme som at det er populært. Jeg sier ikke at alle foretrekker store pupper. Men det er mer populært i dag enn det har vært på andre punkter i historien, fordi kulturen og skjønnhetsidealet endrer seg.

Og beklager takraset av siteringsbokser, men sånn er nå forumet i disse dager.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som har vært tiltrukket av fete mennesker, har tapt i forhistorisk tid, fordi fedme er et tegn på dårlig helse. Eventuelt graviditet, som betyr at man er ufruktbar for øyeblikket. De som har vært tiltrukket av sunne, slanke mennesker, har ført sine gener videre.

 

 

Tvert om. I de fleste kulturer, inklusive vår egen, var fedme et tegn på velstand, og dermed attraktivt. Det er derfor millionæren på Monopol-esken er trillrund. Fattigfolk var slanke, fordi de ikke hadde råd til å spise seg feite, og måtte gjøre fysisk arbeid. Det endret seg i forrige århundre med den generelle velstandsøkningen og McDonalds og ferdigpizza, samtidig som vi fikk mer medisinsk kunnskap om sammenhengene mellom livsstil og sykdom. Nå er fedme symbol på at man ikke vet bedre, eller ikke gidder, og så har det skiftet. Vi ser av renessansemaleriene at kvinnene er nesten pløsete i formen. Selv i moderne tid har det endret seg, fra Victoriatiden hvor kvinner skulle ha former, men snøreliv, til "the roaring twenties" hvor de skulle ha guttefasong og - sveis, til krigstiden hvor de drømte seg bort og kvinner skulle ha former igjen. Det var ingen som så Marilyn Monroe på 50-tallet og tenkte at hun hadde "to-tre kilo for mye underhudsfett". (Hun hadde mer enn det, uten at noen ble plaget av det.) Og slik endret ting seg videre gjennom hippietiden og 80-tallets helsestudioer til vi fikk 90-tallet og Kate Moss. (Og androgyne mannlige artister.) Desverre har motebransjen kjørt seg fast i det sporet, og først idag begynner de igjen å innse at fra naturens side har valpen fett fordi det er sunt, og at valpen er søt allikevel.

 

Så er altså overvekt helseskadelig, men vi har mange mil - eller snarere kilo - å gå før skjønnhetsidealene har noe som helst med det å gjøre.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ingen normale kvinner har noe i en skjønnhetskonkurranse å gjøre.

 

Nå er jeg stor tilhenger av å la folk gjøre hva de vil, inklusive å sulte seg for å delta i konkurranser arrangert av folk som har utsultede kvinner som ideal. Men det er selvsagt også slik at om folk skal få gjøre hva de vil, så må de også få reagere på at folk har utsultede kvinner som ideal og arrangerer slike konkurranser.

 

... så lenge de ikke blander seg i andres samme rett. Det er nettopp det som foregår her. Feminister blir provosert og henger ut andre som har et annet skjønnhetsideal enn dem. Ser du ikke det? Det er jo de som ikke lar folk "gjøre som de vil".

 

De kan lage sin en egen "skjønnhetskonkurranse" hvor hengepupper, ridebukselår og full kroppsbehåring er idealet. Bare ikke bland dere i våre idealer. Vi gjør som vi vil, dere som dere vil.

 

 

Dama er slank og pen, men hun har to-tre kilo for mye underhudsfett. Det er realiteten i saken, som hun ikke vil ta til seg.

 

Hvorfor skal hun ta det til seg?

 

 

Fordi hun ønsker å delta i en konkurranse hvor det er et kriterium. Når du ikke klarer å kvalifisere deg til 100-meteren, så er det ikke normal reaksjon å gå ut i media og kreve at kravene senkes slik at også du kan inkluderes. Eller vent nå litt, når det gjelder fysiske opptakskrav så er det jo nettopp det vi gjør, kravene til kvinner senkes fordi det er så vanskelig for dem å kvalifisere seg. De skal gjøre den samme jobben, uten å være like kvalifisert. Det neste blir vel at kvinner slipper unna med to tredeler av matteoppgavene.

Lenke til kommentar

 

Nå er jeg stor tilhenger av å la folk gjøre hva de vil, inklusive å sulte seg for å delta i konkurranser arrangert av folk som har utsultede kvinner som ideal. Men det er selvsagt også slik at om folk skal få gjøre hva de vil, så må de også få reagere på at folk har utsultede kvinner som ideal og arrangerer slike konkurranser.

... så lenge de ikke blander seg i andres samme rett. Det er nettopp det som foregår her. Feminister blir provosert og henger ut andre som har et annet skjønnhetsideal enn dem. Ser du ikke det? Det er jo de som ikke lar folk "gjøre som de vil".

 

Nei jeg ser ikke det. Som jeg sa: "Men det er selvsagt også slik at om folk skal få gjøre hva de vil, så må de også få reagere på at folk har utsultede kvinner som ideal og arrangerer slike konkurranser." Det er alt hun har gjort. Hun har ikke blandet seg i deres "rett" til å arrangere dette fesjået, hun sa at det var latterlig. Det kalles ytringsfrihet, og det er et gode. Så ville arrangøren i følge artikkelen at hun skulle endre historien, de skjønte vel at det var dårlig PR, og da trakk hun seg fra konkurransen. Helt greit og ærlig.

 

Fordi hun ønsker å delta i en konkurranse hvor det er et kriterium.

 

Nei, det var ikke et kriterium for å delta. Hun fikk delta, akkurat slik hun så ut, og kom til finalen. Men mens hun deltok sa arrangøren at hun måtte gjøre det for å vinne. Det ville hun ikke, og sa det. Hun krevde ikke å få endret "kriteriene", hun sa at hun var uenig i at hun trengte å slanke seg for å vinne.  Nå vet vi jo ikke om dommerne ville vært enig med arrangøren her, for alt vi vet hadde hun kommet lang selv med litt former.

 

Men hun klarte altså faktisk å kvalifisere seg til denne 100-meteren uten at kravene ble senket, hun reagerte bare når hun fikk beskjed om å slanke seg underveis.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal hun ta det til seg?

 

Fordi hun ønsker å delta i en konkurranse hvor det er et kriterium. Når du ikke klarer å kvalifisere deg til 100-meteren, så er det ikke normal reaksjon å gå ut i media og kreve at kravene senkes slik at også du kan inkluderes. 

 

Er dette mer ønsketenkning og fantasi eller har du noe å vise til? Vært flott med en link av noe slag som påviser dette kroppsfetts kravet din.

 

Bare ikke bland dere i våre idealer. Vi gjør som vi vil, dere som dere vil.

 

 

Du vet at jenter med penis kan delta i Miss universe, right? Men underhudfett, det er hva som er alt for drøyt å se på klodens vakreste kvinner. På tide å finne igjen dine egne idealer snart eller? "Våre idealer" lel

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er en gammel mann. Ryggmargen er ikke den eneste kroppsdelen som ikke reagerer uten betydelig overtalelse lenger.  :wee:

 

Men dette er uansett ikke en "refleks", hverken her eller der i kroppen. Det er overbevisning. Jeg tror på ytringsfrihet og et fritt "marked" for ulike tanker. At noen skal la være å ytre seg fordi dere ikke liker at noen "blander seg" i deres idealer får du ikke meg med på. Folk blander seg i mine idealer hele tiden, og det må jeg leve med så lenge jeg blander meg i andres. Bare slik sikrer man at ideene og verden utvikler seg. (Desverre ikke alltid til det bedre, det er frihetens bakside.)

 

Denne unge damen har brukt sin ytringsfrihet, og tatt konsekvensen av sine ytringer. Hverken mer eller mindre. Det må være hennes rett. Om det så hadde ført til at konkurransen ble avlyst hadde det vært greit, så lenge det skjedde uten bruk av makt, vold eller trusler.

 

Synd for de som liker slike show, selvsagt, men de har ingen rett til å leve i en boble uten kritikk, så lenge ingen med makt nekter dem å drive med sine ting. Det er ikke retten til å arrangere slike eventer som står i fare her, det er forventningen om å kunne gjøre det uten å bli upopulære. 

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er "reality check" jeg ga i mitt innlegg, men du "tok han ikke". Frem med teskjeen, da. Kroppskonkurranser for menn, har du hørt om det? Bodybuilding, eller kroppsbygging på norsk. Tusenvis av tenåringsgutter tar steroider for å nå drømmen om den perfekte kroppen. Alle som deltar i slike konkurranser doper seg, du kommer knapt inn som publikum med din naturlige kropp. Denne kvinnen trenger bare å slanke seg litt, menn må ødelegge seg. Det er "reality check", min gode mann.

 

Kvinnelige feminister hyler over at det er en hard verden, og krever at noen må gjøre noe. Hvem er det, tror du?

 

Jeg har en beskjed til denne kvinnen og andre feminister som ikke takler realitetene: Tilpass deg, eller finn deg noe annet å gjøre.

Bodybuilding, fitness eller andre konkurranser hvor man skal bedømmes på grunnlag av sin muskelmasse og dens symmetri krever en fettprosent helst på 0. Det er dog ikke forenelig med liv, men utøverne MÅ forbrenne så mye fett som mulig av kroppen for å kunne fremvise sitt arbeide og kunne bedømmes for det.

 

Dette er veldig skadelig for kroppen og gjøres ikke ofte. De som gjør det ofte har medisinsk (men ulovlig) backing slik at de klarer det.

 

Jeg innrømmer å ha skumlest artikkelen og fikk inntrykk av at det ble forventet at hun skulle gå fettfri over en lengre periode.

I så måte er jeg enig med deg, for at man skal lykkes i en spesiell isolert setting er det forventet at man gjør det man kan for å få det til. Hun kunne sjekket hva det innebar å delta og latt være om hun ikke likte betingelsene.

 

 

Ad de som hintet til at jeg var feminist i tråden....... :lol: :lol: :lol: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun er jo kjempepen! Hvis hun skulle mistet noe underhudsfett hadde dette forsvunnet fra ansiktet og puppene og. Jeg synes fjeset hennes er veldig fint og søtt med den formen det har. Hun har en ganske ideell vekt i mine øyne, men det varierer jo med folk sin smak.

 

Men det er ikke snakk om smak, det er snakk om at hun skal passe inn i et ideal i en enkelt konkurranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun kunne sjekket hva det innebar å delta og latt være om hun ikke likte betingelsene.

 

 

Hun sjekket hva det innebar, og kom til finalen uten problemer. Det var ingen betingelser som stoppet henne. Det var først der hun ble bedt (av arrangørene, ikke dommerne) om å slanke seg. Det likte hun ikke, så hun lot være å delta. Akkurat som du sier...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...