Gå til innhold

Red Dead Redemtion 2 er annonsert


Anbefalte innlegg

Tja. Sånn var det en gang, men er det sånn nå? Bildekvaliteten kan ikke øke eksponensielt til evig tid, og jeg tror kanskje det der er i ferd med å roe seg litt. Selv begynner jeg i hvert fall å føle at grafikken er blitt "bra nok". Det er ikke mange endringer som vil gjøre en grafikkmotor betydelig bedre egnet til å fortelle en historie og skape en verden enn f.eks. den som er brukt i GTA 5. Det viktigste arbeidet er gjort, nå handler det mer om småplukk - lyseffekter, hår, gress og så videre. Og kraft til å ha mer verden tilgjengelig for spilleren til enhver tid. Poenget er at folk vil forvente mindre forbedringer etter hvert, og kanskje gjør de det allerede - ellers ville kanskje ikke produsentene sluppet unna med alle remakene, som jo stort sett er grafisk finpuss. At en "grafikkmod" av et tre år gammelt Rockstar-spill den dag i dag står sterkt på bestselgerlistene sier jo noe om holdbarhet. Fallout 4 er jo ikke rare fremskrittet grafikkmessig fra forgjengerne, men det har det i stor grad sluppet unna med. 

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Tar gjerne en PS4-remaster av et av de beste sandkassespillene noensinne. Men kanskje ikke til 500 kroner.

 

Nei. Er lei av remastered-spillene nå... Gi meg noe nytt....

 

 

Dette er prisen vi betaler for å hele tiden ville ha mer og mer teknisk krevende spill. Å lage nye AAA-spill er blitt utrolig tid- og ressurskrevende; å slenge ut en remaster er kjappe penger. De eneste som har mulighet til å være nyskapende i dag er indie-utviklere.

 

Helt enig. Det spiller jeg har brukt mest tid på (med unntak av MMOs) er Rimworld med 500+ timer. Men da utelukkende pga mods. Uten mods tipper jeg maks 50 timer.

Lenke til kommentar

Men det er helt utenkelig. Det er et stort press på at nye AAA-spill skal se enda bedre ut enn de som kom for bare noen måneder siden.

Nja jeg vet nå ikke helt det.

 

Men jeg synes ikke det er urimelig å forvente at et nytt Red Dead i det minste skal ligge på eller litt over nivået til Mad Max, MGSV eller Rise Of The Tomb Raider (ROTTR?) som nå nærmer seg 1 år siden lansering (okt/nov 2015). I mine øyne er dette absolutt ikke noe urimelige forventninger for en AAA tittel fra Rockstar Studios.

 

Hvis de lanserer en RD3 med nivået til GTAV fra 2013 + litt polish blir jeg definitivt skuffet. I forhold til en Remaster av RDR så vil jeg forvente minst nivået til GTAV + polish og en PC release om de bruker motoren til GTAV.

 

Men når det er sagt så er ikke det viktigste for meg "stunning fotorealistisk" grafikk men at vi ser en gradvis stylistisk eller generell grafisk forbedring i store AAA titler. Jeg er tilbøyelig til å mene at store AAA titler bør koste mer enn i dag og mindre titler bør ned i pris.

Dog det aller viktigste er at vi ser forbedringer i spillmotoren som gir bedre optimalisering mot plattformen det skal kjøre på samt forbedringer på områder som animasjoner, teksturer. ansiktsuttrykk, håndbevegelser, lyssetting osv. Det er mange små ting man kan forbedre uten nødvendigvis måtte løfte noe til "fotorealistisk". Jeg liker i mange tilfeller god og uttrykksfull stylistisk grafikk bedre enn sjeleløse forsøk på "fotorealisme". FireWatch var en av mine favoritter både før og etter release.

 

Dette er litt av årsaken til at jeg alltid har blandede følelser ift. titler som TW2 og TW3 ved at de virker å prøve begge deler.

 

Men ift. RD3 så er storyline og historiefortellingen helt essensiell. RDR2 hadde noe som nærmet seg TLOU i kvalitet på dette området og det vil være et veldig viktig område for RD3. Da kommer ting som mindre animasjonsdetaljer i ansiktsuttrykk, kroppspråk osv. inn.

 

 

EDIT:

Hvis jeg skal plukke et område jeg føler spillindustrien overser ift. animasjon og utvikling så er det arm og hånd. Ja teksturene har blitt bedre men disse lemmene har fortsatt et gammeldags robotisk preg ift. animasjoner og blir ofte oversett selv i cutscenes som senker det helhetlige kvalitetsinntrykket.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tja. Sånn var det en gang, men er det sånn nå? Bildekvaliteten kan ikke øke eksponensielt til evig tid, og jeg tror kanskje det der er i ferd med å roe seg litt. Selv begynner jeg i hvert fall å føle at grafikken er blitt "bra nok". Det er ikke mange endringer som vil gjøre en grafikkmotor betydelig bedre egnet til å fortelle en historie og skape en verden enn f.eks. den som er brukt i GTA 5. Det viktigste arbeidet er gjort, nå handler det mer om småplukk - lyseffekter, hår, gress og så videre. Og kraft til å ha mer verden tilgjengelig for spilleren til enhver tid. Poenget er at folk vil forvente mindre forbedringer etter hvert, og kanskje gjør de det allerede - ellers ville kanskje ikke produsentene sluppet unna med alle remakene, som jo stort sett er grafisk finpuss. At en "grafikkmod" av et tre år gammelt Rockstar-spill den dag i dag står sterkt på bestselgerlistene sier jo noe om holdbarhet. Fallout 4 er jo ikke rare fremskrittet grafikkmessig fra forgjengerne, men det har det i stor grad sluppet unna med. 

FO4 overlevde for min del kun på at de hadde tilført nye interessante funksjoner som basebygging. Grafikkmessig var det et rot og mange av teksturene, spesielt innvendig virket direkte hentet fra eldre titler. Animasjoner var forhistoriske.

Jeg moddet rimelig mange aspekter av lyd og grafikk i FO4 etter kun 20 timer spilt. FO4 var også et godt eksempel på den villedende markedsføringen flere slipper unna med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sikkert bare en RDR remaster, dessverre.

Høyst usannsynlig. Hvor er remasters av Bully og de andre GTA spillene? Har de tatt seg bryet med å oversette RDR koden, som visstnok var et salig mareritt? Er det høyere sannsynlighet for at de lager så mye hype kun for en remaster?

 

Tro meg - 6 måneder så har vi et nytt Red Dead, og innen en måned så har vi fått den første teaser/trailen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...