Gå til innhold

Spørsmål til en kristen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten vits å spørre en kristen om noe som omhandler kristendomen hvertfall. Det er samma standardsvarene fra alle sammen. Skulle jeg snakket med en kristen om noe så ville det vært en prest og jeg ville spurt om råd i forhold til f.eks. familietrøbbel da det er mange prester som er gode på å snakke uten å dra inn kristendom direkte. Hadde samtalen blitt dratt over til massevis av bibelvers og slik for å "frelse" meg så hadde jeg bare gått min vei.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 Dersom du kunne stille en kristen hvilket som helst spørsmål, hva ville du spurt om?

 

Ikke noe spesielt. Kristne er som regel ganske forutsigbare med sine ulogiske og irrasjonelle svar. Hørt det før.

 

 

Hva med om at hvis spørsmålet er forutsigbart, vil vel svaret bli etter den forventningen .. 

 

just a random thought .. 

Lenke til kommentar

 

 

 Dersom du kunne stille en kristen hvilket som helst spørsmål, hva ville du spurt om?

 

Ikke noe spesielt. Kristne er som regel ganske forutsigbare med sine ulogiske og irrasjonelle svar. Hørt det før.

 

 

Hva med om at hvis spørsmålet er forutsigbart, vil vel svaret bli etter den forventningen .. 

 

just a random thought .. 

 

Det er ikke så mye som ikke er spurt om fra før, dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 Dersom du kunne stille en kristen hvilket som helst spørsmål, hva ville du spurt om?

 

Ikke noe spesielt. Kristne er som regel ganske forutsigbare med sine ulogiske og irrasjonelle svar. Hørt det før.

 

 

Hva med om at hvis spørsmålet er forutsigbart, vil vel svaret bli etter den forventningen .. 

 

just a random thought .. 

 

Det er ikke så mye som ikke er spurt om fra før, dessverre.

 

 

Enig, derfor er ikke svarene særlig interessante før man selv kommer opp med noe helt splitternytt, og helst noe man ikke selv har tenkt seg frem til, altså HELT NYTT for en selv først og fremst!

 

Tror ikke bare det er de kristne som går i ring .. 

 

Ha en fin dag!

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Tror ikke bare det er de kristne som går i ring .. 

 

Enig, det gjelder stort sett alle religioner inkludert buddhismen. Folk viser bare til ting som er sagt av andre folk, har sett det i andre tråder der det bare blir slengt inn sitat etter sitat fra forskjellige religiøse og/ eller filosofiske tekster.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Tror ikke bare det er de kristne som går i ring .. 

 

Enig, det gjelder stort sett alle religioner inkludert buddhismen. Folk viser bare til ting som er sagt av andre folk, har sett det i andre tråder der det bare blir slengt inn sitat etter sitat fra forskjellige religiøse og/ eller filosofiske tekster.

 

 

Stemmer godt med egne tanker og erfaringer - vi er alle i tvil (de som er sikker er sannsynligvis sprø), og forsøker man å tenke seg frem til noe sikkert, er vel det sikreste at man ender opp med enda mer tvil eller en mer eller mindre velformulert velfungerende vrangforestilling

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 Dersom du kunne stille en kristen hvilket som helst spørsmål, hva ville du spurt om?

 

"Har du vurdert behandling for vrangforestillingen din?"

 

 

Hva med din?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 Dersom du kunne stille en kristen hvilket som helst spørsmål, hva ville du spurt om?

 

"Har du vurdert behandling for vrangforestillingen din?"

 

Hva med din?

 

Hva med din?

 

 

Og din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...