Gå til innhold

Spørsmål til en kristen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alerede fått behandling :)

 

Hvordan vet du at den virket positivt?

 

Si det du, det er ikke vits å legge ut hele livshistorien min her så du får fantasere frem noe selv :)

 

Edit; Bare for å komme on-topic. En artig ting å spørre kristne om er hvilket kjønn guden dems er og hva de mener er grunnen til det.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Har alerede fått behandling :)

 

Hvordan vet du at den virket positivt?

 

Si det du, det er ikke vits å legge ut hele livshistorien min her så du får fantasere frem noe selv :)

 

Edit; Bare for å komme on-topic. En artig ting å spørre kristne om er hvilket kjønn guden dems er og hva de mener er grunnen til det.

 

 

Neida, vi legger bort den typen fantasering begge tre eller var det fire .. - saken er at ingen av oss vet det pøkk om tilstanden til hverandre, og diagnostisering slår tilbake på en selv

 

Ellers synes jeg det nye spørsmålet var ett åpent og luftig ett

 

Har faktisk ett selv også: Hvor er Gud akkurat

Lenke til kommentar

Si det du, det er ikke vits å legge ut hele livshistorien min her så du får fantasere frem noe selv :)

 

Edit; Bare for å komme on-topic. En artig ting å spørre kristne om er hvilket kjønn guden dems er og hva de mener er grunnen til det.

 

Neida, vi legger bort den typen fantasering begge tre eller var det fire .Ellers synes jeg det nye spørsmålet var ett åpent og luftig ett

 

Har faktisk ett selv også: Hvor er Gud akkurat

 

Det kan jeg svare på tror jeg. En kristen vil si at Gud er overalt hele tiden.  "Allestedsværende" er vel ordet som brukes?

 

Edit; Glemte å si at jeg også synes det er greit å legge bort den fantaseringen. Blir bare surr og kaos i en ellers artig'ish tråd :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel, da ville jeg fulgt opp med spørsmålet: Hvis det er sånn at Gud er overalt hele tiden - hvilken hjelp er det i ham nå?

 

Jeg peker da mot det at Gud er basert på å tro, og hvis han er her hele tiden, og kristne mener de har han tilgjengelig nå, hvorfor må de vente til etter døden for å bli belønnet, og hvorfor må de i kirken for å møte han osv

 

Og hvis den kristne ser han nå, hva konkret er han, fordi vi har god oversikt over det som er nå alle sammen hvis vi vil, og jeg ser ikke annet enn det samme som alle andre, nemlig bare dette vanlige basert på mind and matter

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Med alt mener jeg det som ikke er lagd av meg selv, altså ren "aktpågivenhet" eller "awareness", og det ligner mer på ingen ting enn ingenting, slik jeg opplever det

 

Men det er umulig å forklare, og det er logisk nok siden det ikke er skapt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den høres kjent ut ja

 

Har ett zen koan, som går slik: 

 

"mirror facing mirror nowhere else" - som betyr at vi er speil for hverandre og ellers ingen steder, og som man vet er det ikke ekte det man ser i speilet, det bare reflekterer

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skriftene sier at Gud skapte lys, planeten, Adam og Eva og de greiene der. Sånn at vi mennesker skulle kunne farte rundt her å gjøre... ting.

 

En stjerne er nok for å holde oss igang så hvorfor tok Gud seg bryet med å skape milloner av stjerner i vår galakse og milliarder av andre galakser ?

Lenke til kommentar

Er du patologisk ute av stand til å ikke tro at du vet motivasjonen og det indre livet til andre her på forumet? Det virker sånn.

 

Jeg vet ikke hva slags indre liv du lever, men det virker å føre til at du konstant fremstår som sint og aggressiv her på forumet iallefall. Jeg vil i så tilfelle anbefale at du bytter den indre ideologien med en som fungerer bedre for deg og er mer sjenerøs mot andre.

Lenke til kommentar

 

Er du patologisk ute av stand til å ikke tro at du vet motivasjonen og det indre livet til andre her på forumet? Det virker sånn.

 

Jeg vet ikke hva slags indre liv du lever, men det virker å føre til at du konstant fremstår som sint og aggressiv her på forumet iallefall. Jeg vil i så tilfelle anbefale at du bytter den indre ideologien med en som fungerer bedre for deg og er mer sjenerøs mot andre.

 

Fint at du innrømmer at du ikke vet det. Da foreslår jeg at du slutter å late som om du vet om det indre livet til folk her.

 

Hvor mange andre enn deg er det egentlig som mener at jeg "konstant fremstår som sint og aggressiv" her på forumet? (Og nei, dine imaginære venner regnes ikke.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Dersom du kunne stille en kristen hvilket som helst spørsmål, hva ville du spurt om?

Det er jo svært situasjons betinget da... Kristne er, (når de ikke skal gjør deg den "tjenesten" de tror de gjør når de skal frelse deg med jesus løgnene), helt vanlige mennesker, med omtrent de samme lastene og feilene som alle andre... Så det kunne blitt alt fra hva klokka var til hvordan været var ute... 

 

Hvis du mener spørre dem om noe fra bibelen eller kristendommen ville jeg ikke gjort det, for det første har svært få kristne noensinne lest bibelen (merkelig nok sverger de til en bok de aldri har lest og på toppen av det tror er helt sann...) og de som har lest bibelen har som regel hatt king size jesus briller på seg som, selvsagt, lot dem lese hele blekka med en like king size bias der ALT gud gjorde, gjør og kommer til å gjøre er ren skjær kjærlighet.....

 

Den andre grunnen til at jeg ikke ville spurt en kristen om bibel og kristendom er at  finnes det omtrent like mange tolkninger av den blekka som det finnes kristne, og alle er selvsagt de "ekte" kristne.. Det pluss alle unnskyldningene og bortforklaringene kristne har klart å utviklet i årenes løp, (noe må de jo si til sitt "forsvar", når dette våset de tror på blir eksponert for skikkelig viten og kunnskap...) og siden jeg har hørt hele regla deres før er jeg ikke så veldig interessert i å bli løyet til en gang til....

 

Så igjen, dette blir veldig situasjons betinget.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du kunne stille en kristen hvilket som helst spørsmål, hva ville du spurt om?

Du tenker kanskje på hvilke kritiske spørsmål man ville ha stilt? Vel, her er noen.

 

(I) Hvilke deler av livet ditt er bundet opp til din kristne tro? For eksempel familie, venner, moral, mening, og så videre.

 

(II) Antakeligvis kunne du trekke frem en del ting på forrige spørsmål som er knyttet til sterke følelser hos deg. Hvis vi skulle diskutere kristendommens troverdighet, har jeg noen grunn til å tro at du vil kunne ta til deg ting som strider mot din tro?

 

(III) Tror du at de tingene som Bibelen skriver at Jesus sa, faktisk ble sagt ordrett av Jesus? Hvorfor?

 

(IV) Helt konkret, hva vil være tilstrekkelig for at du slutter å anse kristendommen som troverdig?

 

(V) Er en indre overbevisning (f.eks. etter en såkalt personlig erfaring med Jesus) god grunn til å mene at noe er korrekt, og handle deretter? Hvordan skiller man eventuelt en troverdig indre overbevisning fra en som ikke er troverdig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...