Gå til innhold

ANBEFALING: Dette er de aller beste grafikkortkjøpene nå


Anbefalte innlegg

Veldig fornøyd med 1080, men skal sies at jeg gamer på 21:9 skjerm med 2560x1080 (krever ca 30% mer gpukraft enn fullhd).

 

Jeg synes egentlig et GTX 1080 kort ikke er overkill selv for 1080p gaming heller jeg da. Spiller man FPS type spill og har en 144/165Hz skjerm, så sier man ikke nei takk til den ytelsen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan flere kort være billigere per "FPS" på en høyere oppløsning - 1440p vs 1080p? I mitt hode må det da tilsi at kortet yter flere FPS i 1440p, enn i 1080p - og det høres helt absurd ut.

 

Eksempel

GTX 1050 Ti 4GB (MSI Gaming X) - kroner pr fps:
 
1080p: 37.68 vs 1440p: 26.86
 
 
 
Problemet gjelder også AMD 470, 480 og 390
Endret av avtrekkeren
Lenke til kommentar

Hvordan kan flere kort være billigere per "FPS" på en høyere oppløsning - 1440p vs 1080p? I mitt hode må det da tilsi at kortet yter flere FPS i 1440p, enn i 1080p - og det høres helt absurd ut.

 

Eksempel

GTX 1050 Ti 4GB (MSI Gaming X) - kroner pr fps:

 

1080p: 37.68 vs 1440p: 26.86

 

 

 

 

Problemet gjelder også AMD 470, 480 og 390

 

Oi, her har en formelfeil i Excel-arket mitt ført til at alle verdiene for 1440p-oppløsningen ble feil. Ikke bare-bare å kopiere tall rundt omkring der, gitt.

Rettet nå – takk for tilbakemeldingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Noen her som har testet eller har mulighet til å teste Overwatch - 1440p - 144 fps.

Undrer på om hvor mye man må ofre i instillingene for å stabilt holde 144 fps her.

 

Finner selvfølgelig benchmarks av spillet, men ingen som sier, "dette må til for å holde 144 fps i 1440p"..

Og deretter hvilket kort er da det beste kjøpet.

 

Er så idiotisk å sitte med 144hz skjerm med G-sync og ikke utnytte den.

Alle kan si "bare kjøp 1080", men det er også noe som heter penger. 6000,- + er mye penger uansett hvordan man ser på det.

 

Noen som har mulighet til å teste?

Lurer litt på det samme selv.

 

Testet nå med mitt 970, må ned på low settings for å få stabilt 150FPS :p (PG279Q skjerm)

 

Men overwatch ser overaskende pent ut selv på lave instillinger

 

 

Kjør uansett OW på low settings, siden det er mer buskas og forstyrrende elementer(og flere plasser folk kan gjemme sentries/turrets etc) på høyere, uten at det egentlig ser noe bedre ut. 

Bruker GTX970 på min PG279Q også. Holder i massevis. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Hvordan kan flere kort være billigere per "FPS" på en høyere oppløsning - 1440p vs 1080p? I mitt hode må det da tilsi at kortet yter flere FPS i 1440p, enn i 1080p - og det høres helt absurd ut.

 

Eksempel

GTX 1050 Ti 4GB (MSI Gaming X) - kroner pr fps:

 

1080p: 37.68 vs 1440p: 26.86

 

 

 

 

Problemet gjelder også AMD 470, 480 og 390

 

Oi, her har en formelfeil i Excel-arket mitt ført til at alle verdiene for 1440p-oppløsningen ble feil. Ikke bare-bare å kopiere tall rundt omkring der, gitt.

Rettet nå – takk for tilbakemeldingen.

$ er din venn :D

Lenke til kommentar

Det er naturlig nok fokus på spill-ytelse når grafikkort vurderes. Men for mitt vedkommende, som aldri spiller på PC'en, men trenger litt grafikkytelse for foto- og video-redigering, og vurderer å kjøpe en større skjerm med høyere oppløsning enn den med full-HD jeg har nå - hva slags skjermkort bør jeg legge meg på? Mellomklassen?

Endret av ggranvik
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Jeg husker den tiden "mellomklasse" betydde 1500-2000...

 

Da var vel dollaren en del lavere enn i dag...

Jeg kjøper mine kort med kroner og driter da vel i hva en dollar er verdt. For noen få år siden kunne man kjøpe det råeste av det råeste på skjermkortmarkedet for ca 4000, nå er det det 3 doble...Det koster ikke mer i dag å produsere et kort enn den gangen...tvert imot, det er billigere å produsere i dag.

Lenke til kommentar

Det er naturlig nok fokus på spill-ytelse når grafikkort vurderes. Men for mitt vedkommende, som aldri spiller på PC'en, men trenger litt grafikkytelse for foto- og video-redigering, og vurderer å kjøpe en større skjerm med høyere oppløsning enn den med full-HD jeg har nå - hva slags skjermkort bør jeg legge meg på? Mellomklassen?

Må du ha skjermkort i det heletatt? Jeg har kun integrert foreløpig.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper mine kort med kroner og driter da vel i hva en dollar er verdt. For noen få år siden kunne man kjøpe det råeste av det råeste på skjermkortmarkedet for ca 4000, nå er det det 3 doble...Det koster ikke mer i dag å produsere et kort enn den gangen...tvert imot, det er billigere å produsere i dag.

Hva en dollar er verdt spiller en stor rolle i hva vi her i Norge må betale, for noen år siden kostet en dollar mellom 5 og 6 kroner, nå ligger den mellom 8 og 9. De som importerer kortene må nok betale i dollar (evt Euro), og da vil slike kurs differanser påvirke prisene en god del selv om prisene fra produsenten er stabile eller har gått ned (unntaket er hvis prisene er redusert så mye at det spiser opp valuta differansen).
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen her som har testet eller har mulighet til å teste Overwatch - 1440p - 144 fps.

Undrer på om hvor mye man må ofre i instillingene for å stabilt holde 144 fps her.

 

Finner selvfølgelig benchmarks av spillet, men ingen som sier, "dette må til for å holde 144 fps i 1440p"..

Og deretter hvilket kort er da det beste kjøpet.

 

Er så idiotisk å sitte med 144hz skjerm med G-sync og ikke utnytte den.

Alle kan si "bare kjøp 1080", men det er også noe som heter penger. 6000,- + er mye penger uansett hvordan man ser på det.

 

Noen som har mulighet til å teste?

 

Idiotisk å sitte med 144Hz G-Sync uansett spør du meg, iom at den ikke virker så høyt (cappet ved 120Hz)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...