Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg vil ikke ha barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Takk gud for at dere finnes. Tror aldri jeg har truffet på et mannfolk IRL som ikke vil ha barn. Så dette er jo fantastisk

Vel, jeg kjenner 2 i tillegg til meg selv som har sagt rett ut at barn ikke er noe man vil ha. Frykt ikke, vi finnes (i dusintall, dusiner!!).

 

Holder meg til å være onkel :)

Singel?:p Endret av non_stop
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Jeg har tenkt på dette lenge. Jeg ser rett og slett ikke poenget med og ha barn. Alle mine venner som får unge har selvfølgelig mange gledesstunder med sine søte små men de uffer og klager mest av alt, de får ikke blitt med på ting, de må takke nei til så mye og er veldig mye bekymret.

 

Dette er mitt syn: 

 

Hvorfor skal jeg ha barn ? hvorfor skal jeg begrense 20-25 av mine leveår både fysisk/økonomisk og psykisk for og oppdra og passe på noen ?

 

Det betyr jo ingen ting for meg og føre slekta videre, Når jeg "legger på røret" så har det jo ingen ting og si lenger uansett. 

 

Ja, jeg går glipp av noen gode stunder, men det er faktisk ingen garanti for at det blir så mange av dem heller.

 

Jeg er veldig fornøyd med min situasjon uten barn og jeg har ikke lyst til og begrense meg selv fordi jeg har barn, jeg har lyst til og gjøre hva jeg vill og når jeg vill. 

 

jeg er ikke spesielt glad i barn, jeg er ukomfortabel rundt dem og syntes ikke engang noe særlig om barna som er i min egen slekt.

 

For og informere litt: Jeg er fult oppegående, fast jobb, mange venner og gode egenskaper, Ola nordmann A4 (Bare uten stasjonsvogn,unger og bikje ).

 

Er jeg unormal ? Folk blir jo sjokkert og sier "Det endrer seg det vettu" når jeg sier at jeg ikke vil ha barn. Jeg har ALDRI følt at jeg vil ha barn noen gang, og grøsser ved tanken.

 

Er det noen andre her inne som også har det sånn ? Og jeg føler meg ikke vond/slem eller lignende fordi jeg ikke vil ha barn, Jeg ser bare ikke poenget med det.

 

Anonymous poster hash: 6e527...f13

 

Helt vanlig det. Vær stolt av valget ditt. Ingen skal si på hvordan du vil leve livet ditt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

flott det. Ingen som tvinger deg. Blir faktisk mer og mer vanlig at man ikke ønsker seg barn.

Det er en interessant tanke egentlig. Viss denne tendensen fortsetter vil det gi en vanvittig makt til folket ettethvert. De som har makt i samfunnet må jo etterhver gjøre alt de kan for å få folk til å sette barn til verden. For viss det ikke fylles på med nye mennesker så vill jo hele greia kollapse. I tillegg vil jeg tro et samfunn med mange barnløse ville bli vanskeligere å kontrollere siden en trolig tør å være mer i opposisjon når en bare har seg selv å tenke på. Kan jo bli en slags revolusjon dette

 

 

Denne tendensen fortsetter nok ikke.  Å bringe genene sine videre er den aller sterkeste driften vi har.  Det at noen promille av menneskeheten har svake drifter er ikke en trend.

 

Men jeg elsker hva-hvis scenarier, så jeg håper noen lager en spennende film av ideen din!

Lenke til kommentar

Jo mindre mennesker som lever på jorden jo mindre penger trengs for å holde den vedlike. Det vel ikke slik at verden går under om befolkningsmassen skulle synke drastisk. Snarere tvert i mot. Miljømessig vil det jo ha en fordel om ikke annet.

 

Aker kverner går ikke dundas selv om 10% sier opp jobben sin. Får man ikke tak i nye mennesker til stillingene så må man jo bare budsjettere der etter og dra ned tilsvarende på inntjeningen. 

 

Vi har ganske høye tanker om oss selv hvis vi tror vi er så uunværlige at verden vil gå under hvis ikke vi opprettholder en viss balanse med tanke på og få barn. Vi mennesker er jo egentlig bare en stor last for kloden som lever i vår egen boble i den tro at vi er noe helt unikt og spesielt. 

 

Tror jeg... 

Lenke til kommentar

 

 

Den idiotiske biologiske klokka hos oss damer

 

 

Den er bare en myte. Det finnes ingen instinkter eller "biologisk trang" til få få barn, hverken hos menn eller kvinner.

 

 

Åh, ja - så det at vi har ført menneskeslekten videre gjennom tusenvis av år er bare tilfeldig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Den idiotiske biologiske klokka hos oss damer

 

 

Den er bare en myte. Det finnes ingen instinkter eller "biologisk trang" til få få barn, hverken hos menn eller kvinner.

 

 

Åh, ja - så det at vi har ført menneskeslekten videre gjennom tusenvis av år er bare tilfeldig?

 

 

Det har med andre instinkter å gjøre, gitt. Sexbehovet løser den saken rimelig greit.

Lenke til kommentar

Jo mindre mennesker som lever på jorden jo mindre penger trengs for å holde den vedlike. Det vel ikke slik at verden går under om befolkningsmassen skulle synke drastisk. Snarere tvert i mot. Miljømessig vil det jo ha en fordel om ikke annet.

 

Aker kverner går ikke dundas selv om 10% sier opp jobben sin. Får man ikke tak i nye mennesker til stillingene så må man jo bare budsjettere der etter og dra ned tilsvarende på inntjeningen.

 

Vi har ganske høye tanker om oss selv hvis vi tror vi er så uunværlige at verden vil gå under hvis ikke vi opprettholder en viss balanse med tanke på og få barn. Vi mennesker er jo egentlig bare en stor last for kloden som lever i vår egen boble i den tro at vi er noe helt unikt og spesielt.

 

Tror jeg...

Det vill ta lang tid før befolkningen minker. Det er fordi vi mennesker lever ganske lenge. Det er jo en medvirkende årsak til den såkalte eldrebølgen. Det handler ikke bare om at vi blir stadig eldre, men også det faktum at det fylles på med stadig færre barn på bunnen. Dermed får vi en minkende gruppe arbeidsføre unge som skal forsørge en økende gruppe pensjonister.

 

Vi bør være godt forberedt på den dagen befolkningen begynner å minke. Det vil jo selvfølgelig bli vanskelig å snu denne trenden når konsekvensene setter inn for alvor

Endret av Anatman
Lenke til kommentar

Jo mindre mennesker som lever på jorden jo mindre penger trengs for å holde den vedlike. Det vel ikke slik at verden går under om befolkningsmassen skulle synke drastisk. Snarere tvert i mot. Miljømessig vil det jo ha en fordel om ikke annet.

 

Aker kverner går ikke dundas selv om 10% sier opp jobben sin. Får man ikke tak i nye mennesker til stillingene så må man jo bare budsjettere der etter og dra ned tilsvarende på inntjeningen. 

 

Vi har ganske høye tanker om oss selv hvis vi tror vi er så uunværlige at verden vil gå under hvis ikke vi opprettholder en viss balanse med tanke på og få barn. Vi mennesker er jo egentlig bare en stor last for kloden som lever i vår egen boble i den tro at vi er noe helt unikt og spesielt. 

 

Tror jeg... 

 

Det handler ikke om å redde verden, men at den norske økonomien trenger barn eller så er det ingen som kan ta vare på de eldre.

 

Det som er et problem er at feil steder har enorm befolkningsvekst. Vi har 3 valg

1. Reduser fødselraten i fattige land, noe som er vanskelig.

2. Lukke oss inne og la dem sulte

3. La dem innvandre til vesten og dermed skape sultproblemer for hele verden.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...