Gå til innhold

Bruke statens penger for å hjelpe flere?


Sir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herreguuuuud for en "debatt".

 

Staten hadde ikke hatt penger hvis det ikke hadde vært folk her som hadde arbeidet og "skapt" dem. Hvem skulle pumpet opp oljen hvis det ikke fantes arbeidere? Tilhører oljen staten eller folket? Er staten her for å tjene folket eller omvendt?

 

Noen har jo den meningen at alle penger, boliger og eiendeler egentlig tilhører staten, og at alle skal være takknemlige for at de får aller nådigst beholde penger til livsopphold.

 

Prøv å leve uten telefon, data og internett i et år og rapporter så tilbake.

nå snakker jo jeg om penger som staten allerede drar inn og bruker opp hvert år.

 

staten er vel her for å hjelpe folket? Og hva er den beste måten å hjelpe flest på?

Lenke til kommentar

Hvem har sagt at jeg ikke skal ofre? det er jo her jeg mener du går rett imot alt jeg tidligere har skrevet. halvparten av alt jeg tjener går til staten, og det er statens midler jeg snakker om i denne tråden. Hjelp meg å forstå hvor dobbeltmoralen er.

 

og du kan på ingen måte vite at jeg ikke bruker enorme summer på veldedighet av den resterende halvparten.

Det gjør du så absolutt ikke, ellers hadde du ikke kunne fungert i det norske samfunn, med mindre du har millioner du drar inn, noe jeg har sterke tvil om...

 

Så igjen; kutt ut mobil, nett, alt som er overflødig, lev på vann og brød mens du bor på gata, eller er det for mye å be om? Hvorfor er du så egoistisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Herreguuuuud for en "debatt".

 

Staten hadde ikke hatt penger hvis det ikke hadde vært folk her som hadde arbeidet og "skapt" dem. Hvem skulle pumpet opp oljen hvis det ikke fantes arbeidere? Tilhører oljen staten eller folket? Er staten her for å tjene folket eller omvendt?

 

Noen har jo den meningen at alle penger, boliger og eiendeler egentlig tilhører staten, og at alle skal være takknemlige for at de får aller nådigst beholde penger til livsopphold.

 

Prøv å leve uten telefon, data og internett i et år og rapporter så tilbake.

nå snakker jo jeg om penger som staten allerede drar inn og bruker opp hvert år.

 

staten er vel her for å hjelpe folket? Og hva er den beste måten å hjelpe flest på?

 

De pengene du betaler inn i skatt hvert år settes ikke i PENSJONSFONDET UTLAND a.k.a. "OLJEFONDET", de brukes opp på løpende utgifter som trygd, pensjon, infrastruktur, sykehus, og innvandring.

 

Det vi tjener på olje og gass går til pensjonsfondet og det skal brukes til å betale pensjonen DIN og MIN når vi blir pensjonister og ikke kan jobbe mer. Er du villig til å avslutte livet ditt 30 år før tiden fordi du gav bort alle pengene til noen utlendinger???

Lenke til kommentar

Nei, men nå er det ikke mine penger det er snakk om, det er statens. Poenget med staten er vel at den ikke skal favorisere enkelte, som f.eks. statsministerens barn, eller? jeg kan ikke ta av disse for å redde mine barn fremfor ti andre. en bedre analogi etter min mening vil være om man heller vil redde Per i Drammen, eller Ahmed, Muhammed, Abdullah, Bikbok, Chengi, Clipklop, og Muhammed igjen, i Sudan.

 

Edit: Jeg kunne jo spurt om hvem du ville reddet, men det har du vel allerede svart på. og det er det svaret jeg lurer på. Hvorfor redde Per og ikke de andre?

Staten har mange barn. Du sier jo selv at du ikke ville sultet dine egne barn for å redde andre. Staten vil ikke "sulte" egne barn for å redde andres barn.

 

Per i Drammen er staten sitt "barn", Ahmed og de andre er Sudan sine "barn"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem har sagt at jeg ikke skal ofre? det er jo her jeg mener du går rett imot alt jeg tidligere har skrevet. halvparten av alt jeg tjener går til staten, og det er statens midler jeg snakker om i denne tråden. Hjelp meg å forstå hvor dobbeltmoralen er.

 

og du kan på ingen måte vite at jeg ikke bruker enorme summer på veldedighet av den resterende halvparten.

Det gjør du så absolutt ikke, ellers hadde du ikke kunne fungert i det norske samfunn, med mindre du har millioner du drar inn, noe jeg har sterke tvil om...

 

Så igjen; kutt ut mobil, nett, alt som er overflødig, lev på vann og brød mens du bor på gata, eller er det for mye å be om? Hvorfor er du så egoistisk?

Hva er det jeg absolutt ikke gjør?

 

Jeg er egoistisk fordi jeg vil bruke penger vi allerede bruker på å hjelpe flere enn vi gjør nå? Ok, la oss si jeg er egoistisk. La oss gjøre noe med det da, alle sammen. vi kan begynne med å redde 37 millioner mennesker hvert år.

Lenke til kommentar

 

Fordi ingen hadde da giddet å drive verdiskapning, og det hadde vært 0 milliarder på statsbudsjettet.

Men man gidder i dag å drive verdiskapning fordi?
Fordi de fleste tjener på det? Til og med bistand tjener vi (visstnok) mer på enn det koster oss. Sannheten er at de aller fleste av oss ikke har noe ansvar for velferden for folk i andre land. Det er både unaturlig og meningsløst.
Lenke til kommentar

 

 

Hvem har sagt at jeg ikke skal ofre? det er jo her jeg mener du går rett imot alt jeg tidligere har skrevet. halvparten av alt jeg tjener går til staten, og det er statens midler jeg snakker om i denne tråden. Hjelp meg å forstå hvor dobbeltmoralen er.

 

og du kan på ingen måte vite at jeg ikke bruker enorme summer på veldedighet av den resterende halvparten.

Det gjør du så absolutt ikke, ellers hadde du ikke kunne fungert i det norske samfunn, med mindre du har millioner du drar inn, noe jeg har sterke tvil om...

 

Så igjen; kutt ut mobil, nett, alt som er overflødig, lev på vann og brød mens du bor på gata, eller er det for mye å be om? Hvorfor er du så egoistisk?

Hva er det jeg absolutt ikke gjør?

 

Jeg er egoistisk fordi jeg vil bruke penger vi allerede bruker på å hjelpe flere enn vi gjør nå? Ok, la oss si jeg er egoistisk. La oss gjøre noe med det da, alle sammen. vi kan begynne med å redde 37 millioner mennesker hvert år.

 

Du er egoist i følge din egen logikk. Gi fra deg alt du har og bli en god person!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Herreguuuuud for en "debatt".

 

Staten hadde ikke hatt penger hvis det ikke hadde vært folk her som hadde arbeidet og "skapt" dem. Hvem skulle pumpet opp oljen hvis det ikke fantes arbeidere? Tilhører oljen staten eller folket? Er staten her for å tjene folket eller omvendt?

 

Noen har jo den meningen at alle penger, boliger og eiendeler egentlig tilhører staten, og at alle skal være takknemlige for at de får aller nådigst beholde penger til livsopphold.

 

Prøv å leve uten telefon, data og internett i et år og rapporter så tilbake.

nå snakker jo jeg om penger som staten allerede drar inn og bruker opp hvert år.

 

staten er vel her for å hjelpe folket? Og hva er den beste måten å hjelpe flest på?

De pengene du betaler inn i skatt hvert år settes ikke i PENSJONSFONDET UTLAND a.k.a. "OLJEFONDET", de brukes opp på løpende utgifter som trygd, pensjon, infrastruktur, sykehus, og innvandring.

 

Det vi tjener på olje og gass går til pensjonsfondet og det skal brukes til å betale pensjonen DIN og MIN når vi blir pensjonister og ikke kan jobbe mer. Er du villig til å avslutte livet ditt 30 år før tiden fordi du gav bort alle pengene til noen utlendinger???

jeg vet at de pengene brukes opp. det er poenget med denne tråden. De samme pengene kan grovt regnet redde 37 millioner mennesker hvert år. det der over 7 ganger så mange som bor i Norge.

 

Ikke har jeg noen illusjon om at det vil være noe igjen av den pensjonen om den tid kommer heller.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvem har sagt at jeg ikke skal ofre? det er jo her jeg mener du går rett imot alt jeg tidligere har skrevet. halvparten av alt jeg tjener går til staten, og det er statens midler jeg snakker om i denne tråden. Hjelp meg å forstå hvor dobbeltmoralen er.

 

og du kan på ingen måte vite at jeg ikke bruker enorme summer på veldedighet av den resterende halvparten.

Det gjør du så absolutt ikke, ellers hadde du ikke kunne fungert i det norske samfunn, med mindre du har millioner du drar inn, noe jeg har sterke tvil om...

 

Så igjen; kutt ut mobil, nett, alt som er overflødig, lev på vann og brød mens du bor på gata, eller er det for mye å be om? Hvorfor er du så egoistisk?

Hva er det jeg absolutt ikke gjør?

 

Jeg er egoistisk fordi jeg vil bruke penger vi allerede bruker på å hjelpe flere enn vi gjør nå? Ok, la oss si jeg er egoistisk. La oss gjøre noe med det da, alle sammen. vi kan begynne med å redde 37 millioner mennesker hvert år.

Du er egoist i følge din egen logikk. Gi fra deg alt du har og bli en god person!

Ja, jeg og de fleste andre i Norge. Det er jo det jeg prøver, men halvparten av midlene rår staten over. du vet, poenget med denne tråden står i første innlegg.

Lenke til kommentar

Sir.. hva mener du med å "redde" barn? Er problemet at barna sulter eller er problemet foreldre som trykker ut barn i øst og gevær uten å ha ressurser til å fø dem?  

 

-De samme pengene kan grovt regnet redde 37 millioner mennesker hvert år. det der over 7 ganger så mange som bor i Norge.

 

Skal du "redde" disse Sudan barna så må du klare å gjøre om politikken og samfunns fokuset i Sudan. Å sende over 40 papp pr kid som sulter hjelper kanskje noen heldige utvalgte i akkurat Sudan, de andre 2 milliardene på kloden som lever under fattigdoms grensa går like sulte samtidig som du setter den norske økonomi ut i en nedgående spiral. 

Det sender dessuten ut en fin melding til Sudan om at jo flere unger de klarer å trykke ut jo større er sjansen at Norge drar fram lommeboken og håndmater en utvalgt familie.

Har noen her forresten vurdert å tenke litt på barna? Vi snakker faktisk om barn her. De kan liksom ikke noe for det så vi må jo hjelpe dem.. dem er alle de vi ser på TV med gule øyne og kraveben som stikker ut foran underkjeven by the way.

 

Det eneste du ville ha oppnådd med det er å mette din egen egoistiske samvittighet. Spis ris, jobb overtid, send sparepengene dine hvor enn du måtte ønske men ikke forvent at vi andre skal være med på det mentale føleri sirkuset ditt.

Skattepengene du betaler er avholdt til et overdrevent dyrt byråkrati samt infrastruktur, skole, sykehus, politi, eldrehjem, sosialkontor osv. Dette har vi som samfunn kommet frem til at vi vil ha det. Ønsker du å melde deg ut av vårt samfunn ved å ikke være med å bidra til vårt samfunn så søk om å få flytte ned til Sudan og gjør en forandring der samvittigheten din fører deg.

 

Har du forresten tenk noe på barna i det siste Sir? De er veldig sultne. Det er veldig mange flere av dem enn du vet om. De lider. De har det nok vondere enn du klarer å forestille deg.

Folk er verdens mest verdiløse forbruksvare, folk er noe vi kan produsere i hopetall og du trenger ingenting for å produsere dem annet enn et motsatt kjønn. Redd en panda eller noe annet som det faktisk er verdt å redde, redd noe av verdi utenfor din personlige føleriagenda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvem har sagt at jeg ikke skal ofre? det er jo her jeg mener du går rett imot alt jeg tidligere har skrevet. halvparten av alt jeg tjener går til staten, og det er statens midler jeg snakker om i denne tråden. Hjelp meg å forstå hvor dobbeltmoralen er.

 

og du kan på ingen måte vite at jeg ikke bruker enorme summer på veldedighet av den resterende halvparten.

Det gjør du så absolutt ikke, ellers hadde du ikke kunne fungert i det norske samfunn, med mindre du har millioner du drar inn, noe jeg har sterke tvil om...

 

Så igjen; kutt ut mobil, nett, alt som er overflødig, lev på vann og brød mens du bor på gata, eller er det for mye å be om? Hvorfor er du så egoistisk?

Hva er det jeg absolutt ikke gjør?

 

Jeg er egoistisk fordi jeg vil bruke penger vi allerede bruker på å hjelpe flere enn vi gjør nå? Ok, la oss si jeg er egoistisk. La oss gjøre noe med det da, alle sammen. vi kan begynne med å redde 37 millioner mennesker hvert år.

 

 

Hadde vi reddet de 37 millioner så hadde ikke Norge eksistert lenger, vi hadde ikke hatt penger til å drive Norge, ingen pensjon, alle i offentlig sektor hadde mistet lønnen, ingen skole etc.

 

Norge hadde ikke greid å få opp kapitalen igjen og landet hadde kollapsen og før du vet ordet av det hadde vi stått på svenske grensa å tigget etter en slant.

 

Det hadde heller ikke hjulpe de 37 millionene menneskene som du trur, som andre her i tråden nevner så hjelper Norge mange land og individer allerede, vi investerer i ny teknologi i uland som hjelpe landet på langsikt fremover (eks Telenor i India der vi har bygget opp tele og data)

 

Din tanke funker kanskje i en fin Disney film, men hadde aldri funket i praksis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...