Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Viken Fiber mener at latterlige 1/1 Mbit bredbånd holder til pensjonister. Det kan vel ikke engang kalles bredbånd...


Anbefalte innlegg

Jeg ble overrasket over at Viken fiber mener at pensjonister ikke trenger mer enn 1/1 Mbit/s bredbånd, ja en en (!!), ikke ti ti. Det kan nesten ikke kalles bredbånd i dag. Det er for meg latterlig og dårlig holdning.

Viken Fiber har en seniorpakke som koster kr 737 i måneden, da får man 1/1 Mbit/s bredbånd og basis TV.

 

For meg er det et merkelig syn på pensjonister, i dag er det nok av folk over 60 år som bruker internett til mer en kun "påtvunget nettbank" (det alle har måtte lære seg deg). Hva koster det egentlig Viken fiber å gi 10 Mbit/s i seniorpakken. I det minste 5 Mbit/s.

Det er jo ikke slik at seniorpakken kan misbrukes av andre. Kr 737 i måneden far 1/1 Mbit og basis TV er da heller ikke noen pris å skryte av...

Det blir litt sånn "du er pensjonist, da trenger du kun nettbank, lese mail og enkelte aviser. Du ser ikke på underholdning, videosnutter, bilder og lignende"...

 

 

Poenget er at jeg syntes det er nedlatende å mene at en seniorpakke betyr at man ikke trenger å kunne bruke internett på vanlig måte. Hadde det i det minste vært 5/5 Mbit/s hadde det vært ok, da kan man i det minste bruke internett fult ut. 1/1 Mbit/s fra fiberleverandør er jo tullete. Selv avissider m.m. er såpass "tunge" i dag, med videomateriale m.m. Selv såkalte nettsider for seniorer tilbyr videokurs m.m. som krever mer enn 1/1.

Selvsagt kan man kjøpe en vanlig langt dyrere pakke, men holdningen til Viken fiber på dette var dårlig.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor står det at Viken fiber mener at pensjonister ikke trenger mer enn 1/1 Mbit/s? De prøve jo hele tiden å selge størst mulig pakker. Jeg har forstått det slik at seniorpakken 1/1 bruker de for å selge inn produktet sitt hos de eldre som mener at de ikke trenger eller ikke vil ha internett. De må jo ha en form for nettaksess for å kunne få TV og telefoni.

Lenke til kommentar

Stemmer det, Mr D, seniorpakken er for de som egentlig ikke trenger internett, eller har svært lett bruk, og gir en gunstig pris på TV og fasttelefon. Nettbank annet lett bruk fint med 1/1, og med så lav ping som fiber vanligvis har, kan man også game (sikkert med noen unntak). Streaming av video går dårlig. Selv om man er senior/pensjonist, står man selvsagt fritt til å velge en annen pakke, eller datahastighet.

Lenke til kommentar

Vitsen med fiber faller bort med 1\10 mbit\s. Da er mobilt bredbånd bedre.

Du er så enspora og ser kun på hastighet. Fiber er mye bedre med tanke på stabilitet og ping uansett fart. For en del folk som bor i store blokker er det dårlig dekning på mobilnettet i noen rom. Da bli hastigheten lav og det vil oppleves mye dårligere enn fiber.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvilken verden er du lever i enkelte borettslag får 40\40 mbit i felleskostnadene, de betale kansje 150 kr måneden.

Nå koster 100 mbit utstyr minimalt. Selv gigabit utstyr koster par hundrelapper.

 

Tror ikke man uansett kan vente seg mye hjelp fra altibox.

De ber deg respektere de ikke ønsker å svare på din henvendelse.

Så er ikke overrrasket hvis det tar 119,- for 1\1 mbit hastighet.

Lenke til kommentar

Hvor står det at Viken fiber mener at pensjonister ikke trenger mer enn 1/1 Mbit/s? De prøve jo hele tiden å selge størst mulig pakker. Jeg har forstått det slik at seniorpakken 1/1 bruker de for å selge inn produktet sitt hos de eldre som mener at de ikke trenger eller ikke vil ha internett. De må jo ha en form for nettaksess for å kunne få TV og telefoni.

 

På Viken Fiber prisliste. Jeg mener 1/1 Mbit er for svakt å tilby i en pakke til kr 737 i måneden med TV.

Lenke til kommentar

Hvilken verden er du lever i enkelte borettslag får 40\40 mbit i felleskostnadene, de betale kansje 150 kr måneden.

Nå koster 100 mbit utstyr minimalt. Selv gigabit utstyr koster par hundrelapper.

 

Tror ikke man uansett kan vente seg mye hjelp fra altibox.

De ber deg respektere de ikke ønsker å svare på din henvendelse.

Så er ikke overrrasket hvis det tar 119,- for 1\1 mbit hastighet.

 

Jeg bor i en verden der man forstår at noen i landet bor utenfor borettslag, også de fleste pensjonister. Borettslag er alltid noe for seg selv med egne priser.

Jeg syntes kr 737 for 1/1 Mbit/s og TV ikke er god deal i seniorpakken til Viken Fiber.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Hvor står det at Viken fiber mener at pensjonister ikke trenger mer enn 1/1 Mbit/s? De prøve jo hele tiden å selge størst mulig pakker. Jeg har forstått det slik at seniorpakken 1/1 bruker de for å selge inn produktet sitt hos de eldre som mener at de ikke trenger eller ikke vil ha internett. De må jo ha en form for nettaksess for å kunne få TV og telefoni.

 

At dem på nettsiden gir dette til seniorer og via telefon.

Mulig dem selger det inn på den måten, men allikevel.

I mitt tilfelle er det en som brått har blitt enke, med minstepensjon og dårlig råd, kun fiber å velge i for TV (utenom parabol), og dårlig telefonlinje, som gir redusert nett.

Dealen til Viken fiber er jo lite å skryte av. Hadde dem i det minste gitt 5/5 så kunne man ha brukt nettet normalt for en person om gangen.

Personen er fiberkunde, men å gå over til seniorpakken, betyr farvel til en del internett funksjonalitet.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg syntes kr 737 for 1/1 Mbit/s og TV ikke er god deal i seniorpakken til Viken Fiber.

Ingen som blir tvunget til å ta denne pakken. Det er bare å si opp TV, det kan man på Altibox, uten noen "nettleie" eller tilsvarende. Kjøp 40/40 til 478/mnd, og stream det man trenger av TV med TV-apper på smart-TV, Apple TV eller Chromecast.

Lenke til kommentar

747 kr for 1/1 er hinsides dyrt, sjølv om det skulle vere fiber.

Det er ikke 747 for 1/1. Det er 879 for Seniorpakke Altibox Fiberbredbånd 1/1 + TV Basis + Telefon Basis + PVR**(4). Som er en av mange pakker man kan velge. 

 

PS: Jeg har hatt både Telenor, Canal Digialt og NGT som leverandør, men foretrekker Altibox, da jeg fritt kan velge om jeg vil ha TV eller ikke, og får et stabilt internett med lav ping.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

747 kr for 1/1 er hinsides dyrt, sjølv om det skulle vere fiber.

Det er ikke 747 for 1/1. Det er 879 for Seniorpakke Altibox Fiberbredbånd 1/1 + TV Basis + Telefon Basis + PVR**(4). Som er en av mange pakker man kan velge.

 

PS: Jeg har hatt både Telenor, Canal Digialt og NGT som leverandør, men foretrekker Altibox, da jeg fritt kan velge om jeg vil ha TV eller ikke, og får et stabilt internett med lav ping.

Jeg har nevnt at man har andre valg. Ofte når det er senior eller studentpris, så bruker det å være en litt grei rabatt.

Nå er det uansett kun ved nytilkobling man får prisen også, så eksisterende kunder kan ikke velge dette.

 

For å gjenta mitt poeng, er det ikke litt "frekt" å mene at 1/1 Mbit holder til bredbånd for eldre?

 

Jeg står fortsatt på at å gi så ekstremt lite som 1/1 Mbit i seniorpakke er litt tullete, som nevnt hadde jeg syntes 5/5 var mer ok, først da kan man bruke internett på ordinær måte i dag.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det er ikke 747 for 1/1. Det er 879 for Seniorpakke Altibox Fiberbredbånd 1/1 + TV Basis + Telefon Basis + PVR**(4). Som er en av mange pakker man kan velge.

 

Kr 879,- er bare etableringsavgiften, et engangsbeløp.

Deretter er det kr 737,- pr. måned

 

Det er den desidert billigste produktpakken Altibox kan levere (- kr 280,- lavere enn nest billigste -), og den er reservert for de over 67 år, men ingen over 67 år er tvunget til å velge denne pakken.  Hvis man skal klage på noe, så må det vel være at nåværende ordning er aldersdiskriminerende.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke 747 for 1/1. Det er 879 for Seniorpakke Altibox Fiberbredbånd 1/1 + TV Basis + Telefon Basis + PVR**(4). Som er en av mange pakker man kan velge.

 

Kr 879,- er bare etableringsavgiften, et engangsbeløp.

Deretter er det kr 737,- pr. måned

 

Det er den desidert billigste produktpakken Altibox kan levere (- kr 280,- lavere enn nest billigste -), og den er reservert for de over 67 år, men ingen over 67 år er tvunget til å velge denne pakken.  Hvis man skal klage på noe, så må det vel være at nåværende ordning er aldersdiskriminerende.

Ups, blingset på prislisten i farten.

Lenke til kommentar

Latterlig. 6/1 burde være minstemål for å kunne kalle det bredbånd i dag. Da kan man se netflix i HD. Kan man ikke det, er det misvisende å kalle det bredbånd. Fiberinternett burde det stått.

 

Nkom bruker stadig betegnelsen "grunnleggende bredbånd" om 4/1 mbit og mer.

Jeg ser det nå etter ditt innlegg, at under 4 Mbit ikke bør kunne betegnes som bredbånd. Noen eldre blir kanskje litt lurt av ordet bredbånd fra Viken fiber, men får egentlig noe som ikke går inn under å kunne kalles bredbånd. Tipper den ærlige: "Du får grunnleggende nettilgang med begrenset funksjonalitet og ikke bredbånd", hadde solgt mindre...

1 Mbit bredbånd, sikker stas for 15 år siden, med lavoppløste videosnutter og bilder.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...