Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Reklamasjonssak mot BankNorwegian - Er jeg vanskelig?


Flexxy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ikke flink mtp. lover og regler.

 

Kort fortalt ;

 

Booket oppkjøring, bekreftet på melding fra SVV.

 

Bestilt Tog-billett og bil til oppkjøring via NaboBil.

 

Pga. feil i systemet fikk jeg ikke tatt oppkjøringen og måtte returnere tilbake.

 

Tog og NaboBil ble betalt med BankNorwegian kortet, men ikke selve gebyret til SVV, da de tar ikke Kredittkort.

 

Har jeg noen mulighet på å få dekket kostnadene med reise? 

 

Se svar fra rådgiver hos BankNorwegian ;

 

"Vedrørende reklamasjonssak.


Vi viser til reklamasjonssak tilknyttet transaksjonene tilknyttet Nabobil og NSB. 

I følge Finansavtalelovens § 54b er kredittyter ansvarlig for belastningen som ikke blir levert. Din reklamasjonsårsak er at du ikke fikk tatt oppkjøringen, og at dermed var transaksjonene til Nabobil og NSB bortkastet. Det er ikke likestilt med at varen/tjenesten til NSB eller Nabobil ikke ble levert.

Det er ingen reklamasjonsrett på følgefeil, så din reklamasjonssak er dermed avvist. 



Med hilsen
Bank Norwegian
"
Endret av Flexxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du har lite å komme med her. "Reisen" din er benyttet, så du kan ikke bruke kredittkortets avbestillingsforsikring for dette. Blir som å reise til syden, og kreve pengene tilbake fra banken når du er hjemme igjen fordi været var dårlig.

 

Du kan forsøke å kreve erstatning fra SVV, lykke til med det.

Endret av skripis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pga. feil i systemet fikk jeg ikke tatt oppkjøringen og måtte returnere tilbake.

Du måtte returnere tilbake fordi du ikke fikk tatt oppkjøringen (avbrutt reise), eller hadde du måttet returnere tilbake uansett?

 

https://www.banknorwegian.no/KundeService/forsikring/reise-og-avbestillingsforsikring

 

For reiser i Norge kreves en overnatting eller at det benyttes fly

Lenke til kommentar

 

Pga. feil i systemet fikk jeg ikke tatt oppkjøringen og måtte returnere tilbake.

Du måtte returnere tilbake fordi du ikke fikk tatt oppkjøringen (avbrutt reise), eller hadde du måttet returnere tilbake uansett?

 

https://www.banknorwegian.no/KundeService/forsikring/reise-og-avbestillingsforsikring

 

For reiser i Norge kreves en overnatting eller at det benyttes fly

 

Meningen var å ta oppkjøring og returnere tilbake til hjembyen - Med toget.

Lenke til kommentar

Det er som de andre sier ingenting å reklamere på her. Den eneste som du muligens kunne reklamert mot er SVV, men jeg tipper det skal en del til før de er erstatningsansvarlige. At du faktisk har reklamert til Bank Norwegian er jo helt hårreisende. Hva tenkte du på? 

 

Det eneste alternativet ditt er eventuelt at dette dekkes av forsikring. 

 

Hva var grunnen til at du ikke fikk tatt oppkjøringen?

Endret av Herr Brun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han har jo reiseforsikring med kortet, og dette var en reise.

 

 

 

En reise som ble gjennomført. Så nøyaktig hva er det forsikringen er ment å dekke?

 

Så vidt meg bekjent er det ikke vanlig for reiseforsikringer generelt sett, og jeg finner ingenting i Norwegian sine vilkår spesifikt, som dekker kostnader ved reisen dersom problemet er at reisen ikke innfridde forventningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...