Gå til innhold

Apple Airpods


ozone

Anbefalte innlegg

Ikke mye teknisk info er fremkommet om Airpods etter lansering...

 

Jeg lurer fælt på hva denne W1 chipen egentlig gjør!

 

Apple opplyser på sine sider at Airpods leverer "high-quality AAC audio"

Betyr det at all musikk konverteres til AAC i telefonen før det sendes til Airpod'ene?

Må telefonen også ha en W1-chip innebygd? Eller vil Airpods funke på alle iPhones? Må man ha iOS 10?

 

De sier jo ingenting om dette går over Bluetooth, WiFi, eller noe helt nytt.

 

Noe sier meg at lyden her ikke blir like god som over kablete Earpods, iallefall ikke om man lytter til ukomprimerte .wav-filer, eller mp3 med høy bitrate.

 

Vanlige Earpods faller lett ut av øret. Airpods ligner veldig! Hvis de faller ut av øret er det ingen kabel som stopper fallet...

Endret av ozone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke teknisk mulig at deres airpods gir bedre kvalitet enn kabler, det bare funker ikke sånn, spesielt ikke over bluetooth som er skapt for å sende over lite info, når du skal tvinge gjennom musikk via bluetooth så vil du få en dårligere kvalitet på lyden, og jeg kan ikke se hvordan noen øreplugger kan veie opp for det uansett hvor gode de er.

Prisen er også latterlig med tanke på at man sikkert kommer til å miste noen par hvis man er ett normalt aktivt menneske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke teknisk mulig at deres airpods gir bedre kvalitet enn kabler, det bare funker ikke sånn, spesielt ikke over bluetooth som er skapt for å sende over lite info, når du skal tvinge gjennom musikk via bluetooth så vil du få en dårligere kvalitet på lyden, og jeg kan ikke se hvordan noen øreplugger kan veie opp for det uansett hvor gode de er.

 

Prisen er også latterlig med tanke på at man sikkert kommer til å miste noen par hvis man er ett normalt aktivt menneske.

Stort sett får man bedre lyd ved bruk av hodetelefoner med blåtann. aptX-bluetooth kan overføre ukomprimerte filer opptil 24bit, og forsterkeren i storparten av hodetelefoner er bedre enn den som sitter i telefonen.

 

Nå bruker ikke Airpods aptx, men en ny standard, så vi kan jo ikke si med sikkerhet om de kan overføre lossless.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Greia med disse er jo at de vanlige EarPods sitter sinnsykt bra i mine ører, og lyden er også seriøst bra. Jeg bruker dem daglig til både Samsung, Blackberry og iPhone. Så jeg er positive til Airpods, men litt negativ til prisen. 

 

Det å miste dem fremstår for noen som en selvfølge. Tar dere ikke vare på tingene deres?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Nå bruker ikke Airpods aptx, men en ny standard, så vi kan jo ikke si med sikkerhet om de kan overføre lossless.

 

Jeg har aldri forstått hvorfor Bluetooth-headset absolutt skal låte så dårlig, og hvorfor de komprimerer og overfører så lav bitrate, Bluetooth-standarden 3.0 har 25Mb/s og Bluetooth 5.0 har 50Mb/s!

Her skal man altså kunne overføre minst 30 ukomprimerte wav-filer fra CD samtidig!

 

Likevel har man tydeligvis vansker med å overføre nok over én Bluetooth-link til å få skikkelig lyd i ett headset... :hm:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått hvorfor Bluetooth-headset absolutt skal låte så dårlig, og hvorfor de komprimerer og overfører så lav bitrate, Bluetooth-standarden 3.0 har 25Mb/s og Bluetooth 5.0 har 50Mb/s!

Her skal man altså kunne overføre minst 30 ukomprimerte wav-filer fra CD samtidig!

 

Likevel har man tydeligvis vansker med å overføre nok over én Bluetooth-link til å få skikkelig lyd i ett headset... :hm:

Vel, er jo dette fokuset på trådløst lyd Apple prøver å pushe på nå da.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ser ut som om de brukte børstene til min gamle elektriske tannbørste. Kommer garantert ikke til å sitte med airpods i øra. Men de blir sikkert populære bare fordi det står Apple på esken.

 

Det virker som om du tror det er bare fordi det står Apple på esken. Hva med det faktum at de er små, lette, trådløse og har god lyd? Klarer du å innbille deg at dette også har noe å si? Eller er du fast bestemt på at alle som kjøper Apple kjøper det fordi de er litt dumme?

 

Jeg er enig i at de virker altfor dyre, men jeg syntes jeg om mine Bose QC 25 også. I ettertid har jeg jo vært glad for at jeg "sløste" litt og kjøpte de allikevel.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Om jeg skaffer meg disse med tiden så bruker jeg nok en sånn rem folk har til briller/solbriller slik at jeg ikke mister de så lett. Har prøvd maaange øreplugger gjennom tidene, men kun Apple sine som passer til ørene mine (med mindre jeg kjøper custom-fit), så kan hende jeg lar meg friste etterhvert. 

Lenke til kommentar

 

Nå bruker ikke Airpods aptx, men en ny standard, så vi kan jo ikke si med sikkerhet om de kan overføre lossless.

 

Jeg har aldri forstått hvorfor Bluetooth-headset absolutt skal låte så dårlig, og hvorfor de komprimerer og overfører så lav bitrate, Bluetooth-standarden 3.0 har 25Mb/s og Bluetooth 5.0 har 50Mb/s!

Her skal man altså kunne overføre minst 30 ukomprimerte wav-filer fra CD samtidig!

 

Likevel har man tydeligvis vansker med å overføre nok over én Bluetooth-link til å få skikkelig lyd i ett headset... :hm:

 

Hvilke headset har du prøvd? F.eks. et B&W P5 Wireless vil låte svært bra på stort sett alle telefoner over blåtann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...