Gå til innhold

Apple Airpods


ozone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

 

Marerittet er å bare miste den ene.

 

Da har jeg godt forslag: Fest en tråd mellom de to enhetene så de henger sammen, og gjerne en tråd ned til telefonen også så er du sikker på at du alltid har alle delene med. :wow:
Helt seriøst: et slikt utstyr, eller i det minste en snor som hekter dem sammen, tipper jeg er på markedet før jul.
Lenke til kommentar

Ifølge Apple er jo det kun å kjøpe et par og trykke 'connect', og ellers null 'pairing', så det skulle vel være mulig...

 

Det blir interessant å se om det går an å drive mer enn ett par samtidig med én telefon!

Dét går jo an med minjack-splitter og vanlige headset, så Airpods vil vel ikke være noe dårligere?

Lenke til kommentar

 

Det er ikke teknisk mulig at deres airpods gir bedre kvalitet enn kabler, det bare funker ikke sånn, spesielt ikke over bluetooth som er skapt for å sende over lite info, når du skal tvinge gjennom musikk via bluetooth så vil du få en dårligere kvalitet på lyden, og jeg kan ikke se hvordan noen øreplugger kan veie opp for det uansett hvor gode de er.

 

Prisen er også latterlig med tanke på at man sikkert kommer til å miste noen par hvis man er ett normalt aktivt menneske.

Stort sett får man bedre lyd ved bruk av hodetelefoner med blåtann. aptX-bluetooth kan overføre ukomprimerte filer opptil 24bit, og forsterkeren i storparten av hodetelefoner er bedre enn den som sitter i telefonen.

 

Nå bruker ikke Airpods aptx, men en ny standard, så vi kan jo ikke si med sikkerhet om de kan overføre lossless.

 

 

 

Nei, dette stemmer ikke. APTX Lossless er et ekstremt misvisende (burde vært kriminelt) navn. APTX komprimere til maks 384 kbps og opphavet til navnet "APTX Lossless" kommer som et følge av at produsenten SBC ser på det som "hybrid lossless, som tilsvarer near lossless quality.

 

Alt er naturligvis rent pølsevev fra SBC for å misvisende og lure folk til å tro at det faktisk er snakk om tapsfri komprimering av lyd, noe det er langt ifra å være. Men de fleste blindtester indikerer jo at folk flest ikke klarer å skille lossless ifra ca 160kbps AAC, eller 224kbps MP3 så på den måten så kan man jo påstå at alt over 160kbps AAC, og 224kbps MP3 er "hybrid lossless" om vi skal legge lista der SBC legger den med APTX Lossless.

 

 

Apple benytter en standard som på mange måter gir mer mening, de benytter Bluetooth AAC som komprimerer til maks 256kbps AAC. Dette gir jo mye mer mening ettersom SAMTLIGE apps ifra AppStore benytter AAC som standard codec. Og musikktjenester som Apple Music og Tidal benytter begge AAC.

 

I tilfeller hvor det ser snakk om avspilling av AAC så vil det ikke kreve re-encoding av lyden når de spilles av via blåtann til enheter som også støtter bluetooth AAC. Dette vil inneha bedre lydkvalitet enn 384kbps APTX da APTX er nødt til å omkonverte en allerede lossy lydfil til SBC noe som aldri kan gi bedre kvalitet enn hva kilden var i utgangspunktet og som vil i 99% av tilfellene forringe kvaliteten ytterligere.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nå bruker ikke Airpods aptx, men en ny standard, så vi kan jo ikke si med sikkerhet om de kan overføre lossless.

 

Jeg har aldri forstått hvorfor Bluetooth-headset absolutt skal låte så dårlig, og hvorfor de komprimerer og overfører så lav bitrate, Bluetooth-standarden 3.0 har 25Mb/s og Bluetooth 5.0 har 50Mb/s!

Her skal man altså kunne overføre minst 30 ukomprimerte wav-filer fra CD samtidig!

 

Likevel har man tydeligvis vansker med å overføre nok over én Bluetooth-link til å få skikkelig lyd i ett headset... :hm:

 

 

 

Mye handler vel om rekkevidde og stabilitet. Denne teoretiske overføringshastigheten til blåtann spesifikasjonen er jo "best case scenario" tilfeller og krever vel fort at enhetene ligger helt inntil hverandre i et helt støyfritt området. Ikke spesielt realistisk i praksis med andre ord. Samtidig så er vel ikke blåtann full duplex, så det vil jo si at båndbredden halveres så fort det sendes informasjon en vei kontra den andre. Også har man jo ting som strømforbruk, det er lydfiler som skal encodes og decodes osv osv..

Lenke til kommentar

Bare fire innlegg og du er allerede på personangrep? Har du ikke noe fornuftig å komme med, så kan du like så greit la være.. Bruk av øreplugger/propper og headsett har vel aldri blitt sett på som spesielt "pent". Skal ikke mange år tilbake i tid før det var sett på som meget spesielt å gå rundt i offentligheten med hodetelefoner på hodet. Heldigvis så forandrer tiden seg, og ofte til det bedre.

Lenke til kommentar

Bare fire innlegg og du er allerede på personangrep? Har du ikke noe fornuftig å komme med, så kan du like så greit la være.. Bruk av øreplugger/propper og headsett har vel aldri blitt sett på som spesielt "pent". Skal ikke mange år tilbake i tid før det var sett på som meget spesielt å gå rundt i offentligheten med hodetelefoner på hodet. Heldigvis så forandrer tiden seg, og ofte til det bedre.

 

Neste gang får du rette skytsen mot den som startet! Hadde han ikke sagt noe, så hadde jeg ikke trengt å svare på den måten heller. Det jeg skrev tidligere hadde med design å gjøre, ja kunne kanskje skrevet det litt annerledes, men var ikke ment frekt på noen måte.

Lenke til kommentar

Det jeg skrev tidligere hadde med design å gjøre...men var ikke ment frekt på noen måte.

 

Her må jeg utrykke min støtte til deg:

 

Hvis man leser innlegget ditt som angivelig startet denne "krangelen", så ser vi jo alle at det eneste du antyder er at du ikke liker utseendet man får med to Airpods i ørene (Når jeg ser på det bildet, så er min første tanke den samme).

 

Du skrev ingenting om dårlig selvbilde, eller angst. 

Dét var meninger som ble urettmessig tillagt deg i neste innlegg (såkalt strawmans argument)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...