Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

voldssak


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg er dømt til 45 dager vold fordi jeg slo en jente i fylla.. (Jeg er selv en jente på 20-år)

 

Kort om det som skjedde:

Jeg var veldig full og møtte brått på en jente jeg hadde ett dårlig forhold til i leiligheten jeg kom hjem til fra byen. Jeg slo henne med åpen hånd 2 ganger, og knyttet neve 1 gang men slo med undersiden ikke knoken.

Hun sier at hun ble bevisstløst i noen sekunder.. Hun dro ikke til legen før kl 20 dager etter å fikk påvist lett hjernerystelse, enda legevakta lå 5 min unna der det skjedde.

 

Jeg anket dommen og fikk den opp for ny rettssak, som skal være nå i slutten av september. Men når jeg var hos advokaten min forrige uke anbefalte han meg å droppe anken da han mener det er stor sannsynlighet for at dommen vil bli strengere. Aktor ba om 90 dager... Dette er 1,5 år siden og erstatning er allerede betalt.

 

Jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg for hva jeg skal gjøre, og vil gjerne høre noen andres meninger..

 

Takk!

 

Anonymous poster hash: cefd8...e88

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun sier at hun ble bevisstløs noen sekunder? Det er ganske viktig å forklare omstendighetene her. Det er forskjellen mellom en sak i konfliktrådet og en fengselsstraff. Har du tidligere dommer? Var det blodig? Slo hun tilbake? Er hun mye mindre enn deg?

 

Gjelder det fysisk styrke, kroppsform eller alder?

Lenke til kommentar

Mulighetene dine for å få en mildere straff - og risikoen for en strengere straff - kommer HELT an på de ulike konkrete detaljene i saken din. Dem vet ikke forumbrukerne her noe om.

 

Du kan saktens prøve å brette ut alt av saksopplysninger her, objektivt og utfyllende, både det som taler i din favør og det som ikke gjør det. I så fall kan du i beste fall få noen råd fra hvermannsen her på forumet.

 

Eller så kan du høre på advokaten din, son kjenner til hele saken din fra før, som faktisk er advokat innen strafferett og som har som jobb å gi deg råd.

 

Det beste her er nok alternativ 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hun sier at hun ble bevisstløs noen sekunder? Det er ganske viktig å forklare omstendighetene her. Det er forskjellen mellom en sak i konfliktrådet og en fengselsstraff. Har du tidligere dommer? Var det blodig? Slo hun tilbake? Er hun mye mindre enn deg?

Gjelder det fysisk styrke, kroppsform eller alder?

I formildende omstendighet, alle.

Lenke til kommentar

Det er kun én person som kan vurdere hva som er best fremgangsmåte i din situasjon, og det er forsvareren din. Straffutmålingen beror på hva som er rettslig relevante momenter i de bevisene som kommer frem i retten, og da særlig vitneforklaringene.

 

Det du ber oss om å vurdere er mulighetene dine for lavere straff i en verserende straffesak, basert på din egen fremstilling av hva som skjedde. Vi sitter per definisjon med et ufullstendig bilde, og vi sitter med et bilde som er malt av domfelte selv. Det vil ikke være etisk riktig å svare på spørsmålet ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...