Gå til innhold

Slik blir Mafia IIIs ekstrainnhold


Anbefalte innlegg

Jeg sa ikke "selv om de ikke tjente penger på det", det er din stråmann. Men de hadde nok laget spill også i en mindre lukrativ bransje. Disse folka er fornøyd med å ha lidenskapen sin som dagjobb.

 

Innovasjons-argumentet ditt henger ikke sammen. Ville ikke denne innovasjonen også funnet sted uten at den ble tatt opp av de større studioene?

Igjen er det derfor fakta at man med lengre utviklingstid, høyere utviklingskostnad og høyere salgspris pr. spill ville fått mindre innovasjon.

Eller så ville det blitt et insentiv for å virkelig innovere, for å skille seg ut blant mengden. Dette kan slå begge veier, noe faktum er det uansett ikke (kursiv, fet tekst og understreking til tross). Jeg anbefaler deg å slå opp ordet, så slutter du kanskje med dette tullet.

 

Jeg kunne godt sagt noe om GTA V, men når jeg tenker meg om tror jeg heller jeg passer meg for å definere innovasjon, for da har vi det gående.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, støtter ikkje opp om DLC modellen som er nytta her og som svært mange baserer seg på. Betaler ikkje for noko som ikkje er kome ut, verken spill eller DLC i form av sesongpass. Spillet har på ein måte skaffa seg eit poeng i minus før det er kome ut. Om det viser seg at spillet innehelde microtransaksjoner blir det nok eit minuspoeng. Sjansen for at spillet heller blir kjøpt billig når det kjem ut ein goty øker for min del.

 

Spillutviklere burde heller lage spillet slik di hadde tenkt i utgangspunktet utan DLC og gitt det ut så bra som mulig utan å patche det ihjel etterpå. Så kunne spillutviklerene, basert på salget og kor fornøgde spillerene var, velge om di ville gå for meir innhold eller la være. Ved å fortelle at gratis DLC er i emning, basert på nevnte kreterier, ville generer meir salg av spillet på ein god måte. Mykje ærligare måte å selge spillopplevelsen.

Lenke til kommentar

 

Men det de burde gjøre var rett og slett å heve prisene. Salgsprisen på AAA-spill er jo mer eller mindre den samme i dag som i 1990. Dette er bare en mindre ærlig måte å gjøre det på. Alt som er ferdig rundt slippdato burde være en del av fullversjonen, det skulle vært karenstid på utvidelser.

 

Men vi har jo nettopp stadfestet at innholdet ikke er ferdig rundt slippdato. Innholdet er jo selvfølgelig planlagt, men arbeidet er mest sannsynlig bare i veldig tidlig utvikling, om det er påbegynt i det hele tatt. Når det gjelder økte priser på spill er jeg i utgangspunktet enig i at de burde økes, men det er bare ikke realistisk uten økt piratkopiering. Uansett er det jo ikke mindre ærlig å selge ekstrainnhold? Du får innholdet du fikk i selve grunnpakken, i tillegg til at du får mer innhold om du ønsker å betale for det. Hvis man bare hadde økt prisene og innholdet vært det samme, vil jo det egentlig vært mer uærlig.

Du har stadfestet det, men vet du?

Lenke til kommentar

Nja, støtter ikkje opp om DLC modellen som er nytta her og som svært mange baserer seg på. Betaler ikkje for noko som ikkje er kome ut, verken spill eller DLC i form av sesongpass. Spillet har på ein måte skaffa seg eit poeng i minus før det er kome ut. Om det viser seg at spillet innehelde microtransaksjoner blir det nok eit minuspoeng. Sjansen for at spillet heller blir kjøpt billig når det kjem ut ein goty øker for min del.

 

Spillutviklere burde heller lage spillet slik di hadde tenkt i utgangspunktet utan DLC og gitt det ut så bra som mulig utan å patche det ihjel etterpå. Så kunne spillutviklerene, basert på salget og kor fornøgde spillerene var, velge om di ville gå for meir innhold eller la være. Ved å fortelle at gratis DLC er i emning, basert på nevnte kreterier, ville generer meir salg av spillet på ein god måte. Mykje ærligare måte å selge spillopplevelsen.

 

Eller så kan de ha expansion pass som the Witcher 3 som bare kostet 170 KR

Lenke til kommentar

Mulig noen leste litt for mye inn i min førstepost. Jeg slo på ingen måte fast at 2K spekulerer i å stykke opp spillet for å selge season pass, jeg bare uttrykte bekymring for at det kan være sånn og at jeg håper det ikke er tilfelle. Hva som er riktig gjenstår å se. Jeg synes allikevel dette er en legitim bekymring når 2K tilsynelatende vet akkurat hva som skal være med i hele tre utvidelser, for hvis ikke disse er mer eller mindre ferdige allerede så snakker vi om utgivelser som kommer langt frem i tid.

Lenke til kommentar

Mulig noen leste litt for mye inn i min førstepost. Jeg slo på ingen måte fast at 2K spekulerer i å stykke opp spillet for å selge season pass, jeg bare uttrykte bekymring for at det kan være sånn og at jeg håper det ikke er tilfelle. Hva som er riktig gjenstår å se. Jeg synes allikevel dette er en legitim bekymring når 2K tilsynelatende vet akkurat hva som skal være med i hele tre utvidelser, for hvis ikke disse er mer eller mindre ferdige allerede så snakker vi om utgivelser som kommer langt frem i tid.

 

Helt vanlig praksis å planlegge utvidelsene sine frem i tid, noe annet ville jo vært lite kostnadseffektivt. Som nevnt tidligere er det jo bare sluppet noen konseptbilder. Det er jo ikke sånn at artistene holder på å tegne gjennom hele spillets utvikling, så det er helt naturlig at de har iverksatt arbeidet sitt med nedlastbart innhold. Minner om at et lekket dokument fra Bethesda nevnte Nuka World så langt tilbake som Mai 2014.

 

Uansett, la tvilen komme den tiltalte til gode. Kan ikke huske at jeg har følt meg snytt av 2K på noe vis.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har tillit til 2K og kommer til å kjøpe den vanilla-utgaven av spillet på release (forutsatt at det ikke blir en masse anmeldelser som klager på bugs og andre uferdige aspekter, men det tror jeg ikke skjer når det gjelder 2K). Ofte er kjernespillene såpass omfattende at jeg ender opp med å være lei lenge før det kommer noe DLC, i så fall blir det ikke en problemstilling uansett.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Sant ja, ikke lite frekt.

Kanskje jeg tar på meg trefoten, øyelappen, og skaffer meg papegøye istedet for å kjøpe spillet?

 Usselt.

 

Takk.

3'ern forsåvidt et helt uinterresant spill for meg, så jeg kommer hverken til å kjøpe eller skaffe meg det på andre vis.

Har bedre ting å bruke tida på, slik som unødvendig diskutering på internett :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...