Gå til innhold

Hvem du sitter ved siden av på jobb påvirker hvor effektiv du er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Det er vel noe alle som jobber i åpent landskap vet...

 

Jag trivs bäst i öppna landskap... Eller ikke! Å bli kvitt åpne landskap vil nok øke effektiviteten og trivselen betydelig mer enn disse omrokeringene som det snakkes om her.
Lenke til kommentar

Det beste vil vel være å beholde "generalistene", og sparke de andre. Man bør jo kunne forvente av ansatte at de både leverer høy kvalitet og er produktive.

 

Ellers må det jo være interessant å forske på hvorfor noen er kvalitetsorienterte (livredde for å gjøre feil), og hvorfor noen er produktive (driter i kvaliteten).

 

Jeg misliker å jobbe med både de kvalitetsorienterte (som ikke klarer å ta en avgjørelse), og de produktive (som ikke tenker gjennom hva de gjør).

Lenke til kommentar

Plasera folk i egna rum istället, så blir det något gjort.

Öppna kontorslandskap är nog det mest ineffektiva sättet att placera folk. I regel kan man få lika mycket, eller mer, gjort med 2/3 av manskapet om dom får egna rum. Och det är mycket billigare att hyra ett större kontor än att anställa mer folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg sitter selv i åpent kontorlandskap, og det er definitivt det største minuset med jobben min. Det er ikke bare naboene som avgjør hvor effektiv en er. Jeg merker også stor forskjell på hvor pulten er plassert i rommet. Hater det f.eks når du har en plass der alle går bak ryggen din hele tiden for å hente kaffe og gå på dass. Ikke det at jeg holder på med noe veldig hemmelige greier, men jeg liker ikke at folk kikker over skulderen min hele tiden. Sitter dessuten med hodetelefoner med musikk 80% av dagen for å slippe å høre på alt pratingen rundt meg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hadde alle vært rotter så ville saken vært enkel.

Da kunne man bare filmet de 24 timer i døgnet over en periode og kartlagt atferden deres.

 

Så kunne vi diskutert og blitt enige om hvilken mus som passer best med hvilken mus ut i fra hva vi tror.

 

Ingen mus passer noe særlig godt sammen. Blir alltid så mye drama...

Lenke til kommentar

Nei, leste innholdet også, ingenting å si på innholdet :)

Selv trives jeg godt i åpent landskap, men merker jo enkelte ansatte kan ødelegge produktiviteten helt til naboen.

 

Dette gjelder ikke bare i åpne kontorlandskap, men i arbeidslivet generelt. "Sterke" personligheter kan ødelegge mye for mange.
Lenke til kommentar

På jobben min er jeg den eneste med eget kontor, men vurderer faktisk å flytte ut til kontorlandskapet da det fort blir ensomt og grått når man sitter alene.

 

Men vi har et nokså rolig kontorlandskap (ikke kundeservice eller salg), så det hjelper jo godt.

Har jobbet i kontorlandskap i store call centers tidligere, og da blir man fort sliten i hodet.

 

På mitt arbeidssted har jeg inntrykket av at kontorlandskap hjelper på produktivitet siden man har så god kommunikasjon og et godt arbeidsmiljø. Og så slipper man 150 mail om dagen i innboksen siden man bare kan snakke til den man har en beskjed til.

 

Så jeg tror nok ikke man kan se helt sort-hvitt på kontorlandskap og om det er en produktiv løsning eller ei.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...