Gå til innhold

Kaby Lake i7-7700K, i5-7600K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5.2Ghz er stabilt og fint.. nå med 5Ghz cache. litt kjipt minne, men men.. :)

 

Ja Cinebench stabilt :p

 

Jeg testa litt med lavere volt her istad med min 5960X. Testa med 1.050v på 3700 Mhz. Cinebench fungerte helt fint med den volten, men med Asus Realbench fikk jeg error, og måtte opp på 1.075v. Så det ER forskjell i hvordan man tester.

Lenke til kommentar

 

5.2Ghz er stabilt og fint.. nå med 5Ghz cache. litt kjipt minne, men men.. :)

 

Ja Cinebench stabilt :p

 

Jeg testa litt med lavere volt her istad med min 5960X. Testa med 1.050v på 3700 Mhz. Cinebench fungerte helt fint med den volten, men med Asus Realbench fikk jeg error, og måtte opp på 1.075v. Så det ER forskjell i hvordan man tester.

 

 

jada jada.

 

kan kjøre litt realbench i morgen. det morsomste var tempen og at man faktisk fikk 100Mhz ekstra :)

Lenke til kommentar

 

5.2Ghz er stabilt og fint.. nå med 5Ghz cache. litt kjipt minne, men men.. :)

 

Ja Cinebench stabilt :p

 

Jeg testa litt med lavere volt her istad med min 5960X. Testa med 1.050v på 3700 Mhz. Cinebench fungerte helt fint med den volten, men med Asus Realbench fikk jeg error, og måtte opp på 1.075v. Så det ER forskjell i hvordan man tester.

 

 

Din 5960X overklokker så dårlig.. :p

 

Kjørte vel min på 3700 ved 0.940V mener jeg.. Klarte 4000 ved 1.020V elns.

Lenke til kommentar

 

Haakon, har dere fått CLP/CLU tilbake på lager? Jeg fant det ikke sist da jeg skulle bestilte CPU.

 

https://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=119462&WebSiteMapNodeID=1001005

 

Den jeg brukte nå - samt delid mate :).

 

PS! Hvis noen i Oslo trenger delid så kan de gjerne låne vår delid i butikken :)

 

 

Jeg vil gjerne ta tilbudet :) Er det bare å ta med meg cpuen eller må vi avtale tid? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Så om det faktisk er LGA2066 så får jeg vel bare spise i meg de orda da. Da skylder jeg Betroz noe stæsj i fra boden :p

 

La Menthe, "ydmyket" syns jeg er litt sterkt mtp at det er ene og alene AMD sin egen feil at Intel har hatt et "monopol" de siste årene. At Intel har hvilt litt på dette er fair å kunne si, men en ydmykelse er det jo ikke. Sammenlignet med Bulldozer, så kan nå Intel gjøre noe AMD ikke greide den gangen, og det er å gi et direkte svar med en gang, mot for å vente over et halvt tiår på å slippe en socket. Jeg ville vært forsiktig med å hylle AMD for dette her, da de rett og slett ikke har vært konkurransedyktige, og heller kalt det for "på tide". Men vi må vel være glad for at vi endelig får litt flere valgmuligheter om ikke annet

Det er AMDs feil at Intel har screwa oss med priser og kjerner? Hva har du røyka? Eller er du bare fanboy?

Lenke til kommentar

 

Så om det faktisk er LGA2066 så får jeg vel bare spise i meg de orda da. Da skylder jeg Betroz noe stæsj i fra boden :p

 

La Menthe, "ydmyket" syns jeg er litt sterkt mtp at det er ene og alene AMD sin egen feil at Intel har hatt et "monopol" de siste årene. At Intel har hvilt litt på dette er fair å kunne si, men en ydmykelse er det jo ikke. Sammenlignet med Bulldozer, så kan nå Intel gjøre noe AMD ikke greide den gangen, og det er å gi et direkte svar med en gang, mot for å vente over et halvt tiår på å slippe en socket. Jeg ville vært forsiktig med å hylle AMD for dette her, da de rett og slett ikke har vært konkurransedyktige, og heller kalt det for "på tide". Men vi må vel være glad for at vi endelig får litt flere valgmuligheter om ikke annet

Det er AMDs feil at Intel har screwa oss med priser og kjerner? Hva har du røyka? Eller er du bare fanboy?

Høres heller ut som du er det..

 

Salty? :p

Lenke til kommentar

Brenner bort?

 

Du har en rå CPU som varer i flere år. 5960X er allerede to år gammel, og er "top of the line" fortsatt. Er man entusiast og har vilje og råd til det, noe det virker som at Nizzen har, så ser jeg faen med ikke problemet med å kjøpe en dyr CPU. Han verken røyker eller snuser - vipps, allerede spart inn mange tusener på det. 

 

Det koker ned til hva du bruker pengene dine på, hvordan du prioriterer. :)

Lenke til kommentar

Salty? det er ikke jeg som brenner bort 10K på en prosessor. det er ikke jeg som må gå inn i AMD tråden og grine om det.

 

 

Seriøst, oppfør deg mann!

 

Du virker veldig grinete for at andre enten har mer penger enn deg, eller prioriterer pengene sine annerledes slik at de ender opp med bedre utstyr enn deg.

 

Her er et tidligere sitat fra deg om samme opplegg. Slutt å vær misunnelig på andre og aksepter at entusiaster er entusiaster...

 

 

 

"

Jeg kommer nok til å bytte til 7700K og Z270 fra 6700K og Gigabyte Z170 UD3 (den gamle riggen skal arves av noen som trenger en oppgradering).

Det der må være den dummeste oppgraderingen jeg har hørt om på lenge.

 

Så du skal bytte prosessor for å kunne overklokke litt til og få hva? Bittelitt bedre ytelse?"

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Brenner bort?

Du har en rå CPU som varer i flere år. 5960X er allerede to år gammel, og er "top of the line" fortsatt. Er man entusiast og har vilje og råd til det, noe det virker som at Nizzen har, så ser jeg faen med ikke problemet med å kjøpe en dyr CPU. Han verken røyker eller snuser - vipps, allerede spart inn mange tusener på det. 

Det koker ned til hva du bruker pengene dine på, hvordan du prioriterer. :)

 

4790K er allerede tre år gammel og er top the line. og nizzen er ikke akkurat den du skal snakke om hva som varer når. kjøper ikke han og ny ting hvert år? byttet du ikke selv en ny prosessor på komplett? Og før det hadde du top of the line 5960X? hvorfor bytta du en så top of the line prosessor?

Lenke til kommentar

Skrev en hel tekst, men holder meg til det simple.

 

Hadde 5960X, trikset og mikset og endte nå opp med et Z170 oppsett med 7700K.

 

Gikk fra 4770K --> 5820K --> 5960X --> 4790K --> 6700K --> 7700K. Dette er iløpet av 2013-2017. Har fortsatt mange benchmarks lagret fra alle CPUene. Har pr. idag en maskin med 4670K og 980Ti som jeg bruker som foldemaskin/HTPC.

 

*For at dere ikke skal frike, så ble nesten alt kjøpt brukt, kun 5820K, 6700K (som ble sendt tilbake) og 7700K kjøpt nye, ergo jeg har fått veldig gode priser og det har ikke vært noe tap. Jeg har kun testet og mikset HW og faktisk heller kommet ut i pluss..*

 

2011-3 for min del med 1 skjermkort, så er det overkill og jeg foretrekker faktisk 1151.

 

2011-3 er kult de første mnd når man bencher, men etterpå så går man jo ned til "økonomi" klokk og driter i benchmarks. Er jo faktisk reel ytelse i spill som gjelder, ikke høye tall i Cinebench R15.

For å kjøle en 5960X ned på 4500 så trenger du en custom loop samt den sikkert drar over 300 watt. Går tross alt fra stock 3300mhz/1.060V til 4500/1.250V-ish. 

 

1151 er kaldere, spesielt med delid. Kan overklokket ganske mye høyere samtidig som det trekker veldig lite strøm i sammenligning. Nå som jeg kjører 1080 med undervolt og overklokk (2100mhz ved 1.000V) så er det moro at du trekker såpass lite som du gjør. Selvsagt, bedre ytelse i 90% av spillene. Selv med 5960X så får man astronomisk høyt CPU forbruk(?) i BF1. Så er veldig få titler der 8 treige er bedre enn fire kjappe..

 

Jeg mener at 1151 er bedre på et generelt grunnlag til hvermansen. 

 

1151 har en overlegen ytelse per kjerne da en 6900K ofte stopper på 4300-4400, mens over 60% av 7700K gjør 5000. Dette er fortsatt bedre med fire kjappe, enn åtte treige. 

 

Dette er mine erfaringer da jeg har hatt first-hand erfaring med alt. Jeg har tilogmed prøvd 3-way 980 og 3-way 980Ti på min 5960X maskin. 

Er enig det er litt tullete å gå for sokkel 2011-3 for så nedgradere til lga 1151 for å spare strøm?

Noen kanskje trengte videoredigering\ eller andre tunge oppgaver før, men kankje ikke lengere?

 

Elsker man å teste maskinvare får man heller gjøre det for tek.no og få betalt for å skrive tester.

Istedenfor å bruke 40 000 +++ årlig på pc som blir fort verdiløs etter fort tid.

Det utrolige er pcen faller fortere i verdi en bil. så ikke det mest fornuftige med mindre man har gode innkjøpsavtaler med nettbutikker man får gode priser på dette.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Smarten, jeg byttet aldri CPU for å spare, strøm, jeg mener jeg aldri har skrevet der heller, og at du som vanlig bare skriver noe tull som du finner opp? (Er jo ikke første gang heller.. ;) )

 

Jeg har som sagt kjøpt nesten alt brukt, ellers så var det ikke noe særlig tap av penger da jeg fikk gode priser på alt, gikk garantert i null, om ikke i pluss ;)

 

Daniel: Fordi jeg trengte penger da økonomien plutselig gikk yil helv. (Shit happens, ikke noe jeg kan noe for) og fikk endel tusen i mellomlegg fra 5960X til 7700K.

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...