Gå til innhold

Batterifiskebåten Karoline: Ett år uten driftsavbrudd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk...

 

Jeg var ute på fjorden før helgen, i en slags liten sjark/fiskebåt. Jeg tenkte på det på vei inn igjen fra feltet, at jeg mest sannsynlig ikke hadde holdt ut maskinstøyen, dersom jeg selv skulle ha vært fisker på heltid. Denne løsningen virker jo som om den delvis løser noe av dette, selv om artikkelen ikke sier så mye om støyen under normal gang. Jeg antar vel at den også er lav, og i alle fall mye lavere enn støyen fra et ordinært dieselbasert fremdriftssystem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var ute på fjorden før helgen, i en slags liten sjark/fiskebåt. Jeg tenkte på det på vei inn igjen fra feltet, at jeg mest sannsynlig ikke hadde holdt ut maskinstøyen, dersom jeg selv skulle ha vært fisker på heltid. Denne løsningen virker jo som om den delvis løser noe av dette, selv om artikkelen ikke sier så mye om støyen under normal gang. Jeg antar vel at den også er lav, og i alle fall mye lavere enn støyen fra et ordinært dieselbasert fremdriftssystem.

 

Her må jeg korrigere meg selv nesten før jeg har trykket på "Post", ser jeg:

 

"...et dieselaggregat på 80 kW til transitt til og fra feltet."

 

Da forsvinner jo litt av den støyreduserende effekten som jeg så for meg, selv om redusert støy under selve fiskeriet ute på feltet helt sikkert også må ha en høy verdi for de som skal bruke utstyret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En båt trenger ballast for den skal bli stabil. I en bil er batterier bare en ekstra vekt å dra på, men i en båt kan batteriene brukes som ballast. Hvis en også benytter sjøgangen til å lage energi som kan lade batteriene så kan man snart reise nesten helt gratis med en elektrisk motor

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Båten i seg selv er tung, viss man kunne utnytte dette til og lade batteriene. Kunne muligens leddet båten som en orm muligens. Bruke pumpesystem

 

Husk at båten skal benyttes av mennesker også.

Ja kan ikke leddet den alle veier. på midten, og plassere vekten strategisk, burde få bra med effekt når man stanger i bølger og E.v motsatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...