Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva heter det rommet til venstre for rattet


Civilix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På mange biler jeg har kjørt er rommet nede til venstre for rattet sikringsboksen. Ikke et sted man oppbevarer ting. Jeg har også hatt Citroën BX med kassettholder der. Ja, for musikkassetter, som var populære å ha musikken sin på for 30-40 år siden.

 

Men jeg har også kjørt biler som har noe jeg vil kalle for hanskehylle der. Som et lite hanskerom, men uten luke. Kanskje det er en grei betegnelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har ikke noe annet navn enn "hanskerommet til venstre for rattet".

 

Jeg er litt skeptisk når man bare får ett treff på google...

 

På mange biler jeg har kjørt er rommet nede til venstre for rattet sikringsboksen. Ikke et sted man oppbevarer ting. Jeg har også hatt Citroën BX med kassettholder der. Ja, for musikkassetter, som var populære å ha musikken sin på for 30-40 år siden.

 

Men jeg har også kjørt biler som har noe jeg vil kalle for hanskehylle der. Som et lite hanskerom, men uten luke. Kanskje det er en grei betegnelse?

 

kassett holder/oppbevaring høres fornuftig ut som bakgrunnshistorie, men klarer ikke finne noe steder hvor det refereres til som det.

 

hanskehylle har jeg litt problemer med da det ikke er rom for et par med kjøre hansker å ligge uten at de blir most sammen, lite sannsynlig bakgrunnshistorie.

Lenke til kommentar

"Luka til venstre under rattet".

"Rommet i dæsjbordet til venstre under rattet".

"Myntholderen".

"Hølet under rattet".

 

Eg er ikke kjent med at det har noe spesielt navn. Men deg var ikke klar over at den lille dingsen ytterst på skolissene hadde eget navn heller.

 

Du kan jo sjekke i håndboka til bilen? Hos meg står det oppbevaringsrom. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...