Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg testet min P670 med 1070 i 3DMark Firestrike i Windows 10 og fikk 12 024 med G-Sync skrudd på og 12 108 uten G-sync. Det er bare å si ifra om du vil at jeg skal kjøre noen andre tester.

 

mQwa9uw.png

 

Er kjempefornøyd så langt. Men jeg får ikke G-Sync til å fungere i Linux. Noen som har peiling på hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Er det

  Multicom  Kunshan P670R 17.3" Full-HD Matt IPS G-SYNC, Intel Core i7-6700HQ, 8GB DDR4, 1TB 7200rpm, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Du har?

 

Hvis jeg skulle kjøpt noe ville jeg vurdert: Enten:

  • Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel Core i7-6700HQ, 8GB DDR4, 256GB PCIe SSD 1TB HDD, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten OS, 25mm tynn
  • Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel Core i7-6820HK, 8GB DDR4, 256GB PCIe SSD 1TB HDD, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten OS, 25mm tynn

Men det sies de 2 maskinene er de som støyer mest under hard belasting.

 

https://www.reddit.com/r/linux_gaming/comments/304aaf/anyone_has_experience_with_gsync_on_linux/

http://unix.stackexchange.com/questions/255231/g-sync-on-linux-how-to-get-it-working

 

Tror det er muligen manglene optimalisering i linux som er problemet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er det

  Multicom  Kunshan P670R 17.3" Full-HD Matt IPS G-SYNC, Intel Core i7-6700HQ, 8GB DDR4, 1TB 7200rpm, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Du har?

 

Hvis jeg skulle kjøpt noe ville jeg vurdert: Enten:

  • Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel Core i7-6700HQ, 8GB DDR4, 256GB PCIe SSD 1TB HDD, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten OS, 25mm tynn
  • Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel Core i7-6820HK, 8GB DDR4, 256GB PCIe SSD 1TB HDD, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten OS, 25mm tynn

Men det sies de 2 maskinene er de som støyer mest under hard belasting.

 

https://www.reddit.com/r/linux_gaming/comments/304aaf/anyone_has_experience_with_gsync_on_linux/

http://unix.stackexchange.com/questions/255231/g-sync-on-linux-how-to-get-it-working

 

Tror det er muligen manglene optimalisering i linux som er problemet.

 

Nei det er denne med i7-6820HQ GPU, 16Gb RAM og 512Gb SSD + 1Gb HDD. Tror det er det som er forskjellen fra den du linket til.

 

Agående G-Sync så finner jeg ikke noe valg for G-Sync i Nvidia Settings som hvist på bildet. Bruker Manjaro Gnome og ser at det er kommet nye Nvidia drivere 370.28 som jeg skal teste litt senere i dag.

NVIDIA-X-Server-Settings_007-1.png

Endret av Sn3ipen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg testet min P670 med 1070 i 3DMark Firestrike i Windows 10 og fikk 12 024 med G-Sync skrudd på og 12 108 uten G-sync. Det er bare å si ifra om du vil at jeg skal kjøre noen andre tester.

 

mQwa9uw.png

 

Er kjempefornøyd så langt. Men jeg får ikke G-Sync til å fungere i Linux. Noen som har peiling på hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Jeg får 12671 i 3Dmark med min, det var rart. Blir temperaturen på CPU høy hos deg under testing? Jeg kjører -180 undervolt på min (med XTU, undervolt er ufarlig for cpu, kan i verste fall føre til blåskjerm og restart), noe som gir 6-8C lavere temp under belastning. CPU og GPU deler noe av kjøleløsninga så høy CPU-temp vil hemme ytelsa til GPU. Hva får du i timespy?

Lenke til kommentar

 

Da har jeg testet min P670 med 1070 i 3DMark Firestrike i Windows 10 og fikk 12 024 med G-Sync skrudd på og 12 108 uten G-sync. Det er bare å si ifra om du vil at jeg skal kjøre noen andre tester.

 

mQwa9uw.png

 

Er kjempefornøyd så langt. Men jeg får ikke G-Sync til å fungere i Linux. Noen som har peiling på hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Jeg får 12671 i 3Dmark med min, det var rart. Blir temperaturen på CPU høy hos deg under testing? Jeg kjører -180 undervolt på min (med XTU, undervolt er ufarlig for cpu, kan i verste fall føre til blåskjerm og restart), noe som gir 6-8C lavere temp under belastning. CPU og GPU deler noe av kjøleløsninga så høy CPU-temp vil hemme ytelsa til GPU. Hva får du i timespy?

 

 

Da har jeg prøvd å underklokke CPUen -150mV og gikk opp til 12 217. CPU temp gikk ned fra 72 til 63 grader under testing. Slo deretter av ShadowPlay i Geforce experience siden det var tydeligvis slått på som standard. Nå får jeg 12 754 på Firestrike.

 

Edit: Jeg får 5 077 i Timespy.

 

Edit2: Geforce Experience og ShadowPlay suger. Best å finne seg en annen FPS måler i spill.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Ok. Må sjekke om shadowplay står på. Kan hende du får lurt ned undervolting til -185. Ser noen har greid det. Hjalp mye på temp undervoltinga di da :) timespyen min er omtrent identisk med din :)

 

Takker for tips om underklokking. Rart at jeg ikke yter bedre siden jeg har 1070. Er det ikke 1060 du har?

 

Edit: Ser nå at du har P650 med 1070 kortet. Ble først litt bekymret.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

 

Er det

  Multicom  Kunshan P670R 17.3" Full-HD Matt IPS G-SYNC, Intel Core i7-6700HQ, 8GB DDR4, 1TB 7200rpm, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Du har?

 

Hvis jeg skulle kjøpt noe ville jeg vurdert: Enten:

  • Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel Core i7-6700HQ, 8GB DDR4, 256GB PCIe SSD 1TB HDD, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten OS, 25mm tynn
  • Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel Core i7-6820HK, 8GB DDR4, 256GB PCIe SSD 1TB HDD, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten OS, 25mm tynn

Men det sies de 2 maskinene er de som støyer mest under hard belasting.

 

https://www.reddit.com/r/linux_gaming/comments/304aaf/anyone_has_experience_with_gsync_on_linux/

http://unix.stackexchange.com/questions/255231/g-sync-on-linux-how-to-get-it-working

 

Tror det er muligen manglene optimalisering i linux som er problemet.

 

Nei det er denne med i7-6820HQ GPU, 16Gb RAM og 512Gb SSD + 1Gb HDD. Tror det er det som er forskjellen fra den du linket til.

 

Agående G-Sync så finner jeg ikke noe valg for G-Sync i Nvidia Settings som hvist på bildet. Bruker Manjaro Gnome og ser at det er kommet nye Nvidia drivere 370.28 som jeg skal teste litt senere i dag.

NVIDIA-X-Server-Settings_007-1.png

 

https://cowboyprogrammer.org/2016/03/nvidia-gsync-on-linux/

 

Er den jeg fant vertfall, så godt mulig du ikke får gjort annet en det.

Hvordan er maskinen på drivere støy og varme i linux?

 

Selv jeg usikker på:

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-4k/cat-p/c1000042/p10634637

 

Om den er stillegående på lav belasting og om den yter dårlig på batteridrift?

Funger fingerprint eller kamera i ubuntu\fedora etc?

 

Synd man ikke kan droppe harrddisk heller få med 2 TB.

Lenke til kommentar

Jeg har lest den artikkelen og den sier bare at jeg skal huke av for å slå på G-Sync, men det er litt nytteløst når kontrollpanelet nekter å gi meg det valget. Men jeg har ikke hadd tid til å feilsøke så veldig mye ennå.

 

s6EBvwq.png

Slik ser mitt vindu ut. Akkurat som på maskiner uten G-Sync.

 

 

Den blir ikke noe varmere i Linux enn Windows. Jeg spilte hele gårdagen på Linux uten noe problem, så det virker veldig stabilt. Den er ihvertfall mer stillegående enn min gamle Kunshan P170s som hadde et nvidia 770m skjermkort. Der ville det vært helt utenkelig å kjøre Nvidia skjermkortet på fulltid pga viftestøy. Men siden jeg ikke merker noe til det og det er litt styr å restarte, så kjører jeg det likså-godt hele tiden.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Har fått min P651, med GTX 1060, i7-6820HK. 

Så langt veldig fornøygd, drar alt jeg kaster på den. Ligger rundt 20-25% under min stasjonære (GTX 970 SLI, og i5 something overklokket til 4.5Ghz).

 

Batteritiden er ikke noe å snakke om under last, men med det meste av strømsparing aktivert, har den nå holdt 2 timer forelesning med word-notering, Chrome med en del faner i bakgrunnen og litt aktiv surfing, WiFi på, skjerm på medium og har 65% igjen. Begynte med 95%.

 

Ellers er skjermen og tastaturet godt tilfredstillende, merker ikke noe til at skjermen er litt "flimsy" som ble nevnt i en eller annen test.

 

Egentlig bare to ting å sette fingeren på:

-Drivere fulgte med på DVD (ca. 5GB), tok litt tid å overføre til minnepenn via annen data.

-GPU-vifter (Antar det er GPU vertfal, de to til høyre i bakkant under på-knappen) lager moderat lyd med alt fra relativ liten last til ganske mye. Hadde egentlig forventet at den klarte moderat last litt stillere, men den lager omtrent like mye lyd om du spiller League of Legends (~30-40% load) og No Mans Sky med settings på maks (80-100% load). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...