Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Ja, chassis er i grenseland tynt for 1070. Jeg hadde 17,3". med 1060 ei uke før jeg brukte angrefristen pga at den ble for stor for meg. Den er vell den eneste av P651\P670 som hadde et chassis og kjøling godt tilpassa skjermkortet. Den utnytta turboen bedre enn P651 og 1060 pga delt heatpipe, chassis er og 5 mm tykkere. Turboen var aktiv så og si hele tiden, ofte godt over 1700 MHz. I Unigine heaven extreme greide den 74-76 fps, mens den du har ligger vell rundt 70-72. I 3Dmark timespy fikk den 3750, også et stykke over P651\1060. Temp på CPU\GPU lå ca 5C lavere enn min og GPU lå. Støynivået var også merkbart lavere. Skulle ønske P651 med 1060 hadde delt sammenkobla kjøleløsning den og, det hadde den passa bra til.

Kan sjekke Unigine og 3DMark timespy senere i dag, og om det er noen forskjell med automatisk vifte og maks vifte, er ganske nysgjerrig på det egnetlig. Er jo ingen grunn til å ikke ha maks vifte hvis jeg skal spille med headsett f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, chassis er i grenseland tynt for 1070. Jeg hadde 17,3". med 1060 ei uke før jeg brukte angrefristen pga at den ble for stor for meg. Den er vell den eneste av P651\P670 som hadde et chassis og kjøling godt tilpassa skjermkortet. Den utnytta turboen bedre enn P651 og 1060 pga delt heatpipe, chassis er og 5 mm tykkere. Turboen var aktiv så og si hele tiden, ofte godt over 1700 MHz. I Unigine heaven extreme greide den 74-76 fps, mens den du har ligger vell rundt 70-72. I 3Dmark timespy fikk den 3750, også et stykke over P651\1060. Temp på CPU\GPU lå ca 5C lavere enn min og GPU lå. Støynivået var også merkbart lavere. Skulle ønske P651 med 1060 hadde delt sammenkobla kjøleløsning den og, det hadde den passa bra til.

Kan sjekke Unigine og 3DMark timespy senere i dag, og om det er noen forskjell med automatisk vifte og maks vifte, er ganske nysgjerrig på det egnetlig. Er jo ingen grunn til å ikke ha maks vifte hvis jeg skal spille med headsett f.eks.

 

Forskjellen max vifte og auto på P670 med 1060 var stor. På den jeg har nå er den mindre.

Lenke til kommentar

Er det noen som har en p775 med 9xx eller 10xx gpu som kan fortelle litt om maskinen og støynivå? Kommer til å ha den i stua og har ei som klager på lyd. Vil det ha mye å si for varmeutvikling å droppe hdd og bare kjøre ssd'er?

HDD lager jo ikke så mye varme og de ligger jo helt frem slik at jeg tror ikke det påvirker støynivået i merkbar grad.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har en p775 med 9xx eller 10xx gpu som kan fortelle litt om maskinen og støynivå? Kommer til å ha den i stua og har ei som klager på lyd. Vil det ha mye å si for varmeutvikling å droppe hdd og bare kjøre ssd'er?

HDD lager jo ikke så mye varme og de ligger jo helt frem slik at jeg tror ikke det påvirker støynivået i merkbar grad.

 

Kommer vel ann på om det er 5400 RPM harddisk eller 10 000 RPM.

Man burde hvis man er nøye høre forskjelllen på 5400 RPM harddisk og SSD. Særlig under lesing\skriving  og når lesehode flytter seg. Uansett vil nok Cpu\Skjermkort viften støye vestentlig mere en det igjen. Man hører at harddisken vibrer og blir leselyder.

 

Største problemet for meg er multicom har de laveste harddiskene\SSD i sine laptop.

Hvorfor gå noe lavere en 250\500 GB SSD.

Eller 2\3 TB hdd i laptop hvis man først skal ha dette?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som har en p775 med 9xx eller 10xx gpu som kan fortelle litt om maskinen og støynivå? Kommer til å ha den i stua og har ei som klager på lyd. Vil det ha mye å si for varmeutvikling å droppe hdd og bare kjøre ssd'er?

HDD lager jo ikke så mye varme og de ligger jo helt frem slik at jeg tror ikke det påvirker støynivået i merkbar grad.

Kommer vel ann på om det er 5400 RPM harddisk eller 10 000 RPM.

Man burde hvis man er nøye høre forskjelllen på 5400 RPM harddisk og SSD. Særlig under lesing\skriving og når lesehode flytter seg. Uansett vil nok Cpu\Skjermkort viften støye vestentlig mere en det igjen. Man hører at harddisken vibrer og blir leselyder.

 

Største problemet for meg er multicom har de laveste harddiskene\SSD i sine laptop.

Hvorfor gå noe lavere en 250\500 GB SSD.

Eller 2\3 TB hdd i laptop hvis man først skal ha dette?

Kan jo med en p775 kjøpe med en 512 SSD og sette inn resten selv da. Noen som har erfaringer med p775 her? Ønsker info.

Lenke til kommentar

Håper du tuller:

 

http://www.notebookcheck.net/Schenker-XMG-U716-Clevo-P775DM1-Notebook-Review.155740.0.html

 

Både pris rundt 20 000 kr og forventer den støyer mest.

Prosessoren er samme som i stasjonær så det sier vel en del.

Har ikke testet den selv men forventer den vil støye nesten like mye som

 

https://www.techpowerup.com/forums/threads/eurocom-preps-the-worlds-most-powerful-clevo-d900f-phantom-i7-laptop.87152/

Så kjøp heller stasjonær i så fall da.

 

 

System Noise

Although the noise level is normal for a gaming laptop, the fan management did not quite convince us. Reason 1: The XMG U716 tends to speed up in idle mode (~38 dB(A)). Reason 2: One of the two fans sounds fairly high-pitched during load, which our measurements only illustrate conditionally. With approximately 45 dB(A) in 3DMark 06 and up to 48 dB(A) in the stress test, the U716 is a bit louder than the XMG U726 that reached 42 and 46 dB(A) in these scenarios. Other high-end laptops, such as MSI's GT72S 6QE (35/46 dB(A)) and Asus' G752VT (36/46 dB(A)), are even quieter.

The same is seen while idling. While the aforesaid rivals reach an average of 31 and 33 dB(A), the XMG U716 reaches almost 35 dB(A) alongside a slightly erratic characteristic. However, the noise level is only really annoying during full load. A stress-free gaming session is quite possible with headphones or turned up speakers. The XMG U726 remained a bit quieter throughout all tests, which is unsurprising in view of the thicker design.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en Clevo (Multicom Kunshan) D900F, og jeg synes ikke at den var særlig støyende i det hele tatt - bortsett fra når den måtte støye, under stresstesting f.eks. Men nå er det jo slik at stresstesting, det er noe jeg bare gjør når maskinen er nyankommet, og ikke ellers. Men under spilling eller andre vanlige oppgaver var den helt normal på støy, og viftestøyen var til og med av den lavfrekvente, behagelige typen. Hadde ingen problemer med den maskinen gjennom 7 år, helt til GTX 280M-kortet i den en dag bare plutselig ga opp.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Men nå ser jo maskinen ut som den er fra 1980 tallet:

10508310.jpg

Ganske klumplete ikke noe man vil like å ta med på buss\tog normalsett, vekten var vel sikkert ikke lett heller.

Men godt mulig du har rett med kjølingen. Uansett bør man nok bruke laptop CPU i laptoper. Siden i dag er det liten forskjell på skjermkort\cpu så sant de er nyeste skylake skal de ikke være så langt unna stasjonær bortsett på prisen.

 

Var mye verre før når Core 2 duo P8600 var på markedet, de er nesten ubrukelig til annet en lett bruk i dag. Blir nesten en god celeron\atom ytelse i dag. Så i5-6300HQ, i7-6700HQ, Intel® Core™ i7-6820HK bør være mere nok for de fleste.

 

Selv om i 2020 muligens kan det godt tenkes vi får 6\8 kjerne cpu i laptopen som trekker rundt 45-25 watt omtrent dobbelt så kraftig totalsett som topp cpuene over.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja enkelte spill som GTA 5 muligens vil stasjonær være hakket bedre.

Men det betyr ikke laptop er dårlig kjøp.

 

Doom 2016 f.eks tror jeg er like bra kjøp på laptop som på stasjonær.

Samme muligens Battlefield 1 det gir nok mere en god nok ytelse.

 

Egentlig så trenger jeg ikke så kraftig laptop, selv om det er greit den kan spille noe på ferie.

Ferreste prioriter laptop som eneste gaming maskin.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Test av Eurocom Sky X7E2 (Clevo P775DM3) (GTX 1080) hos Notebookcheck.net

 

Tydeligvis en maskin kun for de som ikke blir nervøse av at prosessor/skjermkort legger seg på henholdsvis 90- og 80-tallet grader under spilling. Og som tåler å høre lyden av luft som flyttes gjennom maskinen mens de gjør det.

 

Det spørs om ikke P870-chassiset er bedre egnet hvis man absolutt vil ha både i7 6700K og GTX 1080 i laptopen sin.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Test av Eurocom Sky X7E2 (Clevo P775DM3) (GTX 1080) hos Notebookcheck.net

 

Tydeligvis en maskin kun for de som ikke blir nervøse av at prosessor/skjermkort legger seg på henholdsvis 90- og 80-tallet grader under spilling. Og som tåler å høre lyden av luft som flyttes gjennom maskinen mens de gjør det.

 

Det spørs om ikke P870-chassiset er bedre egnet hvis man absolutt vil ha både i7 6700K og GTX 1080 i laptopen sin.

Lurer på en 1070 selv, Msi GT73, P775DM3 eller kanskje Alienware... kanskje lurt å vente en måned til og sjekke tester..... skulle gjerne ha handla i går:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...