Gå til innhold

ANMELDELSE: Abzû


Anbefalte innlegg

 

Det er tydlig at endel har et veldig snevert syn på spill og hvilke kraftige verktøy medie har for å formidle budskap og inntrykk. 

 

Så har du enkelte andre som er totalt ukritiske og liker ALT......

Så de som liker Abzu er "totalt ukritiske og liker ALT"? Det var en merkelig påstand fordi jeg likte Abzu, og kan nevne i fleng spill som jeg ikke synes noe om (og det er alt fra små indiespill til store AAA-spill), men jeg forstår jo at andre synes de samme spillene kan være gøy for dem. Det som er viktig for meg er min egen opplevelse og at jeg synes det er gøy/interessant... Ikke hva andre mennesker mener, eller hva andre mennesker tror er fakta for meg.

 

Det er jo selvfølgelig lov med egne meninger, og hvis noen ikke liker et spill så skal man jo selvfølgelig få lov til å mene å uttrykke det, men at det i seg selv skal være grunn nok til at andre heller ikke skal like spillet (eller filmen, eller boka etc..) på en såpass bastant måte er jo ikke greit, synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er tydlig at endel har et veldig snevert syn på spill og hvilke kraftige verktøy medie har for å formidle budskap og inntrykk. 

 

Så har du enkelte andre som er totalt ukritiske og liker ALT......

Så de som liker Abzu er "totalt ukritiske og liker ALT"? Det var en merkelig påstand fordi jeg likte Abzu, og kan nevne i fleng spill som jeg ikke synes noe om (og det er alt fra små indiespill til store AAA-spill), men jeg forstår jo at andre synes de samme spillene kan være gøy for dem. Det som er viktig for meg er min egen opplevelse og at jeg synes det er gøy/interessant... Ikke hva andre mennesker mener, eller hva andre mennesker tror er fakta for meg.

 

Det er jo selvfølgelig lov med egne meninger, og hvis noen ikke liker et spill så skal man jo selvfølgelig få lov til å mene å uttrykke det, men at det i seg selv skal være grunn nok til at andre heller ikke skal like spillet (eller filmen, eller boka etc..) på en såpass bastant måte er jo ikke greit, synes jeg.

 

 

Må du heller se på hvem jeg svarte til ;)

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er tydlig at endel har et veldig snevert syn på spill og hvilke kraftige verktøy medie har for å formidle budskap og inntrykk. 

 

Så har du enkelte andre som er totalt ukritiske og liker ALT......

blablabla

 

 

Må du heller se på hvem jeg svarte til ;)

Jeg vet hvem du svarte, men min oppfatning var at du mente noe som jeg svarte til ovenfor.. Mulig jeg missforstod :)

Lenke til kommentar

Når man skriver at man ikke ser gleden/nytten ved dette spillet så avslører man samtidig at man ikke evner å se spillmediet i et større perspektiv.

 

Spillmediet er relativt nytt, men det skiller seg ikke vesentlig fra filmens verden. De aller fleste foretrekker Hollywood blockbustere som inneholder action og "popcorn underholdning", men det finnes også de som liker en fransk film noir eller andre snodige sjangre.

 

Kan ikke slike opplevelser leve side om side uten at man nødvendigvis trenger å prakke på andre sin egen negative innstilling? Selv foretrekker jeg lettbent underholdning og synes karakteren på dette spillet er satt høyt i forhold til de negative sidene som kommer frem i anmeldelsen, men jeg synes det bare er hyggelig at folk som anmelder, LarZen og Sonickon finner en glede i det. Det påvirker jo ikke meg...

Lenke til kommentar

Noen nevnte lite interaktivtet med dyra i havet, er dette riktig?

 

Da jeg ikke har PlayStation har jeg ikke fullført forgjengerne men når dette kommer til Windows kan det kanskje være verdt å gå gjennom, men jeg ser ikke helt at man får en god dykkefølelse hvis fisken ikke oppfører seg som at spilleren er der, ser for meg at jeg vil gå lei av en slik statisk verden spesielt hvis vekten ligger på det estetiske(som det ser ut til at alle er enige om).

Lenke til kommentar

 

 

 

Mulig det bare er meg, men foruten at disse spillene er fantastisk vakre gir de meg ikke så mye.

 

Har veldig lyst til å like de, men blir til at jeg prøver de i et kvarter og ikke helt ser hensikten med å fortsette.

 

Nei, du er ikke den eneste. Dette "spillet" er knapt noe jeg vil kalle et spill. Det er pent og se på og en fin distraksjon, men hvis man "dykker" dypere inni det vil man oppdage at det er et tom og innholdsløs "cash grab". Det kan sikkert virke terapeutisk på enkelte, men for de fleste anbefaler jeg å holde seg unna.

Nei, det er ikke et "cash grab" fordi at spillet ikke passer dine kriterier. Larzen over her beskriver det fint:

 

"Sette seg ned og bare slappe av mens en tar inn inntrykk." Spot on!

 

Det ligger litt i samme gate som No man's sky, en haug av folk som ikke fatter hva som er så spennende med å dra fra planet til planet, se på ting, plukke opp ting etc.. men det er jo nettopp det som er så deilig, slippe maset til en gjeng idioter som er ute etter å lage kvalm(multiplayer), kunne gå/fly rundt i sitt eget tempo, helt alene i et uendelig univers. Jeg er så glad for at det finnes slike spill, altfor mange som lager A4 spill, som må passe til absolutt alle grupper.

Vil neppe kalle dette et spill. Du fullfører det på 2 timer og det koster 140 kr. ikke verdt spør du meg.

Er også ingen story i spillet.

Også så og si null interaktivitet med miljøet og veldig repeterende gameplay / puzzles.

Men for all del. Hvis du liker å sitte halvdød i stolen og så vidt orke å trykke på noen knapper mens sikkelet renner uten av munnen din; da er nok dette noe for deg :D

2 timer med underholdning til 140 kr er OK etter min mening. Kino koster det samme, ikke minst en Blu-ray film fra platekompaniet. Det er verdt å nevne når du først drar frem pris vs tid.

Lenke til kommentar

 

Det er tydlig at endel har et veldig snevert syn på spill og hvilke kraftige verktøy medie har for å formidle budskap og inntrykk. 

 

Så har du enkelte andre som er totalt ukritiske og liker ALT......

 

 

Langt derifra. Nå vet jeg ikke hvorfor du gang på gang heller går på person en tema. Men bare dem siste par dagene så har jeg klaget her på forumet om alt for lav FOV på No Man's Sky og at jeg finner det uspillbart. At Just Cause 3 er en katastrofe på konsoll og ingen burde kjøpe det.

 

Men det du har sitert meg på, mener du det er feil? 

Lenke til kommentar

 

 

Det er tydlig at endel har et veldig snevert syn på spill og hvilke kraftige verktøy medie har for å formidle budskap og inntrykk. 

 

Så har du enkelte andre som er totalt ukritiske og liker ALT......

 

 

Langt derifra. Nå vet jeg ikke hvorfor du gang på gang heller går på person en tema. Men bare dem siste par dagene så har jeg klaget her på forumet om alt for lav FOV på No Man's Sky og at jeg finner det uspillbart. At Just Cause 3 er en katastrofe på konsoll og ingen burde kjøpe det.

 

Men det du har sitert meg på, mener du det er feil? 

 

 

Ikke jeg som flere ganger har kalt andre her inne idioter når de ikke er enige med det du sier er det? ;) Noe jeg har sett flere ganger i dine raseriutbrudd. Slik oppførsel er det lett å legge merke til vet du.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som ikke liker dette spillet, er de samme som som synes det er døvt å gå på tur i naturen uten pokemon go :)

Jeg liker å gå tur i skogen da jeg får frisk luft, mosjon, og ser vakker natur. Jeg har enda ikke installert pokemon go og vil neppe gjøre det i fremtiden heller.

Og jeg liker ikke abzu. Så feil kan man ta :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ikke jeg som flere ganger har kalt andre her inne idioter når de ikke er enige med det du sier er det? ;) Noe jeg har sett flere ganger i dine raseriutbrudd. Slik oppførsel er det lett å legge merke til vet du.

 

 

 

Ja ja jeg skal ikke nekte for at jeg blir litt idiot til tider. Det sagt så skriver endel ting her som er idiotisk. Men nå er jo ikke dette en artikkel om meg men om Abzû. Og du siterer meg på " Det er tydlig at endel har et veldig snevert syn på spill og hvilke kraftige verktøy medie har for å formidle budskap og inntrykk.  ".

 

Så jeg går utifra du ikke er enig i dette? Eller har du kanskje en liten idiot episode du også nå siden du heller går på person en hva som diskuteres? Ikke er det første gang heller.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Deler ikke helt oppfatningen om at dette er så veldig pent. Ble veldig nysgjerrig når jeg hørte det skulle være under vann, men med en såpass "sterk" stil som det er på dette spillet ødelegger det mer enn det hjelper syns jeg.

 

Verden under vann er 10 ganger finere enn det denne versjonen ser ut til å gjengi, og akkurat det ser ut som en skivebom. Smaken er som baken selvsagt, så godt mulig andre liker dette. Ville mye heller sett en oppusset versjon av noe som Endless Ocean / Deep Blue som kom ut på Wii. Det hadde jeg kjøpt på dagen.

Lenke til kommentar

9/10? Jeg mener du er for subjektiv i anmeldelsene dine. Dog, et subjekt kan jo per definisjon ikke være objektiv. Men du burde videreutvikle deg når det kommer til dine spill-anmeldelser. Men igjen, en anmeldelse er ikke mer en persons mening. Men måten du skriver anmeldelsene dine gjør det vanskelig for meg å bruke de som basis for spillkjøp. Det er synd, fordi du skriver veldig bra, men du burde kanskje prøve å se ting fra litt flere perspektiv (så godt som det lar seg gjøre) når du skriver anmeldelsene dine. Men du er ung. Og du gikk glipp av 80-tallets spillverden :p

Lenke til kommentar

9/10? Jeg mener du er for subjektiv i anmeldelsene dine. Dog, et subjekt kan jo per definisjon ikke være objektiv. Men du burde videreutvikle deg når det kommer til dine spill-anmeldelser. Men igjen, en anmeldelse er ikke mer en persons mening. Men måten du skriver anmeldelsene dine gjør det vanskelig for meg å bruke de som basis for spillkjøp. Det er synd, fordi du skriver veldig bra, men du burde kanskje prøve å se ting fra litt flere perspektiv (så godt som det lar seg gjøre) når du skriver anmeldelsene dine. Men du er ung. Og du gikk glipp av 80-tallets spillverden :p

Hvilke kriterier føler du Espen burde ha lagt til grunn? Hvilke vurderinger er det du savner i anmeldelsen? 

Lenke til kommentar

9/10? Jeg mener du er for subjektiv i anmeldelsene dine. Dog, et subjekt kan jo per definisjon ikke være objektiv. Men du burde videreutvikle deg når det kommer til dine spill-anmeldelser. Men igjen, en anmeldelse er ikke mer en persons mening. Men måten du skriver anmeldelsene dine gjør det vanskelig for meg å bruke de som basis for spillkjøp. Det er synd, fordi du skriver veldig bra, men du burde kanskje prøve å se ting fra litt flere perspektiv (så godt som det lar seg gjøre) når du skriver anmeldelsene dine. Men du er ung. Og du gikk glipp av 80-tallets spillverden :p

ALLE anmeldelser vil være subjektive. Det er umulig å gi en objektiv anmeldelse om man skal si hva man liker / ikke liker. 

Hva har saken å gjøre om han er ung og ikke har spilt spill fra 80 tallet?

Dann din egen mening ved å se gameplay videoer. Var såre lett å se at dette ikke var noe for meg. 

Lenke til kommentar

 

9/10? Jeg mener du er for subjektiv i anmeldelsene dine. Dog, et subjekt kan jo per definisjon ikke være objektiv. Men du burde videreutvikle deg når det kommer til dine spill-anmeldelser. Men igjen, en anmeldelse er ikke mer en persons mening. Men måten du skriver anmeldelsene dine gjør det vanskelig for meg å bruke de som basis for spillkjøp. Det er synd, fordi du skriver veldig bra, men du burde kanskje prøve å se ting fra litt flere perspektiv (så godt som det lar seg gjøre) når du skriver anmeldelsene dine. Men du er ung. Og du gikk glipp av 80-tallets spillverden :p

Hvilke kriterier føler du Espen burde ha lagt til grunn? Hvilke vurderinger er det du savner i anmeldelsen? 

 

 

Kriterier. Kanskje et litt mer kritisk syn på spillene. Ikke bare hva han føler om det. Siden ikke jeg kjenner overnevnte person så vil den type anmeldelse null verdi. Jeg føler heller ikke at han gikk i dybden av hva spillet har å tilby.

Lenke til kommentar

 

9/10? Jeg mener du er for subjektiv i anmeldelsene dine. Dog, et subjekt kan jo per definisjon ikke være objektiv. Men du burde videreutvikle deg når det kommer til dine spill-anmeldelser. Men igjen, en anmeldelse er ikke mer en persons mening. Men måten du skriver anmeldelsene dine gjør det vanskelig for meg å bruke de som basis for spillkjøp. Det er synd, fordi du skriver veldig bra, men du burde kanskje prøve å se ting fra litt flere perspektiv (så godt som det lar seg gjøre) når du skriver anmeldelsene dine. Men du er ung. Og du gikk glipp av 80-tallets spillverden :p

ALLE anmeldelser vil være subjektive. Det er umulig å gi en objektiv anmeldelse om man skal si hva man liker / ikke liker. 

Hva har saken å gjøre om han er ung og ikke har spilt spill fra 80 tallet?

Dann din egen mening ved å se gameplay videoer. Var såre lett å se at dette ikke var noe for meg. 

 

 

Som jeg skrev, det er en subjektiv mening. Leste du innlegget mitt? Og jeg vil mye heller lese en skikkelig anmeldelse enn å se noen videoer som kun vil gi deg et visuelt inntrykk. Dette spillet ser jo også veldig fett ut, men etter å ha testet det hos en uheldig kompis som kjøpte det ble jeg veldig skuffet. 80-tallet. Nei, hvordan kan det ha noen verdi for en spill-anmelder å ha fått med seg det. Go figure.

Lenke til kommentar

 

 

9/10? Jeg mener du er for subjektiv i anmeldelsene dine. Dog, et subjekt kan jo per definisjon ikke være objektiv. Men du burde videreutvikle deg når det kommer til dine spill-anmeldelser. Men igjen, en anmeldelse er ikke mer en persons mening. Men måten du skriver anmeldelsene dine gjør det vanskelig for meg å bruke de som basis for spillkjøp. Det er synd, fordi du skriver veldig bra, men du burde kanskje prøve å se ting fra litt flere perspektiv (så godt som det lar seg gjøre) når du skriver anmeldelsene dine. Men du er ung. Og du gikk glipp av 80-tallets spillverden :p

Hvilke kriterier føler du Espen burde ha lagt til grunn? Hvilke vurderinger er det du savner i anmeldelsen? 

 

 

Kriterier. Kanskje et litt mer kritisk syn på spillene. Ikke bare hva han føler om det. Siden ikke jeg kjenner overnevnte person så vil den type anmeldelse null verdi. Jeg føler heller ikke at han gikk i dybden av hva spillet har å tilby.

Uansett, why so serious? Det er jo bare min mening..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...