Gå til innhold

Er ei full jente ansvarlig for sine seksuelle handlinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det vil bare være en vei tilbake til middel tildstander. Du vil få "IS" lignende grupperinger som vokser fram både her og der.

IS er et resulat av demokrater.

 

Svært mange bruker demokrati som et positivt ladet ord som trumfer alt når demokrati i realiteten fører til overgrep mot svært mange og spesilet de svakeste av de svakeste.

 

Siden du nevnte fritt vilt, det er jo nettop ved demokrati at 51% kan bestemme at de øvrige 49% er fritt vilt.

 

Jeg vil heller si at demokrati er ei grulrot på en pinne-hersketeknikk som mestrene bruker for å kue barmen.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

 

Som om ikke overfallsvoldtektsmenn blir frikjent. 

 

https://www.nrk.no/nyheter/frikjent-for-koln-trakassering-1.12934975

...

 

Det er ikke protester fordi noen har blitt frikjent i en voldtektssak. Det er protester fordi noen har blitt frikjent med beviser mange tydeligvis mener er tilstrekkelige for en dom. I tillegg linker du ikke til en voldtektssak, heller.

 

 

Men du ignorerer poenget. Ville like mange hatt sterke meninger om denne saken om det var migranter som var gjerningsmenn? Nei, og det har vi sett mange eksempler på. Når norske jenter blir utsatt for overgrep av migranter så er det tyst. 

 

Kan ikke huske noen lignende saker som denne, verken med etniske nordmenn eller ikke-vestlige innvandrere.

Lenke til kommentar

Men du ignorerer poenget. Ville like mange hatt sterke meninger om denne saken om det var migranter som var gjerningsmenn? Nei, og det har vi sett mange eksempler på. Når norske jenter blir utsatt for overgrep av migranter så er det tyst.

Vi har også sett mange eksempler på at norske jenter blir utsatt for overgrep av nordmenn uten at det har fått samme respons. Det må bety at denne saken ikke ville fått like mye oppmerksomhet om gjerningsmennene var norske. Hei, vent litt ...

 

Vis gjerne til en sammenlignbar sak som involverer innvandrere. Det du stadig tar opp er overfallsvoldtekter. I en slik sak så er det stort sett to spørsmål: 1) Har hendelsen funnet sted? 2) Er tiltalte den som har gjort det? Er svaret ja på begge spørsmål, så blir det domfellelse. I Hemsedal-saken vet vi at sexen har skjedd. Vi vet at de tiltalte var de mennene som hadde sex med Voldum. Likevel ble det ikke dom. Det er det det protesteres mot. Før du finner et eksempel på at en overfallsvoldtektssak der en kjent gjerningsmann blir frikjent så er sammenligningen din fullstendig meningsløs.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

Anarki betyr uten ledere eller mestre

Man skal nok være bra naiv om man tror på, at noe sånt vil holde. Det vil alltid være maktmennesker som griper muligheten.

 

det vil bare være en vei tilbake til middel tildstander. Du vil få "IS" lignende grupperinger som vokser fram både her og der.

Tror du skal være glad vi har det som vi har det.

Dette har vi vært igjennom før. At anarki kan føre til at en ny stat(eller flere) blir opprettet er ikke et argument MOT anarki. Tvert om. Du bruker det du argumenterer for som et argument mot det du argumenterer mot.

Lenke til kommentar

 

det vil bare være en vei tilbake til middel tildstander. Du vil få "IS" lignende grupperinger som vokser fram både her og der.

IS er et resulat av demokrater.

 

 

Du blir ikke kvitt noen, hverken demkrater, religiøse, extremister. selv om skulle gjøres en bestemmelser om det og vedta Anarki(hvordan nå enn det skulle gå til  ..) .De vil være der like fullt. Og den "friheten" anarkiet eventuelt gir, vil bare gi dem spillerom til å sette i gang sitt.

 

Lenke til kommentar

 

Men du ignorerer poenget. Ville like mange hatt sterke meninger om denne saken om det var migranter som var gjerningsmenn? Nei, og det har vi sett mange eksempler på. Når norske jenter blir utsatt for overgrep av migranter så er det tyst.

Vi har også sett mange eksempler på at norske jenter blir utsatt for overgrep av nordmenn uten at det har fått samme respons. 

 

Ja, men tror du virkelig det er tilfeldig at det er en sak med norske tiltalte som engasjerer mest? Selvfølgelig er det ikke tilfeldig. Feministene som går i tog i dag (de fleste av dem har neppe engang satt seg inn i saken) er bare ute etter å ta etnisk norske menn. 

Lenke til kommentar

Etter å ha lest dommen så syns jeg det straks er vanskeligere .... Trodde egentlig de 3 var skyldige før jeg leste dommen, men nå kan det nesten virke som de er ofrene

Det tror jeg neppe. Vil tippe at de tre har planlagt overgrepet. Voldum fikk i seg en kraftig dose med MDMA. Den ene skal visst være ganske beryktet i hjembyen Harstad.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha lest dommen så syns jeg det straks er vanskeligere .... Trodde egentlig de 3 var skyldige før jeg leste dommen, men nå kan det nesten virke som de er ofrene

Det tror jeg neppe. Vil tippe at de tre har planlagt overgrepet. Voldum fikk i seg en kraftig dose med MDMA. Den ene skal visst være ganske beryktet i hjembyen Harstad.

Good. Flere rykter. La oss basere oss på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har vi vært igjennom før. At anarki kan føre til at en ny stat(eller flere) blir opprettet er ikke et argument MOT anarki. Tvert om. Du bruker det du argumenterer for som et argument mot det du argumenterer mot.

 

 

Anarki er en utopi. Det vil alltid være lover og regler i et samfunn, og lovene må lages og håndheves av noen. 

Lenke til kommentar

 

 

Anarki betyr uten ledere eller mestre

Man skal nok være bra naiv om man tror på, at noe sånt vil holde. Det vil alltid være maktmennesker som griper muligheten.

 

det vil bare være en vei tilbake til middel tildstander. Du vil få "IS" lignende grupperinger som vokser fram både her og der.

Tror du skal være glad vi har det som vi har det.

Dette har vi vært igjennom før. At anarki kan føre til at en ny stat(eller flere) blir opprettet er ikke et argument MOT anarki. Tvert om. Du bruker det du argumenterer for som et argument mot det du argumenterer mot.

 

 

Nei. Spørsmålet er hva som tilsier at det skulle medføre noe bedre, mer rettferdig. Ingenting, tvert i mot er jeg overbevist om.

Det er der mitt argument mot ligger.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

 

Etter å ha lest dommen så syns jeg det straks er vanskeligere .... Trodde egentlig de 3 var skyldige før jeg leste dommen, men nå kan det nesten virke som de er ofrene

Det tror jeg neppe. Vil tippe at de tre har planlagt overgrepet. Voldum fikk i seg en kraftig dose med MDMA. Den ene skal visst være ganske beryktet i hjembyen Harstad.

 

 

"Visstnok". Du vet jo ingenting om dette, hvorfor bidra til å spre slike rykter? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men tror du virkelig det er tilfeldig at det er en sak med norske tiltalte som engasjerer mest? Selvfølgelig er det ikke tilfeldig. Feministene som går i tog i dag (de fleste av dem har neppe engang satt seg inn i saken) er bare ute etter å ta etnisk norske menn.

Finn en sammenlignbar sak som ikke har fått oppmerksomhet.

 

Se f.eks. hvor mye oppmerksomhet Julio Kopseng (etnisk colombianer) fikk, og se for deg responsen om han hadde blitt frikjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hemsedal-saken, selvfølgelig. Ei snydens full jente angret på sex med tre menn, hvorav to har samboer og barn.

 

Det er vel ikke akkurat en korrekt beskrivelse. Jenta ble gitt en stor dose stoff i en mengde som kunne vært dødelig. Hun fikk servert så mye stoff at hun ble satt ut av spill mentalt. Hun var altså ikke reellt tilstede. Vi vet også at hun ble båret som en potetsekk ut av en taxi og til endestasjonen der hun ble voldtatt gjentatte ganger.

 

Den generelle problemstillingen du tar opp er relevant og interessant, men den er ikke direkte relevant i denne konkrete saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jenta ble gitt en stor dose stoff i en mengde som kunne vært dødelig. Hun fikk servert så mye stoff at hun ble satt ut av spill mentalt. Hun var altså ikke reellt tilstede. Vi vet også at hun ble båret som en potetsekk ut av en taxi og til endestasjonen der hun ble voldtatt gjentatte ganger.

 

 

 

Er dette noe vi vet eller er det bare rykter?

Lenke til kommentar

 

Hemsedal-saken, selvfølgelig. Ei snydens full jente angret på sex med tre menn, hvorav to har samboer og barn.

 

Det er vel ikke akkurat en korrekt beskrivelse. Jenta ble gitt en stor dose stoff i en mengde som kunne vært dødelig. Hun fikk servert så mye stoff at hun ble satt ut av spill mentalt. Hun var altså ikke reellt tilstede. Vi vet også at hun ble båret som en potetsekk ut av en taxi og til endestasjonen der hun ble voldtatt gjentatte ganger.

 

Den generelle problemstillingen du tar opp er relevant og interessant, men den er ikke direkte relevant i denne konkrete saken.

 

 

Alle tre mennene sier jo at hun deltok aktivt og at hun ikke motstrittet seg. Det pågikk over lang tid, og de snakket også sammen på vanlig vis underveis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tusen takk. Her kan alle lese dommen selv. Jeg siterer (D er kvinnen):

 

"Det er lagt fram tre bilder tatt med B sin mobiltelefon. Bildene er tatt i tidsrommet kl. 0346 til kl. 0349. Det første bildet viser at D har en penis i munnen. Hun har øyene åpne. Det neste bildet viser at D ligger i en seng sammen med B og en mann til. De er alle tre uten klær. D har øynene lukket. Det tredje bildet viser nesten det samme som det andre bildet, men på dette bildet har D hånden foran ansiktet."

 

I utgangspunktet må de tiltalte tillegges den samme troverdighet som kvinnen.

Men de "husker jo ikke"?

Jenta hadde også øynene åpne da hun i følge en taxisjåfør "ikke var i kontakt med livet" og ble båret som en sekk. Åpne øyne innebærer ikke bevissthet.

Endret av hekomo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...