Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor ikke?

 

Ikke hør på samfunnets stigma. Da lever du ikke et fullverdig liv.

 

 

Jeg syns det er innafor, men keep in mind at det aller mest sannsynlig ikke kommer til å bli dama du ender opp med.

 

 

Hva med alkohol og sånt. Hvis venninne kommer på besøk og jeg kjøper alkohol? ulovlig?

 

Anonymous poster hash: 8e36a...4d6

 

Ja, veldig ulovlig. Da kan du risikere å få store problemer med politiet. IKKE verdt det.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke?

 

Ikke hør på samfunnets stigma. Da lever du ikke et fullverdig liv.

 

 

Jeg syns det er innafor, men keep in mind at det aller mest sannsynlig ikke kommer til å bli dama du ender opp med.

 

 

Hva med alkohol og sånt. Hvis venninne kommer på besøk og jeg kjøper alkohol? ulovlig?

 

Anonymous poster hash: 8e36a...4d6

 

 

Du har selvfølgelig lov til å kjøpe alkohol. Å servere det til mindreårige derimot, er etter norsk lov straffbart uansett om det er innenfor dine egne vegger eller i det offentlige rom.

Lenke til kommentar

En 20-åring sammen med en 16-åring klarer jeg ikke å se noe galt i. I hvert fall ikke hvis begge er ved sine fulle fem. Husk at de ca 4 års aldersforskjell blir mindre og mindre gjeldende jo eldre dere blir.

 

Bare vær klar over hva norsk lovverk sier om hva som er lov og ikke lov når det er snakk om mindreårige (alkohol, sex ...)

Lenke til kommentar

16åringer har allerede fått den såkalte ''sengelappen'', så det er ikke ett problem. En 16åring kan teknisk sett ha sex med en 40åring uten at andre har så mye med det (bortsett fra foreldrene som kan gjøre det vanskelig for 16åringen å møte sin 40 år gamle kjæreste, men det er en annen debatt).

 

Jeg blingset der. Det var selvfølgelig 16-års grense, ikke 18. Begynner å bli gammel og senil her ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lå med med ei 18-åring (eller hun var 17, en måned unna 18) da jeg var 24.

Vi ble etterhvert sammen, flyttet sammen og 1.5 år senere så er vi fortsatt "lykkelige" sammen.

Har sett bort fra enkelte umodne tendenser og ettersom hun teknisk sett er tenåring så får hun litt rom for å gjøre det en tenåring bør gjøre seg ferdig med.

Ikke at hun skal pule rundt, men faen så mye dritt som skjer på slike "fjortisfester" med en haug tenåringer som ikke kan alkohol. Det er noe herk. Jeg må riktignok nærmest tvinge henne til å dra ut, men hun må nok få utvide horisonten litt eller så dumper hun meg kanskje når hun finner ut at hun går glipp av noe?

 

Med fare for å virke generaliserende, men jenter liker ofte eldre partnere, gutter liker ofte yngre partnere. Det er ofte en veldig god match sånn sett.

Bare respekter alderen. Tenk litt hvordan du selv var da du var 16.



Anonymous poster hash: 7b896...6d6
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg må riktignok nærmest tvinge henne til å dra ut, men hun må nok få utvide horisonten litt eller så dumper hun meg kanskje når hun finner ut at hun går glipp av noe?

 

Anonymous poster hash: 7b896...6d6

 

Ikke tenk så mye over det, hun har en egen vilje og burde fortsatt kunne gjøre masse for å utvide horisonten sin selv om hun er i ett fast forhold. Den største faren er vel at dere vokser fra hverandre, men ikke ta sorgen på forskudd for det kan også påvirke deres forhold i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...