Gå til innhold

Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming i SLI?


Anbefalte innlegg

Prøvde å søke litt i forumet men fant ikke noe svar.

 

Jeg har tenkt å kjøpe et GTX 1080 kort og ønsker å ha muligheten for å kunne kjøpe et ekstra kort i fremtiden for å kunne kjøre de to i SLI. Med andre ord vil jeg starte med ett kort og ettersom spillene blir mer krevende vil jeg ha muligheten til å kjøpe et ekstra kort hvis det trengs.

 

Så kommer spørsmålet.Vil jeg kunne kjøre Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming i SLI?

 

Har ikke lyst til å drite meg ut på å kjøpe et nå hvis det viser seg at det ikke går å bruke det til SLI.

 

Vil helst ikke ha ha Founders Edition..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart du kan. Men jeg vil tro, uten å ha prøvd det selv, at du kan oppleve litt høyere temperaturer med to strix, da kortene står nærme hverandre og ikke blåser ut luften ut av kabinettet slik FE gjør.

Men det er ingenting som hindrer deg å bruke strix kortene i SLI. Men god luftgjennomstrømning er viktig, kanskje enda mer viktig når du har 2 kort istedet for 1.

 

Nå vet ikke jeg hva slags hardware du har ellers, men det er viktig å nevne at det er bortkastet å kjøre SLI på en 1080p skjerm, det er først når du har en 1440p skjerm med 144+ Hz og alle innstillinger på maks, det er noe poeng. Eller du skal game i 4K.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Går helt fint. Bare pass på å ha mellomrom mellom korta. Altså du må bruke lang slibro :)

 

Hvis strixkorta er helt intillhverandre, så vil det ene kortet bli veldig varmt, fordi det ikkje får nok luft.

 

Takk for info. Har aldri gjort SLI før. Jeg kunne ikke finne noen SLI Bridge til Asus Strix versjonen av GTX 1080. Jeg har kun funnet bridge til FE versjonen. Går det å bruke FE bridgen til Strix versjonen eller må jeg ha en egen type bridge som støtter Strix kortene?

 

Har også hørt at du kan kjøre SLI med to forskjellige merker av samme grafikkort, men at du da får hastigheten til det tregeste av kortene. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Tror egentlig at med mindre du har helt konkrete behov vil SLI være en investering som gir mindre ytelse i fremtiden enn at du oppgraderer til noe bedre.

 

Med endringene som har skjedd i DX12 og Opengl skal man i Windows 10 kunne dra nytte av ytelsen fra 2 forskjellige skjermkort , eksempelvis Amd og Nvidia , i praksis er det trolig mer gunstig å ha 2 kort fra samme produsent. Med mindre de ødelegger for det via en driver bør man derfor kunne ha seg et 1080 + 1180 kort i SLI i fremtiden.

Lenke til kommentar

Tror egentlig at med mindre du har helt konkrete behov vil SLI være en investering som gir mindre ytelse i fremtiden enn at du oppgraderer til noe bedre.

 

Med endringene som har skjedd i DX12 og Opengl skal man i Windows 10 kunne dra nytte av ytelsen fra 2 forskjellige skjermkort , eksempelvis Amd og Nvidia , i praksis er det trolig mer gunstig å ha 2 kort fra samme produsent. Med mindre de ødelegger for det via en driver bør man derfor kunne ha seg et 1080 + 1180 kort i SLI i fremtiden.

 

Var egentlig mer interessert i hva jeg trenger av hardware for å kunne kjøre to 1080 Strix i SLI. Men er helt enig med deg i at hva man får ut av SLI ofte er begrenset. Overclocking og oppgradering til et bedre kort er ofte et bedre alternativ. 

Lenke til kommentar

 

Tror egentlig at med mindre du har helt konkrete behov vil SLI være en investering som gir mindre ytelse i fremtiden enn at du oppgraderer til noe bedre.

 

Med endringene som har skjedd i DX12 og Opengl skal man i Windows 10 kunne dra nytte av ytelsen fra 2 forskjellige skjermkort , eksempelvis Amd og Nvidia , i praksis er det trolig mer gunstig å ha 2 kort fra samme produsent. Med mindre de ødelegger for det via en driver bør man derfor kunne ha seg et 1080 + 1180 kort i SLI i fremtiden.

 

Var egentlig mer interessert i hva jeg trenger av hardware for å kunne kjøre to 1080 Strix i SLI. Men er helt enig med deg i at hva man får ut av SLI ofte er begrenset. Overclocking og oppgradering til et bedre kort er ofte et bedre alternativ. 

 

 

Så hvorfor ikke vurdere det kortet med enten den beste kjøleløsningen eller bruke penger på dette så du kan overklokke kortet.

Personlig tipper jeg at en liten overklokk kan gi kortet langt bedre ytelse og dermed mindre behov for 2x.

VR derimot må vi vel vente enda en generasjon eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...