Gå til innhold

Nano-drone kan bli norske panservogners «flygende kikkert»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

det hørtes ikke ut som noe god ide på svaret jeg fikk da jeg foreslo dette i militæret for ca 8 år siden... :-P

 

hva var grunnen til at de ga jobben til noen andre?

jeg viste de også en ny lademekanisme til maskin-gevær, men så ble jeg kasta ut av militæret fordi jeg var "rusmisbruker" så skaffa de seg nye HK416 og nye droner rett etterpå..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

det hørtes ikke ut som noe god ide på svaret jeg fikk da jeg foreslo dette i militæret for ca 8 år siden... :-P

 

hva var grunnen til at de ga jobben til noen andre?

jeg viste de også en ny lademekanisme til maskin-gevær, men så ble jeg kasta ut av militæret fordi jeg var "rusmisbruker" så skaffa de seg nye HK416 og nye droner rett etterpå..

den bitte lille dingsen der er helt ubrukelig og blir pulverisert første gang tankser blir truffet av eksplosiver.

 

tanksene de bruker også... de kan forsvinne bare av 1 missil..

 

De har ingen forsvar mot de nyeste våpnene i dag...

 

til og med de nye f-35 flyene kommer til å fjernstyres hvis det skulle oppstå krig.. og da er de ingenting annet enn en stor klase-bombe missil.

 

det er stor forskjell på krig og utsletting.

i krig så sloss to like sterke makter, men en utsletting klarer ikke motstanderen å forsvare seg sånn som i Libya for eksempel..

Lenke til kommentar

"Her kan en vognkommandør når som helst bestemme seg for å sende en «fugl» i lufta i løpet av sekunder,"

 

Tesla har allerede selvkjørende biler og det er nok selvkjørende stridsvogner vi vil møte i en krig hvor Norge deltar.

Med andre ord vil fienden utstyre seg med droner og ligge skjult i terrenget og operere både droner og stridsvogner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

CV 90 med integrert helipad. Herlig:-) Lurer litt på hvor man skal bygge denne, bak på vogna eller integrert i tårnet? Alternativt kan man bruke et tefat fra Figgjo fajanse som mobil landingsplatform, en tupperwarematboks som overdekke og en 20 watts lyspære for å holde hangaren tørr og varm (med tanke på allværsoperasjoner). Løsningen er sannsynligvis rimeligere enn konseptet som Hägglunds kommer opp med og i tråd med den Norske folkesjelen.

Lenke til kommentar

"Her kan en vognkommandør når som helst bestemme seg for å sende en «fugl» i lufta i løpet av sekunder,"

 

Tesla har allerede selvkjørende biler og det er nok selvkjørende stridsvogner vi vil møte i en krig hvor Norge deltar.

Med andre ord vil fienden utstyre seg med droner og ligge skjult i terrenget og operere både droner og stridsvogner.

 

Du mener en slik selvkjørende Tesla som for litt siden kræsjet og drepte sin sjåfør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...