Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Jesus sa i følge bibelen at en burde se på resultatet av en «religion/livssyn» for å vite om det den vart rett å følge. Vesten er i dag i sterkt forfall: sosial uro, lav fertilitet og store økonomiske problemer.

 

Før i tiden hadde vi ikke like store problemer, med ganske god stabilitet, høy fertilitet og ikke så mange økonomiske problemer. Da var problemet stort sett krig (noe som stammet fra grådighet), dette skjer ikke like ofte i dag på grunn av atombomber, ingen ting annet. Dersom det ikke var for atombomber, ville vi vert i full krig mange ganger etter andre verdenskrig. 

 

Selv med store tekniske fremskritt har vi større problem i dag enn før, samtidig som denne tekniske og vitenskaplige styrke i stor grad ble bygd av kristne. Vårt BNP i dag er i stor grad bygd på kristne sitt arbeid.

 

Er kanskje dette bevis på at kristendommen var det riktige livssynet å følge, og ikke livssynet ateisme eller agnostisisme?

 

Hvor i all verden har du dette tullpratet fra? Fra den gangen presteskapet druknet mulige hekser tok livet av alle som ikke betalte sin skjerv til kirken?

 

Hvor virkelighetsfjern er det mulig å bli?? :-P

 

Det eneste dette beviser er at det er ingenting som har tatt livet av like mange som religion...

 

I beste fall er du et villfarent individ med total mangel på fornuftig sans og trenger hjelp... I verste fall er du bare dum...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ingen julefeiringen når dommedag kommer

 

1.Tes 5:3 : Når de sier Fred og ingen fare, da kommer en brå undergang over dem, liksom veer over den fruktsommelige og de skal ingenlunde unnfly

Jeg trodde Jehovas Vitner var gått bort fra den læresetningen.

Men så feil kan man altså ta.

Hvem er det som skal si "Fred og ingen fare"?

Lenke til kommentar

 

Du vill ikke kaste perler for svin, og jeg er den hånlige? Joda, god jul. :)

 

Jeg svarer på tiltale, ikke regn med at jeg er noe dørmatte selv om jeg er kristen. God jul.

 

 

Jeg forventer ikke at du er/skal være noe dørmatte heller. Jeg henviser bare til vår utveksling her, som også har hendt før, der jeg blir presentert som hånlig ovenfor kristne. Jeg ser ikke at det er tilfellet, men det er kanskje bare meg. Jeg ga også et eksempel der du viser en nedlatende tone, og hvem av oss som er mer eller mindre hånlig enn den andre er jo ingen konkurranse, men jeg fant det litt underholdende der og da. Jeg har ikke noen hensikt om å fortsette debatten angående motsigelser eller noe annet da det i første omgang er på siden av trådens tema, og for det andre så sier du jo selv omtrent eksplisitt at det ikke er vits i å diskutere med deg. Du har rett, punktum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du vill ikke kaste perler for svin, og jeg er den hånlige? Joda, god jul. :)

 

Jeg svarer på tiltale, ikke regn med at jeg er noe dørmatte selv om jeg er kristen. God jul.

 

 

Jeg forventer ikke at du er/skal være noe dørmatte heller. Jeg henviser bare til vår utveksling her, som også har hendt før, der jeg blir presentert som hånlig ovenfor kristne. Jeg ser ikke at det er tilfellet, men det er kanskje bare meg. Jeg ga også et eksempel der du viser en nedlatende tone, og hvem av oss som er mer eller mindre hånlig enn den andre er jo ingen konkurranse, men jeg fant det litt underholdende der og da. Jeg har ikke noen hensikt om å fortsette debatten angående motsigelser eller noe annet da det i første omgang er på siden av trådens tema, og for det andre så sier du jo selv omtrent eksplisitt at det ikke er vits i å diskutere med deg. Du har rett, punktum.

 

 

Du er alt for hyggelig og imøtekommende.... TS har ikke fortjent det for han ser ned ned på alle andre enn seg og sine....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg forventer ikke at du er/skal være noe dørmatte heller. Jeg henviser bare til vår utveksling her, som også har hendt før, der jeg blir presentert som hånlig ovenfor kristne. Jeg ser ikke at det er tilfellet, men det er kanskje bare meg. Jeg ga også et eksempel der du viser en nedlatende tone, og hvem av oss som er mer eller mindre hånlig enn den andre er jo ingen konkurranse, men jeg fant det litt underholdende der og da. Jeg har ikke noen hensikt om å fortsette debatten angående motsigelser eller noe annet da det i første omgang er på siden av trådens tema, og for det andre så sier du jo selv omtrent eksplisitt at det ikke er vits i å diskutere med deg. Du har rett, punktum.

 

 

Hvis du ikke mente å være hånlig så har du en merkelig debatteknikk isåfall. "evt. at jeg har rett" blir når du skriver til "Jeg har rett. punktum". Joda, jeg vet inne i meg at jeg har rett, men det var ikke sånn jeg formulerte meg, du fremstiller det derimot som jeg ordla meg sånn. Enten er du elendig på å formulere deg, eller så har du egeninteresse i å sverte motdebattanter ved å stille dem i et løgnaktig lys.

 

Også påstod du det var motsetninger i bibelen, jeg spurte hvilke, dermed poster du en link du påstår var "motsetninger" som en slags "quiz", som ikke hadde noen motsetninger og like godt kunne vært satt sammen av en 10-åring som hadde skumlest bibelen og funnet noen setninger som ikke passet sammen om de tas ut av sammenheng og settes opp mot hverandre, for så å stikke på jobb og forvente at jeg skal sitte i timesvis og pløye igjennom bibelen for å vise at hele den linken du postet opp var tull. Du kunne i det minste tatt deg bryderiet med å se om denne "quizen" din hadde noe kjøtt på beina eller ikke, og det hadde du skjønt den ikke hadde om du hadde tatt deg tid til å lese den første setningen.

 

I tillegg har du sammenliknet kristendom med sykdommen fotsopp. Dermed har du avslørt at du ikke var oppriktig interessert i dette her i det heletatt, men bare diskuterer for å sverte kristne, med billige linker fulle av svada laget av folk med en liknende agenda.

 

Så hva forventer du egentlig?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg forventer ikke at du er/skal være noe dørmatte heller. Jeg henviser bare til vår utveksling her, som også har hendt før, der jeg blir presentert som hånlig ovenfor kristne. Jeg ser ikke at det er tilfellet, men det er kanskje bare meg. Jeg ga også et eksempel der du viser en nedlatende tone, og hvem av oss som er mer eller mindre hånlig enn den andre er jo ingen konkurranse, men jeg fant det litt underholdende der og da. Jeg har ikke noen hensikt om å fortsette debatten angående motsigelser eller noe annet da det i første omgang er på siden av trådens tema, og for det andre så sier du jo selv omtrent eksplisitt at det ikke er vits i å diskutere med deg. Du har rett, punktum.

 

 

Hvis du ikke mente å være hånlig så har du en merkelig debatteknikk isåfall. "evt. at jeg har rett" blir når du skriver til "Jeg har rett. punktum". Joda, jeg vet inne i meg at jeg har rett, men det var ikke sånn jeg formulerte meg, du fremstiller det derimot som jeg ordla meg sånn. Enten er du elendig på å formulere deg, eller så har du egeninteresse i å sverte motdebattanter ved å stille dem i et løgnaktig lys.

 

Også påstod du det var motsetninger i bibelen, jeg spurte hvilke, dermed poster du en link du påstår var "motsetninger" som en slags "quiz", som ikke hadde noen motsetninger og like godt kunne vært satt sammen av en 10-åring som hadde skumlest bibelen og funnet noen setninger som ikke passet sammen om de tas ut av sammenheng og settes opp mot hverandre, for så å stikke på jobb og forvente at jeg skal sitte i timesvis og pløye igjennom bibelen for å vise at hele den linken du postet opp var tull. Du kunne i det minste tatt deg bryderiet med å se om denne "quizen" din hadde noe kjøtt på beina eller ikke, og det hadde du skjønt den ikke hadde om du hadde tatt deg tid til å lese den første setningen.

 

I tillegg har du sammenliknet kristendom med sykdommen fotsopp. Dermed har du avslørt at du ikke var oppriktig interessert i dette her i det heletatt, men bare diskuterer for å sverte kristne, med billige linker fulle av svada laget av folk med en liknende agenda.

 

Så hva forventer du egentlig?

 

 

Fotsopp og religion er så nær hverandre som det er mulig å komme! ;-) Med mindre man har noe i hodet....

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor i all verden har du dette tullpratet fra? Fra den gangen presteskapet druknet mulige hekser tok livet av alle som ikke betalte sin skjerv til kirken?

 

Hvor virkelighetsfjern er det mulig å bli?? :-P

 

Det eneste dette beviser er at det er ingenting som har tatt livet av like mange som religion...

 

I beste fall er du et villfarent individ med total mangel på fornuftig sans og trenger hjelp... I verste fall er du bare dum...

 

 

..og det samme gjelder deg. Men så skal jeg gi deg et seriøst svar, da det faktisk er et viktig poeng i det du skriver:

 

Det er da ingenting i Jesus lære, som er den kristne følger, om å brenne hekser, det er jo overlagt drap av værste sort. Og om det så skulle stå noe rart i gamletestamentet folk tar til inntekt for noe sånt, så har de jo gjort seg selv lik fariseerne, og Jesus ga jo disse fariseerne som levde etter disse lovene i gamletestamentet inn så det sang. 

 

For meningen til Gud var ikke at folk faktisk skulle følge de, men for å vise at ingen klarte å følge dem og rettferdiggjøre seg selv, og det var derfor de trengte en messias, som jødene som fortsatt sitter i gamletestamentet venter på (og sikkert lurer på hvorfor ikke har vist seg enda) akkuratt som det står om i gamle bibelske tekster, men som kom alt for 2000 år siden og het Jesus Kristus.

 

Så det er gjort! Messias var her for lenge lenge siden, syndene våre er tilgitt, og det eneste Jesus forlangte er at vi skal tro på ham. Det er ikke noe "...også" her. Tro det, thats it. Resten av bibelen må tolkes som gode leveregler og ting å ta til seg som aktive kristne i livet her på jorda, for Jesus forventet at vi skulle bruke troa vår til noe godt, og derfor leser vi bibelen. Og når det snakkes av Jehovas vitne om dommedag her så står det og i bibelen: "Den som frykter straff er ikke Guds barn", for den som tror på Jesus har av egen fri vilje godtatt Guds ufortjente nåde, og får ingen straff.

 

Og som ekstrabonus: Den katolske kirken er mer en politisk og økonomisk bastion med religiøse undertoner enn en bibeltro forsamling med kristne. Det er en arv fra Romerriket, da det vestromerske riket etter keiser Konstantin gikk under katolisismen og byzantine under ortodoks tro. Det står ingen ting i bibelen om verken noe Pave eller synge ave maria. Martin Luther var en av de som med livet på spill gikk opp mot den romerske kirkas heller tvilsomme trosgrunnlag. Denne var i boktrykkerkunnskapens spede barndom, så folk flest verden rundt hadde aldri lest en bibel, og prestene var heller ikke særlig kloke på hva som var kristendom og ikke, særlig når de ikke engang evner å skille gamle testamentet fra nye. Resultatet ble ivertfall reformasjonen og protestantismen, men det gikk helt inn på midten av 1800 tallet før bibel ble allemannseie og folk flest klarte å lese den.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

Hvis du ikke mente å være hånlig så har du en merkelig debatteknikk isåfall. "evt. at jeg har rett" blir når du skriver til "Jeg har rett. punktum". Joda, jeg vet inne i meg at jeg har rett, men det var ikke sånn jeg formulerte meg, du fremstiller det derimot som jeg ordla meg sånn. Enten er du elendig på å formulere deg, eller så har du egeninteresse i å sverte motdebattanter ved å stille dem i et løgnaktig lys.

 

Også påstod du det var motsetninger i bibelen, jeg spurte hvilke, dermed poster du en link du påstår var "motsetninger" som en slags "quiz", som ikke hadde noen motsetninger og like godt kunne vært satt sammen av en 10-åring som hadde skumlest bibelen og funnet noen setninger som ikke passet sammen om de tas ut av sammenheng og settes opp mot hverandre, for så å stikke på jobb og forvente at jeg skal sitte i timesvis og pløye igjennom bibelen for å vise at hele den linken du postet opp var tull. Du kunne i det minste tatt deg bryderiet med å se om denne "quizen" din hadde noe kjøtt på beina eller ikke, og det hadde du skjønt den ikke hadde om du hadde tatt deg tid til å lese den første setningen.

 

I tillegg har du sammenliknet kristendom med sykdommen fotsopp. Dermed har du avslørt at du ikke var oppriktig interessert i dette her i det heletatt, men bare diskuterer for å sverte kristne, med billige linker fulle av svada laget av folk med en liknende agenda.

 

Så hva forventer du egentlig?

 

 

Om du føler at jeg har misrepresentert deg og din mening så beklager jeg det. Men slik jeg tolket det du sa så virket det som det var det du mente. Men jeg kan gladelig gå tilbake på det hvis du er av oppfatningen at du ikke mener du nødvendigvis har rett på bastant vis.

 

Linken jeg viste til var et resultat av et kjapt Google søk en fredags morgen før jobb. Jeg kan sikkert grave litt mer dersom det er ønskelig, men da foreslår jeg at temaet blir mat for en ny tråd.

 

Jeg kan ikke erindre at jeg har sammenlignet kristne med fotsopp noe sted. Kan du henvise til hvor det har skjedd? Siden vi er på temaet å ikke misrepresentere meningsmotstandere, som jeg forøvrig er helt enig med deg at er en uting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvor i all verden har du dette tullpratet fra? Fra den gangen presteskapet druknet mulige hekser tok livet av alle som ikke betalte sin skjerv til kirken?

 

Hvor virkelighetsfjern er det mulig å bli?? :-P

 

Det eneste dette beviser er at det er ingenting som har tatt livet av like mange som religion...

 

I beste fall er du et villfarent individ med total mangel på fornuftig sans og trenger hjelp... I verste fall er du bare dum...

 

 

..og det samme gjelder deg. Men så skal jeg gi deg et seriøst svar, da det faktisk er et viktig poeng i det du skriver:

 

Det er da ingenting i Jesus lære, som er den kristne følger, om å brenne hekser, det er jo overlagt drap av værste sort. Og om det så skulle stå noe rart i gamletestamentet folk tar til inntekt for noe sånt, så har de jo gjort seg selv lik fariseerne, og Jesus ga jo disse fariseerne som fulgte alle disse lovene i gamletestamentet inn så det sang. 

 

For meningen til Gud var ikke at folk faktisk skulle følge de, men for å vise at ingen klarte å følge dem og rettferdiggjøre seg selv, og det var derfor de trengte en messias, som jødene som fortsatt sitter i gamletestamentet venter på (og sikkert lurer på hvorfor ikke har vist seg enda) akkuratt som det står om i gamle bibelske tekster, men som kom alt for 2000 år siden og het Jesus Kristus.

 

Så det er gjort! Messias var her for lenge lenge siden, syndene våre er tilgitt, og det eneste Jesus forlangte er at vi skal tro på ham. Det er ikke noe "...også" her. Tro det, thats it. Resten av bibelen må tolkes som gode leveregler og ting å ta til seg som aktive kristne i livet her på jorda, for Jesus forventet at vi skulle bruke troa vår til noe godt, og derfor leser vi bibelen. Og når det snakkes av Jehovas vitne om dommedag her så står det og i bibelen: "Den som frykter straff er ikke Guds barn", for den tror på Jesus har av egen fri vilje godtatt Guds ufortjente nåde, og får ingen straff.

 

Og som ekstrabonus: Den katolske kirken er mer en politisk og økonomisk bastion med religiøse undertoner enn en bibeltro forsamling med kristne. Det er en arv fra Romerriket, da det vestromerske riket etter keiser Konstantin gikk under katolisismen og byzantine under ortodoks tro. Det står ingen ting i bibelen om verken noe Pave eller synge ave maria. Martin Luther var en av de som med livet på spill gikk opp mot den romerske kirkas heller tvilsomme trosgrunnlag. Denne var i boktrykkerkunnskapens spede barndom, så folk flest verden rundt hadde aldri lest en bibel, og prestene var heller ikke særlig kloke på hva som var kristendom og ikke, særlig når de ikke engang evner å skille gamle testamentet fra nye. Resultatet ble ivertfall reformasjonen og protestantismen, men det gikk helt inn på midten av 1800 tallet før bibel ble allemannseie og folk flest klarte å lese den.

 

 

Jeg ser at du faktisk tror på hva du sier, og det eneste det får meg til å tenke på er at du trenger hjelp altså....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvis du ikke mente å være hånlig så har du en merkelig debatteknikk isåfall. "evt. at jeg har rett" blir når du skriver til "Jeg har rett. punktum". Joda, jeg vet inne i meg at jeg har rett, men det var ikke sånn jeg formulerte meg, du fremstiller det derimot som jeg ordla meg sånn. Enten er du elendig på å formulere deg, eller så har du egeninteresse i å sverte motdebattanter ved å stille dem i et løgnaktig lys.

 

Også påstod du det var motsetninger i bibelen, jeg spurte hvilke, dermed poster du en link du påstår var "motsetninger" som en slags "quiz", som ikke hadde noen motsetninger og like godt kunne vært satt sammen av en 10-åring som hadde skumlest bibelen og funnet noen setninger som ikke passet sammen om de tas ut av sammenheng og settes opp mot hverandre, for så å stikke på jobb og forvente at jeg skal sitte i timesvis og pløye igjennom bibelen for å vise at hele den linken du postet opp var tull. Du kunne i det minste tatt deg bryderiet med å se om denne "quizen" din hadde noe kjøtt på beina eller ikke, og det hadde du skjønt den ikke hadde om du hadde tatt deg tid til å lese den første setningen.

 

I tillegg har du sammenliknet kristendom med sykdommen fotsopp. Dermed har du avslørt at du ikke var oppriktig interessert i dette her i det heletatt, men bare diskuterer for å sverte kristne, med billige linker fulle av svada laget av folk med en liknende agenda.

 

Så hva forventer du egentlig?

 

 

Om du føler at jeg har misrepresentert deg og din mening så beklager jeg det. Men slik jeg tolket det du sa så virket det som det var det du mente. Men jeg kan gladelig gå tilbake på det hvis du er av oppfatningen at du ikke mener du nødvendigvis har rett på bastant vis.

 

Linken jeg viste til var et resultat av et kjapt Google søk en fredags morgen før jobb. Jeg kan sikkert grave litt mer dersom det er ønskelig, men da foreslår jeg at temaet blir mat for en ny tråd.

 

Jeg kan ikke erindre at jeg har sammenlignet kristne med fotsopp noe sted. Kan du henvise til hvor det har skjedd? Siden vi er på temaet å ikke misrepresentere meningsmotstandere, som jeg forøvrig er helt enig med deg at er en uting.

 

 

Jeg er selvfølgelig av den oppfatningen av at jeg har rett, men jeg sa ikke det til deg, for du tror selvfølgelig ikke noe på det jeg sier, jeg formulerte meg ikke på en så overlegen måte ovenfor deg som du påstod. Jeg har ikke noe ovenfra og ned-holdning som det virker som du fremstiller det som, for det som skjedde med meg og fikk meg til å tro var ikke min egen fortjeneste.

 

Og det andre der beklager jeg selvfølgelig hvis du ikke sa det.

 

Men nok om det, nå er det julefeiring..

Lenke til kommentar

 

Det blir ingen julefeiringen når dommedag kommer

 

1.Tes 5:3 : Når de sier Fred og ingen fare, da kommer en brå undergang over dem, liksom veer over den fruktsommelige og de skal ingenlunde unnfly

 

Dette minner litt om fariseisk tankegang, jehovas vitner mener vel og det bare er 144 000 som kommer til himmelen, dvs kun jehovas vitner, og medlemskapet i jehovas vitner er vel større enn det.

 

Jeg tror ikke det er sånn Gud tenker. Bibelen sier Gud er god, ikke en hard tyrann, og da tror jeg på det. Hvis ikke, hadde jeg ikke vært kristen.

144 000 som kommer til himmelen , kvinner og menn sammen med kongen Jesus.. Hvem er de. Det vet vi ikke. Åp 20:6: De skal være Guds og kristi prester og herske over jorden i 1000 år.

 

Dette kan naturligvis ikke bety at Satan skulle få sin makt igjen som menneskenes rettmessige overherre for han har vært denne verdens gud hele tiden i de forløpne seks tusen år. Det betyr heller ikke at han skulle få Guds gunst igjen og bli satt til å lede rettferdige mennesker i den nye verden. Djevelen er blitt dømt til døden og dødsdommen kommer til å bli fullbyrdet.

 

Jesus talte om et annet tegn: Og på jorden skal folkene engstes av redsel og gru for det som kommer over jorderike. For mange ser det ut som om framtiden er uten håp. Vi er kommet til en korsveg og ingen kjenner vegen videre. Frykt og usikkerthet har grepet verden. For å prøve å bedre denne tilstanden, har nasjonene nå tatt sin tilflukt til planer om internasjonalt samarbeid som et middel til å oppnå fred og sikkerhet. Uten å ense Jesus advarsel arbeider nå lederne i den gamle verden febrilsk på å danne en slags verdensregjering. Lite aner de at de tar del i noe som er en vederstyggelighet, noe som vil bringe ødeleggelse og som er dømt til å mislykkes. Når I da ser ødeleggelsens vederstyggelighet stå på hellig grunn da må de som er i Judea, fly til fjells. ( Matt 24:15-16 )

 

Det er bare Guds rike som er verdig til å stå på hellig grunn for det er helt og holdent hellighet til Jehovas ære og pris og til hans navns opphøyelse. Hva som helst som blir satt i stedet for det, må være en vederstyggelighet for Gud og er bestemt til ødeleggelse. Likevel setter største delen av menneskene sitt håp og sin lit til denne organisasjonen. Mange ser på FNs organisasjon som det politiske uttrykk for Guds rike på jorden, i det de ikke tar hensyn til Jesu ord: Mitt rike er ikke av denne verden.

Lenke til kommentar

 

Det blir ingen julefeiringen når dommedag kommer

 

1.Tes 5:3 : Når de sier Fred og ingen fare, da kommer en brå undergang over dem, liksom veer over den fruktsommelige og de skal ingenlunde unnfly

 

Dette minner litt om fariseisk tankegang, jehovas vitner mener vel og det bare er 144 000 som kommer til himmelen, dvs kun jehovas vitner, og medlemskapet i jehovas vitner er vel større enn det.

 

Jeg tror ikke det er sånn Gud tenker. Bibelen sier Gud er god, ikke en hard tyrann, og da tror jeg på det. Hvis ikke, hadde jeg ikke vært kristen.

 

 

Dette minner litt om fariseisk tankegang når det gjelder brennende helvete. Den strider imot Guds kjærlighet

Endret av ildsint
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det blir ingen julefeiringen når dommedag kommer

 

1.Tes 5:3 : Når de sier Fred og ingen fare, da kommer en brå undergang over dem, liksom veer over den fruktsommelige og de skal ingenlunde unnfly

 

Dette minner litt om fariseisk tankegang, jehovas vitner mener vel og det bare er 144 000 som kommer til himmelen, dvs kun jehovas vitner, og medlemskapet i jehovas vitner er vel større enn det.

 

Jeg tror ikke det er sånn Gud tenker. Bibelen sier Gud er god, ikke en hard tyrann, og da tror jeg på det. Hvis ikke, hadde jeg ikke vært kristen.

 

 

Dette minner litt om fariseisk tankegang når det gjelder brennende helvete. Den strider imot Guds kjærlighet

 

 

Bibelen er ikke klar på om mennesker havner i helvete, noen steder beskrives døde som noen som ikke tenker og vil forsvinne, men det snakkes jo om Guds hvite trone og at vi alle får en dom, men at om du tar imot Jesus så slipper du den dommen. Det er ikke helt klart for meg hva som vil skje helt på slutten av livet med troende og ikke-troende, så belest er jeg ikke, men jeg har sett og opplevd nok til at jeg tror.

 

Gud beskrives også som en brennende ild, og for den som er Guds sønn vil han være som en sol, mens for den som er hans fiende, da kommer vi vel inn på det med "helvete" og "brennende ild". Men den eneste bibelen er klar på vil brenne i helvete i evig tid, er satan (og englene hans, mener jeg å huske). Kristne beskrives også som noen som går igjennom "ilden" (testing), og det har jeg merket, det var da de overnaturlige opplevelsene sto på som værst og det var bokstavelig talt som det brant rundt meg:

 

"In this you greatly rejoice, though now for a little while you may have had to suffer various trials, 7so that theauthenticity of your faith — more precious than gold, whichperishes even though refined by fire — may result in praise,glory, and honor at the revelation of Jesus Christ."

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

dette her er jo helt i tråd med satanismen og djevelen som er det egentlige opphavet til disse ideene.

Det er løgn og det er du fullt klar over.

 

 

Den eneste som lyver av oss her er du, og det har jeg dokumentasjon på.

 

Jeg har dokumentasjon på at du lyver. Du kan ikke skylde på satanismen for å være opphavet til alt du ikke liker.

 

Satanismen er ikke opphavet til sosialdarwinisme. Det er ren løgn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Bibelen er....

 

.... en rekke med ignorante og direkte virkelighets motstridende påstander som ikke kan overføres til den virkelige verden og derfor verdiløse når de ikke kan bevises eller på annen måte dokumenteres.

 

Derfor er det eneste riktige, og ikke mint mest ærlige, å forkaste disse påstandene til non beviser for påstandene foreligger. 

 

Så å sette skylden på alt som ikke er av det gode her i verden på nok en fantasi figur i en bok blir derfor temmelig barnslig, det viser bare at vedkommende som tror dette ikke er i stand til, eller ikke vil, behandle ting på ordentlige måte med hva vi faktisk vet om den virkelig verden. Før eller siden vil vedkommende forstå det, men selv da kan selv suggesjonene være så sterk at vedkommende fortsetter med fantasi "forklaringene"... Men hvorfor tar vi slike mennesker alvorlig egentlig? Det er jo ingenting i de fantasiene som stemmer med en virkelige verden, så egentlig burde vi le oss tvi kroket når folk kom bort til oss og trodde dette... Har størr eog større problemer med å ta religiøse mennesker alvorlig jeg, når de kommer med eventyrene sine... Manglende reskept? Hvorfor det, når det ikke er noe der å respektere? blind tro på ubekreftede fantastiske påstander er ingen dyd eller noe man burde bli sett opp på for å gjøre, det er ren skjær idioti... 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...