Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

 

Det jeg mente var at satan var opphavet til sosialdarwinismen, satanister er bare en gjeng stakkarslige folk som torturerer dyr, har rituell homsesex etc og tror de skal få noe igjen for det av den forkvaklede "guden" sin.

Du er sikkert ikke stakkarslig? Bare de du misliker er stakkarslig?

 

 

Nei, jeg er ikke stakkarslig. Jeg torturerer ikke dyr, når du reagerer på at jeg synes det er stakkarslig å torturere dyr og tar side med satanistene, så vil jeg også kalle deg for stakkarslig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ha rituell homosex er ikke stakkarslig altså? Å be til forvaklede guder er stakkarslig? Kan ikke du forklare, hvilke guder er det som ikke er forvaklede? Dine?

 

La meg vise et speilbilde av hva du skriver til meg, slik jeg leser det:

 

Kristne er bare en gjeng som sutrer om å få suge pikken til jesus mest. Bare det. Jeg kan definere hva kristne er, fordi jeg vet sånne ting.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kristenhetens helligdager en vederstyggelighet for Jehova

 

Es 1:10,13,14,17 : Hør Herrens ( Jehovas ) Ord, I Sodoma-fyrster. Lytt til vår Guds lov, du Gomorra-folk. Kom ikke mer fram med tomt matoffer. Det er meg en vederstyggelig røkelse. Nymåne og sabbat, festlig forsamling - jeg tåler ikke høyttid og urett sammen. Eders nymåner og fester hater min sjel, de er blitt meg en byrde, jeg er trett å bære dem. Lær å gjøre det gode, legg vinn på det som er rett, vis voldsmannen på rett vei, hjelp den farløse til hans rett, før enkens sak.

 

...som er GT. Alle lovene var der først og fremst for å vise hva synd er, har du brutt et bud har du brutt alle, hvis du forholder deg til GT så vil du feile. Kristne følger NT og lener seg først og fremst på Guds nåde igjennom Jesus. Jesus kom ut fra Gud og viste oss hvordan Gud egentlig tenker, som handler om kjærlighet og tilgivelse, ikke å slavisk følge alle forbud og påbud.

Endret av Larzen_91
Sitatpyramide redigert.
Lenke til kommentar

Å ha rituell homosex er ikke stakkarslig altså? Å be til forvaklede guder er stakkarslig? Kan ikke du forklare, hvilke guder er det som ikke er forvaklede? Dine?

 

La meg vise et speilbilde av hva du skriver til meg, slik jeg leser det:

 

Kristne er bare en gjeng som sutrer om å få suge pikken til jesus mest. Bare det. Jeg kan definere hva kristne er, fordi jeg vet sånne ting.

 

Sa jeg rituell homosex ikke er stakkarslig? Nei.. Og siden du ble sur fordi jeg sa det, så kan det ikke tolkes som noe annet enn at du synes dyretortur og sexritualer for satan er noe du føler er verdt å forsvare.

 

Jesus forlanger i motsetning til satan ikke noe annet enn tro, og å bruke troa til det gode, f.eks hjelpe fattige eller være trofast mot kona. Sånt gleder min Gud. 

 

Når det kommer til sånne som deg, så finnes det også et bibelsitat som sier: Kast ikke perler for svin (se ditt eget profilbilde). For du er jo ikke her for å diskutere, men trekke debattene ned i søla.

Lenke til kommentar

...og den som stiller seg under Guds vrede uten å søke ly under Jesus som var hans forsoning med menneskene, vil føle Guds raseri. Jehova legger ikke sjul på at han kan være er en sjalu og rasende Gud, se femte mosebok kapittel 28. Han skapte jo oss i sitt bilde, hvordan vi reagerer er mao. ikke helt ulikt hvordan Gud kan reagere, samtidig er Gud nettopp Gud, og Gud er god hvis du tar imot hans godhet.

 

Dyreofringer var en måte å midlertidig dekke over for synd i det gamle testamentet på for synd kunne bare betales iform av blod (dvs død), ref Kain og Abel der praksisen startet, og dette var jo noe mennesket (Abel) kom opp med, og som ble akseptert av Gud. Samtidig demonstrerer jo hele gamle testamentet at mennesket ikke kunne blidgjøre Gud på egenhånd ved å følge alle mulige lover/arbeid og at forsoningen med oss var helt opptil Gud. Gamletestamentet legger nemlig ansvaret på oss mht å forsone oss med Gud, og den gamle pakten var en dårligere pakt med overlegg for å vise vår ufullkommenhet, sånn jeg ser det.

 

Nye testamentet, dvs Jesus, er fullkomment, fordi det kom fra Gud. Jesus forlanger ikke annet enn at vi tror på ham og at alt er ufortjent nåde, synd vi gjør i dette livet gjør vi i kroppen, og kroppen i den tilstand den er nå vil dø, før vi trer inn i en ny verden. Hvis det var opptil oss, hadde ikke Jesus trengt å gjøre det han gjorde. Han betalte prisen for den synden Adam brakte inn i verden, der en mann ga opphav til synd og død, ga en annen sitt liv som betaling for syndene våre og opphevet derfor døden.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

..og den som stiller seg under Guds vrede uten å søke ly under Jesus som var hans forsoning med menneskene, vil føle ...

...seg moralsk overlegen denne guden da... Og denne guden ville hatt et kjempe problem... 

 

Mer er det ikke å si om den saken... Bortsett fra at vi skal være glad for at denne guden ikke er annet enn religiløse kristen fantasier, hvis ikke ville vi brukt all vår tid til ikke å krype for og slikke denne ynkelige guden nedover ryggen og i det nedenfor ryggen, som religiøse gjør i dag, men å bekjempe dette monsteret av en gud... For et slikt uhyre ville ingen tenkende menneske ha tilbedt... Det er rett og slett en fornærmelse mot ethvert tenkende menneskers intellekt disse skriftene som de fordummede tror er hellige skrifter... 

Lenke til kommentar

Dyreofringer var en måte å midlertidig dekke over for synd i det gamle testamentet på for synd kunne bare betales iform av blod (dvs død), ref Kain og Abel der praksisen startet, og dette var jo noe mennesket (Abel) kom opp med, og som ble akseptert av Gud. Samtidig demonstrerer jo hele gamle testamentet at mennesket ikke kunne blidgjøre Gud på egenhånd ved å følge alle mulige lover/arbeid og at forsoningen med oss var helt opptil Gud. Gamletestamentet legger nemlig ansvaret på oss mht å forsone oss med Gud, og den gamle pakten var en dårligere pakt med overlegg for å vise vår ufullkommenhet, sånn jeg ser det.

Og dette har du ingen problemer med at universets skaper og hersker setter som kriterie for noe neon før eller siden måtte gjøre i et eksperiment han laget?

For meg er dette moralsk forkastelig, rett og slett meningsløst og viser liten respekt for livet til noen som helst.

Dette viser gud som et gigantisk stort hevngjerrig rasshøl, hverken mere eller mindre.

 

Nye testamentet, dvs Jesus, er fullkomment, fordi det kom fra Gud. Jesus forlanger ikke annet enn at vi tror på ham og at alt er ufortjent nåde, synd vi gjør i dette livet gjør vi i kroppen, og kroppen i den tilstand den er nå vil dø, før vi trer inn i en ny verden. Hvis det var opptil oss, hadde ikke Jesus trengt å gjøre det han gjorde. Han betalte prisen for den synden Adam brakte inn i verden, der en mann ga opphav til synd og død, ga en annen sitt liv som betaling for syndene våre og opphevet derfor døden.

Fremdeles helt sinnsykt å opprette noe sånt som en arvesynd.

En fantastisk bisarr konstruksjon spør du meg og hel unødvendig og under en hver universell herskers verdighet.

Om din åndeverden skulle finnes så har Satan høyere standarer en gud har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dyreofringer var en måte å midlertidig dekke over for synd i det gamle testamentet på for synd kunne bare betales iform av blod (dvs død), ref Kain og Abel der praksisen startet, og dette var jo noe mennesket (Abel) kom opp med, og som ble akseptert av Gud. Samtidig demonstrerer jo hele gamle testamentet at mennesket ikke kunne blidgjøre Gud på egenhånd ved å følge alle mulige lover/arbeid og at forsoningen med oss var helt opptil Gud. Gamletestamentet legger nemlig ansvaret på oss mht å forsone oss med Gud, og den gamle pakten var en dårligere pakt med overlegg for å vise vår ufullkommenhet, sånn jeg ser det.

Og dette har du ingen problemer med at universets skaper og hersker setter som kriterie for noe neon før eller siden måtte gjøre i et eksperiment han laget?

For meg er dette moralsk forkastelig, rett og slett meningsløst og viser liten respekt for livet til noen som helst.

Dette viser gud som et gigantisk stort hevngjerrig rasshøl, hverken mere eller mindre.

 

Nye testamentet, dvs Jesus, er fullkomment, fordi det kom fra Gud. Jesus forlanger ikke annet enn at vi tror på ham og at alt er ufortjent nåde, synd vi gjør i dette livet gjør vi i kroppen, og kroppen i den tilstand den er nå vil dø, før vi trer inn i en ny verden. Hvis det var opptil oss, hadde ikke Jesus trengt å gjøre det han gjorde. Han betalte prisen for den synden Adam brakte inn i verden, der en mann ga opphav til synd og død, ga en annen sitt liv som betaling for syndene våre og opphevet derfor døden.

Fremdeles helt sinnsykt å opprette noe sånt som en arvesynd.

En fantastisk bisarr konstruksjon spør du meg og hel unødvendig og under en hver universell herskers verdighet.

Om din åndeverden skulle finnes så har Satan høyere standarer en gud har.

 

 

Ikke visste jeg du var veganer, og evig liv i paradis mener du seriøst at du minst at du fortjener. Men hvem skal lage det da? Åja riktig, det er DEG SELV som er ansvarlig for det, ifølge dine egne ord. Så du retter jo anklagene mot deg selv. 

 

Men jeg vet at uansett hvor hardt du prøver, så er det bare Gud som klarer å lage en verden som fortjener betegnelsen "paradis" og gjøre slutt på døden, men han tror du jo ikke noe på.

Lenke til kommentar

 

 

 

..og den som stiller seg under Guds vrede uten å søke ly under Jesus som var hans forsoning med menneskene, vil føle ...

...seg moralsk overlegen denne guden da... Og denne guden ville hatt et kjempe problem... 

 

Mer er det ikke å si om den saken... Bortsett fra at vi skal være glad for at denne guden ikke er annet enn religiløse kristen fantasier, hvis ikke ville vi brukt all vår tid til ikke å krype for og slikke denne ynkelige guden nedover ryggen og i det nedenfor ryggen, som religiøse gjør i dag, men å bekjempe dette monsteret av en gud... For et slikt uhyre ville ingen tenkende menneske ha tilbedt... Det er rett og slett en fornærmelse mot ethvert tenkende menneskers intellekt disse skriftene som de fordummede tror er hellige skrifter... 

 

 

Hvem setter standarden for hvem som er moralsk overlegen/underlegen? DU? Det er ivertfall jeg glad det ikke er.

Lenke til kommentar

Ikke visste jeg du var veganer, og evig liv i paradis mener du seriøst at du minst at du fortjener. Men hvem skal lage det da? Åja riktig, det er DEG SELV som er ansvarlig for det, ifølge dine egne ord. Så du retter jo anklagene mot deg selv.

Ikke viste jeg at jeg var en veganer som fortjente paradis, så hvor får du det fra?

Jeg vet ikke engang hvor du drar utsagnene dine fra for ingen av delene har jeg sagt.

Men jeg forstår såpas at eneste måten du kan besvare mine angrep på din tro er å angripe meg som person.

Helt greit, det kan jeg leve med.

 

Men jeg vet at uansett hvor hardt du prøver, så er det bare Gud som klarer å lage en verden som fortjener betegnelsen "paradis" og gjøre slutt på døden, men han tror du jo ikke noe på.

Helt riktig, jeg tror ikke på noe gud som klarer hverken det ene eller det andre så noe evig liv blir det ikke på noen.

Jeg derimot vil gjøre det beste jeg kan ut av det livet jeg har nå.

Lenke til kommentar

 

 

Hvem setter standarden for hvem som er moralsk overlegen/underlegen? DU? Det er ivertfall jeg glad det ikke er.

Jeg? Du, jeg, de aller fleste i dette landet og i veldig mange land verden over har en bedre moral enn denne gude fantasien din... Hvis du ikke har fått med deg dette enda er det da jammen på tide... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...