Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

 

hvis jeg vil reparere bilen går jeg ikke til en snekker men til en mekaniker, hvis jeg vil ha klær går jeg ikke på jernia men til dressmann, og hvis jeg vil ha svar på livets store spørsmål om liv, død osv, så går jeg ikke til en fysiker, men til kirken og bibelen.

 

Hvis det er prosessen og/eller tilstandene liv og død du lurer på så er det en biolog sitt fagfelt. Men forstår jo at du mener mer spirituelle ting. Med det i hodet, hvorfor er en kristen spiritualitet korrekt kontra f.eks. en jødisk eller buddhistisk spiritualitet? En jøde eller buddhist sier jo det samme, at de finner sine spirituelle svar i sin religion. Er det bare så enkelt og greit at du har rett og de tar feil, selv om like mye (les; få) beviser kan oppdrivers for alle de tre?

 

 

evt så enkelt at jeg har rett ... dette her får du finne ut av på egenhånd.. du er jo tydeligvis ikke interessert, du har jo ikke engang evner til å finne noen bibelske "motsetninger" som holder vann sånn du påstod og drar frem biolog (hihi) som svar på liv og død, som om det nå noe i svaret mitt i det heletatt som antydet at jeg lurte på om et lik blir god kompost.

 

da blir dette her så dumt at jeg ikke gidder å fortsette å diskutere med dere, kast ikke perler for svin, som bibelen sier.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke bibelske prinsipper forklarer de kristnes syn på seremonier til minne om spesielle begivenheter i et lands politiske historie.

 

Joh 18: 36: Jesus svarte den romerske landshøvdingen: Mitt rike er ikke av denne verden.

 

Joh 15:19: Hadde dere ( Jesu etterfølgere ) vært av verden, hadde verden elsket sitt eget. Men dere er ikke av verden, jeg har jo utvalgt dere fra verden. Derfor hater verden dere.

 

1.Joh 5:19: Hele verden er i den ondes vold.

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjeder meg så du kan godt fyre løs neste spørsmål.

 

feirer du fødseldagen

 

 

jada her er familien samlet men det blir litt sein feiring pga at enkelte familiemedlemmer jobber lenge. se forøvrig denne:

 

https://www.gotquestions.org/December-25.html

 

 

Da tilhører du ikke kristendommen men kristenheten

 

Blir fødselsdagsfeiring stilt i et gunstig lys når bibelen omtaler slike feiringer ? Bibelen omtaler bare to fødselsdagsfeiringer: 1.Mos 40:20-22: Den tredje dagen- det var faraos fødselsdag holdt han et gjestebud...Overmunnskjenken satte han inn igjen i sin stilling ..... og bakermesteren lot han henge.

 

Herodes fødselsdag sendte han folk for å halshogge Johannes den døperens hode på et fat

Lenke til kommentar

evt så enkelt at jeg har rett ... dette her får du finne ut av på egenhånd.. du er jo tydeligvis ikke interessert, du har jo ikke engang evner til å finne noen bibelske "motsetninger" som holder vann sånn du påstod og drar frem biolog (hihi) som svar på liv og død, som om det nå noe i svaret mitt i det heletatt som antydet at jeg lurte på om et lik blir god kompost.

 

da blir dette her så dumt at jeg ikke gidder å fortsette å diskutere med dere, kast ikke perler for svin, som bibelen sier.

Man mister fort interessen når man kan avvise motsetninger fordi de ikke står i samme del av en bok med mange deler, der det blir påstått at boken er perfekt og uten motsetninger.

 

Jeg sier ikke at biologi gir svar på spørsmål om liv og død. Jeg sier bare at det er et relevant fagfelt.

 

Du oppsummerer det jo egentlig kort og greit i første setning her. Du har rett og slett rett,og andre tar feil. Det blir et håpløst utgangspunkt for debatt. Da kan jeg godt gjøre som deg og holde fast ved mine egne perler. Så kan svina gå hvert til sitt og spise svin i kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

evt så enkelt at jeg har rett ... dette her får du finne ut av på egenhånd.. du er jo tydeligvis ikke interessert, du har jo ikke engang evner til å finne noen bibelske "motsetninger" som holder vann sånn du påstod og drar frem biolog (hihi) som svar på liv og død, som om det nå noe i svaret mitt i det heletatt som antydet at jeg lurte på om et lik blir god kompost.

 

da blir dette her så dumt at jeg ikke gidder å fortsette å diskutere med dere, kast ikke perler for svin, som bibelen sier.

Man mister fort interessen når man kan avvise motsetninger fordi de ikke står i samme del av en bok med mange deler, der det blir påstått at boken er perfekt og uten motsetninger.

 

Jeg sier ikke at biologi gir svar på spørsmål om liv og død. Jeg sier bare at det er et relevant fagfelt.

 

Du oppsummerer det jo egentlig kort og greit i første setning her. Du har rett og slett rett,og andre tar feil. Det blir et håpløst utgangspunkt for debatt. Da kan jeg godt gjøre som deg og holde fast ved mine egne perler. Så kan svina gå hvert til sitt og spise svin i kveld.

 

 

Du viser jo videre at du ikke har skjønt noen ting, og med din hånlige tone så viste du jo og at du heller ikke ville skjønne noe. Når du snakket om motsetninger, så ga du meg en link med en masse tull som ikke var motsetninger, som du enkelt kunne se selv hvis du gadd, jeg tok meg likevel bryderiet å skrive et svar til deg.

 

Dessuten er bibelen en oversetning fra gamle greske og hebraiske tekster, så selv om det er Guds ord, eller "pustet inn av Gud" som det står, så kan det faktisk være både skrivefeil og setninger som tilsynelatende motsier hverandre hvis man ikke ser sammenhengen det er sagt i, i moderne bibler.

 

Nye testamentet kom jo ikke fordi gamle testamentet, den gamle pakten, var perfekt. Gamle testamentet, den gamle pakten, som var "loven", var der for å vise HVA SYND VAR, for å vise at menneskene ikke kunne jobbe seg til himmelen ved å følge alle lovene som skiller mennesket fra Gud. Nye testamentet, som kort og godt er om Jesus, var for å vise guds NÅDE, som er den kristne følger. Det gamle testamentet var bare en forberedelse på den som skulle komme, Jesus. Derfor filleristet og Jesus "menn av loven", fariseerne, for ingen burde inbilt seg at de kunne oppfylle alle 612 (?) lover, for som det står, har du brutt en har du brutt alle. Der en brakte synd og død inn i verden og skilte mennesket fra Gud, betalte en annen (Jesus) prisen for syndene og forsonet mennesket med Gud.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg kjeder meg så du kan godt fyre løs neste spørsmål.

 

feirer du fødseldagen

 

 

jada her er familien samlet men det blir litt sein feiring pga at enkelte familiemedlemmer jobber lenge. se forøvrig denne:

 

https://www.gotquestions.org/December-25.html

 

 

Da tilhører du ikke kristendommen men kristenheten

 

Blir fødselsdagsfeiring stilt i et gunstig lys når bibelen omtaler slike feiringer ? Bibelen omtaler bare to fødselsdagsfeiringer: 1.Mos 40:20-22: Den tredje dagen- det var faraos fødselsdag holdt han et gjestebud...Overmunnskjenken satte han inn igjen i sin stilling ..... og bakermesteren lot han henge.

 

Herodes fødselsdag sendte han folk for å halshogge Johannes den døperens hode på et fat

 

 

Hva legger du i det? Jeg feirer da jul, men jeg sier da og at ingen vet om det er da Jesus faktisk ble født. Men det er tradisjon, så hvorfor ikke.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

den jødiske kristendommen er bare ødeleggende, den er sjuk og gjør mennesker som egentlig tilhører en annen tro og har andre guder (sine forfedre) sjuke og svake.

 

Jeg er hedning, og vil brenne eller bombe alle kirker og prester som preker om noe som ødelegger svake menneskers selverd og styrke..

 

Jeg anbefaler alle ekte nordboere å lese vargsmål :)  våkn opp lissom.. og bli sterk å gjøre dine forfedre/guder og odin glade for at du lever som du gjør!

Lenke til kommentar

den jødiske kristendommen er bare ødeleggende, den er sjuk og gjør mennesker som egentlig tilhører en annen tro og har andre guder (sine forfedre) sjuke og svake.

 

Jeg er hedning, og vil brenne eller bombe alle kirker og prester som preker om noe som ødelegger svake menneskers selverd og styrke..

 

Jeg anbefaler alle ekte nordboere å lese vargsmål :)  våkn opp lissom.. og bli sterk å gjøre dine forfedre/guder og odin glade for at du lever som du gjør!

 

jeg har lest bl.a vargsmål, vargtassen foraktet folk med brune øyne og hvis du går inn på dette sosialdarwinistiske sporet, så ser du jo hvordan nazistene (som dyrket hedensk tro sånn som deg og vargtassen hentet mye av sitt tankegods fra) tenkte på folk omtrent slik en bonde tenker på en besetning med kuer, hvor noen kyr med store patter som gir mye melk, settes i avl for å fremavle kyr som gir større melkeproduksjon, mens besetninger som gir mindre melk slaktes ned, og når mennesket settes i samme kategori som dyr med besetninger som bør slaktes ned så inkluderte jo dette blandt annet jøder o.l. Nazismen kom jo ut ifra okkulte grupperinger som vril og thule:

 

 

dette her er jo helt i tråd med satanismen og djevelen som er det egentlige opphavet til disse ideene. 

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

Tradisjon eller Bibelen

 

Du valgte tradisjon . Gal 14:9-11: Men nå, da I kjenner Gud, ja det som mer er, er kjent av Gud, hvorledes kan I da vende om igjen til den skrøpelige og fattige barnelærdom.......

 

Så du feirer mao. ikke jul?

 

 

Mao ?????

 

Jehovas vitner feirer ikke Jul

 

 

Jaha ... det forklarer jo endel... jaja, lykke til videre...

Lenke til kommentar

Det blir ingen julefeiringen når dommedag kommer

 

1.Tes 5:3 : Når de sier Fred og ingen fare, da kommer en brå undergang over dem, liksom veer over den fruktsommelige og de skal ingenlunde unnfly

 

Dette minner litt om fariseisk tankegang, jehovas vitner mener vel og det bare er 144 000 som kommer til himmelen, dvs kun jehovas vitner, og medlemskapet i jehovas vitner er vel større enn det.

 

Jeg tror ikke det er sånn Gud tenker. Bibelen sier Gud er god, ikke en hard tyrann, og da tror jeg på det. Hvis ikke, hadde jeg ikke vært kristen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...