Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvor du får det fra at jeg er religiøs... Jeg har bare argumentert for Kristne verdier, Kristne lover og flere andre ting rent filosofisk sett, ved bruk av resonnering, logikk og rasjonell argumentasjon i forhold til emnet som diskuteres. At du føler en trang til å sette merkelapper på andre basert på meninger, sier vel mer om dine feil enn mine feil.

Jeg har aldri sett noen logikk eller rasjonalitet i ditt dogmatiske syn på jødisk jernaldermoral. Du har uttalt at USA er styrt av satanister, at evolusjonsteori er kvasivitenskap og støtter teokratiske lover som har som hensikt å hindre religionsfrihet.

 

Det du argumenterer for er moralsk gift.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dine problemet med folks manglende folkeskikk ser ut til å basere seg mer på folketetthet enn fravær av kristendom. Personlig foretrekker jeg at folk jeg ikke kjenner spontant og regelmessig skal by opp til sosial/verbal dans når jeg møter de. Er det i så tilfelle uhøflig av de om de ikke gjør dette mot meg?

Edit: skrivefeil.

 

Jeg skjønner ikke hvor du får det fra at jeg er religiøs... Jeg har bare argumentert for Kristne verdier, Kristne lover og flere andre ting rent filosofisk sett, ved bruk av resonnering, logikk og rasjonell argumentasjon i forhold til emnet som diskuteres. At du føler en trang til å sette merkelapper på andre basert på meninger, sier vel mer om dine feil enn mine feil.

Jeg sier ikke at du er religiøs. Jeg satte spørsmålstegn ved nettopp dine resonnementer i forhold til spesifikt kristendommens rolle i temaet som tråden omhandler. Om du heller vil huke deg ned og kalle meg en slemming enn å faktisk besvare kommentaren min, får det så være. Endret av El-Ateisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dine problemet med folks manglende folkeskikk ser ut til å basere seg mer på folketetthet enn fravær av kristendom. Personlig foretrekker jeg at folk jeg ikke kjenner spontant og regelmessig skal by opp til sosial/verbal dans når jeg møter de. Er det i så tilfelle uhøflig av de om de ikke gjør dette mot meg?

Edit: skrivefeil.

Jeg skjønner ikke hvor du får det fra at jeg er religiøs... Jeg har bare argumentert for Kristne verdier, Kristne lover og flere andre ting rent filosofisk sett, ved bruk av resonnering, logikk og rasjonell argumentasjon i forhold til emnet som diskuteres. At du føler en trang til å sette merkelapper på andre basert på meninger, sier vel mer om dine feil enn mine feil.

Jeg sier ikke at du er religiøs. Jeg satte spørsmålstegn ved nettopp dine resonnementer i forhold til spesifikt kristendommens rolle i temaet som tråden omhandler. Om du heller vil huke deg ned og kalle meg en slemming enn å faktisk besvare kommentaren min, får det så være.

 

 

Vel, jeg anser ikke noe for å være usvart. Jeg nevnte i det samme og tidligere innlegget at jeg opplever disse problemene også mindre plasser og ikke kun i byer, og jeg kan jo legge til at jeg opplever det på kryss og tvers av landegrenser også.

 

Det har i utgangspunktet heller ingenting med Kristendommen å gjøre. Men jeg kan godt argumentere for at dette samfunnsforfallet som jeg nevner samsvarer proposjonalt med reduksjonen i Kristendommens betydning i vestlige samfunn. En religion som stod sterkt i de fleste Europeiske land på f.eks 1960-tallet, også et årti jeg kan nevne hvor folks verdier og samfunnets normer var totalt annerledes enn de er nå. Jeg kan se en korrelasjon mellom samfunnets forfall og Kristendommens forfall i våre samfunn iallefall.

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke hvor du får det fra at jeg er religiøs... Jeg har bare argumentert for Kristne verdier, Kristne lover og flere andre ting rent filosofisk sett, ved bruk av resonnering, logikk og rasjonell argumentasjon i forhold til emnet som diskuteres. At du føler en trang til å sette merkelapper på andre basert på meninger, sier vel mer om dine feil enn mine feil.

Jeg har aldri sett noen logikk eller rasjonalitet i ditt dogmatiske syn på jødisk jernaldermoral. Du har uttalt at USA er styrt av satanister, at evolusjonsteori er kvasivitenskap og støtter teokratiske lover som har som hensikt å hindre religionsfrihet.

 

Det du argumenterer for er moralsk gift.

 

 

Jeg har ikke nevnt at USA er styrt av satanister. Det har jeg ikke noe bevis for. Jeg har sagt at USA MÅ være styrt av satanister, basert på handlingene de bedriver rundt i verden, om du måler ting symbolsk i godt og ondt, og du bruker satan som et symbol på det onde.

 

Jeg har ikke et dogmatisk forhold til Kristen og Jødisk tro. Jeg bare forsvarer begge religionene som langt bedre enn alternativet og jeg argumenterer for f.eks de ti bud og Kristne/Jødiske verdier. Jeg har ikke noe problem med å argumentere for de.

 

Jeg støtter ikke teokratiske lover. Og ja, jeg er imot religionsfrihet i Europa. Vi burde f.eks ikke tillate Islam en så stor plass i vårt samfunn. Vi burde ikke la dem bygge Mosqueer osv her. Slikt kan vel egentlig kun skje i et overliberalistisk ateistisk/satanistisk samfunn.

 

 

Ja, som sagt, halveringstid er virkelig vitenskap, evolusjonsteorien er quasi-vitenskap eller gjetninger og spekulasjoner satt sammen av forskjellige vitenskapelige fakta. Som å gjette hele inneholdet og hvert eneste ord i en bok, basert på forsiden. Så enkel er ikke verden vet du, og så enkel er heller ikke en bok. Den må faktisk leses først. Du kan ikke bare "lese" boken ved å se på forsiden, slik som evolusjonsteorister tror de kan.

Lenke til kommentar

 

Drap er uansett galt og straffbart. Det er uavhengig av homoliberal eller homokonservativ politikk.

Nei det er det for faen ikke! Drap er påbudt, obligatorisk, i homokonservativ politikk. Det er dødsstraff i disse landene vi ikke får kritisere for ikke å være homoliberale.

 

Hvilken gruppe i verden blir mer forfulgt i verden enn homofile? Mens du snakker om "homotyranni" så blir homofile knivstukket i Russland, kastet utfor høyblokker i Syria, skutt og halshugd i land i Afrika og Asia.

 

Men det viktigste fokuset for deg er "homotyranni" fordi det er jo den verste siden av saken?

 

 

Og homofile blir sprengt i luften i homoliberale land. De blir nok knivstukket overalt, akkurat som heterofile blir knivstukket overalt.

 

Som sagt, er de ti bud mye viktigere enn alt det. Og hadde folk bare fulgt de ti bud hadde ingen gjort slikt mot homoer eller heterofile for den saks skyld.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Som sagt, er de ti bud mye viktigere enn alt det. Og hadde folk bare fulgt de ti bud hadde ingen gjort slikt mot homoer eller heterofile for den saks skyld.

 

Er de ti bud viktigere enn alt det? Du skal ikke ha andre guder enn yahwe... Hvor mye ondt har ikke det "budet" ledet til egentlig?

 

Og er det ikke NETTOPP de ti budene man fulgte for å plage og drepe de med en annen seksuell legning? Man æret yahwe, trodde på ham og fulgte hans påd....

 

Så nei, er det noe vi definnitivt bør holde oss langt unna å følge så er det nettopp de ti bud... Å følge dem har aldri brakt folk flest noe godt... Tenk litt er du snill, på hva som skjer HVER ENESTE gang kristne får makt nok til å tvinge folk til å følge disse budene og resten av umoralen i bibelen... Du ser tydeligvis alt rosenrødt, jesus er ikke det minste farlig liksom, men troen på den fiktive mannen har drept flere enn svartedauen og verdens krigene til sammen i to tusen år.

 

Så nå er det på tide at vi begynner å tenke på mennesker, ikke fiktive gude fantasier og alt det onde slikt trekker med seg. Det er faktisk mennesker, ikke fantasi guder som befolker denne planeten. Disse gude forestillingene har fått herje lenge nok, mye lenger enn de hadde trengt for å bevise at å følge slike liksom gutegitte bud ikke er av det gode... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Som sagt, er de ti bud mye viktigere enn alt det. Og hadde folk bare fulgt de ti bud hadde ingen gjort slikt mot homoer eller heterofile for den saks skyld.

 

Er de ti bud viktigere enn alt det? Du skal ikke ha andre guder enn yahwe... Hvor mye ondt har ikke det "budet" ledet til egentlig?

Du snakker om drap på homofile. Kanskje du kan klare å følge den røde tråden i mer enn 0 poster og se at det handler om det å ikke drepe. Hvis folk følger de ti bud vil ingen drepe homofile, eller heterofile for den saks skyld.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

Hvis folk følger de ti bud vil ingen drepe homofile, eller heterofile for den saks skyld.

Hvis folk følger de ti bud så vil de også måtte tro på yahwe OG følge resten av den såkalte selvbiografien hans også, der han dum som et brød skaper homofili men lar det være opp til mennesker å være slemme mot homofile... Skjøner du ikke dette eller?

 

Virker som du er helt hellbent på at folk SKAL følge disse primitive lovene fremfor å følge norske lover og regler, som er hundre ganger bedre enn disse primitive sort/hvit reglene som ingen kristen noensinne har fulgt... For de lyver så det lyser av dem, selv prestene gjør det så fort de åpner munnen og snakker om jesus som om dette skulle være sant.. Så hvorfor følge bud som ingen kan følge?

 

Hvorfor ikke følge et langt bedre "bud", som : "Du skal være ærlig og så lenge ingen blir skadet kan folk holde på med hva de vil"... Langt bedre bud enn de aller fleste budene i de ti bud...

 

Hvis dette budet ble fulgt isteden ville INGEN homofile blitt forfulgt og drept i hele den kristne historien faktisk.... 

 

For det er PÅ GRUNN av disse ørken religionene at seksuell legning er et problem, ikke på tross av dem... Noe du ser ut til å 'glemme" totalt når du glor deg blind på religiøse oppskrifter.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har noen argumentert for å drepe? Nei.

Har du lest bibelen? Virker ikke slik... Og det er gjengs over blandt kristne, de har KUN hørt de fine bitene, de bitene som fremdeles er gangbart i et samfunn som har forbigått denne primitive og brutale religionen med flere moralske mil....

 

Så hvorfor i all verden skal vi dra over oss ørken primitivitet og bestialsk moralisme når vi har en moral og etikk som er hundre ganger bedre? Å kristne samfunnet i dag ville vært som å byttet ut motorsaga med en steinøks og det rare er at det KUN er religions romantikerne, som aldri har lest boka de sverger er sann, som påstår at samfunnet ville blitt bedre av å innføre kristendom som styrende igjen...

 

Så neitakk, disse  primitive påstandene må vekk som noe godt tankegods i samfunnet og en av måtene kan gjøres på er at kristne begynner å lese den boka de tror er sann... og begynne å forstå at disse påstandene er verdiløse uten bevis for dem... Helt og holdent verdiløse... For prakker de disse påstandene på andre uten bevis er de løgnere i tillegg til uærlige... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og homofile blir sprengt i luften i homoliberale land. De blir nok knivstukket overalt, akkurat som heterofile blir knivstukket overalt.

 

Som sagt, er de ti bud mye viktigere enn alt det. Og hadde folk bare fulgt de ti bud hadde ingen gjort slikt mot homoer eller heterofile for den saks skyld.

De ti bud er så dårlige at budene blir bedre bare ved å ta vekk flere av budene. De ti bud er så dårlige at selv barn kan lage bedre bud på ett blunk.

 

Hvorfor er det så viktig for deg å tviholde på noe som både er dårlig og utgått?

 

"Kvinner blir mishandlet overalt, derfor er det ikke vits å kjempe for kvinners rettigheter i Saudi-Arabia" - logikk

Endret av Abigor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Og homofile blir sprengt i luften i homoliberale land. De blir nok knivstukket overalt, akkurat som heterofile blir knivstukket overalt.

 

Som sagt, er de ti bud mye viktigere enn alt det. Og hadde folk bare fulgt de ti bud hadde ingen gjort slikt mot homoer eller heterofile for den saks skyld.

De ti bud er så dårlige at budene blir bedre bare ved å ta vekk flere av budene. De ti bud er så dårlige at selv barn kan lage bedre bud på ett blunk.

 

Hvorfor er det så viktig for deg å tviholde på noe som både er dårlig og utgått?

 

Faktisk er de for gode for menneskeheten tydeligvis, 

 

De er ikke dårlige, og utgått er de ikke, i en verden dominert av ekteskapsbrudd, løgn, tyveri, begjær og drap. De har aldri vært mer relevante. Hadde folk bare fulgt noe så enkelt som de ti bud hadde verden vært en MYE bedre plass.

 

"Kvinner blir mishandlet overalt, derfor er det ikke vits å kjempe for kvinners rettigheter i Saudi-Arabia" - logikk

Nei. Men jeg kjenner din logikk; 'Bare fordi vi har et syn her, så MÅ alle andre ha det synet, og vi skal drepe de alle sammen, bombe og legge landet i ruin og skape uendelig lidelse for de, helt til aksepterer vår måte og våre bestemmelser'.

 

Det er iallefall en slik holdning du har til Syria. Skrekkelig. Se hva slags forferdelse den type holdning har skapt i Syria. Vestens tyranni over landet som har ledet til borgerkrig fordi bortskjemte vesten ikke fikk det som de ville i Syria, og ikke fikk diktere der istedenfor Assad.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

De er ikke dårlige, og utgått er de ikke, i en verden dominert av ekteskapsbrudd, løgn, tyveri, begjær og drap. De har aldri vært mer relevante. Hadde folk bare fulgt noe så enkelt som de ti bud hadde verden vært en MYE bedre plass.

Ekteskapsbrudd? Hvordan skal de ti bud "fikse" på den statistikken? Tvinge folk til å bo sammen? Det ENESTE muligheten for å tvinge frem det er å frata kvinnen alle rettigheter og sette henne foran kjøkkenbenken i løpestreng og gjøre henne totalt avhengig av mannen...

 

Lykke til med det prosjektet... :) Er det å gjøre verden til en bedre plass å undertrykke kvinner? Og merkelig hvordan dette ekteskaps løftet hele tiden blir dratt frem som et ideal når det slettes ikke er det... At modellen kristne og islam fremmer, der hele livet er målestokken, er det aldri stilt spørsmål ved om er feil... Ei heller noen kristne som tørr å tenke alternativt. Vi er så lite monogame at de aller fleste av oss ender opp som serie monogame, men ALLIKEVEL fremmer et ekteskap livet ut som en modell... Når skal vi egentlig lære oss at disse primitive jernalder menneskene som fremmet dette ikke viste hva de snakket om?

 

Hva løgn begjær og drap angår har verden aldri vært fredeigere enn nå, så her bommer du stygt. Selvsagt blir verden et bedre sted med sekulære verdier som tar var på mennesker enn med såkalte kristne "verdier", som setter nettopp segregering, undertrykkelse, underkastelse og blind grunnløs tro på en innbilt fantasi monster foran menneskers ve og vel. Sier seg selv det, så du skyter her skivebom totalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei. Men jeg kjenner din logikk; 'Bare fordi vi har et syn her, så MÅ alle andre ha det synet, og vi skal drepe de alle sammen, bombe og legge landet i ruin og skape uendelig lidelse for de, helt til aksepterer vår måte og våre bestemmelser'.

 

Det er iallefall en slik holdning du har til Syria. Skrekkelig. Se hva slags forferdelse den type holdning har skapt i Syria. Vestens tyranni over landet som har ledet til borgerkrig fordi bortskjemte vesten ikke fikk det som de ville i Syria, og ikke fikk diktere der istedenfor Assad.

Assads styrker har brent hele familier ihjel i hjemmene sine. Det er massegraver og drapsfengsler.

 

Assad er en av verdens verste ledere, han er en katastrofe for sitt folk. Mens barn blir torturert og henrettet i syriske fengsler blir Assad og hans familie styrtrike på bekostning av sine ofre.

 

Et slikt styre er uakseptabelt for alle. Hadde ikke du startet borgerkrig i en slik situasjon?

 

Du er glad i å ytre dine meninger på internett. I Syria er internett overvåket og skulle en syrier ytre sin mening så blir han kidnappet av politiet på ordre fra Assad.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk er de for gode for menneskeheten tydeligvis, 

 

De er ikke dårlige, og utgått er de ikke, i en verden dominert av ekteskapsbrudd, løgn, tyveri, begjær og drap. De har aldri vært mer relevante. Hadde folk bare fulgt noe så enkelt som de ti bud hadde verden vært en MYE bedre plass.

Vår moral idag er overlegen de ti bud eller noe annet fra jernalderen. Verden er dominert av flerguderi, hedenskap, ikke-kristne religioner. De ti bud ville innført teokrati slik vi kjenner det fra middelalderen.

 

Hadde folk fulgt de ti bud ville verden vært svært mye jævligere.

 

Det tar meg 20 sekunder å lage 10 bud som er moralsk overlegne enn hva asiatiske jøder klarte i jernalderen.

 

Hvorfor ønsker du å tviholde på elendige bud? Hvorfor ikke ha bedre moralsk overlegne bud istedenfor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kunne ha fungert om man tok bort budene som omhandler tilbedelse men da varbdet ikke lengere de 10 bud.

Det er jo akkurat der problemet ligger med de ti bud... Skal man følge dem uten å tro på de første budene eller må man besverge seg til yahwe? Er flere bud der som ikke er gode...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er som å kjøre på veien med firkantete hjul fordi det ble skrevet ned for tusenvis av år siden. Imellomtiden blir du forbikjørt av folk med runde hjul. De reiser raskere enn deg og mer komfortabelt.

Men så kan man unnskylde seg med at de er i forfall da, fordi de ikke har det like strabasiøst med de runde hjulene sine. Så kan man humpe videre på veien i lykkelig ignoranse.
 

square_wheels_help.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det kunne ha fungert om man tok bort budene som omhandler tilbedelse men da varbdet ikke lengere de 10 bud.

 

Det er jo akkurat der problemet ligger med de ti bud... Skal man følge dem uten å tro på de første budene eller må man besverge seg til yahwe? Er flere bud der som ikke er gode...
Og da sitter vi igjen med "du skal ikke drepe""du skal ikke stjele" som er de som er brukbare.

Selv budet om å ikke lyve må til tider omgåes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De tre budene må omgåes de også fra tid til annen dessverre... Juge gjør vi mer eller mindre hele tiden, om en små hvite de måtte være... Er smøringen i samfunnet vårt på en måte, for å unngå konflikter... Noe som gjør de som sier at de ikke juger til løgnere faktisk..  :)

 

 

Er jo en grunn til at vi har utviklet norges lover som også klarer å hanskes med nyansene i disse primitive budene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...