Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nei. Men jeg kjenner din logikk; 'Bare fordi vi har et syn her, så MÅ alle andre ha det synet, og vi skal drepe de alle sammen, bombe og legge landet i ruin og skape uendelig lidelse for de, helt til aksepterer vår måte og våre bestemmelser'.

 

Det er iallefall en slik holdning du har til Syria. Skrekkelig. Se hva slags forferdelse den type holdning har skapt i Syria. Vestens tyranni over landet som har ledet til borgerkrig fordi bortskjemte vesten ikke fikk det som de ville i Syria, og ikke fikk diktere der istedenfor Assad.

Assads styrker har brent hele familier ihjel i hjemmene sine. Det er massegraver og drapsfengsler.

 

Assad er en av verdens verste ledere, han er en katastrofe for sitt folk. Mens barn blir torturert og henrettet i syriske fengsler blir Assad og hans familie styrtrike på bekostning av sine ofre.

 

Et slikt styre er uakseptabelt for alle. Hadde ikke du startet borgerkrig i en slik situasjon?

 

Du er glad i å ytre dine meninger på internett. I Syria er internett overvåket og skulle en syrier ytre sin mening så blir han kidnappet av politiet på ordre fra Assad.

 

 

Det var vel et svar til vestlig opprør i Syria det da. At Assad brente ihjel vestlig sponsede terrorister som hadde plyndret, drept, voldtatt, stjålet og ødelagt i landet.

 

Jeg har aldri forsvart Assad, men det er bedre en borgerkrigen og lidelsen USA sin politikk og ønske om diktat i Syria har medført for landet.

 

Assad er bedre enn USA faktisk.

 

Syria under Assad var et av de mest liberale landene i midt østen.

Lenke til kommentar

Vestlig opprør i Syria? Kan du fortelle meg mer om dette?
 
  

Pro-democracy protests erupted in March 2011 in the southern city of Deraa after the arrest and torture of some teenagers who painted revolutionary slogans on a school wall. After security forces opened fire on demonstrators, killing several, more took to the streets.

The unrest triggered nationwide protests demanding President Assad's resignation. The government's use of force to crush the dissent merely hardened the protesters' resolve. By July 2011, hundreds of thousands were taking to the streets across the country.

Opposition supporters eventually began to take up arms, first to defend themselves and later to expel security forces from their local areas.
 

Syria: The story of the conflict - BBC

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var vel et svar til vestlig opprør i Syria det da. At Assad brente ihjel vestlig sponsede terrorister som hadde plyndret, drept, voldtatt, stjålet og ødelagt i landet.

 

Jeg har aldri forsvart Assad, men det er bedre en borgerkrigen og lidelsen USA sin politikk og ønske om diktat i Syria har medført for landet.

 

Assad er bedre enn USA faktisk.

 

Syria under Assad var et av de mest liberale landene i midt østen.

blabla bla *forsvarer assads overgrep på sivile* blablabla

 

*Jeg har aldri forsvart assad* bla bla bla.

 

 

Asasd brente ihjel barn og familier i hjemmene deres. Barn blir torturert og henrettet i syriske fengsler.

 

Kan du skylde på at hvert eneste syrisk barn som blir drept av Assad var vestlig sponset terrorist?

 

Assad er det jæveligste mennesket, hvordan kan mennesker leve i ett land der denne mannen dreper barna deres? Kun for at han skal tjene seg rik på bekostning av befolkningen?

 

Syria under Assad er et av de verste landene i verden.

 

USA er milevis bedre enn Syria eller noe land i midtøsten. Hvilke barn blir torturert og henrettet i amerikanske fengsler?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var vel et svar til vestlig opprør i Syria det da. At Assad brente ihjel vestlig sponsede terrorister som hadde plyndret, drept, voldtatt, stjålet og ødelagt i landet.

Så om vesten sponser opprør i Syria så fortjener opprørerne og deres familier å bli torturert og brent?

Det er moralen sin det og vider at du ikke er en millimeter bedre en de du kaller satanister, snarere tvert i mot værre for du aksepterer tortur mere en vesten gjør.

Jeg har aldri forsvart Assad, men det er bedre en borgerkrigen og lidelsen USA sin politikk og ønske om diktat i Syria har medført for landet.

 

Assad er bedre enn USA faktisk.

 

Syria under Assad var et av de mest liberale landene i midt østen.

Igjen forsvarer du et regime som gjør værre ting en USA samtidig som du gladelig fordømmer USA.

Godt det kom for en dag.

Endret av perpyro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere får spør folk i Syria da, siden det er de som skal bestemme i eget land, ikke vestlige politikere eller folk fra vesten. Såfrem jeg har sett er folk desperate etter å få USA sitt terror-regime og USA sitt tyranni ut av landet og anser dagene under Assad som glansbilder i forhold til det USA har gjort med Syria.

 

Det skjønner jeg godt. Jeg ville også heller levd under en dårlig nasjonal diktator, enn et fremmed diktatur som ruinerer landet.

 

Dere trenger heller ikke å tillegge meg meninger jeg ikke har. Det blir bare ynkelig.

Lenke til kommentar

Kreasjonist, tror at vesten er styrt av USA, diverse konspirasjonsteorier, støtter diktatur... hva er det neste? Flat jord? Noen har for vane å velge feil side.

 

Sånn som Europa handler er det rimelig åpenbart at det er USA som bestemmer her og at de som styrer våre land er landsforrædere som ikke handler i sitt eget folk og sitt eget lands interesser, men tvert imot våre interesser og på vegne av USA.

 

USA sitt tyranni i Europa og midtøsten har ført til både millioner av nye immigranter fra farlige bakvendtland i midtøsten, og terrorister blant dem, det har ført til en konflikt med Russland, det har ført til ødeleggelse av Ukraina sin uavhengighet og suverenitet som land. Det har ført til ødeleggelsen av en rekke land i mistøsten og en mye større sikkerhetstrussel for Europa enn det som tidligere var. Ja, jeg vil si at det USA har bedrevet med som har vært støttet av landsforræderne i som styrer våre land, kun har skapt nye sikkerhetsfarer for Europa og nye problemer. Man skulle nesten tro de konspirerte for å ødelegge Europa.

 

Jeg har da aldri sagt jeg er kreasjonist, så jeg regner med du prater om noen andre eller bedriver ussel diskusjonsmetode når du tillegger andre meninger basert på din egen ignoranse.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Såfrem jeg har sett er folk desperate etter å få USA sitt terror-regime og USA sitt tyranni ut av landet og anser dagene under Assad som glansbilder i forhold til det USA har gjort med Syria.

 

Det skjønner jeg godt. Jeg ville også heller levd under en dårlig nasjonal diktator, enn et fremmed diktatur som ruinerer landet.

 

Interessant! Har du noen kilde eller noe grunnlag for å påstå dette? Eller er det igjen bare noe du føler?

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Såfrem jeg har sett er folk desperate etter å få USA sitt terror-regime og USA sitt tyranni ut av landet og anser dagene under Assad som glansbilder i forhold til det USA har gjort med Syria.

 

Det skjønner jeg godt. Jeg ville også heller levd under en dårlig nasjonal diktator, enn et fremmed diktatur som ruinerer landet.

 

Interessant! Har du noen kilde eller noe grunnlag for å påstå dette? Eller er det igjen bare noe du føler?

 

 

Det er ting jeg har lest og hørt mange plasser, og ting som logisk sett er rasjonelt. Jeg har haugevis av kilder, men jeg tar det heller fra hukommelsen denne gangen. Jeg gidder ikke bruke tid på å finne ALLE de kildene jeg har tatt det utsagnet fra, for det er mange, og over lang tid. Hvem vil vel ikke unngå borgerkrig og knusing av eget land? Det vil nok alle. Alt er bedre enn forholdene som USA har skapt i Syria som nå råder.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Dere får spør folk i Syria da, siden det er de som skal bestemme i eget land, ikke vestlige politikere eller folk fra vesten. Såfrem jeg har sett er folk desperate etter å få USA sitt terror-regime og USA sitt tyranni ut av landet og anser dagene under Assad som glansbilder i forhold til det USA har gjort med Syria.

 

Det skjønner jeg godt. Jeg ville også heller levd under en dårlig nasjonal diktator, enn et fremmed diktatur som ruinerer landet.

 

Dere trenger heller ikke å tillegge meg meninger jeg ikke har. Det blir bare ynkelig.

Du kan prøve å flytte til Iran, ikke like ille som Syria og de er helt fri foreffekten av politisk påvirkning fra USA så får du selv se hva du foretrekker.

Og angående meninger du har eller ikke så finner jeg fortsatt ditt svar på hvorfor Assad har brent hele familier i hel i boligene sine bekymringsverdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For noe tull. Folk flest er dypt ulykkelige med slavetilværelsen. Du trenger ikke skrape mye på overflaten før du ser det.

Slavetilværelsen? Folk har penger til å reise verden rundt, ingen sulter, det er nok av utdanningstilbud, underholdning, vi har verdens høyeste inntekt.

 

Hva er det for noe tull du snakker om slavetilværelse? Vi er verdens frieste og rikeste mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Javel, hvis du tror det, skal du få lov til å tro det. Jeg er uening. Et liv uten mening skaper jo ulykkelige mennesker, og de er det mange av, selv i et av verdens rikeste land. Store deler av livet går ikke til å reise, det går til å finansiere lån, gjennom daglig arbeid. For folk flest, ergo, livet handler for folk flest om jobb, selv i Norge. Og ingenting endres fordi vi er rikere. Dess mer vi tjener, dess større lån har vi, og dess mer betaler vi for alt, så det er egentlig et nullsumspill.

 

Men ja, generell utvikling har jo gjort det enklere å reise verden rundt enn det var før, og billigere også. Men blir folk virkelig lykkelige av to ukers ferie på en turistøy? Finnes det noe autentisk med det? Er det slike opplevelser folk finner lykke i? Det tror ikke jeg. De få gangene folk faktisk finner lykke, så er det når de finner noe autentisk og virkelig, og selv den lykken varer ikke evig. Faktisk varer den ganske kort, relativt sett.

 

Men, jeg skjønner jo godt hvor dine interesser ligger og at du ikke har noe problem med å forsvare et slavesystem. Du tror folk står opp klokken 6 på morgenen for gøy?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Dere får spør folk i Syria da, siden det er de som skal bestemme i eget land, ikke vestlige politikere eller folk fra vesten. Såfrem jeg har sett er folk desperate etter å få USA sitt terror-regime og USA sitt tyranni ut av landet og anser dagene under Assad som glansbilder i forhold til det USA har gjort med Syria.

 

Det skjønner jeg godt. Jeg ville også heller levd under en dårlig nasjonal diktator, enn et fremmed diktatur som ruinerer landet.

 

Dere trenger heller ikke å tillegge meg meninger jeg ikke har. Det blir bare ynkelig.

Du kan prøve å flytte til Iran, ikke like ille som Syria og de er helt fri foreffekten av politisk påvirkning fra USA så får du selv se hva du foretrekker.

Og angående meninger du har eller ikke så finner jeg fortsatt ditt svar på hvorfor Assad har brent hele familier i hel i boligene sine bekymringsverdig.

 

 

Hvorfor i huleste skal jeg flytte til Iran når jeg er missfornøyd med Europa? Jeg vil jo ikke flytte til et dårligere samfunn, jeg vil flytte til et BEDRE samfunn. Men det finnes dessverre ikke. Det lavpannede miserable samfunnet vi har, er tragisk nok det beste som er å oppdrive i denne skrekkelige verden. Ja, skrekkelig om man ser ting totalt sett.

 

Jeg driter i om Iran er fri for påvirkning for USA. Poenget er at jeg fordømmer USA for sine handlinger, kriger, dødsspredelse, masseødeleggelse og alle lidelsen de skaper andre plasser. At du ikke gjør det anser jeg som en tragedie for menneskeheten.

 

At Assad har brent noen familier er ingenting i forhold til de hundretusenvis av liv USA har tatt og de hundretusenvis av liv USA har laget endeløs lidelse for i Syria og de millioner av liv de har ødelagt i sitt tyranniske diktat om at "Assad må gå".. Hvor mange USA har brent i livet vet jeg ikke, men det er jammen ikke få. Sannsynligvis flere enn alle diktatorer i verden til sammen.

 

Råtten er ikke engang et godt nok ord. Helvete er et bedre ord.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

Såfrem jeg har sett er folk desperate etter å få USA sitt terror-regime og USA sitt tyranni ut av landet og anser dagene under Assad som glansbilder i forhold til det USA har gjort med Syria.

 

Det skjønner jeg godt. Jeg ville også heller levd under en dårlig nasjonal diktator, enn et fremmed diktatur som ruinerer landet.

 

Interessant! Har du noen kilde eller noe grunnlag for å påstå dette? Eller er det igjen bare noe du føler?

 

 

Det er ting jeg har lest og hørt mange plasser, og ting som logisk sett er rasjonelt. Jeg har haugevis av kilder, men jeg tar det heller fra hukommelsen denne gangen. Jeg gidder ikke bruke tid på å finne ALLE de kildene jeg har tatt det utsagnet fra, for det er mange, og over lang tid. Hvem vil vel ikke unngå borgerkrig og knusing av eget land? Det vil nok alle. Alt er bedre enn forholdene som USA har skapt i Syria som nå råder.

 

 

 

Du forteller jo tydeligvis en ganske annen historie enn det resten av oss får servert gjennom respektable nyhetsbyråer. Når det er så motstridende informasjon må jeg vel kunne forvente at du viser meg nettopp hvor jeg kan finne utav dette? Du vil vel utdanne oss uvitende gjennom korrekt informasjon, vil du ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Javel, hvis du tror det, skal du få lov til å tro det. Jeg er uening. Et liv uten mening skaper jo ulykkelige mennesker, og de er det mange av, selv i et av verdens rikeste land. Store deler av livet går ikke til å reise, det går til å finansiere lån, gjennom daglig arbeid. For folk flest, ergo, livet handler for folk flest om jobb, selv i Norge. Og ingenting endres fordi vi er rikere. Dess mer vi tjener, dess større lån har vi, og dess mer betaler vi for alt, så det er egentlig et nullsumspill.

 

Men ja, generell utvikling har jo gjort det enklere å reise verden rundt enn det var før, og billigere også. Men blir folk virkelig lykkelige av to ukers ferie på en turistøy? Finnes det noe autentisk med det? Er det slike opplevelser folk finner lykke i? Det tror ikke jeg. De få gangene folk faktisk finner lykke, så er det når de finner noe autentisk og virkelig, og selv den lykken varer ikke evig. Faktisk varer den ganske kort, relativt sett.

 

Men, jeg skjønner jo godt hvor dine interesser ligger og at du ikke har noe problem med å forsvare et slavesystem. Du tror folk står opp klokken 6 på morgenen for gøy?

Reis til andre verdensdeler og snakk om "nullsumspill" i Norge. Vi går i kjempepluss, ingenting av dette påvirker livets mening.

 

Et liv med mening kan skape lykkelige mennesker.

 

Lån er frivillig, det er mange som ikke ønsker lån og det er mange som nedbetaler lån og sitter igjen med eiendom for millioner.

 

Du kan ikke trylle frem gratis hus til folk ved å oppheve jobb og lån.

 

Blir folk lykkeligere av å reise? Hvis ikke, hvorfor gjør så mange det da? Blir man ulykkelig av å reise for å se fantastisk natur, uvurderlige byggverk, arkeologiske funn, kultur og kulinariske opplevelser? Hvor har du det fra?

 

Du sier at vi er slaver, jeg sier at vi er de rikeste menneskene i hele verdens historie. Du sier at man ikke blir lykkelig av å reise.

 

Hva er egentlig poenget?

 

Hva kan du forvente av ytelser og varer i livet, hvis du ikke orker å komme deg opp av senga?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Såfrem jeg har sett er folk desperate etter å få USA sitt terror-regime og USA sitt tyranni ut av landet og anser dagene under Assad som glansbilder i forhold til det USA har gjort med Syria.

 

Det skjønner jeg godt. Jeg ville også heller levd under en dårlig nasjonal diktator, enn et fremmed diktatur som ruinerer landet.

 

Interessant! Har du noen kilde eller noe grunnlag for å påstå dette? Eller er det igjen bare noe du føler?

 

 

Det er ting jeg har lest og hørt mange plasser, og ting som logisk sett er rasjonelt. Jeg har haugevis av kilder, men jeg tar det heller fra hukommelsen denne gangen. Jeg gidder ikke bruke tid på å finne ALLE de kildene jeg har tatt det utsagnet fra, for det er mange, og over lang tid. Hvem vil vel ikke unngå borgerkrig og knusing av eget land? Det vil nok alle. Alt er bedre enn forholdene som USA har skapt i Syria som nå råder.

 

 

 

Du forteller jo tydeligvis en ganske annen historie enn det resten av oss får servert gjennom respektable nyhetsbyråer. Når det er så motstridende informasjon må jeg vel kunne forvente at du viser meg nettopp hvor jeg kan finne utav dette? Du vil vel utdanne oss uvitende gjennom korrekt informasjon, vil du ikke?

 

 

Nei, det får du heller sjekke selv. Men selv våre medier nevner jo at USA har støttet opprør osv i Syria. Selv myndighetene i USA sier de har rett til å diktere i Syria "Assad må gå". Du trenger ikke noe alternative medier for å få med deg hva som virkelig har skjedd, det har selv våre egne medier og selv jævlene i USA sitt tyranniske system, som har holdt på med dette, uttalt selv. Du må bare klare å se nyansene og tolke ting på en helhetlig måte, du må være kritisk til informasjon og ikke anta at løse uttalelser er fakta selv om en eller annen påstår det. Du må undersøke og grave og ikke ta alt for en god fisk.

 

Opprør og slike ting er en nye metode USA bruker for å drive ulovlig krig mot andre land, uten å erklære krig, og uten å offisielt sende sin egen hær til alles beskuelse slik de gjorde i Iraq.

 

Det er tydelig at du ikke får med deg virkeligheten, selv om den er rett foran deg. Hvorfor det er, kan jeg ikke si med sikkerhet. Men jeg vil anbefale deg å studere virkeligheten, heller enn å leve i fantasiland. Jeg kan tenke meg det har noe med ren mengde av informasjon du får som sier ting x og y som gjør at du ikke legger merke til eller husker z i det lange løp.

 

Jeg er ingen ekspert på informasjonskrig.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Hvert eneste menneske i hele verden har rett til å diktere att Assad må gå. Det er en menneskerett og en plikt å gripe inn når en massemorder står bak så grusomme overgrep.

 

Det er ikke rart syrere gjør opprør når de lever i ett fengsel. Sensur, overvåkning, forfølgelse, hemmelig politi, tortur og massegraver. Dette er Assads verk.

 

Ville ikke du gjort opprør hvis barna dine ble drept på ordre fra Erna eller Jens?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...