Gå til innhold

Kundene sliter med å logge seg inn, men banken aner ikke hvor feilen ligger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de bare hadde hatt alternativer til bankid tror jeg mange hadde blitt lykkelige.

 

Konkurrerende standarder og systemer ja. Det hadde garantert gitt færre problemer, for ikke å snakke om mer brukervennlighet for brukere som allerede har veldig lav IT-forståelse. :)

Lenke til kommentar

Har man ikke diagnostisert, isolert og løst ett slikt problem på en uke så har man ikke tilgang på tilstrekkelig kompetanse. Her burde det sitte folk på drift, internt eller eksternt spiller ingen rolle, som er i stand til om ikke å løst alle problemer så ihvertfall diagnostisere dem på få minutter. Alle problemene med banktjenester viser klart at finanssektoren ikke lenger er bevisst det samfunnsansvaret de er tildelt. Grådighetskulturen der i gården kjenner ingen grenser og dermed er det lite håp om at det blir satt av tilstrekkelig ressurser til driftsoppgaver før staten går inn og regulerer med jernhånd.

Lenke til kommentar

Har man ikke diagnostisert, isolert og løst ett slikt problem på en uke så har man ikke tilgang på tilstrekkelig kompetanse. Her burde det sitte folk på drift, internt eller eksternt spiller ingen rolle, som er i stand til om ikke å løst alle problemer så ihvertfall diagnostisere dem på få minutter. Alle problemene med banktjenester viser klart at finanssektoren ikke lenger er bevisst det samfunnsansvaret de er tildelt. Grådighetskulturen der i gården kjenner ingen grenser og dermed er det lite håp om at det blir satt av tilstrekkelig ressurser til driftsoppgaver før staten går inn og regulerer med jernhånd.

Noe sier meg at du ikke har lest artikkelen.... 

Lenke til kommentar

 

Har man ikke diagnostisert, isolert og løst ett slikt problem på en uke så har man ikke tilgang på tilstrekkelig kompetanse. Her burde det sitte folk på drift, internt eller eksternt spiller ingen rolle, som er i stand til om ikke å løst alle problemer så ihvertfall diagnostisere dem på få minutter. Alle problemene med banktjenester viser klart at finanssektoren ikke lenger er bevisst det samfunnsansvaret de er tildelt. Grådighetskulturen der i gården kjenner ingen grenser og dermed er det lite håp om at det blir satt av tilstrekkelig ressurser til driftsoppgaver før staten går inn og regulerer med jernhånd.

Noe sier meg at du ikke har lest artikkelen.... 

Artikkelen forteller at Gjensidig med assistanse av sine teknologileverandører Nets og Evry ikke evner å hverken løse eller en gang å diagnostisere et problem på en uke. Min konklusjon er da at aktørene til ikke besitter tilstrekkelig kompetanse. Årsaken til at jeg skylder på grådighet og uprofesjonalitet i finansbransjen er at jeg har førstehånds-erfaring som tilsier at dagens krav til profesjonalitet i IKT-miljøene i bransjen er en vits sammenliknet med situasjonen for 20-25 år siden da bransjen var strengere regulert.

Lenke til kommentar

 

 

Har man ikke diagnostisert, isolert og løst ett slikt problem på en uke så har man ikke tilgang på tilstrekkelig kompetanse. Her burde det sitte folk på drift, internt eller eksternt spiller ingen rolle, som er i stand til om ikke å løst alle problemer så ihvertfall diagnostisere dem på få minutter. Alle problemene med banktjenester viser klart at finanssektoren ikke lenger er bevisst det samfunnsansvaret de er tildelt. Grådighetskulturen der i gården kjenner ingen grenser og dermed er det lite håp om at det blir satt av tilstrekkelig ressurser til driftsoppgaver før staten går inn og regulerer med jernhånd.

Noe sier meg at du ikke har lest artikkelen.... 

Artikkelen forteller at Gjensidig med assistanse av sine teknologileverandører Nets og Evry ikke evner å hverken løse eller en gang å diagnostisere et problem på en uke. Min konklusjon er da at aktørene til ikke besitter tilstrekkelig kompetanse. Årsaken til at jeg skylder på grådighet og uprofesjonalitet i finansbransjen er at jeg har førstehånds-erfaring som tilsier at dagens krav til profesjonalitet i IKT-miljøene i bransjen er en vits sammenliknet med situasjonen for 20-25 år siden da bransjen var strengere regulert.

 

Det står jo tydelig at de vet hva problemet er, men at de ikke klarer å fikse det. Så problemet er jo (ifølge artikkelen" allerede diagnostisert og isolert. 

Det må jo være en av de verste feilene å feilsøke også, kun noen kunder er berørte, oppsettene hos kundene er svært forskjellige, mange underleverandører (som påstår at feilen ikke er hos dem selvsagt) osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...