Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av 3år gammel PC ~20k


Anbefalte innlegg

Jeg har en 3 år gammel PC som jeg gjerne kunne tenkt meg noen tips på hvordan jeg kan forbedre. Ønsker at den kjører ca 120Hz Gsync på 2560x1440 oppløsning på Overwatch. Kjører på 60-70fps nå med full oppløsning.

 

Per dags dato har den:

CPU - Intel i7 3770K

Moterhboard - Asus P8Z77-V med socket 1155

GPU - Asus GeForce GTX Titan

RAM - Balistix sport 16GB 1600Mhz (DDR3)

 

Har ikke hatt noe suksess i å finne et ekstra Titan å putte i SLI, og for prisen mange selger skjermkortet for kunne jeg nesten kjøpt et nytt 1070. Antar forresten at skjermkortet må være fra samme produsent?

 

Jeg ser at nye motherboards er på S1151 så for ny prosessor trenger jeg også nytt hovedkort.

 

Hva tenker folk at jeg burte gjøre? Hadde vært deilig med 120hz.

 

 

EDIT: 05.09.16

Tenkte bare å komme med en oppdatering for søkevenlighet.

 

Jeg solgte mitt titan kort og skaffet et MSI 1080 kort. Det har fungert utmerket. Kjører battlefield 1 og Overwatch på 144 frames med en grafikk som ser veldig bra ut. Ikke alt på max selvfølgelig.

Har ikke sjekket under spillign men virker ikke som CPU min (Intel i7 3770K) er flaskehalsen. Har også til gode å overklokke den.

Endret av MrFoss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første steget du gjør er å overklokke om du ikke allerede har gjort det.

 

Om du ikke finner noen titan, så kan du selge det og kjøpe deg et 1070 eller 1080.

 

Da burde du ha det du trenger for å kjøre 120hz en god stund til :)

Takker for svaret, det var det jeg tenkte. Prosessoren har mindre med fps å gjøre en tidligere.

 

Sant også jeg har ikke gjordt nevneverdig med overklokking ennå, kan nok hende jeg har litt å hente der. Når jeg fikk den så var det ingen spill som krevde det da jeg hadde 1080 skjerm og 60hz cap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...