Gå til innhold

Xbox lanserer Project Scorpio sent i 2017 – kaller maskinen den kraftigste konsollen noensinne


Anbefalte innlegg

Godt at de oppgradere konsoll når vi krymper gpu. 

 

Men kan man ikke like greit bare snart bare lage Xbox os  og Playstation os, selge game pad med usb dongle. og så får folket selv bestemme specs og settings? eller blir det for mye main"steam" ? for min del med ps4, så handler det om  brukeropplevelse, slenge seg ned  sofan med pad'n osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikkje noko fantastisk med win10. Eit os som spionerer, bruker netthastigheten din på reklame, avlytting osv og påtvinger deg oppdateringer du i mange tilfeller hadde greidd deg godt utan, måtte være gratis for at di skarpaste gafflane i skuffa sku bite på.

 

DX12 kunne garantert fungert i win7 om MS ønska det. UWP er forsatt laga for apper og vil muligens kreve ganske mykje av hardware for å fungere godt nok for spill.

 

win10 ei negativ utvikling mange ikkje vil ta i med pylseklype. At nokon forsatt føler for å snakke opp win10 som noko positivt betyr vel at skylappane fungerer over all forventning.

Det vil alltids finne folk som er paranoide for all slags spionering, jeg ser ikke hvordan det er en grunn mot Windows 10. Spionerer windows 10 på deg? Mye mulig det, men det er veldig mye her i verden som sannsynligvis spionerer på deg. Om du sitter på win 7 eller win 10 så kan fortsatt NSA spionere på deg.

 

Jeg har ikke sett noe reklame på windows 10. Jeg har hatt det siden før release.

 

Det at du ikke ønsker oppdateringer.... oppdateringer beskytter deg mot alle former for angrep. Men jaja, du er sikker sikker på en utdatert windows 7, uten sikkerhetsoppdateringer.

 

Jeg beklager at du mener folk som har windows 10 har skylapper ol., men verden går fremover. Om folk vil være med eller ikke er valgfritt, men du kan ikke la være med på noe av utviklingen, og få noe annet. Det er en pakke. Velger du Windows 7, så velger du og windows 7 spill. Enkelt og greit. Velger du Windows 10 å får du alt. Gratis. Og folk kan si så mye om spionering osv de vil, men du og alle andre sitter uten beviser.

 

 

 

 

Når Nvidia oppgir tall for compute ytelse må de åpenbart ha det i en PC. Altså sammen med en CPU, så Nvidia sine tall er og sammen med en CPU. Men tallet er jo bare for å måle GPU ytelse, og etter det jeg vet skal ikke CPU ha noe å si.

 

Tror ikke dette blir som RX 480. RX 480 skal ikke bli så kraftig.

Eh jo det skal den. RX480 har en ytelse på >5 TFlops. Den brikken som sitter i Project Scorpio er nok en "binned" utgave av den vi forbrukere kan kjøpe i butikken senere i sommer. Dette betyr at for å nå 6 TFlops ytelse på Project Scorpio så er enten "RX480" brikken som sitter i den, overklokket, eller så er det en ekstra "binned" utgave med 40CU (ingen units deaktivert) som vil si at den har 2560 streamprosessorer. Jeg tipper mest på det første.

 

Hvis du vil at jeg skal forklare hva "binned" betyr så kan jeg gjerne det, fordi det du skriver stemmer absolutt ikke.

 

Det er en 20% økning fra 5 TFLOPS til 6 TFLOPS, og det skal dele die med 8 Zen kjerner inni en liten boks med begrenset kjøling. RX 480 skal yte mellom 970 og 980. 980 har 4.6 TFLOPS. Samtidig så ligger jo R9 390X på 5.9. Så AMD har åpenbart høyere TFLOPS tall enn Nvidia. Det vil jo isåfall si at Scorpion får ytelse som R9 390X og ikke nesten GTX 1070. Om det stemmer så er det godt mulig at den vil bli ganske lik RX 480. Hvis TFLOPS tallet skal tilsvare det NVidia oppgir derimot.... RX 480 kommer ikke til å kunne bli et GTX 1070. Hvis den får et RX 480 blir "no compromise" og "4K gaming" bare latterlige påstander fra MS sin side. RX 480 er definisjonen på et compromise og ikke-4K kort.

 

Si RX 480 kommer på ca 5.5 TFLOPS, og Scorpion er på 6. Det er litt under 10% OC, som bør være mulig. Tvilsomt at den blir bedre binnet derimot. Poenget er jo liksom at det skal være billig. Project Scorpio er jo 90% en PC. Eneste som hindrer den i å være det er begrenset Xbox OS, som låser deg ute fra Steam, mods osv. Det er ikke som om den kommer til å ha noen fordeler annet en pris. Da kan de ikke kjøpe ekstra dyre GPUer.

Apple får ofte de beste kjernene med minst feilrate fra AMD til sine Imac's. Hvorfor skulle Sony eller MS ikke kunne få det samme av AMD i sine nye konsoller? (PS! Det er et retorisk spørsmål). Så må du huske på at disse selskapene ikke betaler like mye som forbrukere gjør, fordi de blant annet legger inn store ordre på titusenvis av chipper. 

Så det eneste jeg har å si er at du er på jordet når du begynner å trekke inn GTX1070 blant annet, både fordi det er en Nvidia GPU, og som du bekriver så er ikke TFlops sammenlignbare mellom AMD og Nvidia GPUer, og at TFlops i seg selv sier ikke så mye om ytelse i spill. Det eneste vi vet er at RX480 skal ha >5 TFlops og at en overklokket RX480 kan nå 5,8 TFlops.

So, I rest my case. En overklokket RX480 er det mest sannsynlige.

 

Apple sine iMacs har og en ganske god margin. Har konsoller det? Har de god margin? Nei. Jeg vet godt at de kjøper til andre priser, men høyere binnede chips koster mer uansett, har ingenting med bedrift eller privat å gjøre.

 

Binning har heller ikke noe med feilrate å gjøre. Vær så snill, hvis du ikke vet hva det betyr, ikke bruk det som argumentasjon. Du er helt ute på viddene med både feilrate og beste kjernene.

 

 

Leste du det jeg skrev? Jeg skrev at jeg så over tallene og innså at AMD og Nvidia har forskjellige tall som ikke er sammenlignbare. Dermed er det stor sjanse for at du har rett i at det er en OC RX 480. Så om jeg er helt på jordet, da er vel du også det?

 

Og nei, vi vet ikke hva en overklokket RX 480 kan nå. Vi vet den ligger mellom 5 og 6 TFLOPS, det er alt.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om en 100% HSA brikke som vil brukes i Scorpio vil jeg vedde bokseren min på at vi snakker total ytelse når de nevner tflops tall.

 

Scorpio vil ikke ha en prosessor og et grafikk kort. De er en og samme ting. Mye mer enn hva dagens APU'er er. Blir som å ta et ytelsetall om en ny Intel CPU slengt ut uten bakgrunn å kalle det FPU throughput uten å vite noe som helst hva tallet egentlig representerer.

Lenke til kommentar

 

Jeg bare tøyser. Sorry, bare irritert på at det blir så kort mellom konsollgenerasjonene, noe som sannsynligvis vil gå ut over flere andre ting i konsollmarkedet.

Ok. :)

 

Jeg har fått med meg at mange er negative at det kommer nye og kraftigere konsoller med hyppigere mellomrom. Det er ikke sånn at spill ikke vil komme til den de som er ute nå. Konsollene vil leve side ved side, og det vil utviklerne også, siden de rett og slett ikke vil gå glipp av potensielle salg av spill.

 

 

 

 

 

Jojo. Jeg bare synes poenget med konsoll er at alle har standardisert maskinvare og at spillutviklere utvikler basert på det. PS 4.5 f.eks ødelegger også for det type stabile markedet konsoller har vært i forhold til PC. Dagens utvilling, utjevner på mange måter fordelene konsollmarkedet har hatt i forhold til PC.

 

Jeg synes det er synd... Hva slags tillitt har folk til konsollene nå, når det kommer nye halveits generasjons konsoller. Jeg har en uhyggelig følelse at alle som har kjøpt tidlig konsoll vil lide i forhold til de som har PS4.5 eller xbox 4.5.

Lenke til kommentar

Godt at de oppgradere konsoll når vi krymper gpu.

 

Men kan man ikke like greit bare snart bare lage Xbox os og Playstation os, selge game pad med usb dongle. og så får folket selv bestemme specs og settings? eller blir det for mye main"steam" ? for min del med ps4, så handler det om brukeropplevelse, slenge seg ned sofan med pad'n osv.

Det er omtrent sånn det blir ja, og ms har solgt xbox gamepads og trådløs-dongler i årevis.

 

 

Og Zeebra, lide? Omtrent som stakkarne med iPhone 6 lider når folk handler iPhone 6S? O.o

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt at de oppgradere konsoll når vi krymper gpu. 

 

Men kan man ikke like greit bare snart bare lage Xbox os  og Playstation os, selge game pad med usb dongle. og så får folket selv bestemme specs og settings? eller blir det for mye main"steam" ? for min del med ps4, så handler det om  brukeropplevelse, slenge seg ned  sofan med pad'n osv.

 

Det kan vel egentlig kalles PC. Windows er jo sitt, Linux har sitt og Apple har sitt. De 2 sistnevnte har ikke akkurat godt utvalg med spill, selv om det vel har blitt bedre på Linux de siste årene.

 

skal de lage eget PS os osv, så må de gjøre som Windows, og ta høyde for millioner av sammen settninger. De må også lage spillene for forskjellige kontrollere. Da er det nok bedre å bare lage spillene for Windows, og heller ha eget skin og store for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...