Gå til innhold

Ubiquiti Unifi Outdoor


Anbefalte innlegg

Rekkehus over tre etasjer, og har to AP-AC for å dekke innendørs.

 

Har tenkt å utvide med et eller to punkter utendørs. Ettersom jeg har AC fra før, så hadde det jo vært naturlig å sette opp AC også ute, men prismessig blir dette totalt uaktuelt. Kan ikke helt se hvorfor AC skal koste det mangedobbelte av både Outdoor+ og Outdoor5, men det er vel uansett 2,4GHz som blir mest aktuelt for min del – det er rekkevidde og ikke fart som er tema utendørs.

 

Rekkevidden som er oppgitt er 183 meter, men jeg antar det er på en solskinnsdag i medvind, når Jupiter står riktig i forhold til Mars. Noen som har erfaring med UniFi utendørs, og kan si noe om rekkevidde i praksis?

 

Er det forresten noen andre produkter jeg har oversett som kunne ha vært aktuelle?

Endret av Horge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo særdeles interessant, men har vi tro på at den er like egnet utendørs (i Norge) som modellene i "outdoor"-serien? Den har vel også noe kortere oppgitt rekkevidde, selv om det neppe er helt kritisk.

 

Det hadde unektelig vært enklere hvis AC outdoor var fornuftig priset ... =)

Lenke til kommentar

Det er jo særdeles interessant, men har vi tro på at den er like egnet utendørs (i Norge) som modellene i "outdoor"-serien? Den har vel også noe kortere oppgitt rekkevidde, selv om det neppe er helt kritisk.

 

Det hadde unektelig vært enklere hvis AC outdoor var fornuftig priset ... =)

Ville tro det, jeg hadde selv ikke hatt noe problem med å sette den utendørs. Det følger med en plastikk/gummi kappe som du trer nettverkskabelen inn i, slik at det blir tett.

 

NB: Du får ikke en kabel med rj45 plugg inn i den med gummikappen på, så du må sette på rj45 kontakten senere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...