Gå til innhold

Denne boksen gir stasjonær grafikkytelse til din tynne bærbare


Anbefalte innlegg

Et produkt av og for klovner. Dedikerte løsninger er best. En bærbar som duger til sitt og en stasjonær for sin bruk.

 

Dette er nesten like dumt som å bruke gamingkomputeren til musikkarbeidsstasjon bare fordi man kan. Spesifikasjonene man ønsker på en slik arbeidsstasjon er natt og dag fra en spillkomputer. Man får ikke satset på både spill og musikkproduksjon, man må velge det ene eller det andre. Når man har hybridløsninger så sender det ut et eneste signal og det er. "Han valgte ingen av delene." Det er bedre å være god i ett felt enn halvveis i flere.

 

Like dumt som en hybrid-bil som ikke er optimal for verken elektrisk eller fosil drift.

 

Jeg vet hvor populært det er med elektonisk apperatur som gjør mange oppgaver "tilsynelatende bra" men det kan ikke måle seg med dedikerte løsninger. Dette er løsninger for folk som ønsker alt men samtidig inten ting.

 

Hva er mest elegant av en påkostet boks med mus, tastatur og skjerm tilkoblet eller ei notebook med mus, tastatur, grafikkforsterker, skjerm og lydinterface tilkoblet? Det ser ut som man har et halvt loppemarked på skrivebordet.

 

Dette er et produkt for folk som ønsker et middelmådig liv hvor når man snur seg 360 grader rundt ser halvveise løsninger i alt de eier og gjør.

 

Skal man i dette tilfellet ha en ekstra bærbar som er kraftig nok til å drive et kraftig grafikkort og så ei ulraportabel maskin i tillegg? Da er det like greit eller bedre å ha ei ultraportabel maskin og ei stasjonær maskin.

 

Med kommentarer som det stiller du selv høyt i klovneklassen. Gratulerer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tror du det første en lifecoach sier til deg?

 

Kutt ut videospill.

Om du har en relativt billig i7 ultrabook, så ser jeg absolutt verdien i et slikt produkt.

Si at du skal jobbe med CAD osv. Du må ha en bærbar, og alternativet er å ha et eksternt grafikkort og en ultrabook, eller å ha en laptop som har et quadro kort som gjør maskinen til en 3-4cm tykk kloss.

Da er det greit å kunne drasse på en ultrabook enn å ha 2 bærbare.

Lenke til kommentar

Problemet er nok man trenger spessielle programvare\ skjermutgang som gjør det mulig å koble til maskinen.

Teoretisk sett kan man bruke usb 3.1\thunderbolt. men det gir nok noe svakere ytelse.

 

Da man trenger nok 8 GB/s (×16) for ikke skjermkortet bli flaskehals.

Selv ser jeg ikke vitsen med denne teknolgien.

 

Da kabinettet blir like stor som ITX. Maskin.

 

Egentlig ikkje. Tester har vist at med ein enkelt GPU er sjøl PCIe 1.1 bra nokk, mens PCIe 2.0 er å anbefale. Desse grensesnitta kan overføre 4 GB/s, 8 GB/s og ~16 GB/s respektivt. Thunderbolt 3 kan overføre ~5 GB/s og plasserer seg sånn sett i den lavare delen av spekteret, men burde virke helt fint med ett skjermkort. Guru3D har ein veldig omfattande test av dette på nett: http://www.guru3d.com/articles_pages/pci_express_scaling_game_performance_analysis_review,17.html.

 

Enkelte vil kansje sjå på dei nye korta og anta at aukningen i dedikert minne og tru at det vil føre til hyppigere oppdateringer av det dedikerte minnet, men dei som påstår det har veldig lite kunnskap om korleis ein GPU faktisk blir brukt. Hensikten med meir minne er i hovedsak og legge inn større teksturer og meir geometri. Dette er ting som blir manipulert av GPU-en uten å bli endra eller lest av CPU-en ergo tar det gjerne litt lenger tid å fylle et skjermkort med data via Thunderbolt, men når du først er ferdig med den lastinga skjer den sjelden igjen. Spela skifter soklart ut modeller og teksturer innimellom, men det er ikkje sånn at man koder det slik at modellen eller teksturen blir overført til skjermkortet i det sekundet du vil tegne det. Et godt eksempel på dette er blant anna Elite som faktisk har eit eige steg før menyen der relevante teskturer blir lasta inn i GPU minnet. Andre spel løyser det typisk under ein lasteskjerm eller i bakgrunnen ved å gøyme triggere i spelverden for å pre-laste innhald.

Lenke til kommentar

Dette er et produkt for folk som ønsker et middelmådig liv hvor når man snur seg 360 grader rundt ser halvveise løsninger i alt de eier og gjør.

 

Eg er mildt sagt imponert over at du kjem fram til ein slik konklusjon, og at du faktisk ikkje evner å sjå at eit slikt produkt faktisk kan vere heilt ypperleg for dei som måtte ha lyst på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva tror du det første en lifecoach sier til deg?

 

Kutt ut videospill.

 

Skal innrømme jeg ikke tillegger hva en lifecoach mener spesielt mye vekt, burde jeg?

 

AtW

BadCat virker å tillegge egne erfaringer på andre. Det er få som må ha en life coach for å få kontroll på spillinga si, eller livet for den saks skyld. Er nok derfor det virker litt fjernt for resten av oss.

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor i alle dager når et produkt skal være gaming relatert så skal det monteres et par dusin led strips som lyser opp halve rommet og litt til

 

Om man bare må kjøpe noe slikt, så gjemmer man det vel under skrivebordet slik at øynene kan få fred og hvile til å konsentrere seg om det man vil dra ut av grafikkortet.

 

Er jo bare gimmick. Ser jo bare egentlig helt for jævlig ut (min smak). Så jeg er enig med BadCat

 

Ref:

Et produkt av og for .. Det ser ut som man har et halvt loppemarked på skrivebordet.
Endret av G
Lenke til kommentar

Hva tror du det første en lifecoach sier til deg?

 

Kutt ut videospill.

 

Og det neste denne coachen vil si da er:

 

Slett alle forum og kommentarfelt kontoene dine. Ikke kast bort livet ditt på å prøve å lære andre noe de aller helst ikke vil høre...

 

Du har helt sikkert rett, at spill = waste of time. Det er gressklipping også, derfor har jeg Automower. Og støvsuging, så ønsker jeg robotstøvsuger. Hadde noen laget en robot som vasket og brettet klær, ville en drøm blitt virkelighet.

Bilen min kjører mye av strekningen jeg skal til selv. Har kodelås på døra så jeg slipper nøkler. Gleder meg til deep face recog så jeg slipper kode.

 

Men den tiden som blir frigjort ved at Husqvarna klipper gresset, den nyter jeg lett på verandaen om været tillater det, gjerne med ett mobilspill i stedet for å lese kvantefysikk ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så bra at du sitter med fasiten for alle med hva som er meningen med livet.

 

AtW

Han sitter ikke med fasiten! Han har bare sin meninig rundt dette... Jeg støtter han fult ut!

 

 

En rimelig bastant mening. Du står jo fritt til å støtte den fult ut, men du stiller deg ikke akkurat i noe godt lyd når du selv gjør tingene som kun "idioter"" driver med.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Hva skal du med laptop når du må drasse på en boks på størelse med en stasjonær pc?

 

Nei takk.

Denne boksen er vel ikke ment for å bæres rundt. Du har den stående i stua hjemme og bærer en ultrabook rundt til skole/jobb.

Ei ultraportabel maskin har ikke kraftig nok prosessor.

 

Tror denne skal holde f eks. Du finner nok tilsvarende om du leter litt. 1.2 kg er vel klassifisert som ultraportabelt.

https://www.proshop.no/Baerbar/GS30-2M-006NE-Shadow/2473224

 

Denne er på 1.78 kg

https://www.proshop.no/Baerbar/Precision-Mobile-Workstation-5510/2542390

 

Alt er bedre enn å drasse rundt på beist over 2kg om man forflytter seg mye.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

All form for aktivitet er bortkastet så lenge man ikke gjør det konstuktivt eller lærer noe av det. Man spiser for å leve, ikke for at hver dag skal være en fest og man skal være overvektig, tung på foten og anpusten av å bevege seg fem meter. Stadig flere spiser som om hver dag er en fest og har pengebruk og kropp deretter. Man burde ikke spille hvis man ikke gjør det for å leve.

Vil det si at alt du foretar deg ila. en dag, det "gjør du konstruktivt" (hva betyr det egentlig?) eller for å lære noe av det? Du gjør aldri noe utelukkende av den grunn at det er gøy eller gjør deg glad?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...