Gå til innhold

E3 2016 Pressekonferanser - Tidsplan og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Du har rett til å mene hva du vil Colin, og det er veldig usansynlig at du kommer til å mene noe annet. Det viktigste er jo at alle får spillene de ønsker seg, du fikk sikkert dine fra MS, jeg fikk mine fra Sony, og det var uten at de spillene jeg gleder meg til mest var med i det hele tatt.

 

Angående Scorpio så kommer den ikke før tidligst slutten av 2017, så det er god tid for Sony å svare på det på en eller annen måte. Om de vil svare med noe lignende Scorpio er jeg mer skeptisk til. Ut fra det vi har av info vil Scorpio bli et helt annet beist, og hvis MS ikke vil selge med enormt tap blir nok prisen over dobbelte av det PS4/XBO kostet, så de konkurrerer ikke i samme gruppe, med mindre Sony kjører en noe like kraftig maskin. Det er langt færre som er villige til å bruke 8000 på en konsoll, enn de som vil bruke 4000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill som jeg er interessert i fremover fra E3

 

Mass Effect Andromeda

BF1

Dishonored 2

Gwent

Scalebound

Sea of Thieves

South Park: The Fractured But Whole

Watch Dogs 2

For Honor

Steep

God of War

Days Gone

Horizon Zero Dawn

Crash Bandicoot 1/2/3 remastered

Detroit: Become Human

RE7 VR

The Last Guardian

Death Stranded

Final Fantasy XV

Tekken 7

Lenke til kommentar

Vanvittig bra levert av Sony!!definitivt den beste konferansen :) jeg har hvertfall masse å glede meg over,det virker også som vi får VR på den konsollen vi har nå :) krysser fingre for at vi heller ser en PS5 når PS4 har fått 5-6 år på seg,sony trenger ikke neo for å konkurrere ut Scorpio,de har spillene :D

Lenke til kommentar

Jaja, ser ut som de klassiske konsollgenerasjonene er over, og det er bra. Vil alle Xbone spill fra nå av komme på PC?

Alle eksklusive spill/first party til xbox skal også komme til PC ja.

 

Er ikke overraskende at mange mener Sony vant når den har meget høy andel her i Norge. Personlig syntes jeg MS var best og overrasket mest.

 

God of War så interressant ut men fikk veldig tomb raider vibber av det. Syntes vr demoene dems var dårlige. Så uferdig ut. Final fantasy vr greia var skuffende og flaut.

 

Horizon er dog spillet jeg ser mest frem til. Eller så var jo mye 3rd party som skylanders, lego og RE7, call of duty etc.

 

Ellers var det noen trailere og konsepter som kojima sitt nye spill. Samt demo på det zombie spillet som ligna veldig på last of us. Av det jeg har lest så virker state of decay 2 mye mer interessant.

 

Min mening, men Sony gjorde det mye bedre i fjor :)

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en nesten lik liste som deg, RoR. Vil fjerne Gwent, Sea of Thieves, Steep og Tekken 7. Vil også legge til det nye Call of Duty. Trodde aldri det skulle skje, men det så jo faktisk veldig bra ut.

Hehehe, vi har jo ganske lik spillsmak. Og Sea of Thieves og Steep vil nok falle av min liste etter hvert også. De virker å være spill veldig avhengige av det sosiale aspektet med andre spillere, og det er ikke helt min favoritt.

 

Du har et poeng med CoD, jeg er veldig lei rene shooters, så veldig usikker på både BF1 og CoD, men jeg var faktisk ikke klar over at det var CoD jeg så på før navnet dukket opp, noe som tyder på at det er ganske annerledes, og det er jo positivt. :)

 

Veldig mange spill jeg gleder meg til som ennå ikke har blitt vist på E3 i år da. :D

 

 

 

Min mening, men Sony gjorde det mye bedre i fjor :)

 

Det er vel nesten ingenting som kan måle seg mot E3 i fjor. ;)

 

Er heller ikke bare i Norge folk mener Sony "vant", hvis du fulgte streamene og chatter så virket det å være større positivitet til Sonys pressekonferanse.

 

Og oppsettet og fremførelsen av konferansen kan man vel ikke krangle på at Sony var best, med live orkester og nesten ingen snakking.

 

Ellers enig med Larzen, Sony var best om du ser på spill, mens MS var best på Hardware.

Lenke til kommentar

Satt ikke oppe for Sony, men jeg burde tydeligvis ha gjort det. Så den nå idag og fy faen og fantastisk den var. Ikke bare viste de spill jeg er Interessert i, men de gikk fra spill til spill uten noe særlig prat osv. Syntes de var bedre i år enn ifjor. Det nye God of War ser nydelig ut, Horizon virker awesome, Last Guardian og mye mer. Kudos til Sony! Nei jeg er ikke biased, jeg eier ikke en av de nye konsollene en gang.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Jaja, ser ut som de klassiske konsollgenerasjonene er over, og det er bra. Vil alle Xbone spill fra nå av komme på PC?

Klarer ikke helt å forstå hva folk mener med at konsollgenerasjonene er over. Vi har hatt multiplattformspill helt siden konsollene kom, så hvordan blir det endret nå? Vi kan ikke bare stappe en plate fra XBone inn i en PC og håpe det funker. Vi snakker nok fortsatt multiplattform, slik som vi har gjort i alle år. Eneste forskjellen er at det bli færre eksklusive spill til konsoll, da flere kommer til PC. Men ellers fortsetter konsollgenerasjonene nok som før. Ser ikke hvordan nok annet skulle fungere. Skal samtlige spill som lages fremover fungere på samtlige konsoller fra XBone/PS4 og oppover? Tviler sterkt. Vi får nok eksklusive spill allerede med Project Scorpio, og dermed er XBone forrige generasjon, akkurat som vi har opplevd i alle år. At spillene til Scorpio også fungerer på PC endrer ikke på dette. Det blir som å oppgradere PSVita og si PS4 er utdatert.

 

Anyway, har akkurat sett konferansen til Sony nå, så kan ta noen kjappe tanker:

 

1. Resident Evil 7? Vel... tja... Jeg satt hele tiden og tenkte det kunne være Silent Hills, bare i ny utgave. SH skulle være tredjeperson, så kanskje de kansellerte det, og lagde et fullt spill av PT? Men neida, var nok Resident Evil. I utgangspunktet så traileren bra ut, så det blir nok kjøp. Men det var absolutt ingenting som sa meg at dette var Resident Evil. Ganske skuffet der. Jeg vil mer enn gjerne ha et "ekte" Resident Evil 7, og ikke et sløvt, tregt spill i førsteperson. Det blir for annerledes enn alt annet i serien. Jeg hadde ikke klaget hvis det var en spin-off, men et "ekte" Resident Evil 7 som ikke minner det minste om resten av serien? Skuffa. Eller for å se det på en annen måte: Så lenge dette spillet for lov å leve, er det null sjanse for et "ekte" Resident Evil 7 som er i stil med resten av serien. Jeg vil ikke bare ha et bra skrekkspill med Resident Evil-navnet på. Jeg vil ha et bra Resident Evil. Tenk på SSX. Rebooten het fortsatt SSX, og noen av karakterene fra de forrige dukket opp. Det var til og med snowboard fortsatt. Men alt av kule triks, kule kostymer og alt det der som gjør SSX til nettopp SSX var borte. Det samme gjelder nok RE7. Som rent spill blir det nok bra, men det er ingenting Resident Evil der, dessverre.

 

2. God of War lider av det samme. Før jeg visste hva det var, vekslet jeg mellom Far Cry: Primal 2, Dragon's Dogma 2 og Last of Us 2, om det ikke var noe helt nytt. Var til og med inne på tanken om Horison: Zero Dawn. Men God of War? Den så jeg ikke komme... og det er ikke helt bra. Var veldig lite der som minnet om resten av serien. Hva er vits med å lage en oppfølger til en serie alle elsker, hvis det nye spiller er radikalt annerledes en alt vi er vant med? Sier ikke de burde kjøre de gamle i reprise med nye brett, men det er noe med å bygge videre på alt vi elsker, i steder for å bare skrote det og kun beholde navnet. De lager ikke et survival/horror Doom i stil med Silent Hill, for å si det sånn. "Vi vet dere elsker God of War, så her er det nytt... partyspill! Woohoo!" :p

 

3. Crash Bandicoot. Først gir de oss de tre første i remastered, OG de dytter Crash inn i Skylanders. Men så presterer de å IKKE annonsere et nytt spill? WTF? SKUFFA!!!

 

4. Kojima... er og blir Kojima. "Death Stranded"? WTF? :p Aner fint lite om det, annet enn at tittelen er like idiotisk som vanlig. Men vi snakker fyren bak Metal Gear Solid (som betyr hva?) :p og Lunar Knights (klassisk spill, døll tittel), så det blir nok bra.

 

5. Horizon: Zero Dawn? Unødvendig for min del å vise så mye fra det. Selvsagt pre-ordrer jeg det. Det var klart fra første stund.

 

6. Days Gone? ZZZzzzzombier.... ZZZzz.... dritt lei zombier. Eneste bra der var at når de viste det på nytt på slutten, hadde jeg forventet at noen skulle kalle fyren Joel, eller han skulle finne en jente han kalte Ellie. Dermed ville logoen endre seg til Last of Us 2: Days Gone. :p Hadde vært litt av en mindfuck. :p

 

7. Detroid: Becoming Human. Sikker bra, men hvor er Kara? :( Mener ikke så være så negativ til alt, men hun var i techdemoen, og alle elsket den så mye at det skulle bli et eget spill. Neste teaser var med henne. Og nå fikk vi enda mer om spillet, men uten henne? WTF? :(

 

Men uansett, var veldig mye å glede seg over her, og storkoste meg gjennom det meste. :D

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

God of War er ikke en oppfølger, i følge Santa Monica Studios er det en Reboot. Mer fokus på historieformidling og annerledes måte å spille på. Fikk utrolig Last of Us følelse av God of War demoen og det er ikke en negativ ting, føler de måtte gjøre noe nytt med det for at det skal bli aktuelt igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så akkurat Sony sin "pressekonferanse". Denne har ingenting på E3 å gjøre, dette var en highlight reel med trailere.  Det kan dem heller pushe ut på youtube eller tilsvarende. Passende at dem satt i en kino/teater sal.

 

E3 pressekonferanser skal inneholde i det minste noe informasjon fra utviklere/utgivere. Sammen med visjonene for året som kommer, veien videre for plattformen. 

 

Videre ble indy titler ikke viet et sekund til, sikker til glede for noen. Men det mest oppsiktsvekkende, er hvor lite tid dem viet til VR. PSVR kommer om 5 måneder, og det dem "viste" her, gjorde ikke meg særlig klok på hva man har i vente.

 

Kojima... vel, det er en sak for seg selv. Kanskje man ikke bør gi den mannen helt frie tøyler.

 

Days Gone mangler bare 3 teammates for å være en remastered Left for Dead sak.

 

Beklager negativiteten, men Sony kan dette så mye bedre, ref tidligere år. Kan virke som dem har falt litt i fellen med å late seg på topp. Samme synden dem gjorde inn mot PS3 generasjonen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du hva som skiller Sony sin ut? Den er adressert til gamere, ikke til investorer. Den viser det jeg assosierer med kunst, og de skjønner hva ihvertfall jeg vil se, og regner med mange andre også. Vi liker så klart forskjellige ting, men for min del er Sony på det stedet jeg syntes andre burde være. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men de har begynt å jobbe med neste Elder Scrolls. :)

 

E3 2016: Bethesda Is Working on The Elder Scrolls 6

 

Ja det er da bra det da ihvertfall (selvom jeg nok var 99% sikker på det fra før).

Trøsten her er at de tenker stort med det, og med det tenker jeg vi kan anta det er å ta serien et steg videre. En ting jeg selv kunne tenke meg å se videreutviklet og implementert, er settlements ifra Fallout 4. Spiller man både TES og Fallout ser man at de låner mye ifra hverandre. F,eks lockpicking i Fallout er jo samme som i Skyrim. Slik at settlements er det ikke helt umulig at finner veien over (grundig tilpasset til Tamriel selvfølgelig). En annen ting er en videreutvikling av faksjonene slik de begynte på det i med civil war i Skyrim. Siden det mest sannsynlig blir nye provins, blir et jo ikke den samme konflikten, men at utvider en tilsvarende konflikt.

 

Det begynner også å bli en stund siden permanente endringer i verden basert på det man har gjort i spillet. Det kler ihvertfall veldig TES så kanskje vi kan håpe på det.

 

En annen spekulasjon kan være flere veier til å løse problemet. I Skyrim og Fallout 4 er ting mer fastlåst enn tidligere, og ihvertfall mer enn det i en ideel åpen verden burde vært. I Daggerfall var det  å bli vampyr / varulv noe man ble smittet med og noe man kurere. Mens i Skyrim måtte man det for å gå til topps. Dette var unødvendig for et spill som skal være åpent. Mens i Fallout 4 ser det ut til at man må ta nuclear option i MQ. Skulle ønske det fantes en mer tungvint (longterm) og fredeligere måte å løse problemet på i det spillet. Hva om de i neste TES tar med diplomati og økonomisk makt, slik at man kan løse problemer Tyrion og Rob (diplomati) og Lannister (betale folk) style

 

Evt. andre spekulasjoner...

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

God of War er ikke en oppfølger, i følge Santa Monica Studios er det en Reboot. Mer fokus på historieformidling og annerledes måte å spille på. Fikk utrolig Last of Us følelse av God of War demoen og det er ikke en negativ ting, føler de måtte gjøre noe nytt med det for at det skal bli aktuelt igjen. 

Nja, om det er en oppfølger eller ikke kan diskuteres. Det var nok Kratos vi så, og han er eldre enn før. Dermed er det nok satt i samme tidslinje som de forrige, selv om det er en ny start. Men poenget er at det ikke minner spesielt mye om God of War lengre. Som du selv sier minner det mye om Last of Us. Nå sier jeg slettes ikke at det kommer til å bli et dårlig spill på noen som helst måte. Men det blir ikke et "God of War". Den serien er nok død og begravet nå. I stedet får vi en ny serie med mer eller mindre de samme folkene.

 

Ta Tomb Raider, som et annet eksempel. Jeg likte det første reboot-spillet, og selv Rise of har sine stunder. Som rene actionspill er de ganske bra. Men er det fortsatt "Tomb Raider" vi sitter og spiller? Det er der problemet ligger. For meg føles TR-rebootene som rene actionspill som har glemt hvor de kommer fra, og hvorfor så mange elsket de gamle spillene. Jeg vil utforske store huler, glemte templer og finne tapte skatter. Jeg vil ikke gå fra rom til rom og plaffe ned alt som rører seg når jeg spiller Tomb Raider.

 

EDIT: Eller enda bedre kan vi ta Resident Evil. RE4 var absolutt bra, men i stedet for et survival/horror gikk de lengre og lengre mot rene actionspill som ikke lengre fokuserte på skrekk og overlevelse (noe survival/horror burde gjøre.) Men RE: Revelation husket hva som var så bra med serien og tok det tilbake til røttene, samtidig som det beholdt mye av actionbiten fra RE4-6. Dermed endte vi opp med et Resident Evil som var tro mot de første spillene og stolte av dem, men som samtidig hadde oppdatert seg. På den måten var det både mye av det samme som før og noe helt nytt. Selve spillet er ganske annerledes enn de første, men opplevelsen er mye av det samme.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jeg synes god of War trengte en forandring..har hengt med siden starten på ps2 å elsket dem alle,men ansension har jeg ikke giddet å gi meg ut på ennå,har liksom ikke vært like gira etter 3a.gleder meg til nye GoW,synes den nye retningen virker lovende..var helt greit å se Kratos I farsrollen,fyren har gått gjennom altfor mye lidelser..men hvem vet hva kaos som kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...