Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

Krysse fingra for kjappere hurtigladning. 😁

Først og fremst på LR da. Er grei fart på SR-utgaven. Ikke klasseledende, men langt fra dårligst på SR ihvertfall. LR er som sagt en merkelig feilvurdering av Mazda!

På linje med å gi MX-30 så elendig rekkevidde, kombinert med skrekkelig dårlig hurtiglading.

Skrevet
Duriello skrev (7 minutter siden):

Denne muligens?

https://newsroom.mazda.com/en/publicity/release/2025/202504/250423a.html

Gjenstår å se om den kommer hit da.

Takk ja går an å like den på det ytre ihvertfall. Muligens litt større enn Mazda3 og ihvertfall enn mx30, men den var jo litt vel liten. Da er det bare å være spent på pris.

https://www.tv2.no/broom/endelig-denne-kan-bli-viktig/17638803/

• Liker 1
Skrevet (endret)
Snowleopard skrev (12 minutter siden):

Først og fremst på LR da. Er grei fart på SR-utgaven. Ikke klasseledende, men langt fra dårligst på SR ihvertfall. LR er som sagt en merkelig feilvurdering av Mazda!

På linje med å gi MX-30 så elendig rekkevidde, kombinert med skrekkelig dårlig hurtiglading.

Er vel pga batteritypen, er det ikke 2 forskjellige? (Ikke lest meg opp på det)

Er det 150-200kw på SR? 🤔 (Ser noen skrive 200, andre 165)

Edit* Leste ikke posten din godt nok. 🙂 Av de 2 hadde nå uansett jeg tatt SR. (Ikke at den er aktuell åkkesom)

Endret av Duriello
Skrevet
Duriello skrev (3 minutter siden):

Er vel pga batteritypen, er det ikke 2 forskjellige? (Ikke lest meg opp på det)

Er det 150-200kw på SR? 🤔

Edit* Leste ikke posten din godt nok. 🙂 Av de 2 hadde nå uansett jeg tatt SR.

90 kW mot 165 kW

Problemet mitt er at SR ikke har lang nok rekkevidde (og at det er Kina-bil).

Men ja, er LFP på SR og NMC på LR, om jeg husker rett. Og i dette tilfellet, er vel LFP-batteriet av den mer moderne typen i motsetning til de på LR. 

• Liker 1
Skrevet

Kun 6 registrerte Mazda 6e hittil, trolig demobiler. Og 1 registrert bare som Mazda 6 med elektrisk drift. Det spørs om leveringene ikke har startet ennå. Uansett spår jeg at dette ikke blir noen storselger. Det er ikke fra et hype-merke som "alle" må ha samt bilen er i bunn og grunn en rebadget kinesisk bil på samme måte som Honda e-ny1.

Skrevet
Snowleopard skrev (2 minutter siden):

90 kW mot 165 kW

Problemet mitt er at SR ikke har lang nok rekkevidde (og at det er Kina-bil).

Men ja, er LFP på SR og NMC på LR, om jeg husker rett. Og i dette tilfellet, er vel LFP-batteriet av den mer moderne typen i motsetning til de på LR. 

Ja vet at LR har bare 90, men noen bilspec sider hevder 200, deriblandt elbilforeningen, andre 165 som jeg går utifra er det riktige. 

Den er uaktuell her og. Men pen, det er den. 👍

• Liker 1
Skrevet
kremt skrev (2 minutter siden):

Kun 6 registrerte Mazda 6e hittil, trolig demobiler. Og 1 registrert bare som Mazda 6 med elektrisk drift. Det spørs om leveringene ikke har startet ennå. Uansett spår jeg at dette ikke blir noen storselger. Det er ikke fra et hype-merke som "alle" må ha samt bilen er i bunn og grunn en rebadget kinesisk bil på samme måte som Honda e-ny1.

Kan prøvekjøres noen få steder, men ingen kundeleveringer ennå, slik jeg har fått med meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...