Gå til innhold

Oppklaring - Hva er hardcore gamer?


Anbefalte innlegg

En hardcore gamer er en gamer som gir jernet der andre gir opp. Han/hun er villig til å satse tungt for å nå målene. Det er en egen klasse omtrent som eliteidrettsutøvere i forhold til idrettsutøvere.

 

Pretty much, klarer ikke å tenke noe annet enn dette når det er snakk om hardcore gamer.

World of Warcraft er bra eksempel på det, top5 world first er nokså hardcore spillere, de spiller til det er fullført.

 

Pro gamer er lett, det er en som lever av det han/hun gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det jeg prøver å si er; hva er grundlegende får å bli en hardcore gamer? Jeg er også en stor ivrig spiller selv. Jeg kan fort spille opp mot ca 50-70 timer løpe av en uke, vis jeg vil. 

 

 

Jeg synes at 50-70 timer per uke høres ekstremt mye ut. Og ja , ganske hardcore spør du meg. Mitt spørsmål er vil være om du får tid til andre ting? Eller om du er flink til å legge dataspill fra deg når det er krav fra familie, venner og skole etc ?

Lenke til kommentar

 

 

Det jeg prøver å si er; hva er grundlegende får å bli en hardcore gamer? Jeg er også en stor ivrig spiller selv. Jeg kan fort spille opp mot ca 50-70 timer løpe av en uke, vis jeg vil. 

 

 

Jeg synes at 50-70 timer per uke høres ekstremt mye ut. Og ja , ganske hardcore spør du meg. Mitt spørsmål er vil være om du får tid til andre ting? Eller om du er flink til å legge dataspill fra deg når det er krav fra familie, venner og skole etc ?

 

Så klart får jeg det til, jeg spiller ikke konstant så mange timer vær uke, da.  :hrm:  Jeg sa, jeg kan hvis jeg vil.  :wee:  Jeg skriver også, sånn du kansje har sett. Skriving priuriterer jeg høyest av alt.

 

Så klart det er veldig mange spille timer, men jeg ser ikke meg selv som hardcore-gamer. Det er også derfor jeg har opprettet denne tråden. Nyskjerrig på hva hardcore-gamer er for noe. Det er noe nytt for meg, har aldrig vært bortig det for ca. en halv måned siden til nå. Jeg prøver det beste å forstå, men jeg gjør dersverre ikke det. :hm: Men, jeg gir ikke opp så lett.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Beskriv, hva er hardcore med et ord. (Obs: Det er ikke meningen å gjøre denne tråden til en lek.) :hmm: Kansje jeg fårstår litt bedre da, hva det er med et ord. :hmm:

Vanskelig å beskrive noe med ett ord...

 

Det finnes ikke noen definisjon av hardcore i spillsammenheng. Begrepet brukes ofte som adjektiv.

 

Hardcore kan også brukes for å beskrive tidsbruk. «Jeg har ikke tid til å spille 5 timer hver dag. Jeg er ikke så hardcore.»

 

Videre, og som jeg allerede har skrevet for en tid tilbake i denne tråden, kan hardcore beskrive hvor vanskelig et spill er. Et spill som er hardcore krever ofte mye øvelse eller dedikasjon for å mestre.

 

For det tredje kan hardcore brukes for å beskrive ferdigheter. «Jeg er ikke profesjonell esportspiller. Jeg er ikke så god/hardcore.»

 

Egentlig bare gjenforteller jeg det andre allerede har skrevet i tråden. Hvis du fortsatt ikke er fornøyd med forklaringen, så er jeg redd du aldri blir fornøyd. Det virker som om du leter etter en definisjon, men dette finnes som sagt ikke.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

 

Beskriv, hva er hardcore med et ord. (Obs: Det er ikke meningen å gjøre denne tråden til en lek.) :hmm: Kansje jeg fårstår litt bedre da, hva det er med et ord. :hmm:

Vanskelig å beskrive noe med ett ord...

 

Det finnes ikke noen definisjon av hardcore i spillsammenheng. Begrepet brukes ofte som adjektiv.

 

Hardcore kan også brukes for å beskrive tidsbruk. «Jeg har ikke tid til å spille 5 timer hver dag. Jeg er ikke så hardcore.»

 

Videre, og som jeg allerede har skrevet for en tid tilbake i denne tråden, kan hardcore beskrive hvor vanskelig et spill er. Et spill som er hardcore krever ofte mye øvelse eller dedikasjon for å mestre.

 

For det tredje kan hardcore brukes for å beskrive ferdigheter. «Jeg er ikke profesjonell esportspiller. Jeg er ikke så god/hardcore.»

 

Egentlig bare gjenforteller jeg det andre allerede har skrevet i tråden. Hvis du fortsatt ikke er fornøyd med forklaringen, så er jeg redd du aldri blir fornøyd. Det virker som om du leter etter en definisjon, men dette finnes som sagt ikke.

 

 

Har også med hvordan man forklarer, og om hvordan forklaringen blir oppfattet.  :hmm:  Litt bedre forklart denne gangen.  :thumbup:  Et lite gnist begynte å gniste i min forståelse om hva er hardcore gamer egentlig er eller fungerer. Det er ikke store gnisten, det er nå en start. :wee:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Uttrykket ble opprinnelig brukt om den gruppen spillere som bruker mest tid og penger på spilling, altså de mest ihuga spillfans man kan tenke seg. Typisk for denne gruppen er at de kjøper "alle spill og hardware" ved launch. Siden man bruker så mye tid på spilling og før bedre ferdigheter vil man etterhvert søke etter mer kompliserte og vanskeligere spill, derav blir også uttrykket brukt som beskrivelse av høye spill-ferdigheter. Kun gruppen av hardcore-spillere vil forstå og ha glede av spillet. Andre kjennetegn er høyt kunnskapsnivå, da hardcore-gamere også bruker tid på å lese om og diskutere spillene online når de ikke sitter med en kontroller i handa.

For å oppsummere er det høy kunnskap og tidsbruk som definerer hardcore-spillere.

Lenke til kommentar

Tja, det som en gang ble sett på som hardcore sex er i dag nå helt vanlig sex i forhold til andre kategorier og det er gått inflasjon i hardcore gaming etter at flere begynte å spille. Det som en gang var hardcore gaming er i dag bare helt vanlig gaming.

Sikkert mulig det, hvem vet. Hardcore gaming eksisterer fortsatt i dag i dag det samme gjelder for sex også. Siden det fortsatt eksisterer, da må det ha kommet noe annet som definerer hardcore.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hardcore er når du setter spilling foran alt annet, inkludert helse og fremtidsutsikter. Du gjør alt i din makt for å nå ditt beste og du setter laget foran behov IRL.

 

Svarer du telefonen i en session så er du ikke hardcore. I praksis står det "World server down." dersom du åpner utgangsdøra, omverdenen eksisterer ikke i det tidsrommet. Kjæresten din om hun ikke allerede har dratt fra deg gråter seg i søvn hver kveld for du vil verken legge deg eller ha nærhet. Vennene dine ingame er så harde at du virker myk. Spesielt han som forteller deg at det andre laget har gjort for store fremskritt til at det blir søvn i natt. Sølektninger lurer på hvorfor du spiller fem døgn i strekk for å få i land avslutninga av sesongen. Din mor kommer på døra med bæreposer med mat og du forteller henne at neste gang må hun kun kjøpe varer som ikke krever oppvarming eller noen form for tilberedning. Du er gatekjøkkenets beste kunde og  de spør ikke om bestilling eller levering når du ringer. "Tu hamburgaa, komaa po dora ti minut."

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen av disse videoene men kan hende de hjelper deg... :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=fRPacQO1Ez8

https://www.youtube.com/watch?v=Yv7sQuWyl_o

 

Gikk bare på Youtube og søkte på "what is a hardcore gamer". Som regel er det andre som lurer på det samme som deg så er bare å søke rundt på nettet hvis du ikke får ett svar du er fornøyd med her i tråden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...