Gå til innhold

Djuice eller Telia?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny mobil og må pga dårlig råd nå kjøpe med binding. Men hvilken av disse to er best? Totalprisen med djuice blir 7500kr men med Telia 8300kr (her får du jo HBO inkludert osv i 3 mnd). Er kundeservice, denne utenlands roamingen osv verdt forskjellen?

 

Djuice har etter som jeg har forstått ikke planer om å følge etter. Nå reiser jeg i grunn ikke så mye til utlandet så det burde vell ikke ha noe å si?

 

Føler jeg brukte mer data når jeg hadde Djuice, men trolig er dette tilfeldig.

 

Hva tenker dere smarte hoder der ute?

Endret av Miss_star
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telia har bedre support enn Djuice pga. gratis chat på deres nettsider, der du kan chatte med en ansatt i stedet for å ringe på en dyrt nummer.

 

Om du ikke skal mye til utlandet er ikke roaming et viktig argument.

 

Vurdert å kjøpe en mobiltelefon brukt på Finn, og et billig abonnement uten binding?

Jeg vet ikke hvor mye data du bruker, og om Telenor eller Telia har best dekning der du ofte oppholder deg. Det er mange hensyn å ta.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Telia har bedre support enn Djuice pga. gratis chat på deres nettsider, der du kan chatte med en ansatt i stedet for å ringe på en dyrt nummer.

 

Om du ikke skal mye til utlandet er ikke roaming et viktig argument.

 

Vurdert å kjøpe en mobiltelefon brukt på Finn, og et billig abonnement uten binding?

Jeg vet ikke hvor mye data du bruker, og om Telenor eller Telia har best dekning der du ofte oppholder deg. Det er mange hensyn å ta.

 

Jeg har Telenor og min Samboer har Telia dekning, ingen av oss har problemer egentlig (jeg hadde tideligere masse problemer) Jeg klarer meg nok med 3 gb, så Telia har muligheten å legge til spotify at det blir betalt gjennom dem (også 99 kr) og man får 500 mb med på kjøpet så dette trekker jo litt opp. OG de regningene jeg ofte får etter utenlandstur vil fort tjene seg inn igjen siden dette er kostnadsfritt. D

Lenke til kommentar

Djuice kommer vel med prisendring nærmere sommeren, dessuten vil nye priser tvinges fram senest f.om. sommer 2017.

 

Vaget mellom Telia vs. Djuice blir med andre ord en vurdering av pakketilbudet som gis. For min del betyr 8 GB til 299 per mnd ganske mye (normalt 5 GB til 299 per mnd.).

Lenke til kommentar

Djuice kommer vel med prisendring nærmere sommeren, dessuten vil nye priser tvinges fram senest f.om. sommer 2017.

 

Vaget mellom Telia vs. Djuice blir med andre ord en vurdering av pakketilbudet som gis. For min del betyr 8 GB til 299 per mnd ganske mye (normalt 5 GB til 299 per mnd.).

Hvordan vet du når Djuice kommer med prisendringer? Vet du når Telia gjør det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@Mannen med Ljåen: prisendringer kommer når de kommer, og ingen vet når. Bortsett fra to datoer som er pålagt oss av EU, og som gjelder roaming. 1.5.2016 og 1.7.2017. Endringen som er pålagt da, vil påvirke operatørenes inntjening så mye at det ikke vil være rom for store priskutt frem til da. Penga mine er på at vi vil se at de dyre prisplanene, 400 kr+, vil få mer data inkludert, for å lokke kundene over.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hva omfatter dette egentlig? Chilimobil, Telia og Telenor har tre definisjoner av fri bruk i EU:

 

Chilimobil: trafikk tilbake til Norge (dvs. Norske nummer)

Telia: trafikk til Norge og landet du befinner deg i.

Telenor: trafikk til hele EU og EØS.

 

Legg til at Sveits, Tyrkia og Monaco er inkludert hos noen operatører. Mycall gjør det ikke, med resultatet at du betaler 75 kr per megabyte i Monaco.

Lenke til kommentar

 

Djuice kommer vel med prisendring nærmere sommeren, dessuten vil nye priser tvinges fram senest f.om. sommer 2017.

 

Vaget mellom Telia vs. Djuice blir med andre ord en vurdering av pakketilbudet som gis. For min del betyr 8 GB til 299 per mnd ganske mye (normalt 5 GB til 299 per mnd.).

Hvordan vet du når Djuice kommer med prisendringer? Vet du når Telia gjør det?

 

 

 

Djuice sier de vil komme med prisendringer på bruk i utlandet snarlig i svar på facebook-siden sin, jeg tolker det som om KVTL mente endring av pris på utenlandsbruk.

 

djuice Norge Hei Per-Oskar! 

Det kommer noen endringer litt nærmere sommerferien, men det blir nok ikke helt fri roaming.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@Hedonism: det ser ut som om Djuice har foretatt en endring allerede, ved at de er på samme nivå som røkla, 0,52 per minutt, 0,52 per mb og 20 øre per sms. Mulig at den varslede endringen gjelder at inkluderte minutter kan brukes imEUEØS.

Lenke til kommentar

@Hedonism: det ser ut som om Djuice har foretatt en endring allerede, ved at de er på samme nivå som røkla, 0,52 per minutt, 0,52 per mb og 20 øre per sms. Mulig at den varslede endringen gjelder at inkluderte minutter kan brukes imEUEØS.

 

 

Kan hende det ja, om det kun er den endringen du viser til så var det ikke rare greiene fra Djuice sin side.

 

Edit:

Djuice skal komme med en endring av prisene, eventuelt innføre datapakker i utlandet alá OneCall og co.

 

Fra Facebook-veggen deres i dag:

djuice Norge Vi kommer til å lansere nye datapakker for utlandet med bedre priser før sommerferien. Vi kan ikke si noe om prisene nå, men det vil komme mer informasjon på veggen vår når disse blir lansert. Uttrykksikonet smile

/Per Reidar

Liker · Svar · 1 t
Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

 

 

Djuice kommer vel med prisendring nærmere sommeren, dessuten vil nye priser tvinges fram senest f.om. sommer 2017.

 

Vaget mellom Telia vs. Djuice blir med andre ord en vurdering av pakketilbudet som gis. For min del betyr 8 GB til 299 per mnd ganske mye (normalt 5 GB til 299 per mnd.).

Hvordan vet du når Djuice kommer med prisendringer? Vet du når Telia gjør det?

 

 

 

Djuice sier de vil komme med prisendringer på bruk i utlandet snarlig i svar på facebook-siden sin, jeg tolker det som om KVTL mente endring av pris på utenlandsbruk.

 

djuice Norge Hei Per-Oskar! 

Det kommer noen endringer litt nærmere sommerferien, men det blir nok ikke helt fri roaming.

 

 

Næværende endrig gir endring i prispakker, eks. på datakvote. Når det gjelder 2017 så er det EU som har bestemt dette.

 

Djuice har i dag allerede noen prispakker for bruk i EU.

 

Hva man velger er som alltid kost vs. nytte. Er man ofte på reise i EU (og gjerne har en arbeidsgiver som sponser teefon), ja da kan det være lurere å velge Telia. For min del så velger jeg datamengde fremfor utenlandsbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...