Gå til innhold

Hvor mange grader har du på din xp2500+ akkurat nå


AMPFILER

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. SLK-900 med en 80mm TT smartfan II (4700 o/min.)

2. Overklokket til 3200+

3. 38 grader

4. Tempen ligger som regel mellom 38-45 grader. Kabinettet holder ca 25-30 grader. Turtallet på cpu vifta er som regel 3200-3700 o/min.

 

Denne kjøleløsningen virker på meg som overkill for min cpu. Jeg har aldri vært over 50 grader, uansett hvor varmt det er inne. Selv ved 2.0 vcore er den ikke særlig varm.

 

Som regel har jeg alle vifter på minimum, da det er endel støy. Vannkjøling neste.

Lenke til kommentar

har vi ikke hatt en million sånne tråder før ? istedet for å poste sånne tråder hele tiden så kan dere jo lese de gammle som er postet :devil: VincentYa er du morrsom har en gammel t-bird 900 her so ligger konstant på over 75 grader og det har den gjort i over 4 år uten noen form for problemer i følge amd så skal du ikke overstige 90 grader

Endret av fenris1979
Lenke til kommentar
- 60-70 grader

- Aerocool phantom + arctic silver 3

-ikke klokket

-Jeg vil komme meg videre i livet.

jeg kan si deg en ting.. CPU'rer som stiger over 70 grader får somregel core melt down.. altså du ødlegger cpuen din..

Hold cpu ALLTID under 70.. sett gjerne på auto turnoff computer @ 60 degrees

nei dette er ikke riktig!! de tåler opptil 95 grader. men da fungerer ikke prosessoren opptimalt seff.. men slår man den av så ta på igjen etter en stund så fungerer den!!

Lenke til kommentar

AMD xp2500@2800 (får den ikke lenger......helt umulig:( )

Waterchill. Holder seg på ca 40 grader maks.

 

Kan forresten si av egen erfaring at 70 grader ikke er noe problem for en slik cpu. Min har vært over 100 ! Dette skjedde ved en feil da jeg installerte Waterchillen. Av en eller annen grunn så fikk jeg ikke med meg at blokka ikke kom helt ned på kjernen. Den støttet imot en kondensator. Startet opp pc'en glad og fornøyd.....og veldig spent!

Gikk inn i bios.......hmm.....merkelig.......104 grader?!

Sikker noe som ikke stemmer her ja. Lot den boote opp som vanlig. Når windows kom opp så startet jeg MBM og der fikk jeg nesten 110!

 

Mens jeg satt og funderte på hva i all verden som var problemmet så slo den seg av.......fullstendig! Fikk da en stygg mistanke om at det slettes ikke var noe gale med tempmålingene. Etter en sjekk på blokka så fant jeg selfølgelig ut at jeg hadde begått en generaltabbe! Var sikker på at jeg hadde svidd alt som het cpu, men til alt hell så gikk det helt fint. Er mulig at den tåler litt mindre nå da ettersom jeg nesten ikke får klokket den noe.

 

Kan legge til at den lå på ca 70 grader før jeg la inn vannkjøling. Da var den kjølt av en Glacialtech Igloo Silent breeze. Ikke overklokket.

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker om det jag skal skrive nå, men dere kan gjerne rette meg hvis jeg tar feil. No hard feelings :)

Altså, det er umulig å snakke om temperaturer på prosessorer så enkelt. Hvis dere tar to like prosessorer med to like kjølere men to forskjellige hovedkort, ville dere få ulyke temperaturmålinger. Dette er fordi forskjellige produsenter leser temperaturer fra prosessorer på forskjellige måter. Den beste måten er å lese temperatur direkte fra prosessor core, og jeg tror at Asus gjør det. Men, det er også spørsmål om hvilken BIOS versjon har dere i hovedkorter. Før jeg oppdaterte BIOS viste temperaturmåleren en temperatur, men etter oppdatering fikk jeg noe litt annerledes.

 

Som sagt, jeg er IKKE sikkert på alt det jeg skrev, men jeg tror jeg hørte det et eller annet sted.

Lenke til kommentar
har vi ikke hatt en million sånne tråder før ? istedet for å poste sånne tråder hele tiden så kan dere jo lese de gammle som er postet :devil: VincentYa er du morrsom har en gammel t-bird 900 her so ligger konstant på over 75 grader og det har den gjort i over 4 år uten noen form for problemer i følge amd så skal du ikke overstige 90 grader

Alle de gamle AMd kunne overstige 70 grader med glans.. nå burde dem ikke gjøre det da det skader corenm.. tru meg jeg vet har en kontakt som tester AMD cpu'er før dem kommer på markedet

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker om det jag skal skrive nå, men dere kan gjerne rette meg hvis jeg tar feil. No hard feelings :)

Altså, det er umulig å snakke om temperaturer på prosessorer så enkelt. Hvis dere tar to like prosessorer med to like kjølere men to forskjellige hovedkort, ville dere få ulyke temperaturmålinger. Dette er fordi forskjellige produsenter leser temperaturer fra prosessorer på forskjellige måter. Den beste måten er å lese temperatur direkte fra prosessor core, og jeg tror at Asus gjør det. Men, det er også spørsmål om hvilken BIOS versjon har dere i hovedkorter. Før jeg oppdaterte BIOS viste temperaturmåleren en temperatur, men etter oppdatering fikk jeg noe litt annerledes.

 

Som sagt, jeg er IKKE sikkert på alt det jeg skrev, men jeg tror jeg hørte det et eller annet sted.

Les mitt innlegg tidligere om hvilken grader jeg har.. dette er målt i 3 steder.. 1 bios 2 aida og 3 winbond.

 

Dette er målt i rom temp på 25 grader

Lenke til kommentar
1. dere må skrive hvilken kjøler dere har.

2. om dere har overklokka

3. hvor mange grader?

4. hva du vil;)

1. TT Silent Viking (Dvs. Vulkano7 med 2000rpm vifte)

2. Ja, til 2100 MHz

3. 56'C (27'C over kabinett-temp)

4. Lufttemp i kabinettet: 29'C, Spenning: 1,65V, har kjørt med ca 5% belastning den siste timen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...