Gå til innhold

Hvor mange grader har du på din xp2500+ akkurat nå


AMPFILER

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle de gamle AMd kunne overstige 70 grader med glans.. nå burde dem ikke gjøre det da det skader corenm.. tru meg jeg vet har en kontakt som tester AMD cpu'er før dem kommer på markedet
tror deg ikke

Da er vi to

 

BTW: Barton har en øvre grense på 85c .. er ikke så vanskelig å finne it.. noen som har hørt om whitepapers?

Lenke til kommentar

Alle de gamle AMd kunne overstige 70 grader med glans.. nå burde dem ikke gjøre det da det skader corenm.. tru meg jeg vet har en kontakt som tester AMD cpu'er før dem kommer på markedet

Med glans er vel litt å ta i vel...!

Min gamle athlon thunderbird døde på ca 92 grader iallefall, men tror de gamle thunderbirdene tålte mere varme over tid enn det de nye gjør. Jeg kjørte iallefall min bird på 70-80 grader lenge.

Lenke til kommentar

1. dere må skrive hvilken kjøler dere har.

2. om dere har overklokka

3. hvor mange grader?

4. hva du vil;)

 

 

1) AeroCool The Phantom ( mod; titan silent vifte @ 2700 rmp)

+ Artic Silver 5

2) fra 2500+ til 3200+ ( 2,2ghz)

3) Idle 38-39 Load; 40-41 ( Har støydempet kabinett + ingen kab. vifter)

4) Knall fornøyd.. burde jeg være det?

Vifta er jo godkjent for 2600+! men jeg har jo en titan istedet for aero coolen da men...

Lenke til kommentar

1. dere må skrive hvilken kjøler dere har.

2. om dere har overklokka

3. hvor mange grader?

4. hva du vil;)

 

1. SLK 800, Papst 8412N2GH

2. 11*200

3. 65 - 70

 

Sliter med høy tempereatur. Den kjøleribba med såpass sprek vifte burde vel kjølt bedre? Arbeidstemperatur er godt over 50 grader også uten klokking. Systemtemperatur = 25 grader.

 

Hvis noen har en ide om noe jeg gjør galt er jeg takknemlig for det. Temperatur er avlest fra diodesensor i MBM5, har a7n8x dlx og to 12cm kabinettvifter. Har montert kjøler korrekt med standard kjølepasta.

Lenke til kommentar
uklokka, volcano 9 kjøler på full pupp, 37grader celcius.

bruker no cooler master goop jalla for 70kr elns.

 

og pcn står ved siden av en varmeovn, og har 2 kabinett vifter. Må si jeg liker denne kjøleren godt, men den bråker værre enn carl i hagen på plumbo når den går for fullt.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
bare en teori... men dere som sliter med høy temeratur; der har ikke MSI hovedkort vel...?

jeg hadde problemer med temp og mitt msi k7n2 delta ilsr kort...

 

det er nå returnert, samme cpu og litt dårligere pasta, klarer allikevel 10-15 c under på dette hovedkortet, sammenlignet med msi`et =)

Load temp er ikke i nærheten av MSI`s idle...

MSI pleier være bra.. hva er dette? Hadde ofte problemer med feil visninger og.. stod 30c når det var 48..? :S

Oppdaterte bios.. jalp litt, men målerene på enermax styringa viste annet enn hk.. i tillegg til at det var unormalt varmt...

 

 

star*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...