Gå til innhold

Hvor mange grader har du på din xp2500+ akkurat nå


AMPFILER

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke overklokket, kjører amd Xp2800+ 333mhz FSB, og en Aero 7+ Coolermaster socket a vifte.. nå har jeg også en genial plasert kabinett vifte inni det store big toweret mitt, og det er veldig god ventilasjon, og det er litt kaldt på rommet mitt, men da ligger CPU`en min på 37c idle, 44c load.. men dette er bare når cpu viften kjører på 60% hastighet.. kan nok få presset tempen langt ned.. :D

Lenke til kommentar
jeg kan si deg en ting.. CPU'rer som stiger over 70 grader får somregel core melt down.. altså du ødlegger cpuen din..

Hold cpu ALLTID under 70.. sett gjerne på auto turnoff computer @ 60 degrees

Core meltdown? Hva er det du prater om? Det er ikke et kjernekraftverk inni CPUen hvis det er det du tror.

 

70C er ikke skummelt for en CPU, men det reduserer ytelsen. Jeg har opplevd AMD CPUer som har gått under konstant temp på over 70C i mange måneder uten å ta umiddelbar skade av det.

 

-KJ

Lenke til kommentar
har en slk 900 kjølerblokk med en papst 92x92 vifte :devil:

den er klokket til 2339mhz med v core på 1.93 med 11x211.6 (ifølge cpuz)

cpu temp på 41 grader da den har stått på i 2 dager og har rom temp på 44 grader :blush:
(er egentlig klar over at dette ikke skal være mulig) Endret av Xticy
Lenke til kommentar
AMD xp2500@2800 (får den ikke lenger......helt umulig:( )

Waterchill. Holder seg på ca 40 grader maks.

 

Kan forresten si av egen erfaring at 70 grader ikke er noe problem for en slik cpu. Min har vært over 100 ! Dette skjedde ved en feil da jeg installerte Waterchillen. Av en eller annen grunn så fikk jeg ikke med meg at blokka ikke kom helt ned på kjernen. Den støttet imot en kondensator. Startet opp pc'en glad og fornøyd.....og veldig spent!

Gikk inn i bios.......hmm.....merkelig.......104 grader?!

Sikker noe som ikke stemmer her ja. Lot den boote opp som vanlig. Når windows kom opp så startet jeg MBM og der fikk jeg nesten 110!

 

Mens jeg satt og funderte på hva i all verden som var problemmet så slo den seg av.......fullstendig! Fikk da en stygg mistanke om at det slettes ikke var noe gale med tempmålingene. Etter en sjekk på blokka så fant jeg selfølgelig ut at jeg hadde begått en generaltabbe! Var sikker på at jeg hadde svidd alt som het cpu, men til alt hell så gikk det helt fint. Er mulig at den tåler litt mindre nå da ettersom jeg nesten ikke får klokket den noe.

 

Kan legge til at den lå på ca 70 grader før jeg la inn vannkjøling. Da var den kjølt av en Glacialtech Igloo Silent breeze. Ikke overklokket.

Sorry,men da MÅ du jo være blind.Ser jo gjerne om kjøleren ligger OPPÅ en kondensator før du starter maskinen? :scared::thumbs:

 

Jeg ligger på 47grader idle og 50-55grader ved load. :cry: Gleder meg til Vannkjølingen kommer, :thumbup:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
1. Thermaltake Volcano 12 vifte + kjøler på en xp2500+

2. 37 grader @ 3000rpm

3. IKKE overklokket

gok! min xp2500+ uklokka ligger jo på den tempen når vifta går på 5000rpm! Bråker jo som Carl I Hagen på plumbo. Har det med kjøleren å gjøre, eller de 2 ibm og 2 wd diskene som står i? Er det SÅ stor forskjell på volcano 9 og 12? :p (ashima bigtower, 2 kabinettvifter)

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
jeg kan si deg en ting.. CPU'rer som stiger over 70 grader får somregel core melt down.. altså du ødlegger cpuen din..

Hold cpu ALLTID under 70.. sett gjerne på auto turnoff computer @ 60 degrees

Core meltdown? Hva er det du prater om? Det er ikke et kjernekraftverk inni CPUen hvis det er det du tror.

 

70C er ikke skummelt for en CPU, men det reduserer ytelsen. Jeg har opplevd AMD CPUer som har gått under konstant temp på over 70C i mange måneder uten å ta umiddelbar skade av det.

 

-KJ

altså at du skader det som er inni cpu.. du vil skade ytelse.. jeg sa ikke at cpuen gt til ****** med en gang mendet skader.. til slutt kan den fuckes..

de gamle kunne før kjøre på høy temp men nå anbefales det fra AMD at de kjøres under 70 for og ikke skade cpu'en.. for du som ikek trudde meg.. les litt på amd sine sider..

Lenke til kommentar
Er vi litt kranglete i dag :mrgreen: ?

Najsh. Kall det hva du vil. Er bare litt fed up av slike jallainnlegg som det jeg svarte på.

 

For den som lurer, så er det bare å gjøre som vedkommende selv foreslår. Her i denne PDFen slår AMD selv fast at maks temp for deres Athlon CPUer er enten 85C eller 90C. 90C gjelder for Palomino og Thoroughbred opp til XP2100+, 85C for Thoroughbred fra 2200+ og opp, samt Barton.

 

Å slenge ut påstander og underbygge med å be folk sjekke på den og den websiden holder bare ikke. :thumbdown: Link til opplysningene direkte.

 

-KJ (Morragretten...)

Lenke til kommentar
altså at du skader det som er inni cpu.. du vil skade ytelse.. jeg sa ikke at cpuen gt til ****** med en gang mendet skader.. til slutt kan den fuckes..

de gamle kunne før kjøre på høy temp men nå anbefales det fra AMD at de kjøres under 70 for og ikke skade cpu'en.. for du som ikek trudde meg.. les litt på amd sine sider..

Og bare for å ta diskusjonen helt ut: Forklar hva du mener med "det som er inni CPU"? Hvordan skader du dette ved å ha driftstemp på f.eks. 75C?

 

-KJ (Enda ikke fått kaffen sin... :angry: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...