Gå til innhold

Hvor mange grader har du på din xp2500+ akkurat nå


AMPFILER

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- 60-70 grader

- Aerocool phantom + arctic silver 3

-ikke klokket

-Jeg vil komme meg videre i livet.

jeg kan si deg en ting.. CPU'rer som stiger over 70 grader får somregel core melt down.. altså du ødlegger cpuen din..

Hold cpu ALLTID under 70.. sett gjerne på auto turnoff computer @ 60 degrees

Dette var nytt for meg, jeg trodde CPUer skulle takle over 90 grader. Jeg vet at man helst bør ha under 70 men den skal vel ikke bli ødelagt for det?

Lenke til kommentar
- 60-70 grader

- Aerocool phantom + arctic silver 3

-ikke klokket

-Jeg vil komme meg videre i livet.

jeg kan si deg en ting.. CPU'rer som stiger over 70 grader får somregel core melt down.. altså du ødlegger cpuen din..

Hold cpu ALLTID under 70.. sett gjerne på auto turnoff computer @ 60 degrees

Dette var nytt for meg, jeg trodde CPUer skulle takle over 90 grader. Jeg vet at man helst bør ha under 70 men den skal vel ikke bli ødelagt for det?

Hehe.. nytt er ordet. For det første så smelter ikke kobber og silisium ved 70 eller 80c .. skal du klare å få en core-meltdown som du så fint kaller det så må du nok over 1414c.

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er så vanskelig med å finne ut sånt.. dette forumet bli mer og mer preget av unger og bedrevitere som TROR de vet alt, men så fort de åpner munnen sin så kommer det bare falske noter ut.

 

Jeg tror det er på tide at folkene her skjerper seg litt, og lærer seg til å holde kjeft når de ikke vet hva de snakker om. Ikke noe noe annet forum er det SÅ grusomt mye feilinformasjon som her.

 

Om det var noe spm. om hvor mye en bartonkjærne skal tåle så er svaret 85c .. Dette kan man lese av steppingkoden på cpu.. så forbanna enkelt er det. En annen måte er å gjøre noe så kryptisk og ulogisk som å søke via google, eller rett og slett sette kursen mot www.amd.com .

 

Dette var ikke kun ment mot de som feilinformerer i denne tråden, men til ALLE som kanskje burde lese litt mer, og skrive litt mindre.

Endret av formann
Lenke til kommentar
1. Thermaltake Volcano 12 vifte + kjøler på en xp2500+

2. 37 grader @ 3000rpm

3. IKKE overklokket

gok! min xp2500+ uklokka ligger jo på den tempen når vifta går på 5000rpm! Bråker jo som Carl I Hagen på plumbo. Har det med kjøleren å gjøre, eller de 2 ibm og 2 wd diskene som står i? Er det SÅ stor forskjell på volcano 9 og 12? :p (ashima bigtower, 2 kabinettvifter)

Tror du må ta en titt på kjøleribba di. se om den sitter ordentlig.

Bra med kjølepasta?

God utlufting fra kabinette?

Ellers så kan du jo sjekke hvor mye den ligger på 3000rpm da.

 

Jeg har 3 kabinett vifter. 2 som suger inn og 1 som blåser ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...