Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Om du kan fortelle meg hva du forventer så skal jeg se på saken."

 

Er det muligens et Focaults pendulum i et av universitetsbyggene dere mener? Det er mulig at dette er festet på en spesiell måte slik at resultatet manipuleres.

Kunne ha tatt bilde festeanordningen av den på NTNU... hvis du lover å støvsuge ut sagflisa i mellom ørene dine når bildet viser noe du ikke er enig i.

 

Det er for øvrig også overveiende mulighet at du tar feil.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

 

maxRPM, hvordan kan du vite uten å selv ha observert noe i det virkelige liv? Det er jo du som tror her.. du kan ikke vite ved å se på YouTube filmer uten å teste teorien i praksis.

Nei jeg tror jeg. Har ikke sagt annet. Og kan observere litt. Horisonten er flat så langt øyet rekker.

Fra hvilke steder har du egentlig observert horisonten?

Lenke til kommentar

Hvor er GTHvidsten med sin fantastiske egen webside og YouTube kanal med 0seere. Alle websidene er redigert samme dag og tid. Han filmet romfergeoppskytningen. Men ikke seg selv og ikke hei mamma eller noe som skulle tilsi det var en vanlig kar.

Jeg er her fremdeles jeg.

 

Så fordi jeg var mer interessert i å filme romfergeoppskytingen i stedet for å sende hilsen hjem til mamma så er hele oppskytingen fake?

 

Du mener altså at alle filmer hvor kameramannen ikke også filmer seg selv er suspekte? Alle rapportasjene på Dagsrevyen hvor du ikke ser kameramannen betyr at "eliten" prøver å skjule noe for deg?

 

 

Og du bommer på at alle blogpostene mine er redigert samme dag og tid. Det gjelder kun de jeg måtte konvertere fra det gamle websidesystemet, og kun poster eldre enn 2007. Grunnen til det er at det gamle websidesystemet ikke hadde støtte for like mye data som det nye, så når jeg konverte fra det gamle til det nye så var jeg nødt til å sette et tidspunkt på postene og det var lettere å bare sette alle til midnatt enn å måtte gå gjennom hver eneste en og gjette på når på døgnet jeg eventuelt skrev det.

Skjønner fremdeles ikke helt hva det eventuelt skulle ha "bevist".

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg jo at det er noe som heter trolling. Men spørsmålet om hvordan man selv kan VITE at jorden er rund er realt nok. Dette er sikkert nevnt tidligere i tråden, i så fall gjentas det nå:

Nordlig og sørlig halvkule!  Man skal ha en jævlig god argumentasjonsrekke for å forklare disse halvkulene på noen annen måte enn at jorden er rund.

Endret av mrSnorkel
Lenke til kommentar

Er det mulig at et lengre intervju fra romstasjon kan gjøres slik; De er i et zero g-fly, og flyet flyr opp og ned hele tida for å oppnå zero gravity. Men astronauten vil oppleve korte perioder uten effekten, og korte perioder med effekten. Dette kan forklare hvorfor ting og personer plutselig flyter opp under lengre intervjuer. Astronauten kan da selv passe på å gjøre de spennende eksperimentene mens flyet er i en fase med zero g, og stå rolig og svare på spørsmål mens han/hun er uten zero g.

 

Tabber fra NASA:

 

https://www.youtube.com/watch?v=CXSgIQhK098

 

https://www.youtube.com/watch?v=JMf0p7vOKn4

Lenke til kommentar

En som heter Danny Kundzinsh skriver: "They have airplanes that can reach even higher then we know which gives them about 9-10 minutes of zero G gravity, with a 17 Billion budget a year they can afford one... or two."

 

En kan notere seg at romdraktene ser ubrukte og rene ut, og redskapene for "nr 1 og nr 2" på toalettet ser rene ut og hun tar direkte på dem.

 

Vi har tidligere vært inne på hvordan veneportene fungerer på jorda. Og nå... hvordan fungerer de på ISS? NASA skriver at blodet vil bli trukket oppover i kroppen mot hjertet og hodet, og dette kan føre til besvimelse. Derfor overvåker de astronautenes helse. Men det høres jo ut til at konstant zero g vil føre til at diverse organer i kroppen bryter sammen etter hvert. Og psykisk vil man vel også bryte sammen av å være ute i verdensrommet i lengre tid. Det høres helt forferdelig ut, når alt tas i betraktning. Hår, snørr og brødsmuler, og støv som er nødt til å flyte omkring i lufta på ISS.

De skal ha byttet ut brødskiver med tortillaer, fordi brødskivene førte til brødsmuler som fløy omkring i romskipet. Vel, tenk på alt annet som detter ned på gulv og benker her nede på jorda, som vi enkelt kan tørke av fordi det har landet. Alt dette skal flyte omkring i romskipet fordi det ikke lander. Likevel ser vi ikke en eneste smule, et eneste hår, et eneste støv, en eneste tøybit eller en eneste dråpe som flyr omkring. Det er helt tomt for småpartikler. Det er jo fordi romskipet faktisk ikke blir brukt....

Lenke til kommentar

Har du sett for deg at de kanskje har ett filtreringssystem der?

Sånn for å filtrere luften, og gjennbruke den slik at de ikke dør og sånn.

Dette filteret vil jo fange opp alt som flyr løst rundt.

 

Hvordan ser toalettet ditt ut hjemme, og hvordan holder du det sånn?

Jeg vet ikke med deg, men selv vasker jeg mitt toalett for å holde det rent, vil anta astronautene tenker så langt også.

At draktene ser rene ut kan jo komme av at det er lite møkk ute i rommet, de bader jo ikke i gjørma akkurat, ikke bruker de dem så ofte heller. Og når de er i bruk er det jo for å være på tsiden, i vakuum, der det ikke er møkk i det hele tatt.

 

Skjelettet og muskler tar skade av det ja, psyken om man ikke er sterk nok også. Men tror du ikke de plukker ut de som verken har psykiske eller fysiske problemer til å dra da?

 

Med veneport mener du slik de setter inn f.eks kreftsyke pasienter og andre som ofte får sprøyte? Tror du de passer om bord på f.eks ISS?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

"The reduced gravity of space also affects the way foods are packaged and served. In space, foods that crumble when eaten are avoided. Crumbs and liquids can damage equipment or be accidentally inhaled by astronauts as they float inside the spacecraft. Space is no place for a peanut butter and jelly sandwich. The breadcrumbs from the sandwich can cause trouble. Peanut butter on its own, though, is okay. Sticky food can be eaten with a fork or spoon."

 

Fordi det smuler mindre.

At ett filter vil ta det opp etterhvert betyr jo ikke at man kan søle å grise så mye man kan.

 

Ang veneklaff, så er jo de en slags enveisventil som jo vil fungere uavhengig av tyngdekraft så vidt jeg kan se. Uansett, funksjonen er jo å forhindre at blodet går mot tyngdekraften på vei tilbake til hjertet. Uten tyngdekraft vil jo deres funksjon være unødvendig da de kun er der for å motvirke tyngdekraftes effekt på blodsirkulasjonen.

Lenke til kommentar

Det er også mange småpartikler som ikke kan kontrolleres, som flass, døde hudceller, døde midd... alt som renholdere og andre sliter med her på jorda.

 

Og den nr. 2-greia ser forferdelig vond ut å sitte på, altså... En rund gummiåpning javel, men med en liten plastfirkant rundt som mildt sagt blir smertefull hvis gjøremålet varer lengre enn 2 sekunder. Og det sies jo at mange voksne har fordøyelsesproblemer som kan gjøre toalettbesøk meget langvarige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...