Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Redd for barnevernet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jo vært fint å se den faktiske grunnen til at de mistet barna, når barnevernet tar barna er det jo dramatisk, men hva er grunnen? Hadde vært noe om barnevernet kunne gått ut med sin side, men det kan virke ødeleggene på barna både nå og i fremtiden så det er jo klart de ikke skal eller kan det.

 

Så bare starten av filmen, men der går det jo ganske tydelig frem at ettersom barna er helt avhengig av foreldrene de første årene er de biologiske foreldrene alltid best og gjør det riktige. Det hadde vært fint om det hadde vært sånn

 

Det er ganske forståelig da, på en måte, jeg syns mer synd på dem, fordi de ikke evner å se at de gjorde noe feil, jeg syns det er OK å begå tabber, det er hva du velger å gjøre med det når de kommer ut i lyset som tells.

Det er synd på de ja, på mange måter. Kjenner ikke moren så godt(hun svarer bare ja eller nei når man forsøker å føre en dialog), men barnefaren kan umulig ha hatt en god oppvekst. Faren hans har flere psykiske diagnoser. Hadde barnevernet kommet inn tidlig i oppveksten så kanskje han hadde vokst opp og blitt normal.
Lenke til kommentar

Hadde jo vært fint å se den faktiske grunnen til at de mistet barna, når barnevernet tar barna er det jo dramatisk, men hva er grunnen? Hadde vært noe om barnevernet kunne gått ut med sin side, men det kan virke ødeleggene på barna både nå og i fremtiden så det er jo klart de ikke skal eller kan det.

 

Så bare starten av filmen, men der går det jo ganske tydelig frem at ettersom barna er helt avhengig av foreldrene de første årene er de biologiske foreldrene alltid best og gjør det riktige. Det hadde vært fint om det hadde vært sånn

 

Barna tilhører ikke det kollektive sosialistisk felleskapet. Barna tilhører foreldrene. At staten skal få lov til å stjele barna. Det er kommunistisk tankegang. Kun Arbeiderpartiet, rødt og kommunist partier som støtter disse barnevernet. I sosialistenes verden er kjernefamilien ødelagt. Det viktigste for sosialistene er det kollektive felleskap i den tro at alle skal være like.

 

Personlig så mener jeg at kjernefamilien er viktigst. Dermed burde sosialistene ha ingen rett til å kidnappe barna. 

Lenke til kommentar

Barna tilhører ikke det kollektive sosialistisk felleskapet. Barna tilhører foreldrene. At staten skal få lov til å stjele barna. Det er kommunistisk tankegang. Kun Arbeiderpartiet, rødt og kommunist partier som støtter disse barnevernet. I sosialistenes verden er kjernefamilien ødelagt. Det viktigste for sosialistene er det kollektive felleskap i den tro at alle skal være like.

 

Personlig så mener jeg at kjernefamilien er viktigst. Dermed burde sosialistene ha ingen rett til å kidnappe barna. 

Ettersom barna eies av foreldrene mener du foreldrene kan gjøre som du vil og vil frata barnas rett til beskyttelse?

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barn tilhører INGEN. De er egne mennesker.

 

Edit: ingen EIER ett annet menneske i ett vestlig samfunn, du er helt på jordet!

 

Men da betyr det jo at barnevernet ikke kan ta barna. For du sier jo at de tilhører ingen, men allikevel kan staten ta barna mot barnas egen vilje. 

 

Lever du ved prinsippet staten vet best og barnet har ingen rett? 

Lenke til kommentar

 

Barna tilhører ikke det kollektive sosialistisk felleskapet. Barna tilhører foreldrene. At staten skal få lov til å stjele barna. Det er kommunistisk tankegang. Kun Arbeiderpartiet, rødt og kommunist partier som støtter disse barnevernet. I sosialistenes verden er kjernefamilien ødelagt. Det viktigste for sosialistene er det kollektive felleskap i den tro at alle skal være like.

 

Personlig så mener jeg at kjernefamilien er viktigst. Dermed burde sosialistene ha ingen rett til å kidnappe barna. 

Ettersom barna eies av foreldrene mener du foreldrene kan gjøre som du vil og vil frata barnas rett til beskyttelse?

 

 

Jeg besvarer ditt spørsmål med advokat Marius Reikerås fra Norge. Han forklarer det ganske bra og tydelig. 

 

Lenke til kommentar

 

Barn tilhører INGEN. De er egne mennesker.

 

Edit: ingen EIER ett annet menneske i ett vestlig samfunn, du er helt på jordet!

 

Men da betyr det jo at barnevernet ikke kan ta barna. For du sier jo at de tilhører ingen, men allikevel kan staten ta barna mot barnas egen vilje. 

 

Lever du ved prinsippet staten vet best og barnet har ingen rett? 

 

Jeg lever ved prinsippet at ikke alle folk takler å være en foreldre og trenger hjelp, det er min stilling til saken. 

 

Du reduserer barn til eiendom. Det er bare helt jævla sykt og jeg håper du aldri får barn selv med den instillingen.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lever ved prinsippet at ikke alle folk takler å være en foreldre og trenger hjelp, det er min stilling til saken. 

Du reduserer barn til eiendom. Det er bare helt jævla sykt og jeg håper du aldri får barn selv med den instillingen.

 

Du har tatt det ut av kontekst. Jeg skrev tilhører og ikke eier. Desverre to forskjellige ord med to forskjellige betydninger. 

Lenke til kommentar

 

Jeg lever ved prinsippet at ikke alle folk takler å være en foreldre og trenger hjelp, det er min stilling til saken. 

Du reduserer barn til eiendom. Det er bare helt jævla sykt og jeg håper du aldri får barn selv med den instillingen.

 

Du har tatt det ut av kontekst. Jeg skrev tilhører og ikke eier. Desverre to forskjellige ord med to forskjellige betydninger. 

 

Tilhører sier direkte at du mener at barnet HØRER TIL NOEN, som i å EIE dem. Ikke prøv å vri deg unna. BARN ER IKKE EIENDOM og burde heller ikke bahandles som det. Derfor faller hele argumentet ditt i grus og du vil ikke bli tatt seriøst lenger, vil du ha SLAVER så bor du i feil del av verden.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg besvarer ditt spørsmål med advokat  Straffedømte Marius Reikerås fra Norge. Han forklarer det ganske bra og tydelig. 

 

 

"Norwegian lawyer speaks.."

 

Særlig. Reikerås er vel både fratatt bevilling, dømt for trusler og siktet for svindel - ikke akkurat noen man tar seriøst som "advokat".

Endret av toth
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Barna tilhører ikke det kollektive sosialistisk felleskapet. Barna tilhører foreldrene.

Dette avslører barnevernsmotstandernes egentlige holdninger. De mener barna er viljeløse og rettighetsløse objekter som foreldrene skal kunne gjøre hva de vil med. Mishandle, voldta, maltraktere... det er jo "bare barn" og barn er foreldrenes eiendom å gjøre som de vil med, mener barnevernsmotstanderne.

 

De som støtter barnevernet mener at barn er selvstendige personer - mennesker med egne grunnleggende rettigheter. Statens oppgave er å beskytte disse menneskene mot overgrep. Ofte begår dessverre foreldre overgrep mot egne barn, og da er det bra det finnes noen som kan redde dem.

 

Beklager necropost.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er du redd for barnevernet?  :hmm:

Jeg tror ikke noen, i utgangspunktet, er redd barnevernet (BV).

 

Problemet oppstår når andre bekymres over dine evner som barne-oppdrager og kontakter BV.

 

Da blir du, og ofte resten av familien, redd BV.

 

Min erfaring fra BV er at de har en utakknemlig jobb hvor de ikke har lov til å fortelle sin side av en sak, men hvor den andre part løper til media - som sier: "YESS! Dette blir opplag"!  Media driter i sannhet, så lenge de kan sitere en kilde.

 

Det sagt, noen BV, få tror jeg, kan bli litt -  småkonge.

Endret av CiaroScuro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er du redd for barnevernet?  :hmm:

Det sagt, noen BV, få tror jeg, kan bli litt -  småkonge.

 

Det gjelder alle posisjoner hvor du har noen form for makt. Det vil alltid være forskrudde individer som tiltrekkes slike yrker fordi de har komplekser med seg selv og trenger å leke 'gud' ovenfor noen.

 

Dessverre riktig. Tragisk når det går ut over barnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...