Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Redd for barnevernet?


Anbefalte innlegg

Jeg har sett en dem anbefalle dette til de som oppsøker anti-barnevernsgrupper og spør om råd ja.

Og ja, det er idiotiske råd som bare sørger for at barnevernet til slutt antagelig må ta over omsorgsretten om det er grunnlag selv om det kanskje kunne ha blitt løst uten med samarbeid.

 

Men igjen, noen av de som er der mener at barna har det bedre hos foreldre som forgriper seg på dem og/eller er voldelig mot de enn hos fosterforeldre, så det er jo begrenset hva man kan forvente.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er helt naturlig å være redd for barnevernstjenesten dersom man ikke har direkte kjennskap til dem fra før. Det finnes nok et hav av andre grunner også, men jeg kan kun snakke for meg selv som har barn og en psykisk syk kone (nå ekskone). Jeg ble redd for barnevernet da jeg forsøkte å sjekke ut erfaringer med dem på nettet. I all hovedsak så fant jeg utelukkende negative innlegg mot barnevernstjenesten og dette gjorde meg kjemperedd. Spesielt med tanke på at kommunikasjonen er på et minimum og at man desverre føler seg skyldig til det motsatte er bevist.

 

Dette blir litt som NAV. Noen har positive erfaringer med NAV, andre har negative erfaringer med NAV. Bare fordi du fikk god hjelp, betyr ikke at andre vil få det. Det vel heller ikke du som ble anklaget, vi bør egentlig spørre eks-kona di hvordan hun følte barnevernet behandlet henne. 

 

Blant de som har dårlige erfaringer, så er det ikke bare de som har mistet barna sine som er misfornøyde. Det er også mange som klager på at barnevernet truet dem, istedenfor å hjelpe dem. At de gjentatte ganger plager dem med falske anklager. Eller at de måtte kjempe imot dem i retten, og når barnevernet taper så fortsetter de å motarbeide dem og tilbyr ingen hjelp.

 

Barnevernet er veldig lokalt. Noen steder gjør vesentlig mindre feil enn andre steder. Om vi skal kunne diskutere dette på en ordentlig måte, må vi ha mer åpenhet, og begge sider må erkjenne at barnevernet gjør mye korrekt, men de gjør også feil.

Lenke til kommentar

 

 

 

Barn tilhører INGEN. De er egne mennesker.

 

Edit: ingen EIER ett annet menneske i ett vestlig samfunn, du er helt på jordet!

Så bra du mener at barna ikke tilhører noen. Da tilhører de ikke Barnevernet heller. Hvorfor skal Barnevernet da ta barna fra egnede og skikkede foreldre? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

 

Det er ingen som har påstått at de tilhører barnevernet heller. Tvert imot, barnevernet er en etat som skal legge til rette for at barns rettigheter som individer ivaretas. Hvordan du klarer å begynne å røre om at noen har sagt noe om at BV eier barna skjønner jeg ikke.

 

For å gi deg det med teskje: Å ha omsorgen for et barn innebærer ikke at man eier det. Det gjelder uansett hvem som har omsorgen, om det er foreldrene eller barnevernet.

 

Hvorfor er barnevernshatere alltid så påståelige?

 

BV tar ikke barna fra egnede og skikkede foreldre. Det kan skje enkelte feil, men BV som regel riktige avgjørelser. Husk at over halvparten av foreldre som har mistet omsorgen for barna har stor tillit til barnevernet, og et overveldende flertall av foreldre som har vært i kontakt med BV generelt har stor tillit.

 

 

Barnevernet eier ikke barna. Det er ikke riktig at det skjer enkelte små feil. Barnevernet og sakkyndige psykologer samarbeider for å ta barn. Ikke hører de på barna heller. Dette er dokumentert i studier og forskning. Barnevernet har heller ikke den store tilliten som du sier. Hvorfor sier du at det skjer noen enkelte feil når dette ikke er riktig? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

 

Nei, BV eier ikke barna. Det er akkurat det jeg nettopp påpekte. Har du store vansker med å få deg hva folk skriver?

 

Barnevernet har tilliten jeg påpeker. Det er gjort undersøkelser som dokumenterer dette.

 

Vennligst avstå fra å spamme forumet med utallige ubegrunnede påstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er et problem begge veier. Noen ganger så forteller kritikere en misvisende historie og vi blir lurt. Andre ganger så forteller kritikere enn sann historie og vi avfeier det med "Vi har ikke hørt barnevernets sin side av saken".

Saken er at det er veldig få saker som viser seg å være reelle. Når fakta begynner å komme for en dag og man får høre mer enn bare foreldrenes versjon så viser det seg omtrent alltid at den opprinnelige fremstillingen i media var direkte løgnaktig.

 

Det er et idiotiske tips, selv om du ikke stoler på barnevernet. Om du ikke stoler på dem, bør du ikke være så vanskelig som mulig, men du bør holde hodet lavt. Si deg enig i alt de sier, gjennomfør alle tiltak de anbefaler, skaff deg kontakter på insiden som kan hjelpe deg og aldri ta initiativ selv. Dette er korrupsjon 101.

Eh, hva? Korrupsjon? Hva i alle dager er det du snakker om?

 

Dette blir litt som NAV. Noen har positive erfaringer med NAV, andre har negative erfaringer med NAV. Bare fordi du fikk god hjelp, betyr ikke at andre vil få det. Det vel heller ikke du som ble anklaget, vi bør egentlig spørre eks-kona di hvordan hun følte barnevernet behandlet henne. 

 

Blant de som har dårlige erfaringer, så er det ikke bare de som har mistet barna sine som er misfornøyde. Det er også mange som klager på at barnevernet truet dem, istedenfor å hjelpe dem. At de gjentatte ganger plager dem med falske anklager. Eller at de måtte kjempe imot dem i retten, og når barnevernet taper så fortsetter de å motarbeide dem og tilbyr ingen hjelp.

Du glemmer at over halvparten som har mistet omsorgen for barna sine har stor tillit til barnevernet. Av foreldre som har vært i kontakt med barnevernet generelt og for eksempel fått utformet tiltak så har en overveldende majoritet stor tillit til etaten.

 

Husk også på at antallet omsorgsovertakelser er forsvinnende lite sammenlignet med hvor mange saker barnevernet har hvert år.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Barnevernet har tilliten jeg påpeker. Det er gjort undersøkelser som dokumenterer dette.

Ja, blant nordmenn som sjeldent blir anklaget av barnevernet så har de kjempehøy tilitt, men blant innvandre så er ikke tilitten særlig høy. 

 

Antall som er helt eller delevis uenig

[table]

BVT gjør grundige undersøkelser før de tar avgjørelser i saker som gjelder familier fra min kultur65.1

BVT tar avgjørelser som er til det beste for barnet65.8

BVT følger de lover og regler som gjelder for arbeidet deres51.3

BVT behandler familier fra min kultur og norske familier på samme måte68.8

BVT tar omsorg for et barn fra min kultur, kun når det er helt nødvendig65.1

BVT gjør grundige vurderinger når de rekrutterer fosterforeldre55.9

[/table]

 

Holdning til barnevernet 1 (svært negativ) til 5 (svært positiv)

[table]

Holdning til kommunikasjon2.71

Holdning til redsel2.38

Holdning til kulturkompetanse1.87

Tilitt Totalt2.17

[/table]

https://www.bufdir.no/global/nbbf/Barnevern/Innvandrerbefolkningens_tillit_til_barnevernet.pdf

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Saken er at det er veldig få saker som viser seg å være reelle. Når fakta begynner å komme for en dag og man får høre mer enn bare foreldrenes versjon så viser det seg omtrent alltid at den opprinnelige fremstillingen i media var direkte løgnaktig.

 

Det betyr ikke at alle saker er falske.

 

Problemet er at hver eneste gang noen kritiserer barnevernet så får vi høre at siden barnevernet har taushetsplikt så er historien automatisk falsk. Men en slik holdning så er det ikke mulig å kritisere barnevernet uansett hva de gjør.

 

Eh, hva? Korrupsjon? Hva i alle dager er det du snakker om?

 

Jeg snakker om hvordan man bør oppføre seg om man antar at et offentlig system er korrupt, eller ikke fungerende. 

 

Du glemmer at over halvparten som har mistet omsorgen for barna sine har stor tillit til barnevernet. Av foreldre som har vært i kontakt med barnevernet generelt og for eksempel fått utformet tiltak så har en overveldende majoritet stor tillit til etaten.

 

Husk også på at antallet omsorgsovertakelser er forsvinnende lite sammenlignet med hvor mange saker barnevernet har hvert år. 

 

At en studie sier noe, betyr ikke at det er riktig. Har du en lenke til studiet sånn at vi kan se på hvordan de unngikk sampling bias. 

 

Sannsynligvis så er det en overvekt av foreldre som ga fra seg omsorgen frivilig og de kommer naturligvis til å være mer positive. Jeg tenkte på de som mistet omsorgen mot deres vilje. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Jeg tror det er helt naturlig å være redd for barnevernstjenesten dersom man ikke har direkte kjennskap til dem fra før. Det finnes nok et hav av andre grunner også, men jeg kan kun snakke for meg selv som har barn og en psykisk syk kone (nå ekskone). Jeg ble redd for barnevernet da jeg forsøkte å sjekke ut erfaringer med dem på nettet. I all hovedsak så fant jeg utelukkende negative innlegg mot barnevernstjenesten og dette gjorde meg kjemperedd. Spesielt med tanke på at kommunikasjonen er på et minimum og at man desverre føler seg skyldig til det motsatte er bevist.

 

Dette blir litt som NAV. Noen har positive erfaringer med NAV, andre har negative erfaringer med NAV. Bare fordi du fikk god hjelp, betyr ikke at andre vil få det. Det vel heller ikke du som ble anklaget, vi bør egentlig spørre eks-kona di hvordan hun følte barnevernet behandlet henne. 

 

Blant de som har dårlige erfaringer, så er det ikke bare de som har mistet barna sine som er misfornøyde. Det er også mange som klager på at barnevernet truet dem, istedenfor å hjelpe dem. At de gjentatte ganger plager dem med falske anklager. Eller at de måtte kjempe imot dem i retten, og når barnevernet taper så fortsetter de å motarbeide dem og tilbyr ingen hjelp.

 

Barnevernet er veldig lokalt. Noen steder gjør vesentlig mindre feil enn andre steder. Om vi skal kunne diskutere dette på en ordentlig måte, må vi ha mer åpenhet, og begge sider må erkjenne at barnevernet gjør mye korrekt, men de gjør også feil.

 

Jeg sier ikke at BV ikke gjør feil, selvsagt er det forskjell på behandlingen man får, men det er mange der ute som må gå inn i seg selv og samarbeide med barneverntjenesten og vise at man kan sette barna foran seg selv selv om det er svært vanskelig. BV går ikke til slike tiltak uten grunn og det skal mange forskjellige individer inn før et slikt tiltak kan gjennomføres. Er man uenig med behandlingen fra saksbehandler kan man kreve å få saken gjennomgått av andre.

 

Jeg har en nær bekjent som startet ut med en fæl depresjon som gikk ut over hennes egen innsikt. BV gikk rett i mot henne på alle punkter etter å ha tilbudt henne haugevis av tiltak for å hjelpe. Etter mye motarbeiding tok hun tilslutt imot hjelp og fikk etterhvert sunn fornuft og selvinnsikt tilbake og plasserte barnet frivillig i fosterhjem da hun innså at sykdommen hennes hadde ødelagt barnet mentalt. Når hun viste at hun kunne samarbeide og tok i mot hjelp snudde barneverntjenesten fullstendig og hjelper henne nå alt de kan for at hun skal få muligheten til å bli frisk nok til å kunne ta imot barnet igjen. Som hun selv sier så var hun nødt til å treffe bunnen fullstendig for å kunne se saken fra barnets perspektiv og ikke bare hennes egen vilje. Selv hun hadde en stygg start på møtet med BV sitter nå tilbake med positive meninger om tjenesten.

 

Med diagnoser som depresjon, PTSD, psykose og lignende er det fort gjort at tanke blir så låst til sin egen situasjon at man kun tenker på sitt eget beste og ingen andres. Dermed er barna glemt og man ser ikke dems behov. Allerede her er du inne på psykisk vold og i mange tilfeller fysisk vold. Da vedkommende med diagnosen ikke ønsker / klarer å ta i mot behandling så står man igjen med ett alternativ og det er å få barna bort fra den syke forelderen slik at mor kan bruke tiden og det som er igjen av energien til å ta et valg om man vil kjempe for barna med å ta i mot hjelp, eller å sette seg ned, nekte og ødelegge alt for seg selv. Som pårørende i en slik situasjon så er man pliktig til å ta grep.

 

Dette skled litt ut, men tilbake til spørsmålet ditt om hva hvis du spør mor. Dersom du spør mor om inntrykket med barneverntjenesten så kan jeg garantere deg at du utelukkende vil få negative opplevelser i retur. Dette er en selvfølge da mor da vil føle seg fullstendig overkjørt siden saken har gått i barnas favør og ikke hennes. I tillegg så understreker dette poenget mitt med at individer med disse sykdommene vil være den som føler dem går tapende ut og det er disse individene som poster sine erfaringer med barneverntjenesten på nett og i aviser.

 

Jeg vil legge til at jeg bryr meg svært mulig for mors helse og velvære, men jeg må etter så mange år med å sette alt til side for å hjelpe henne og verne barna sette fokus på min og barnas fremtid. Det beste ville selvsagt være om mor nå tok tak i dette og fikk tatt i mot hjelpen hun blir tilbudt og etterhvert kan lære seg å kontrollere utfordingene sine. Min omtanke for mor kan ikke gå ut over barna.

 

Vi følte oss også overkjørt undersøkelsesfasen med å få slengt i oss at vi er mistenkt for ******* og lite annen informasjon, men når den fasen var over fikk vi / jeg muligheten til å legge ned min mening om måten vi ble behandlet på og ble møtt med en sjokkert barnevernsleder som byttet ut saksbehandler der og da. Hadde jeg angrepet dem med ene beskyldningen etter den andre er jeg sikker på at de ville sett rart på meg og duret frem som før.

 

Husk at BV også har lover og regler å forholde seg til i tillegg til at sakene skal gjennom svært mange individer før drastiske tiltak utføres.

 

Ja, jeg vet at BV skulle ha grepet inn tidligere i mange saker og i noen griper de ikke inn i det hele tatt. Hvorfor det skjer aner jeg ikke og det finnes nok mange forbedringsområder. En ting vi som enkeltindivider kan gjøre er å være åpen for dem og gi dem sjansen til å hjelpe. Kanskje vi som har positive opplevelser burde være flinkere til å informere offentligheten om dette? Kanskje vi da kan bremse fordommene som oppstår bare med et enkelt internettsøk. Mange som har erfaring med BV sier at man opplever at man er skyldig til det motsatte er bevist og at dette er fullstendig feil fremgangsmåte. Kanskje vi andre også burde gå inn i oss selv for å endre oss selv før vi forsøker å endre andre? Er virkelig barnevernstjenesten skyldig til det motsatte er bevist?

Lenke til kommentar

 

Barnevernet har tilliten jeg påpeker. Det er gjort undersøkelser som dokumenterer dette.

Ja, blant nordmenn som sjeldent blir anklaget av barnevernet så har de kjempehøy tilitt, men blant innvandre så er ikke tilitten særlig høy. 

 

Antall som er helt eller delevis uenig

[table]

BVT gjør grundige undersøkelser før de tar avgjørelser i saker som gjelder familier fra min kultur65.1

BVT tar avgjørelser som er til det beste for barnet65.8

BVT følger de lover og regler som gjelder for arbeidet deres51.3

BVT behandler familier fra min kultur og norske familier på samme måte68.8

BVT tar omsorg for et barn fra min kultur, kun når det er helt nødvendig65.1

BVT gjør grundige vurderinger når de rekrutterer fosterforeldre55.9

[/table]

 

Holdning til barnevernet 1 (svært negativ) til 5 (svært positiv)

[table]

Holdning til kommunikasjon2.71

Holdning til redsel2.38

Holdning til kulturkompetanse1.87

Tilitt Totalt2.17

[/table]

https://www.bufdir.no/global/nbbf/Barnevern/Innvandrerbefolkningens_tillit_til_barnevernet.pdf

 

Hva har dette med det jeg skriver å gjøre? Ingenting av det er et argument mot det jeg skriver. At innvandrere har lavere tillit til offentlige etater er velkjent. Det er også velkjent at mishandling av barn er mye mer vanlig i ikke-vestlige kulturer.

 

Forøvrig har folk som har vært i kontakt med barnevernet høyere tillit til etaten enn befolkningen generelt.

Lenke til kommentar

 

Saken er at det er veldig få saker som viser seg å være reelle. Når fakta begynner å komme for en dag og man får høre mer enn bare foreldrenes versjon så viser det seg omtrent alltid at den opprinnelige fremstillingen i media var direkte løgnaktig.

 

Det betyr ikke at alle saker er falske.

 

Problemet er at hver eneste gang noen kritiserer barnevernet så får vi høre at siden barnevernet har taushetsplikt så er historien automatisk falsk. Men en slik holdning så er det ikke mulig å kritisere barnevernet uansett hva de gjør.

 

Jo, det går fint an å kritisere barnevernet basert på reell informasjon og ikke bare tomme påstander fra en desperat part i en sak. Poenget er at sakene i media omtrent alltid viser seg å være feilaktig, og når fakta kommer på bordet er saken langt mer fordelaktig for BV enn den opprinnelige saken skulle tilsi. Derfor er det all grunn til å være meget skeptisk til foreldre som går høyt ut i media.

 

 

Eh, hva? Korrupsjon? Hva i alle dager er det du snakker om?

 

Jeg snakker om hvordan man bør oppføre seg om man antar at et offentlig system er korrupt, eller ikke fungerende.

 

Det er ingen grunn til å anta det om BV.

 

 

Du glemmer at over halvparten som har mistet omsorgen for barna sine har stor tillit til barnevernet. Av foreldre som har vært i kontakt med barnevernet generelt og for eksempel fått utformet tiltak så har en overveldende majoritet stor tillit til etaten.

 

Husk også på at antallet omsorgsovertakelser er forsvinnende lite sammenlignet med hvor mange saker barnevernet har hvert år. 

 

At en studie sier noe, betyr ikke at det er riktig. Har du en lenke til studiet sånn at vi kan se på hvordan de unngikk sampling bias. 

 

Sannsynligvis så er det en overvekt av foreldre som ga fra seg omsorgen frivilig og de kommer naturligvis til å være mer positive. Jeg tenkte på de som mistet omsorgen mot deres vilje.

 

At en studie sier noe gjør at noe er langt mer sannsynlig enn vill synsing fra folk som hater barnevernet eller er opptatt av å spre feilinformasjon.

 

Her er det referert til en undersøkelse:

 

"I en rapport fra Nordlandsforskning fra 2015 (6) fant man at tre av fire foreldre som hadde hatt kontakt med barnevernet, hadde stor tillit til dette. I befolkningen ellers var det bare én av fire som hadde stor tillit til barnevernets arbeid. Forfatterne av forskningsrapporten, en av de mest omfattende studiene som er gjort av norsk barnevern, har i perioden 2008 – 12 fulgt 715 familier fra 12 utvalgte kommuner. Det er dessverre slik at noen få negative enkeltsaker kan prege bildet av en hel sektor."

 

Forfatterne av undersøkelsen har skrevet denne kronikken:

 

http://www.dagbladet.no/kultur/brukerne-har-stor-tillit-til-barnevernet/65068031

 

Om foreldrene mistet omsorgen frivillig eller ikke er uansett irrelevant for poenget.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

 

 

 

Barn tilhører INGEN. De er egne mennesker.

 

Edit: ingen EIER ett annet menneske i ett vestlig samfunn, du er helt på jordet!

Så bra du mener at barna ikke tilhører noen. Da tilhører de ikke Barnevernet heller. Hvorfor skal Barnevernet da ta barna fra egnede og skikkede foreldre? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

 

Det er ingen som har påstått at de tilhører barnevernet heller. Tvert imot, barnevernet er en etat som skal legge til rette for at barns rettigheter som individer ivaretas. Hvordan du klarer å begynne å røre om at noen har sagt noe om at BV eier barna skjønner jeg ikke.

 

For å gi deg det med teskje: Å ha omsorgen for et barn innebærer ikke at man eier det. Det gjelder uansett hvem som har omsorgen, om det er foreldrene eller barnevernet.

 

Hvorfor er barnevernshatere alltid så påståelige?

 

BV tar ikke barna fra egnede og skikkede foreldre. Det kan skje enkelte feil, men BV som regel riktige avgjørelser. Husk at over halvparten av foreldre som har mistet omsorgen for barna har stor tillit til barnevernet, og et overveldende flertall av foreldre som har vært i kontakt med BV generelt har stor tillit.

 

 

Barnevernet eier ikke barna. Det er ikke riktig at det skjer enkelte små feil. Barnevernet og sakkyndige psykologer samarbeider for å ta barn. Ikke hører de på barna heller. Dette er dokumentert i studier og forskning. Barnevernet har heller ikke den store tilliten som du sier. Hvorfor sier du at det skjer noen enkelte feil når dette ikke er riktig? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

 

Nei, BV eier ikke barna. Det er akkurat det jeg nettopp påpekte. Har du store vansker med å få deg hva folk skriver?

 

Barnevernet har tilliten jeg påpeker. Det er gjort undersøkelser som dokumenterer dette.

 

Vennligst avstå fra å spamme forumet med utallige ubegrunnede påstander.

 

Minner deg på at du har ingen rett til å kommandere meg :). Jeg vet hvordan Barnevernet jobber og at det er mange uskyldige barn og familier som er blitt ødelagt av Barnevernets sviktende arbeid. Derfor ber jeg deg om å være vennlig og ydmyk overfor disse ofrene fremfor å si at Barnevernet har bare god tillit. Minner deg også høflig på at Bufdir sin undersøkelse som sier at 8 av 10 skal være fornøyd med Barnevernet ikke er korrekt. Dette er blitt dokumentert. Det lønner seg å kjenne til fakta før man sier at sånn er det. Jeg ser at du ikke har svart på mitt spørsmål. Jeg venter fortsatt på den saklige begrunnelsen på det spørsmålet. 

 

 

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar

 

 

Barnevernet har tilliten jeg påpeker. Det er gjort undersøkelser som dokumenterer dette.

Ja, blant nordmenn som sjeldent blir anklaget av barnevernet så har de kjempehøy tilitt, men blant innvandre så er ikke tilitten særlig høy. 

 

Antall som er helt eller delevis uenig

[table]

BVT gjør grundige undersøkelser før de tar avgjørelser i saker som gjelder familier fra min kultur65.1

BVT tar avgjørelser som er til det beste for barnet65.8

BVT følger de lover og regler som gjelder for arbeidet deres51.3

BVT behandler familier fra min kultur og norske familier på samme måte68.8

BVT tar omsorg for et barn fra min kultur, kun når det er helt nødvendig65.1

BVT gjør grundige vurderinger når de rekrutterer fosterforeldre55.9

[/table]

 

Holdning til barnevernet 1 (svært negativ) til 5 (svært positiv)

[table]

Holdning til kommunikasjon2.71

Holdning til redsel2.38

Holdning til kulturkompetanse1.87

Tilitt Totalt2.17

[/table]

https://www.bufdir.no/global/nbbf/Barnevern/Innvandrerbefolkningens_tillit_til_barnevernet.pdf

 

Hva har dette med det jeg skriver å gjøre? Ingenting av det er et argument mot det jeg skriver. At innvandrere har lavere tillit til offentlige etater er velkjent. Det er også velkjent at mishandling av barn er mye mer vanlig i ikke-vestlige kulturer.

 

Forøvrig har folk som har vært i kontakt med barnevernet høyere tillit til etaten enn befolkningen generelt.

 

Det er tydelig at du ikke aksepterer at du blir motbevist og at det blir dokumentert at du tok feil. Minner deg på at de menneskene som ikke har tillit til Barnevernet er også en del av Norges befolkning. Da kan vi ikke si at Barnevernet har den store tilliten som du påstår. Årsaken til at Barnevernet ikke har den tilliten som du påstår at de har er på grunn av sviktende arbeid og svik mot barna. Hvorfor påstår du at Barnevernet har så stor tillit når de ikke har det? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Lenke til kommentar

Minner deg også høflig på at Bufdir sin undersøkelse som sier at 8 av 10 skal være fornøyd med Barnevernet ikke er korrekt. Dette er blitt dokumentert.

Hvor er dette dokumentert?

 

Det lønner seg å kjenne til fakta før man sier at sånn er det. Jeg ser at du ikke har svart på mitt spørsmål. Jeg venter fortsatt på den saklige begrunnelsen på det spørsmålet.

Hvilket spørsmål? Det eneste jeg ser er en påstand om at jeg tar feil med et spørsmålstegn etter. Et spørsmålstegn etter en påstand gjør det ikke til et spørsmål. "Spørsmålet" ditt forutsetter at jeg er enig i at det jeg selv skriver ikke er riktig, noe som er ren idioti.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at du ikke aksepterer at du blir motbevist og at det blir dokumentert at du tok feil. Minner deg på at de menneskene som ikke har tillit til Barnevernet er også en del av Norges befolkning. Da kan vi ikke si at Barnevernet har den store tilliten som du påstår. Årsaken til at Barnevernet ikke har den tilliten som du påstår at de har er på grunn av sviktende arbeid og svik mot barna. Hvorfor påstår du at Barnevernet har så stor tillit når de ikke har det? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

De er en del av befolkningen, men utgjør ikke for eksempel et stort fletall. At en mindre undergruppe har mindre tillit til BV betyr ikke at tallene for befolkningen totalt er feilaktige. Dessuten må dette bety at andre grupper har desto større tillit igjen.

 

Du bør sette deg på skolebenken og lære deg litt om statistikk. Du kan ikke ta en minoritet og gjøre den til representant for den totale befolkningen.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre er barnevernet nødvendig! Det er ikke barnevernets skyld.

 

Barnevernet har taushetsplikt, mens foreldrene kan fremme sin sine synspunkter hvor som helst. (Gjerne til media som selger sin sjel for "Opplag".)

 

Alle som har makt, i kraft av sin stilling - kan misbruke den makten. Missbruker barnevernet sin makt? Sikkert, men jeg tror det skyldes frustrasjon og som oftest, likevel, til barnets beste. 

Endret av CiaroScuro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er tydelig at du ikke aksepterer at du blir motbevist og at det blir dokumentert at du tok feil. Minner deg på at de menneskene som ikke har tillit til Barnevernet er også en del av Norges befolkning. Da kan vi ikke si at Barnevernet har den store tilliten som du påstår. Årsaken til at Barnevernet ikke har den tilliten som du påstår at de har er på grunn av sviktende arbeid og svik mot barna. Hvorfor påstår du at Barnevernet har så stor tillit når de ikke har det? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

De er en del av befolkningen, men utgjør ikke for eksempel et stort fletall. At en mindre undergruppe har mindre tillit til BV betyr ikke at tallene for befolkningen totalt er feilaktige. Dessuten må dette bety at andre grupper har desto større tillit igjen.

 

Du bør sette deg på skolebenken og lære deg litt om statistikk. Du kan ikke ta en minoritet og gjøre den til representant for den totale befolkningen.

 

Så bra at du sier at de er en del av befolkningen. Da har ikke du grunnlag for å si at hele det norske folk har tillit til Barnevernet som en helhet. Minner deg om at du da har sagt i mot deg selv. Selv om noen skulle være i mindretall, så er det fortsatt representativt og ikke irrelevant. Man skal ta alle alvorlig. Alle skal bli hørt. Minner også om at et mindretall kan ha rett, noe som kan være i dette tilfellet. Men det vet vi ikke sikkert. I Norge har man ikke nok kunnskap om maktmisbruket i Barnevernet da de innflytelsesrike ikke ønsker at sannheten skal ut. 

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke barn, så jeg bryr meg ikke, men jeg har hørt flere som har blitt fratatt barna sine uten saklig grunn. 

 

Anonymous poster hash: 817e8...951

Da bør du være mer kritisk, for slike historier er omtrent alltid oppspinn.

 

Og du bør være mer kritisk til Barnevernets arbeid. Ettersom du kommer med en påstand om at det alltid er oppspinn at barn blir tatt uten en saklig begrunnelse, så bør du sette deg inn i hva som skjer. Minner deg om at vi er snart 20.000 i gruppe på Facebook som har kjent Barnevernets maktmisbruk på kroppen. Minner deg også om sakene på TV2 det siste året hvor man har fått høre at det blir tatt 200 barn i året på grunn av at foreldre har fått diagnoser hvor flere av diagnosene viser seg å være feil. Hvordan kan det da være oppspinn når Barnevernet bruker falske diagnoser for å ta barn? Jeg forventer din saklige begrunnelse på dette - på forhånd takk! 

Lenke til kommentar

 

Minner deg også høflig på at Bufdir sin undersøkelse som sier at 8 av 10 skal være fornøyd med Barnevernet ikke er korrekt. Dette er blitt dokumentert.

Hvor er dette dokumentert?

 

Det lønner seg å kjenne til fakta før man sier at sånn er det. Jeg ser at du ikke har svart på mitt spørsmål. Jeg venter fortsatt på den saklige begrunnelsen på det spørsmålet.

Hvilket spørsmål? Det eneste jeg ser er en påstand om at jeg tar feil med et spørsmålstegn etter. Et spørsmålstegn etter en påstand gjør det ikke til et spørsmål. "Spørsmålet" ditt forutsetter at jeg er enig i at det jeg selv skriver ikke er riktig, noe som er ren idioti.

 

Akkurat. Minner deg om at du tok feil og ikke kan komme med saklig begrunnelse på dine påstander som ikke er korrekt. 

Lenke til kommentar

 

 

Det er tydelig at du ikke aksepterer at du blir motbevist og at det blir dokumentert at du tok feil. Minner deg på at de menneskene som ikke har tillit til Barnevernet er også en del av Norges befolkning. Da kan vi ikke si at Barnevernet har den store tilliten som du påstår. Årsaken til at Barnevernet ikke har den tilliten som du påstår at de har er på grunn av sviktende arbeid og svik mot barna. Hvorfor påstår du at Barnevernet har så stor tillit når de ikke har det? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

De er en del av befolkningen, men utgjør ikke for eksempel et stort fletall. At en mindre undergruppe har mindre tillit til BV betyr ikke at tallene for befolkningen totalt er feilaktige. Dessuten må dette bety at andre grupper har desto større tillit igjen.

 

Du bør sette deg på skolebenken og lære deg litt om statistikk. Du kan ikke ta en minoritet og gjøre den til representant for den totale befolkningen.

 

Så bra at du sier at de er en del av befolkningen. Da har ikke du grunnlag for å si at hele det norske folk har tillit til Barnevernet som en helhet. Minner deg om at du da har sagt i mot deg selv. Selv om noen skulle være i mindretall, så er det fortsatt representativt og ikke irrelevant. Man skal ta alle alvorlig. Alle skal bli hørt. Minner også om at et mindretall kan ha rett, noe som kan være i dette tilfellet. Men det vet vi ikke sikkert. I Norge har man ikke nok kunnskap om maktmisbruket i Barnevernet da de innflytelsesrike ikke ønsker at sannheten skal ut.

 

Herregud. Det er som å snakke til en vegg.

 

At et mindretall mener ditt eller datt endrer ikke på det flertallet mener.

 

Du er fullstendig fortapt, og har ikke engang kunnskap om grunnleggende statistisk teori. Hoppet du over ungdomsskolen eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...