Gå til innhold

Mindre datapakke, samme operatør - dobbel pris


Anbefalte innlegg

Greit nok at det koster litt mer i Norge (hva er det som ikke koster mer i Norge enn andre land..), men å tilby priser som er nesten 3 ganger så dyrt som andre land kalles å flå kundene sine. Ved å ha monopol på markedet kan de gjøre akkurat som de vil uten at kunder eller under-leverandører har noe valg enn å takke ja :l

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Sist jeg sjekka, er Norge med i både Norden og Europa. Dette betyr vel at man kan få de danske prisene, i Norge, om man bare bestiller fra Danmark?

 

Dansk konkurranse, i Norge?

Du må ha dansk personnummer for å bestille telefonabonnement

Nei du må ikke ha dansk personnummer har ringt å sjekka men du må til en dansk telia butikk i Danmark og det kan ikke bestilles på nett eneste aberet er jo at venner å familie må legge deg inn med +45 først er det vel er dog nogen usikker om det blir dyrere for at andre å ringe med deg det blir det nok men ikke for de av venner og familie som har telia Norge for de ringer sikkert gratis eller billigere til deg.

Men hvis man ønsker 500GB mobilt bredbånd pakke det høres greit ut.

Ja i hvert fall for den prisen ... 399 mnd pluss 99 i etablering ... i Norge tar de 799 for 200GB ...

 

Det er helt sjukt

Lenke til kommentar

Med free-roaming så kan man vel i teorien skaffe seg abonnement ifra andre land? Når Telenor, Telia eller andre plutselig tilbyr free-roaming i hele EU og EØS (dette er vel at krav om ca ett år?) så er det vel egentlig ingenting som forhindrer deg ifra å kjøpe abonnement i Sverige eller Danmark?

 

Eneste utfordringen er vel fort det faktum at du må kredittvurderes og det gjerne innebærer at du må ha et personnummer fra landet du forsøker å bestille abonnement i fra og flere krever vel også en faktureringsadresse som er innad i landet det gjelder?

Lenke til kommentar

Med free-roaming så kan man vel i teorien skaffe seg abonnement ifra andre land? Når Telenor, Telia eller andre plutselig tilbyr free-roaming i hele EU og EØS (dette er vel at krav om ca ett år?) så er det vel egentlig ingenting som forhindrer deg ifra å kjøpe abonnement i Sverige eller Danmark?

 

Eneste utfordringen er vel fort det faktum at du må kredittvurderes og det gjerne innebærer at du må ha et personnummer fra landet du forsøker å bestille abonnement i fra og flere krever vel også en faktureringsadresse som er innad i landet det gjelder?

Også må folk ringe +46 om du har svensk nr, det er litt upraktisk.

Lenke til kommentar

Jeg har en upraktisk og midlertidig ordning med 3 ulike mobilabonnement fra Banzai.

Dette inkluderer to mobilnummer siden de ikke kan tilby Tvilling_sim for reservetelefonen, og separat data-abonnement 100GB fordi dette ikke kan fås i samme SIM-kort som jeg ringer med.

Dette som følge av Telia og Banzai-konflikten.

 

Det skulle bare være midlertidig, og nå ser jeg at Telenor har innført nettopp det abonnementet jeg trenger.

 

Trodde aldri jeg skulle si dette: men Telenor-abonnementet Frihet 60 GB frister, og blir faktisk billigere for meg.

Men før jeg blir kunde hos Telenor, lurer jeg på om dere har noe innside-informasjon om hva konkurrentene planlegger.

 

Jeg tipset Telia om Telenors nye abonnement i dag.

En burde kunne ta som en selvfølge at et sånt gigantisk selskap vet hva hovedkonkurrenten foretar seg, men jeg vet av erfaring at ledelsen er fullstendig inkompetent, og kan trenge å vekkes.

 

Er det bare å slå til på Telenors brukbare Frihet 60-abonnement, eller kommer det noe som er virkelig bra om litt?

Tar gjerne imot tips til sammenliknbare abonnement. Både Telenor-dekning og Telia-dekning kan godtas, selv om jeg foretrekker Telia-dekning.

 

 

Koster det det samme om jeg kjøper abonnement over disk i en Telenor-butikk, som på nettet?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg har en upraktisk og midlertidig ordning med 3 ulike mobilabonnement fra Banzai.

Dette inkluderer to mobilnummer siden de ikke kan tilby Tvilling_sim for reservetelefonen, og separat data-abonnement 100GB fordi dette ikke kan fås i samme SIM-kort som jeg ringer med.

Dette som følge av Telia og Banzai-konflikten.

 

Det skulle bare være midlertidig, og nå ser jeg at Telenor har innført nettopp det abonnementet jeg trenger.

 

Trodde aldri jeg skulle si dette: men Telenor-abonnementet Frihet 60 GB frister, og blir faktisk billigere for meg.

Men før jeg blir kunde hos Telenor, lurer jeg på om dere har noe innside-informasjon om hva konkurrentene planlegger.

 

Jeg tipset Telia om Telenors nye abonnement i dag.

En burde kunne ta som en selvfølge at et sånt gigantisk selskap vet hva hovedkonkurrenten foretar seg, men jeg vet av erfaring at ledelsen er fullstendig inkompetent, og kan trenge å vekkes.

 

Er det bare å slå til på Telenors brukbare Frihet 60-abonnement, eller kommer det noe som er virkelig bra om litt?

Tar gjerne imot tips til sammenliknbare abonnement. Både Telenor-dekning og Telia-dekning kan godtas, selv om jeg foretrekker Telia-dekning.

 

 

Koster det det samme om jeg kjøper abonnement over disk i en Telenor-butikk, som på nettet?

Er bare å bytte så kan du jo bytte tel nå bedre når det kommer.

For meg er i allefall frihet 20GB et av de bedre løsningene jeg har sett. Bruker ca 12-16GB data per måned, og har datasim i routern som backup. Fri roaming i europa blir flott når man kjører til sverige. Er også avhengig av telenornett da netcom er for dårlig her i området. Så det er ikke bare helsvart når det gjelder telenor for min del.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Banzai har ingenting mellom 20 (for lite) og 100 (mer enn jeg trenger) GB.

For å spare penger med Telenor må jeg ned i datamengde.

Sparer litt på å velge 60, sparer en hundrings mer på å velge 40.

Men da nærmer jeg meg faretruende det faktiske forbruket, og vil være nødt til å holde igjen databruken for å ikke gå over kvoten.

 

Det er dumt å gjøre før sommerferien, selv om det sikkert er lurt resten av året.

 

Tror jeg blir hos min nåværende operatør, og venter til konkurrentene tilbyr noe enda bedre en gang i August.

Men det er hyggelig å se et bedre (men ikke fantastisk) abonnement fra Telenor!

 

EDIT:

Mye av tanken var Tvilling-SIM, men det tar de seg godt betalt for!

Etablering 187,50. Månedspris 37,50.

 

 

EDIT2:

I stedet for tvilling-SIM kan jeg bruke et  billig forhåndsbetalt Talkmore-abonnement. Blir faktisk billigere enn tvilling-SIM.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

..hvis telenor eller telia gir fri roaming til alle dansker og svensker og - er det ikke da bare for oss å tegne abo hos Telenor Danmark, og få 30gb og fri bruk for 299? Uten ekstrakost for roaming kan vi jo likegodt ha abonnementet vårt i et annet land?

 

EDIT: Kommenterte under artikkelen, ser i forumet at denne ideen allerede er adressert.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Ser i media i dag at Telia utvider området for fri roaming, og media velger å presentere dette som roaming-krigen. 

 

Mobilselskapene setter opp et kunstig konkurransefelt som ingen bryr seg om og de uansett var tvunget til å gjøre etter EU-lov om ett år, i stedet for å konkurrere på datamengde. I Telenors tilfelle kutter de faktisk datamengde per krone og presenterer dette som noe positivt. 

 

I den politiske verden hadde dette blitt kalt "spill for galleriet", ordet som jeg kanskje føler passer best er "misdirection". 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Chess har antyedet at dette er det de kommer med'

 

 

I hele EU og USA, for alle abonnementer:
Data 0,19 kr pr MB
Tale 0,49 kr pr min
SMS 0,19 kr
MMS 0,49 kr

 

 

 

Jeg anser ikke dette som bra nok jfr, hva andre tilbyr og tror at er det vil føre til noe kunde migrasjon. 

 

USA prisene er velkommen men innad i EU burde det vært en pris som i Norge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...