Gå til innhold

Mindre datapakke, samme operatør - dobbel pris


Anbefalte innlegg

Pressekonferansen i morgen er nye abonnement med nye datapakker. Telenor pusher fortsatt hastighet som om det betyr noe. Raskeste blir 450 Mbit. Totalt meningsløst.

 

Den andre store nyheten er et svar på Telias "roam like home" i Norden og Baltikum. Telenor får nå "gratis" roaming i hele EU. Det kommer av nye lover fra EU og ikke snillisme fra Telenor...

Det er jo egentlig ganske så greit. Telias roam like home gjelder vel bare deres egne nett, mens telenor gjelder uansett nett.

 

Ble det sagt noe om størrelsene på datapakkene?

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har kommet påstander om at det ikke er lønnsomt å drive I Danmark , men har virkelig Telia / Telenor eller noen andre som driver der hatt såpass lav inntjening at de taper på å være der?

 

Faktisk utifra hva jeg har lest er dette påstander som ikke holder mål :

 

http://www.bloomberg.com/research/stocks/private/snapshot.asp?privcapid=21823372

http://www.budde.com.au/Research/Denmark-Telecoms-Mobile-Broadband-and-Digital-Media-Statistics-and-Analyses.html

 

Spesielt når overgangen har gått raskt fra faste linjer til mobil.

 

Om noe vil jeg påstå at Telia og andre Nordiske aktører tar seg godt betalt i Norge fordi de kan og fordi det ikke har kommet på markedet nok konkurranse.

Lenke til kommentar

Stemmer det thklinge sier. All bruk er inkludert i EU. Gratis å ringe lokale hustelefonnumre, samt mobilnumre, og på kryss og tvers av landegrenser så fremt man befinner seg i utlandet. Er man i Norge og ringer utenlands får man fortsatt utelandstakster, av en eller annen grunn. 

 

De "billigste" abonnementene til Telenor får mindre datapakker som resultat av denne tjenesten. De dyreste går ganske mye opp, men fortsatt dyrt. Mener det er 799,- for et abonnement på 60GB. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Stemmer det thklinge sier. All bruk er inkludert i EU. Gratis å ringe lokale hustelefonnumre, samt mobilnumre, og på kryss og tvers av landegrenser så fremt man befinner seg i utlandet. Er man i Norge og ringer utenlands får man fortsatt utelandstakster, av en eller annen grunn. 

 

De "billigste" abonnementene til Telenor får mindre datapakker som resultat av denne tjenesten. De dyreste går ganske mye opp, men fortsatt dyrt. Mener det er 799,- for et abonnement på 60GB. 

 

799 er riktig. Blir spennende saker som kommer den 26/27, endelig en liten game changer..

Lenke til kommentar

 

 

Sist jeg sjekka, er Norge med i både Norden og Europa. Dette betyr vel at man kan få de danske prisene, i Norge, om man bare bestiller fra Danmark?

 

Dansk konkurranse, i Norge?

Du må ha dansk personnummer for å bestille telefonabonnement

Nei du må ikke ha dansk personnummer har ringt å sjekka men du må til en dansk telia butikk i Danmark og det kan ikke bestilles på nett eneste aberet er jo at venner å familie må legge deg inn med +45 først er det vel er dog nogen usikker om det blir dyrere for at andre å ringe med deg det blir det nok men ikke for de av venner og familie som har telia Norge for de ringer sikkert gratis eller billigere til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Sist jeg sjekka, er Norge med i både Norden og Europa. Dette betyr vel at man kan få de danske prisene, i Norge, om man bare bestiller fra Danmark?

 

Dansk konkurranse, i Norge?

Du må ha dansk personnummer for å bestille telefonabonnement

Nei du må ikke ha dansk personnummer har ringt å sjekka men du må til en dansk telia butikk i Danmark og det kan ikke bestilles på nett eneste aberet er jo at venner å familie må legge deg inn med +45 først er det vel er dog nogen usikker om det blir dyrere for at andre å ringe med deg det blir det nok men ikke for de av venner og familie som har telia Norge for de ringer sikkert gratis eller billigere til deg.

Men hvis man ønsker 500GB mobilt bredbånd pakke det høres greit ut.

Lenke til kommentar

Det var lite om hvorfor prisene er så lave i Finland? De har vel også topografi og grisgrendte strøk.

Fordi at Norge er ett drittland når det kommer til PC, telefoni, internett og generell infrastruktur, men ola dunk er for dum til å se slikt, ikke rart ting er som de er.

Folk tror jo så jævlig på det alle de dumme ego politkerne sier også, eller de bare utnytter dumme nordmenn, nordmenn er IQ sperra og hjernevaska og tror på alt som sies.

Er til å bli kvalm av, men slik er jo Norge, woho.

 

Jeg er selv 100% norsk og kjenner jeg blir fysisk dårlig av idiot politikere og ting som er så langt på etterslep i dette landet at store deler av div østblokk land har bedre infrastruktur.

Betale milliarder i skatt skal vi, men ser vi noe til pengene og at de kommer oss til gode?

Nei, det gjør vi ikke, forkastelig.

Bompenger?

Vi betaler milliarder vært eneste år i avgifter, men fortsatt må vi betale bompenger, man blir suicidal av mindre, men ingen nordmenn er tøffe nok for å stå opp mot makta uansett så det er jo ett tapt slag.

Og ikke kom å si at vi må spare på pengene, for det er noe som heter seg å spare seg til fant og det er det vi driver med, den jevne mann i gata skal ikke få noen ting i dagens Norge.

 

Alt bunner ut i at vi bare ser dumme ut å betaler med glede hva det måtte være, for hallo, det er jo heeeeeeelt sikkert en god grunn for at det koster penger.

Joda, direktøren skal jo ha 10++mill i lønn tross alt og det er penger han ikke engang betaler så mye som ei krone skatt av.

 

Peace out, eller noe sånt. :D

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

 

Det var lite om hvorfor prisene er så lave i Finland? De har vel også topografi og grisgrendte strøk.

Fordi at Norge er ett drittland når det kommer til PC, telefoni, internett og generell infrastruktur, men ola dunk er for dum til å se slikt, ikke rart ting er som de er.

Folk tror jo så jævlig på det alle de dumme ego politkerne sier også, eller de bare utnytter dumme nordmenn, nordmenn er IQ sperra og hjernevaska og tror på alt som sies.

Er til å bli kvalm av, men slik er jo Norge, woho.

 

Jeg er selv 100% norsk og kjenner jeg blir fysisk dårlig av idiot politikere og ting som er så langt på etterslep i dette landet at store deler av div østblokk land har bedre infrastruktur.

Betale milliarder i skatt skal vi, men ser vi noe til pengene og at de kommer oss til gode?

Nei, det gjør vi ikke, forkastelig.

Bompenger?

Vi betaler milliarder vært eneste år i avgifter, men fortsatt må vi betale bompenger, man blir suicidal av mindre, men ingen nordmenn er tøffe nok for å stå opp mot makta uansett så det er jo ett tapt slag.

Og ikke kom å si at vi må spare på pengene, for det er noe som heter seg å spare seg til fant og det er det vi driver med, den jevne mann i gata skal ikke få noen ting i dagens Norge.

 

Alt bunner ut i at vi bare ser dumme ut å betaler med glede hva det måtte være, for hallo, det er jo heeeeeeelt sikkert en god grunn for at det koster penger.

Joda, direktøren skal jo ha 10++mill i lønn tross alt og det er penger han ikke engang betaler så mye som ei krone skatt av.

 

Peace out, eller noe sånt. :D

De har nok plass i utlandet om du virkelig hater hvordan ting fungerer i Norge.

 

Urettferdighet og korrupsjon finner du nok over alt det finnes folk.

 

Enn så lenge trives jeg i landet jeg. Betaler både skatt og bompenger. Betaler for å bruke mobilen og. Og enn så lenge føler jeg det holder hjulene i gang her i pottitnorge stappet av naive bygdefolk.

Lenke til kommentar

 

Mon tro om Telenors pressekonferanse er om roaming i EU? Det er snart 30. april.

 

Edit: sier denne undersøkelsen noe om hvilke hastigheter man oppnår? Er det noen svensker, dansker eller finner som opplever 220 mbit nede på metroen? Norske nordmenn får det.

Hvilke abonnement gir 220? netcom og telenor struper jo på 15-50mbit avhengig av hvilket abonnement du velger.

 

 

Kunder hos Telia som hadde abonnement med fri fart før de innførte hastighetsbegrensning på abonnementene fikk beholde dette. 

Lenke til kommentar

 

 

Det var lite om hvorfor prisene er så lave i Finland? De har vel også topografi og grisgrendte strøk.

Fordi at Norge er ett drittland når det kommer til PC, telefoni, internett og generell infrastruktur, men ola dunk er for dum til å se slikt, ikke rart ting er som de er.

Folk tror jo så jævlig på det alle de dumme ego politkerne sier også, eller de bare utnytter dumme nordmenn, nordmenn er IQ sperra og hjernevaska og tror på alt som sies.

Er til å bli kvalm av, men slik er jo Norge, woho.

 

Jeg er selv 100% norsk og kjenner jeg blir fysisk dårlig av idiot politikere og ting som er så langt på etterslep i dette landet at store deler av div østblokk land har bedre infrastruktur.

Betale milliarder i skatt skal vi, men ser vi noe til pengene og at de kommer oss til gode?

Nei, det gjør vi ikke, forkastelig.

Bompenger?

Vi betaler milliarder vært eneste år i avgifter, men fortsatt må vi betale bompenger, man blir suicidal av mindre, men ingen nordmenn er tøffe nok for å stå opp mot makta uansett så det er jo ett tapt slag.

Og ikke kom å si at vi må spare på pengene, for det er noe som heter seg å spare seg til fant og det er det vi driver med, den jevne mann i gata skal ikke få noen ting i dagens Norge.

 

Alt bunner ut i at vi bare ser dumme ut å betaler med glede hva det måtte være, for hallo, det er jo heeeeeeelt sikkert en god grunn for at det koster penger.

Joda, direktøren skal jo ha 10++mill i lønn tross alt og det er penger han ikke engang betaler så mye som ei krone skatt av.

 

Peace out, eller noe sånt. :D

De har nok plass i utlandet om du virkelig hater hvordan ting fungerer i Norge.

 

Urettferdighet og korrupsjon finner du nok over alt det finnes folk.

 

Enn så lenge trives jeg i landet jeg. Betaler både skatt og bompenger. Betaler for å bruke mobilen og. Og enn så lenge føler jeg det holder hjulene i gang her i pottitnorge stappet av naive bygdefolk.

 

 

Jeg bor i "bygde Norge", så er vel derfor infrastrukturen suger maks, er først nå de klarer å bygge fiber her, men steder som ligger enda mer grisgrent til og gjerne på en øy, ja de har fiber så det synger etter.

 

Og det finnes da massevis av korrupsjon i Norge også, bare at her kaller man det ikke korrupsjon og enkelte er for naive å blinde til å se det.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har Telia Smart Pluss (6 GB, 399 i måneden), bestilt i oktober i fjor. De siste 22 årene har jeg hatt de fleste av Telias abbonementer. Det skal visstnok være en hastighetsbegrensning på 40 mbit, men den har jeg ikke sett mye til. Det KAN jo tenkes at gamle kunder får litt ekstra pleie...

 

Ellers er jeg enig i at behovet for 220 mbit er begrenset, jeg nevner tallet mer som et eksempel på hva systemet kan levere hvis det skulle kreves. Det er sjelden jeg tester hastigheten til Telia, rett og slett fordi en test som tar ca 20 sekunder å gjennomføre, spiser 2-300 megabyte av datakvoten min.

 

Jeg var på TG i 2009 og hadde en ned-hastighet på 36 mbit over kabel. Da holdt jeg på å dette av stolen. Idag er dette helt gjennomsnitt 4G.

Lenke til kommentar

Har hatt Netcom / Telia nå i flere år og har sett meg kraftig lei at de ikke klarer å levere data pakker som er like store som andre i Norge engang, med engang bindingen er over kommer jeg til å avslutte mitt forhold til dem. Jeg går også aktivt ut bland venner og kjente og advarer de om selvskapet.

Lenke til kommentar

Snakket med Telia om dette selv. De serverer noen standard svada svar om at det er så dyrt å drive i Norge bla bla bla. Det handler om at kjøpekraften i Norge er så stor at de syns det er helt ok å flå oss. Slik det er nå kan vi snart handle ett Dansk nummer i stedet å bruke i Norge. Abonnementene er jo gjeldene for Norden og baltikum, så det faller på sin egen urimelighet at vi ikke for bedre priser i Norge. Jeg driver å undersøker selv hvordan jeg kan få meg ett dansk abonnement i disse dager :)

Lenke til kommentar

Med en harmonisering av mobildata og telefonpriser fra om med neste sommer innen EU (2017), vil jeg forvente at priser vil dumpes betraktelig. Om det fortsatt bli for dyrt i Norge, så kan man vel kjøpe et abonnement i et "utland" å benytte her hjemme.

De er forståelig at Norge er et krevende land å bygg ut, med mindre tetthet på mennesker og en topografi som er mildest talt krevende, men reell konkurranse har vi ikke.

Uten påtrykk i fra EU og lokale myndigheter hadde vi betalt med enda mer blod for å kunne benytte tjenestene.

Det er naturlig for alle å ta så høy pris som mulig for en vare man selger, og uten konkurranse eller sterke reguleringer, så vil alle monopol gi høye priser.

Lenke til kommentar

Og det finnes da massevis av korrupsjon i Norge også, bare at her kaller man det ikke korrupsjon og enkelte er for naive å blinde til å se det.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

 

Naive folk finnes i alle land, men der er korrupsjonen så åpenbar at den ikke lar seg overse. Det kan forsåvidt finnes "massevis av korrupsjon i Norge" men da er det massevis-ere i de fleste andre land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...