Gå til innhold

Prince er død


fokkeslasken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel over 20 år siden Prince ga ut noe av musikalsk verdi?

 

Siden den tid (og forsåvidt før det også) så markerte han seg vel stort sett ved å være en sær, kranglete gnom.

 

Så joda - noen veldig bra sanger laget han, men la oss nå ikke gå helt overbord her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel der vi har forskjeller. Prince var et kreativt geni. Lik det eller ikke. Verden er mørkere uten ham.

Man kan se ham som et produkt av hva han hadde som populær musikk. Da var han ikke mer enn andre musikere. Men.. hans spilte rundt 30(!) instrumenter flytende. han produserte en ny sang normalt mer enn en per dag. Om almuen syntes dette han var "lite populært" så sier det mer om almuen enn om hans geni.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel der vi har forskjeller. Prince var et kreativt geni. Lik det eller ikke. Verden er mørkere uten ham.

 

Det er vel ingen som bestrider at Prince var et musikalsk og kreativt geni. På sitt beste var han rimelig unik.

 

Det er bare det at han klarte ikke helt balansegangen mellom geni og galskap - hadde Prince klart å holde all særheten sin i sjakk så hadde han vært en av de største. Det klarte han desverre ikke i store deler av sin karriere og for de fleste vil han hovedsaklig bli husket for en rimelig endimensjonal purpurfarget klinelåt. Og det er vel egentlig det mest tragiske.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1Lmq6RDn5O8

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel der vi har forskjeller. Prince var et kreativt geni. Lik det eller ikke. Verden er mørkere uten ham.

Man kan se ham som et produkt av hva han hadde som populær musikk. Da var han ikke mer enn andre musikere. Men.. hans spilte rundt 30(!) instrumenter flytende. han produserte en ny sang normalt mer enn en per dag. Om almuen syntes dette han var "lite populært" så sier det mer om almuen enn om hans geni.

 

Joda, det var han, men jeg kjente ikke Prince, og hans musikalske bidrag har ikke vært så viktig i det siste. Er alltid kjipt at folk dør såklart, men folk dør hver dag så synes ikke verden har blitt så mye mørkere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan noen som ikke er en blodfan (og dermed inhabil) forklare meg hva som gjør at den sinnsforvirrede lille tassen blir hyllet som et geni?  Han har riktignok snekret sammen noen gode poplåter og var habil på flere instrumenter, men jeg kan ikke helt se at hverken det ene eller andre kvalifiserer til genistatus. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Visste knapt at dette var en artist før jeg leste om alle dødsartiklene. Nå er ikke jeg verdens mest musikkinteresserte person, men dette var virkelig ikke en person man hørte mye om.

Selv jeg som ikke har peil på musikk visste hvem han var :p

 

"Det er bare det at han klarte ikke helt balansegangen mellom geni og galskap"

 

Macho Man var et unikum i wrestling-ringen men han var også temmelig bisarr på privaten , sykelig sjalu mht Elizabeth (hun fikk f.eks ikke snakke med andre menn på flyet , han låste henne inne i en arena , bygde ekstra sikkerhet foran husdøra osv)

 

Så har vi f.eks Bruce Lee som i teorien drepte seg selv i søken etter perfeksjon.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...