Gå til innhold

Hvor mye for denne pc-en?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å selge pc-en min. Hvor mye burde jeg ta for den?

 

Intel i7 930

Gigabyte ga-x58a-ud3r

Gtx 670

Thermalake tsunami dream.

Ny hyper x fury white 16GB 1600MHz ram

Ny psu, corsair cx 600m

Western digital green 1TB

 

 

Det er jo en flott PC da! Men hvorfor selge?  :) Kjøp en xeon x5660 cpu, og en samsung 950 pcie så har du en knallgod pc i flere år til!!   :)

Endret av Utking
Lenke til kommentar

Relativt svak pc i forhold til dagens standard.

 

Kanskje 2 tusen?

Den må jo være mer verdt enn det? 

 

Bare hovedkortet kan han jo fort få 1500kr for :S

 

Jeg vil i det minste si 4000kr. Men om du investerer 1000kr i en x5660 som jeg sa, og overklokker den, pluss en samsung 950pcie ssd, og kanskje oppgrader skjermkortet så har du ytelsen til en pc til opp mot 20 000! :)

Lenke til kommentar

 

Relativt svak pc i forhold til dagens standard.

 

Kanskje 2 tusen?

Den må jo være mer verdt enn det? 

 

Bare hovedkortet kan han jo fort få 1500kr for :S

 

Jeg vil i det minste si 4000kr. Men om du investerer 1000kr i en x5660 som jeg sa, og overklokker den, pluss en samsung 950pcie ssd, og kanskje oppgrader skjermkortet så har du ytelsen til en pc til opp mot 20 000! :)

 

 

Lykke til, folk er ikke særlig interessert i å blåse 4000,- på utdatert hardware som det her, skader selvfølgelig ikke å slenge ut på finn og så senke prisen. Torget er gratis og har en tid så er det bare å kjøre på. Jeg hadde ikke satset på å oppgradert denne PC'en kontra kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

 

Relativt svak pc i forhold til dagens standard.

 

Kanskje 2 tusen?

Den må jo være mer verdt enn det? 

 

Bare hovedkortet kan han jo fort få 1500kr for :S

 

Jeg vil i det minste si 4000kr. Men om du investerer 1000kr i en x5660 som jeg sa, og overklokker den, pluss en samsung 950pcie ssd, og kanskje oppgrader skjermkortet så har du ytelsen til en pc til opp mot 20 000! :)

 

 

Om du mener X5660 har en verdi på 1000 kr har du jo automatisk trukket verdien av maskinen hans ned?

Lenke til kommentar

Her er det snakk om en person som ønsker å selge komponentene samlet og har :

 

*En svak strømforsyning rent kvalitetsmessig. ( CX er ikke akkurat noe jeg stoler på ).

*Et eldre skjermkort som allerede nå har en del problemer i Windows 10 både ytelsemessig og pga dårlige drivere til denne skjermkortserien fra Nvidia.

*En "Green" harddisk på 1TB , disse er som regel åp 5900 Rpm og egner seg bedre som lagring enn som systemdisk.

*En relativt treg cpu i forhold til dagens cpu'er , men som trolig funker greit en stund til.

 

Selger han komponentene enkeltvis så kan han trolig få litt mer om han finner de riktige kjøperne, men igjen er dette ofte noe som kan ta tid og ikke sikkert at han får solgt alt.

 

Det sies heller ikke noe om hvor gamle komponentene er , men skjermkortet kan være 3-4 år da det ble lansert i Mai 2012 og avhengig av bruk og vedlikehold kan det være at det allerede nå er snart klart for å byttes.

 

Så ja, 2000 føles fortsatt riktig.

Lenke til kommentar

 

 

Relativt svak pc i forhold til dagens standard.

 

Kanskje 2 tusen?

Den må jo være mer verdt enn det? 

 

Bare hovedkortet kan han jo fort få 1500kr for :S

 

Jeg vil i det minste si 4000kr. Men om du investerer 1000kr i en x5660 som jeg sa, og overklokker den, pluss en samsung 950pcie ssd, og kanskje oppgrader skjermkortet så har du ytelsen til en pc til opp mot 20 000! :)

 

 

Om du mener X5660 har en verdi på 1000 kr har du jo automatisk trukket verdien av maskinen hans ned?

 

 

Hvorfor trekker dette verdien av maskinen ned? jeg sier heller at dersom man investerer i en x5660 vil jo heller verdien på maskinen hans stige. Men joda 4000 var kanskje litt i høyeste laget, så kanskje 3-3.5k hadde vært et sted å legge seg på.

 

Selv bruker jeg noenlunde samme oppsett, og ytelsen er helt utrolig i forhold til alderen. Så påstanden om at dagens maskinvare foreldes fort er jeg ikke enig i. 

 

Med det hovedkortet og en x5660 med decent overklokk kan han fint kjøre to 390x eller fury x i crossfire uten å være noe særlig bottlenecked til og med på pcie 2.0. 

Lenke til kommentar

Her er det snakk om en person som ønsker å selge komponentene samlet og har :

 

*En svak strømforsyning rent kvalitetsmessig. ( CX er ikke akkurat noe jeg stoler på ).

*Et eldre skjermkort som allerede nå har en del problemer i Windows 10 både ytelsemessig og pga dårlige drivere til denne skjermkortserien fra Nvidia.

*En "Green" harddisk på 1TB , disse er som regel åp 5900 Rpm og egner seg bedre som lagring enn som systemdisk.

*En relativt treg cpu i forhold til dagens cpu'er , men som trolig funker greit en stund til.

 

Selger han komponentene enkeltvis så kan han trolig få litt mer om han finner de riktige kjøperne, men igjen er dette ofte noe som kan ta tid og ikke sikkert at han får solgt alt.

 

Det sies heller ikke noe om hvor gamle komponentene er , men skjermkortet kan være 3-4 år da det ble lansert i Mai 2012 og avhengig av bruk og vedlikehold kan det være at det allerede nå er snart klart for å byttes.

 

Så ja, 2000 føles fortsatt riktig.

 

Selv om strømforsyningen hans er svak, så er den jo verdt noe. Ellers hadde den ikke blitt solgt i det hele tatt.

Joda CPU'en er halvveis, og harddisken er så og si ikke verdt noe. Men resten av builden er jo grei nok.

 

Jeg vill heller ha beholdt den, oppgradert cpu, ssd og et nytt skjermkort når neste generasjon kommer, så vil han ha en PC som holder i 3-4 år til :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Relativt svak pc i forhold til dagens standard.

 

Kanskje 2 tusen?

Den må jo være mer verdt enn det? 

 

Bare hovedkortet kan han jo fort få 1500kr for :S

 

Jeg vil i det minste si 4000kr. Men om du investerer 1000kr i en x5660 som jeg sa, og overklokker den, pluss en samsung 950pcie ssd, og kanskje oppgrader skjermkortet så har du ytelsen til en pc til opp mot 20 000! :)

 

 

Om du mener X5660 har en verdi på 1000 kr har du jo automatisk trukket verdien av maskinen hans ned?

 

 

Hvorfor trekker dette verdien av maskinen ned? jeg sier heller at dersom man investerer i en x5660 vil jo heller verdien på maskinen hans stige. Men joda 4000 var kanskje litt i høyeste laget, så kanskje 3-3.5k hadde vært et sted å legge seg på.

 

Selv bruker jeg noenlunde samme oppsett, og ytelsen er helt utrolig i forhold til alderen. Så påstanden om at dagens maskinvare foreldes fort er jeg ikke enig i. 

 

Med det hovedkortet og en x5660 med decent overklokk kan han fint kjøre to 390x eller fury x i crossfire uten å være noe særlig bottlenecked til og med på pcie 2.0. 

 

 

Jeg sier at en X5660 er verdt mer enn en i7 930. X5660 er også verdt men enn det hovedkortet han har?

 

Han kan ikke kjøre doble skjermkort i det hele tatt med den maskinen. Da å fornye alt det gamle for å gjøre dette er bortkastet? Slikt har ikke noe særlig salgsverdi, men bruksverdien er jo der.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Spør om 3.500 kroner, si ja til første som tilbyr over 2.500 kroner. Men om personen du selger den til har litt peiling på data så kan du la den gå for 2.000 kroner.

 

Som noen sier over, det er ikke en kraftig data og delene er gamle. Så realistisk pris er 2.000 kroner, men noen kan jo tru at dette er et "kupp" om de bare skal ha en stue pc eller guttungen skal ha data på rommet til minecraft og league of legends, så da kan det hende du får 3.000 kr.

 

Siden torget på finn.no er gratis så setter du prisen til 3.500 kroner først, så senker du den etterhvert som du ikke får noe tilbud.

Lenke til kommentar

CPUer av den typen er det ikke mye verdi i, får raskere for et par hundre på ebay. Hovedkortet får du nok endel for, men 1500 er å ta i. Tusing, kanskje? GTX670 er et greit kort fortsatt, og må vel være salgbart til 7-800kr fortsatt. Da tenker jeg 2000 for de delene er OK. PSUen selges ny til 750kr, og om den ikke er for gammel vil jeg si 500kr er en grei pris. Ikke beste kvaliteten, men det gjenspeiles i prisen, også.  Kan komplett selge den til 800kr må den kunne selges på det private markedet for mer enn en flaske brus, også. 16GB DDR3 selges for 700kr og opp, så 400-450kr der er fair. HDD er omtrent verdiløs, og den Thermaltake-saken er neppe mye verdt. Sett 3000kr og prøv med det.

Hva får man nytt for... si 4000-4500kr, egentlig? Det bør også tas med i betraktningen. Tipper det er noe markant tregere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...