Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Servostyring reparert i Tyskland?


Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

 

Litt krise her. Har vært på bilferie litt nedover i Europa, og på vei hjemover har servoen på bilen min, en Avensis, stasjonsvogn, 02-mod, begynt å streike (tung og ulyd ved ratting). Det skjedde bare noen få minutter før jeg parkerte bilen i hotellets garasje i ettermiddag (noe som ble tungt og vanskelig da det var veldig trangt der).

 

Har forstått det slik at det går an å kjøre uten servo, men vet ikke hvor heldig det er (spesielt ikke på autobahn med stor fart og vanskelig å kjøre til side). Uansett, her sitter jeg på hotellet i Køln, og lurer på om noen kan foreslå et eller annet tysk verksted (helst i nærheten av Køln eller på vei hjemover) som er til å stole på, og hvor mye man må regne med å betale sånn ca for jobben?

 

Jeg har bestilt og betalt ferje Hirtshals-Kristiansand mandag kveld, og helgen er rett rundt hjørnet, så har ikke all verdens med tid.

 

Vil sette stor pris på svar (helst i kveld). Skal ut og spise, så tar nok en liten stund før jeg titter innom her igjen ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan hende den trenger ny reim eller strammer. Det er ikke store jobben uansett, så et hvilket som helst verksted vil nok duge. 

Bosch car service for eksempel. Søk på det + Køln så finner du nok noe. 

 

Hei Opelduude, og takk for svar :)

 

Fant et Bosch car service bare 3 minutters kjøretur fra hotellet. Prøver meg der i morgen tidlig.

Lenke til kommentar

 

Det kan hende den trenger ny reim eller strammer. Det er ikke store jobben uansett, så et hvilket som helst verksted vil nok duge. 

Bosch car service for eksempel. Søk på det + Køln så finner du nok noe. 

 

Hei Opelduude, og takk for svar :)

 

Fant et Bosch car service bare 3 minutters kjøretur fra hotellet. Prøver meg der i morgen tidlig.

 

du finner ATU-service over hele Tyskland og rundt Køln-omrade der det veldig mange.

 

Lenke til kommentar

Og reparasjonen gikk bra?

 

Hei, kremt, og sorry for sent svar. Har vært lite tid foran pc'n grunnet nettopp at jeg har vært på reisefot.

 

Neste morgen, da jeg skulle kjøre bilen ut av hotellgarasjen, var plutselig styringen helt fin igjen. Men jeg merker etter lengre etapper med mye småkjøring/bykjøring at det kommer litt smålyd fra rattstammen eller der omkring (elektrisk motor?) når jeg ratter.

 

Anyway, bilen skal på verksted i nær framtid for generell service, må bare få tid til det.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sikkert et dumt spørsmål men har du sjekka oljenivået?

 

Ikke dumt spørsmål, men heller dumt at jeg ikke svarer før nå.

 

Bilen har nå vært inne til service hvor de har sjekket både servo, oljenivåer og andre småting, da uten å finne noe.

 

Egentlig lei av at bilen stadig har sine nykker. Blir nok ny bil i løpet av 2017. I år må jeg fokusere på oppussing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...